boas43 Napisano 4 września 2009 #1 Napisano 4 września 2009 WitamZastanawiam sie nad ty tematem już jakiś czas i wszędzie znajduje sprzeczne odpowiedzi.Mam piec miałowy wraz pompką itak...-planuję zrobić piony i kilka innych odejśc z rury miedzianej miękkiej o sr. 28 ,a odejścia do grzejników z rur o śr 15 - oczywiście spadki będą . -Czy w takiej instalacji o takich małych średnicach rur będzie zachowana grawitacja ???-czy może lepiej odpuścić sobie zawór grawitacyjny ,a kupić UPS-a lub agregat do podtrzymania zasilania w razie zaniku prądu-Zastosować rury miękkie czy twarde ???
Redakcja Napisano 4 września 2009 #2 Napisano 4 września 2009 Skuteczność funkcjonowania obiegu grawitacyjnego zależy od oporów przepływu wody (głownie średnicy rur) oraz wysokości obiegu. Przy parterowych domach z kotłem na poziomie podłogi praktycznie nie będzie funkcjonować. Podane średnice rur również nie zapewniają dostatecznego obiegu grawitacyjnego. Dlatego zdecydowanie lepszym rozwiązaniem będzie UPS, który przy braku napięcia sieciowego zapewni pracę pompy a więc bezpieczeństwo przed przegrzaniem i jednocześnie dostateczne ogrzewanie domu.
awaria Napisano 4 września 2009 #3 Napisano 4 września 2009 Cytat WitamZastanawiam sie nad ty tematem już jakiś czas i wszędzie znajduje sprzeczne odpowiedzi.Mam piec miałowy wraz pompką itak...-planuję zrobić piony i kilka innych odejśc z rury miedzianej miękkiej o sr. 28 ,a odejścia do grzejników z rur o śr 15 - oczywiście spadki będą . -Czy w takiej instalacji o takich małych średnicach rur będzie zachowana grawitacja ???-czy może lepiej odpuścić sobie zawór grawitacyjny ,a kupić UPS-a lub agregat do podtrzymania zasilania w razie zaniku prądu-Zastosować rury miękkie czy twarde ??? Dwa pytania: czy to jest parter oraz gdzie i na jakiej wysokości będzie naczynie wyrównawcze?
boas43 Napisano 4 września 2009 Autor #4 Napisano 4 września 2009 Cytat Dwa pytania: czy to jest parter oraz gdzie i na jakiej wysokości będzie naczynie wyrównawcze? Domek piętrowy ,kotłownia w piwnicy.Typowy klocek lata 80.
janekluki Napisano 5 września 2009 #5 Napisano 5 września 2009 Cytat Domek piętrowy ,kotłownia w piwnicy.Typowy klocek lata 80. oczywiscie ze bedzie dzałac nawet na grzejnikach zasilanych od dołu przy czym nalezy przyjąc ze na grawitacji i grzejnikcach panelowych usyskasz max 60% sprawnosci grzejników czyli gdziecs do -10st spokojnie mozesz grzac bez pompy,robie takie układy jak ktos sobie zyczy pare groszy drozej na całej in stalacji ale komfort bezcenny powiedz mnie gdzie masz to do zrobienia?
boas43 Napisano 5 września 2009 Autor #6 Napisano 5 września 2009 woj.wielkopolskie, Aleksandria za Godzieszami Wlkp. koło Kalisza.
janekluki Napisano 5 września 2009 #7 Napisano 5 września 2009 Cytat woj.wielkopolskie, Aleksandria za Godzieszami Wlkp. koło Kalisza. no 15 min drogi niedawno skonczyłem dom na Wolicy kawałek za Godzieszami jak co to na priv
mirrzo Napisano 5 września 2009 #8 Napisano 5 września 2009 Będzie działać, ale w ograniczonym zakresie - duże opory na tych średnicach
janekluki Napisano 6 września 2009 #9 Napisano 6 września 2009 Cytat Będzie działać, ale w ograniczonym zakresie - duże opory na tych średnicach tak jak pisałem przy grzejnikach zasilanych od dołu moc do 60% przy grawitacji wzgledem mocy wyliczonej dla grzejnika ,natomiast przy podłaczeniu bocznym i zaworach do układów grawitacyjnych uzyskujesz normalną sprawnośc ukłądu rzedu 100% a to ze srednice są mniesjze to jeszcze o niczym nieswiadczy bo miedz ma prawie zerowe opory jesli chodzi o strukture ,jedyne co jest istotnym oporem to lepkosc wody a dobrze wykonana i nstalacja jest idiotoodporna na brak prądu czy tez jest bardzo ekonomiczna
mirrzo Napisano 6 września 2009 #10 Napisano 6 września 2009 Zgadzam się. Jednak nie widziałem w swojej dłuugiej karierze zawodowej, instalacji wykonanej z miedzi o odpowiednich przekrojach. Zawsze są to średnice rzędu 28, max 35 mm. Czy to wystarczające dla kotłów z króćcami wejścia-wyjścia 2 cale?
