Skocz do zawartości

Dolewanie ławy fundamentowej?


Recommended Posts

Mam pytanie mam zalane ławy w ziemi do wyskokosci gruntu. Musze jednak je podniesc jeszcze o 70 cm ponad grunt czy mozna dolewac ławy do ław wylanych w gruncie i czy trzeba ja wylac w jeden dzien czy mozna zalewac je przez kilka dni? Bardzo prosze o fachowa odpowiedz lub rade! I jescze jedno pytanko co nalepij nadaje sie do wypenienia przestrzeni jak podniose Ławy o 70cm czy mozna zasypc ziemia pusta przestrzen w srodku? Bo czytalem ze komus jak zasypal srodek pisakiem po paru tygodniach zaczely pekac lawy z powodu nacisku piasku na lawy. Dodam ze podsypka law z zewnatrz nie wczodzi w gre budynek bedzie 70cm pond gruntem i obsypac law z zewnatrz nie moge a boje sie zeby lawy nie zaczynaly pekac pod naporem srodkowego wypelnienia.
Link do komentarza
Dlaczego podnosić istniejące ławy a nie zrobić poprostu ściany fundamentowej? Jaka jest szer i głębokość posadowienia obecnej ławy?

Dla ściany fundamentowej, która nie będzie opsypana z zewnątrz należałby uwzględnić zbrojenie na zginanie tej ściany od naporu od wewnątrz. Ilość zbrojenia i jego rozstaw powinien przyjąć projektant. Jako wypełnienie może posłużyć zagęszczany warstwami piasek.

pozdrawiam
Link do komentarza
Podniesienie ław to nizszy koszt nizeli ich wymórowanie i dlatego tylko tym sie kieruje. Wymórowanie bloczkami betonowymi wydawalo mi sie tez gorszym rozwiazaniem ze wzgledu na zbrojenie, ławe moge zazbroic drutem, a podczas mórowania z bloczków raczej nie ma jak ich zazbroic.
Link do komentarza
  • 3 tygodnie temu...
na lawie muruje sie sciane fundamentowa, nie lawe.
nie musisz jej (sciany) zbroic - zbrojona jest tylko lawa.
czy sciana fundamentowa jest drozsza od wylewanej? (!?).
dodaj potrzebne drewno i porownaj z bloczkami (poszukaj w okolicy wykonawcow "bez-vatowcow".
u mnie wynik koncowy (finansowy) podobny.
polecam murowana sciane fundamentowa - szerokosc = dlugosci bloczka (!); na to wykonczenie [cegla + styropian] 30cm (ochrona temp)
do wymurowania masz 40 cm wysokosci z bloczka.
Link do komentarza
Juz wylalem sciane fundamentowa i powiem ze wyszlo mnie to o polowe taniej nizeli bym sciane fundamentowa murowal bloczkami. U mnie bloczki so po 3 zl, wiec to sie wogóle nie kalkuluje. Jezeli ktos powie ze sie oplaca to podam inny przyklad worek cementu kosztuje 8.30 a 3 bloczki by mnie wyniosly 9 zl wiec juz widac róznice w cenie. A co do desek to kubik desek kosztuje 350zł po zaszalowaniu law deski sie czysci i ponownie wykorzystuje sie do szalowania stropu. Auto zwiru 10 kubików placilem 400zl.
Link do komentarza
zgadzam sie - wszystko zalezy od porownania cen. w moim przypadku te dwie technologie byly bardzo zblizone do siebie cenowo (bloczek 2,3; 2,4 z rozladunkiem); cement - cena jak u bladyy; deski duuuzo drozej (450)[/b]
Link do komentarza

