Skocz do zawartości

Dolewanie ławy fundamentowej?


Recommended Posts

Napisano
Mam pytanie mam zalane ławy w ziemi do wyskokosci gruntu. Musze jednak je podniesc jeszcze o 70 cm ponad grunt czy mozna dolewac ławy do ław wylanych w gruncie i czy trzeba ja wylac w jeden dzien czy mozna zalewac je przez kilka dni? Bardzo prosze o fachowa odpowiedz lub rade! I jescze jedno pytanko co nalepij nadaje sie do wypenienia przestrzeni jak podniose Ławy o 70cm czy mozna zasypc ziemia pusta przestrzen w srodku? Bo czytalem ze komus jak zasypal srodek pisakiem po paru tygodniach zaczely pekac lawy z powodu nacisku piasku na lawy. Dodam ze podsypka law z zewnatrz nie wczodzi w gre budynek bedzie 70cm pond gruntem i obsypac law z zewnatrz nie moge a boje sie zeby lawy nie zaczynaly pekac pod naporem srodkowego wypelnienia.
Napisano
Dlaczego podnosić istniejące ławy a nie zrobić poprostu ściany fundamentowej? Jaka jest szer i głębokość posadowienia obecnej ławy?

Dla ściany fundamentowej, która nie będzie opsypana z zewnątrz należałby uwzględnić zbrojenie na zginanie tej ściany od naporu od wewnątrz. Ilość zbrojenia i jego rozstaw powinien przyjąć projektant. Jako wypełnienie może posłużyć zagęszczany warstwami piasek.

pozdrawiam
Napisano
Podniesienie ław to nizszy koszt nizeli ich wymórowanie i dlatego tylko tym sie kieruje. Wymórowanie bloczkami betonowymi wydawalo mi sie tez gorszym rozwiazaniem ze wzgledu na zbrojenie, ławe moge zazbroic drutem, a podczas mórowania z bloczków raczej nie ma jak ich zazbroic.
  • 3 tygodnie temu...
Napisano
na lawie muruje sie sciane fundamentowa, nie lawe.
nie musisz jej (sciany) zbroic - zbrojona jest tylko lawa.
czy sciana fundamentowa jest drozsza od wylewanej? (!?).
dodaj potrzebne drewno i porownaj z bloczkami (poszukaj w okolicy wykonawcow "bez-vatowcow".
u mnie wynik koncowy (finansowy) podobny.
polecam murowana sciane fundamentowa - szerokosc = dlugosci bloczka (!); na to wykonczenie [cegla + styropian] 30cm (ochrona temp)
do wymurowania masz 40 cm wysokosci z bloczka.
Napisano
Juz wylalem sciane fundamentowa i powiem ze wyszlo mnie to o polowe taniej nizeli bym sciane fundamentowa murowal bloczkami. U mnie bloczki so po 3 zl, wiec to sie wogóle nie kalkuluje. Jezeli ktos powie ze sie oplaca to podam inny przyklad worek cementu kosztuje 8.30 a 3 bloczki by mnie wyniosly 9 zl wiec juz widac róznice w cenie. A co do desek to kubik desek kosztuje 350zł po zaszalowaniu law deski sie czysci i ponownie wykorzystuje sie do szalowania stropu. Auto zwiru 10 kubików placilem 400zl.
Napisano
zgadzam sie - wszystko zalezy od porownania cen. w moim przypadku te dwie technologie byly bardzo zblizone do siebie cenowo (bloczek 2,3; 2,4 z rozladunkiem); cement - cena jak u bladyy; deski duuuzo drozej (450)[/b]