janekluki Napisano 6 września 2009 #11 Napisano 6 września 2009 Cytat Zgadzam się. Jednak nie widziałem w swojej dłuugiej karierze zawodowej, instalacji wykonanej z miedzi o odpowiednich przekrojach. Zawsze są to średnice rzędu 28, max 35 mm. Czy to wystarczające dla kotłów z króćcami wejścia-wyjścia 2 cale? oczywiscie na rurze 2*28 ciagniesz cełe 200-250m na grawitacji spokojnie czyli wychodzisz z kotła np 1,5cala pod sufitem trójnik i na dwie gałazki 28 i reszta juz prosta oczywiscie piszemy o kotle zamieszczonym w piwnicy i nie wpolno stosowac obejsc na zawolach z kulką tylko zawsze zwykły zawór mosiezny bez sprezyny
boas43 Napisano 6 września 2009 Autor #12 Napisano 6 września 2009 No to trochę mnie uspokoiłeś z tą grawitacja A jeszcze mam jedno pytanko : planuje zakupić kocioł z Pleszewa - znasz może jakieś dobre konstrukcje z tamtego regionu - piec miałowy, całodobowy, palony od góry .Na dniach dostanę kluczę do domku to chyba dostaniesz zaproszenie do mnie )
janekluki Napisano 6 września 2009 #13 Napisano 6 września 2009 Cytat No to trochę mnie uspokoiłeś z tą grawitacja A jeszcze mam jedno pytanko : planuje zakupić kocioł z Pleszewa - znasz może jakieś dobre konstrukcje z tamtego regionu - piec miałowy, całodobowy, palony od góry .Na dniach dostanę kluczę do domku to chyba dostaniesz zaproszenie do mnie ) ja tez produkuje kotły pod swoje instalacje miałowce , eko i kopciuchy w kazdym zakresie mocy (rodzina z pleszewa.....)
mirrzo Napisano 6 września 2009 #14 Napisano 6 września 2009 Cytat oczywiscie na rurze 2*28 ciagniesz cełe 200-250m na grawitacji spokojnie czyli wychodzisz z kotła np 1,5cala ...itd Rozumiem co piszesz, ale nie przemawia do mnie to co piszesz: 200-250 mb ??????Produkujesz kotły? WOW. A jak z atestami? Producenci kotłów je mają, ale produkując na "własne potrzeby" to raczej nie zapewniasz całej dokumentacji. Hmmm.......
janekluki Napisano 6 września 2009 #15 Napisano 6 września 2009 Cytat Rozumiem co piszesz, ale nie przemawia do mnie to co piszesz: 200-250 mb ??????Produkujesz kotły? WOW. A jak z atestami? Producenci kotłów je mają, ale produkując na "własne potrzeby" to raczej nie zapewniasz całej dokumentacji. Hmmm....... kolego na co potrzebujesz atest ?na sprawnośc ?,na ekologie?,na układy zamkniete ? wkrótce bedzie pełna dokumentacja narazie cena przemawia do klienta pozniej atest bedzie przełozony na cene kotła a tak na marginesie to na układy otwarte to po co ci potrzebny atest na ekologie ? na miałowiec jak bedziesz palił miałem nie tym na którym był robiony lub jest robiony ,atest na sprawnosc ma sie podobnie ,a układy zamniete na kocioł na paliwo stało robic nie zamiezram a i jescze jedno ilu producentów ma atesty ??????????????????????znam ten rynek od podszewki a jak pisze na własne potrzeby to przynajmniej mam spokój po zamontowaniu takiego kotła na min 10-15lat jak komus nie pasuje bez atestu niech idzie gdzie indziej kupic a do tych 200-250m to co nie pasuje ?
boas43 Napisano 6 września 2009 Autor #16 Napisano 6 września 2009 Hmm,mała kłótnia sie wywiązała Atest czy nie atest dla mnie liczy się ile lat wytrzyma mi kociołek .Na dziś muszę kupić gotowego ,bo nie mam czasu na robienie.Ale z czasem tez mam zamiar zrobić sobie kociołek na wzór tego co kupie ale z grubszej blachy i ze swoimi patentami nie wpływającymi na konstrukcję kociołka .A co powiesz o firmie Mikomar - Gizałki wstępnie z nimi już się umawiałem na kociołek .Dobrzy są ???
janekluki Napisano 6 września 2009 #17 Napisano 6 września 2009 Cytat Hmm,mała kłótnia sie wywiązała Atest czy nie atest dla mnie liczy się ile lat wytrzyma mi kociołek .Na dziś muszę kupić gotowego ,bo nie mam czasu na robienie.Ale z czasem tez mam zamiar zrobić sobie kociołek na wzór tego co kupie ale z grubszej blachy i ze swoimi patentami nie wpływającymi na konstrukcję kociołka .A co powiesz o firmie Mikomar - Gizałki wstępnie z nimi już się umawiałem na kociołek .Dobrzy są ??? no własnie bo co mi po atescie na kociołek i gwarancji na 3 lata jak za 4 sie rozleci bo czar chinskiej blachy prysnie ,albo jakiejs innej choc z atestem tej firmy nie znam juz troche jest ppoza moim zasiegiem
mirrzo Napisano 7 września 2009 #18 Napisano 7 września 2009 Papier potrzebny jest na każdy wyrób, jak wiadomo. Kotły, to dość specyficzna sprawa, dlatego piszę. Bezpieczeństwo użytkownika jest na PIERWSZYM miejscu, więc zadaję to pytanie.
janekluki Napisano 7 września 2009 #19 Napisano 7 września 2009 Cytat Papier potrzebny jest na każdy wyrób, jak wiadomo. Kotły, to dość specyficzna sprawa, dlatego piszę. Bezpieczeństwo użytkownika jest na PIERWSZYM miejscu, więc zadaję to pytanie. tylko akurat atest na ekologie czy sprawnosc nic nie ma do bezpieczeństwa bo i tak kocioł musi byc w układzie otwartym a jak bede miał papiery na kocioł do układów zamnknietych to bede takie proponował na rynek
Recommended Posts
Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować
Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz
Utwórz konto
Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!
Zarejestruj nowe kontoZaloguj się
Masz już konto? Zaloguj się.
Zaloguj się