Skocz do zawartości

Grawitacja w inst. c.o. z miedzi


boas43

Recommended Posts

Napisano
Witam

Zastanawiam sie nad ty tematem już jakiś czas i wszędzie znajduje sprzeczne odpowiedzi.

Mam piec miałowy wraz pompką itak...

-planuję zrobić piony i kilka innych odejśc z rury miedzianej miękkiej o sr. 28 ,a odejścia do grzejników z rur o śr 15 - oczywiście spadki będą .

-Czy w takiej instalacji o takich małych średnicach rur będzie zachowana grawitacja ???

-czy może lepiej odpuścić sobie zawór grawitacyjny ,a kupić UPS-a icon_smile.gif lub agregat do podtrzymania zasilania w razie zaniku prądu

-Zastosować rury miękkie czy twarde ???
Napisano
Skuteczność funkcjonowania obiegu grawitacyjnego zależy od oporów przepływu wody (głownie średnicy rur) oraz wysokości obiegu. Przy parterowych domach z kotłem na poziomie podłogi praktycznie nie będzie funkcjonować.

Podane średnice rur również nie zapewniają dostatecznego obiegu grawitacyjnego. Dlatego zdecydowanie lepszym rozwiązaniem będzie UPS, który przy braku napięcia sieciowego zapewni pracę pompy a więc bezpieczeństwo przed przegrzaniem i jednocześnie dostateczne ogrzewanie domu.
Napisano
Cytat

Witam

Zastanawiam sie nad ty tematem już jakiś czas i wszędzie znajduje sprzeczne odpowiedzi.

Mam piec miałowy wraz pompką itak...

-planuję zrobić piony i kilka innych odejśc z rury miedzianej miękkiej o sr. 28 ,a odejścia do grzejników z rur o śr 15 - oczywiście spadki będą .

-Czy w takiej instalacji o takich małych średnicach rur będzie zachowana grawitacja ???

-czy może lepiej odpuścić sobie zawór grawitacyjny ,a kupić UPS-a icon_smile.gif lub agregat do podtrzymania zasilania w razie zaniku prądu

-Zastosować rury miękkie czy twarde ???


Dwa pytania: czy to jest parter oraz gdzie i na jakiej wysokości będzie naczynie wyrównawcze?
Napisano
Cytat

Dwa pytania: czy to jest parter oraz gdzie i na jakiej wysokości będzie naczynie wyrównawcze?




Domek piętrowy ,kotłownia w piwnicy.Typowy klocek lata 80.
Napisano
Cytat

Domek piętrowy ,kotłownia w piwnicy.Typowy klocek lata 80.


oczywiscie ze bedzie dzałac nawet na grzejnikach zasilanych od dołu przy czym nalezy przyjąc ze na grawitacji i grzejnikcach panelowych usyskasz max 60% sprawnosci grzejników czyli gdziecs do -10st spokojnie mozesz grzac bez pompy,robie takie układy jak ktos sobie zyczy pare groszy drozej na całej in stalacji ale komfort bezcenny
powiedz mnie gdzie masz to do zrobienia?
Napisano
Cytat

Będzie działać, ale w ograniczonym zakresie - duże opory na tych średnicach


tak jak pisałem przy grzejnikach zasilanych od dołu moc do 60% przy grawitacji wzgledem mocy wyliczonej dla grzejnika ,natomiast przy podłaczeniu bocznym i zaworach do układów grawitacyjnych uzyskujesz normalną sprawnośc ukłądu rzedu 100%
a to ze srednice są mniesjze to jeszcze o niczym nieswiadczy bo miedz ma prawie zerowe opory jesli chodzi o strukture ,jedyne co jest istotnym oporem to lepkosc wody
a dobrze wykonana i nstalacja jest idiotoodporna na brak prądu czy tez jest bardzo ekonomiczna
Napisano
Zgadzam się.
Jednak nie widziałem w swojej dłuugiej karierze zawodowej, instalacji wykonanej z miedzi o odpowiednich przekrojach.
Zawsze są to średnice rzędu 28, max 35 mm. Czy to wystarczające dla kotłów z króćcami wejścia-wyjścia 2 cale?
Napisano
Cytat

Zgadzam się.
Jednak nie widziałem w swojej dłuugiej karierze zawodowej, instalacji wykonanej z miedzi o odpowiednich przekrojach.
Zawsze są to średnice rzędu 28, max 35 mm. Czy to wystarczające dla kotłów z króćcami wejścia-wyjścia 2 cale?


oczywiscie na rurze 2*28 ciagniesz cełe 200-250m na grawitacji spokojnie czyli wychodzisz z kotła np 1,5cala pod sufitem trójnik i na dwie gałazki 28 i reszta juz prosta oczywiscie piszemy o kotle zamieszczonym w piwnicy i nie wpolno stosowac obejsc na zawolach z kulką tylko zawsze zwykły zawór mosiezny bez sprezyny
Napisano
No to trochę mnie uspokoiłeś z tą grawitacja icon_smile.gif A jeszcze mam jedno pytanko : planuje zakupić kocioł z Pleszewa - znasz może jakieś dobre konstrukcje z tamtego regionu - piec miałowy, całodobowy, palony od góry .