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Dzień dobry, Nasze zalecenia dotyczące montażu blachy trapezowej TP-26 SUPER: MONTAŻ - Konstukcja wsporcza z łat drewnianych 40×50 mm, 40×60 mm, 32×100 mm montowanych w maksymalnym rozstawie 350 mm mierzonym od tych samych krawędzi. - Należy sprawdzić i jeżeli to konieczne przeprowadzić jej niwelację zapewniającą kąty proste na połaci oraz jej równą płaszczyznę. - W części okapowej rekomendowane jest użycie pasa nadrynnowego zaciągowego jako elementu nośnego do montażu arkuszy. Arkusze należy przygotować, wykonując w ich części startowej tzw. zaciąg, element zaczepowy o pas. - Mocowanie arkuszy w górę fali w rozstawie wkrętów maksymalnie co 700 mm, za pomocą wkrętów samowiercących typu TORX 4,8 x 60 mm w kolorze pokrycia. Należy zwrócić uwagę na siłę dokręcenia wkrętów, powinna zapewnić odpowiednie przyleganie arkusza do podkonstrukcji bez wgniecenia górnej części fali. Należy odpowiednio wyregulować siłę dokręcenia wkrętów używając do tego np. sprzęgła wkrętarki. - Zaleca się wykonanie wlotowej szczeliny wentylacyjnej okapu o przekroju min. 200 cm2 /1mb oraz w celu jej zabezpieczenia przed owadami i gryzoniami wykonanie specjalnej obróbki z blachy perforowanej. - Zalecana wylotowa szczelina wentylacyjna powinna mieć przekrój czterokrotnie mniejszy od wlotowej, licząc na jedną stronę połaci ( 50 cm2 /1mb). Zapewnia ją pozostawienie 60 mm szczeliny pomiędzy arkuszami przeciwległych połaci w kalenicy oraz obustronny montaż listwy podkalenicowej, w której specjalnie zaprojektowania perforacja zapewnia optymalny przepływ powietrza, chroniąc kalenicę przed wdmuchiwaniem wody opadowej i śniegu. Listwa podkalenicowa do TP26 SUPER jest także elementem nośnym do montażu obróbki kalenicy np. PROSTA PLUS. CIĘCIE - Do cięcia blach należy używać nożyc elektrycznych z głowicą rotującą. Po zakończeniu montażu bezwzględnie oczyścić powierzchnię z opiłków, wkrętów itp. W przypadku uszkodzenia powierzchni należy jak najszybciej wykonać niezbędny (punktowy) retusz, przy zastosowaniu lakieru odpowiedniego z oryginalnym kolorem blach. - W przypadku użycia szlifierki kątowej do cięcia blach powlekanych lub innych materiałów będących w zasięgu powstającego na skutek cięcia strumienia gorących opiłków, następuje utrata gwarancji. Reklamacje nie będą uwzględniane. __________________________ Blacha trapezowa TP-26 SUPER https://pruszynski.com.pl/produkt/blachy-trapezowe/blacha-trapezowa-na-dach/tp26super-blacha-trapezowa-na-dach/
    • Przy kolejnych porządkach tak zrobię, ale mimo to i tak stoi już parę lat. Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka
    • Komentarz dodany przez Henryk: Jedyny na rynku legalny zestaw do przeróbki szamba. Warunek - trzeba mieć szczelne szambo. Procedura tak jak przy oczyszczalni. Montaż - 1 dzień. W końcu nie śmierdzi, a oczyszczone ścieki wykorzystuje do nawadniania iglaków...
    • To konieczność. Też próbowałem tylko wsuwać, ale wtedy nawet jak się człowiek oprze przypadkowo ręką o taki regał, to się mogą wysunąć. I półki wtedy lecą. Chociaż zaginanie nie jest łatwe. Najlepiej najpierw pod języczek wsuwać ostrze noża i lekko go ugiąć tak, aby później móc złapać koniec małymi kleszczykami i zagiąć już co najmniej o kąt prosty, a najlepiej jeszcze bardziej. Wtedy całość się trzyma, można regał przesuwać, przenosić i nic się nie dzieje.
    • Cenna uwaga, bo ja tych blach nie pozaginałem. Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...