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Deweloper dokonuje tu dość dziwnej nadinterpretacji przepisów zawartych w warunkach technicznych (WT).  przede wszystkim mamy tam bowiem następujący zapis § 146. 1. Wyloty przewodów kominowych powinny być dostępne do czyszczenia i okresowej kontroli, z uwzględnieniem przepisów § 308. Ten warunek musi być koniecznie spełniony. Przede wszystkim trzeba więc zadać deweloperowi pytanie, w jaki sposób jest on spełniony w tym konkretnym budynku.    Kolejna sprawa to sam § 308. § 308. 1. W budynkach o dwóch lub więcej kondygnacjach nadziemnych należy zapewnić wyjście na dach co najmniej z jednej klatki schodowej, umożliwiające dostęp na dach i do urządzeń technicznych tam zainstalowanych.   2. W budynkach wysokich (W) i wysokościowych (WW) wyjścia, o których mowa w ust. 1, należy zapewnić z każdej klatki schodowej.   3. Jako wyjście z klatki schodowej na dach należy stosować drzwi o szerokości 0,8 m i wysokości co najmniej 1,9 m lub klapy wyłazowe o wymiarze 0,8 x 0,8 m w świetle, do których dostęp powinien odpowiadać warunkom określonym w § 101.    Proszę zwrócić uwagę na konstrukcję tego przepisu. Zaczyna się on od określenia jakich obiektów dotyczy (W budynkach o dwóch lub więcej kondygnacjach nadziemnych). W logiczny sposób wskazano tu liczbę kondygnacji, jako kryterium stosowania przepisu. Kwestia obecności lub braku klatki schodowej jest drugorzędna.  Ewentualnie można powoływać się na jeszcze jeden zapis z WT, jako dopuszczający zastosowanie drabin zewnętrznych.   § 101. 1. W wyjątkowych przypadkach, uzasadnionych względami użytkowymi, jako dojście i przejście między różnymi poziomami mogą służyć drabiny lub klamry, trwale zamocowane do konstrukcji.   To jednak już tyko dopuszczenie pewnego rozwiązania w szczególnym przypadku. Pozostaje kwestia oceny, czy jest tu uzasadnione.  Osobiście upierałbym się, że w budynku szeregowym, który ma przynajmniej 2 kondygnacje naziemne (np. parter i poddasze użytkowe) wymagane jest wykonanie wyłazów dachowych w każdym z segmentów, ewentualnie wspólnej przymocowanej na stałe drabiny zewnętrznej. Przecież, jeżeli zrobimy tylko jeden wyłaz, to i dostęp do niego będzie tylko z tego jednego segmentu. To zaś nie zapewnia spełnienia zakładanych funkcji - możliwości czyszczenia kominów i konserwacji dachu każdego segmentu.  Niestety, to wszystko jest jedynie interpretacją. Wiążącą interpretację może dać tylko wyrok sądu.
    • Jednak musiało zadziałać któreś z zabezpieczeń, które obejmowało całą instalację. Najczęściej problemem jest właśnie brak selektywności pomiędzy zabezpieczeń pomiędzy rozdzielnicą domową i zabezpieczeniami przy liczniku. Które z nich zadziała to w większości przypadków loteria.  Ale opis problemu jest dziwny. Wyłącznik różnicowoprądowy musiał jednak zadziałać, skoro potem manipulacje tylko przy nim wystarczyły, żeby przywrócić zasilanie.
    • Powłoka poliuretanowa to obecnie najlepszy stosunek ceny do jakości dla osób, które chcą mieć dach  w prawie niezmienionej postaci "na lata". Pamiętaj, że  robocizna też jest ważna, chyba że sam pokryjesz  ten dach. Dodać trzeba też, że blacha blasze nierówna. Blachodachówka zazwyczaj teraz produkowana jest z blachy stalowej ocynkowanej o grubości niecałe 0,4 mm, a jeszcze parę lat temu  najczęściej spotykanym rozmiarem było 0,55 mm 
    • Herezja. Ch-ki B, C, czy D w zakresie zwarciowym są identyczne. Polecam Ci ten tekst z linku powyżej..  Selektywności nie da się uzyskać stosując klasyczne automaty nadprądowe.  Dla osiągnięcia selektywności trzeba by stosować zabezpieczenia selektywne na zasilaniu, ale energetyka się na to nie godzi. 
    • Masz "szybszy" B16 w tamtej skrzynce.     Zwarcie było na tyle silne, że "wybiło" wcześniej wyłącznik (B16 w skrzynce głównej), zanim ten w domowej skrzynce  zareagował Wyłączniki nadprądowe działają zarówno na przeciążenie, jak i zwarcie. Zadziała ten, który pierwszy wykryje przekroczenie granicy prądu zwarciowego — i ma najszybszy czas reakcji.   Jeśli tamten B16   był bliżej źródła zasilania (np. w skrzynce licznikowej lub głównej), to on mógł szybciej zareagować, przy zwarciu prąd "idzie do źródła", i pierwszy bezpiecznik, który to wykryje, wyłącza zasilanie.     Jeśli dwa bezpieczniki B16 są szeregowo, to nie ma gwarancji, że zadziała ten "bliżej zwarcia". Zadziała ten, który zareaguje szybciej — a czas reakcji bywa różny (nawet w identycznych modelach).       Gdy ten B16   wyłączył się, (najprawdopodobniej zabezpiecza całą instalację domową), zostało  odcięte zasilanie wszystkich obwodów — zarówno światła, jak i gniazd.       Jeśli ten B16 wyłącza się jako pierwszy przy zwarciu również w innych obwodach, prawdopodobnie, zabezpieczenia nie są dobrane selektywnie, główne zabezpieczenie powinno  mieć wyższy prąd lub charakterystykę C/D, a domowe np. B10., albo trzeba zastosować  C16 lub D16.      
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...