Na dniach dostanę kluczę do domku to chyba dostaniesz zaproszenie do mnie icon_smile.gif)
Napisano
Cytat

No to trochę mnie uspokoiłeś z tą grawitacja icon_smile.gif A jeszcze mam jedno pytanko : planuje zakupić kocioł z Pleszewa - znasz może jakieś dobre konstrukcje z tamtego regionu - piec miałowy, całodobowy, palony od góry .

Na dniach dostanę kluczę do domku to chyba dostaniesz zaproszenie do mnie icon_smile.gif)


ja tez produkuje kotły pod swoje instalacje miałowce , eko i kopciuchy w kazdym zakresie mocy (rodzina z pleszewa.....)
Napisano
Cytat

oczywiscie na rurze 2*28 ciagniesz cełe 200-250m na grawitacji spokojnie czyli wychodzisz z kotła np 1,5cala ...itd


Rozumiem co piszesz, ale nie przemawia do mnie to co piszesz: 200-250 mb ??????
Produkujesz kotły? WOW. A jak z atestami? Producenci kotłów je mają, ale produkując na "własne potrzeby" to raczej nie zapewniasz całej dokumentacji. Hmmm.......
Napisano
Cytat

Rozumiem co piszesz, ale nie przemawia do mnie to co piszesz: 200-250 mb ??????
Produkujesz kotły? WOW. A jak z atestami? Producenci kotłów je mają, ale produkując na "własne potrzeby" to raczej nie zapewniasz całej dokumentacji. Hmmm.......


kolego na co potrzebujesz atest ?
na sprawnośc ?,na ekologie?,na układy zamkniete ?
wkrótce bedzie pełna dokumentacja narazie cena przemawia do klienta pozniej atest bedzie przełozony na cene kotła
a tak na marginesie to na układy otwarte to po co ci potrzebny atest na ekologie ? na miałowiec jak bedziesz palił miałem nie tym na którym był robiony lub jest robiony ,atest na sprawnosc ma sie podobnie ,a układy zamniete na kocioł na paliwo stało robic nie zamiezram
a i jescze jedno ilu producentów ma atesty ??????????????????????
znam ten rynek od podszewki
a jak pisze na własne potrzeby to przynajmniej mam spokój po zamontowaniu takiego kotła na min 10-15lat
jak komus nie pasuje bez atestu niech idzie gdzie indziej kupic
a do tych 200-250m to co nie pasuje ?
Napisano
Hmm,mała kłótnia sie wywiązała icon_sad.gif
Atest czy nie atest dla mnie liczy się ile lat wytrzyma mi kociołek .Na dziś muszę kupić gotowego ,bo nie mam czasu na robienie.Ale z czasem tez mam zamiar zrobić sobie kociołek na wzór tego co kupie ale z grubszej blachy icon_smile.gif i ze swoimi patentami nie wpływającymi na konstrukcję kociołka .

A co powiesz o firmie Mikomar - Gizałki wstępnie z nimi już się umawiałem na kociołek .Dobrzy są ???
Napisano
Cytat

Hmm,mała kłótnia sie wywiązała icon_sad.gif
Atest czy nie atest dla mnie liczy się ile lat wytrzyma mi kociołek .Na dziś muszę kupić gotowego ,bo nie mam czasu na robienie.Ale z czasem tez mam zamiar zrobić sobie kociołek na wzór tego co kupie ale z grubszej blachy icon_smile.gif i ze swoimi patentami nie wpływającymi na konstrukcję kociołka .

A co powiesz o firmie Mikomar - Gizałki wstępnie z nimi już się umawiałem na kociołek .Dobrzy są ???


no własnie bo co mi po atescie na kociołek i gwarancji na 3 lata jak za 4 sie rozleci bo czar chinskiej blachy prysnie ,albo jakiejs innej choc z atestem
tej firmy nie znam juz troche jest ppoza moim zasiegiem
Napisano
Papier potrzebny jest na każdy wyrób, jak wiadomo.
Kotły, to dość specyficzna sprawa, dlatego piszę. Bezpieczeństwo użytkownika jest na PIERWSZYM miejscu, więc zadaję to pytanie. icon_smile.gif
Napisano
Cytat

Papier potrzebny jest na każdy wyrób, jak wiadomo.
Kotły, to dość specyficzna sprawa, dlatego piszę. Bezpieczeństwo użytkownika jest na PIERWSZYM miejscu, więc zadaję to pytanie. icon_smile.gif


tylko akurat atest na ekologie czy sprawnosc nic nie ma do bezpieczeństwa bo i tak kocioł musi byc w układzie otwartym
a jak bede miał papiery na kocioł do układów zamnknietych to bede takie proponował na rynek

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • u mnie gaz wygrywa - rachunki dużo niższe niż przy indukcji, a gotuję sporo. mam dużą płytę solgaz optimex 4+2 i bardzo sobie chwalę. wygląda nowocześnie, gotuje się na szkle, więc łatwo się czyści, a dzięki technologii bezpłomieniowej gaz zużywa się dużo mniej niż w tradycyjnych palnikach.
    • Bedzie 12-14 cm perlitu wsypane w podloge. Rurki nie beda zalane jastrychem. Plan jest polozyc na  legarach plyty włóknowo-cementowe lub włóknowo-gipsowej dla usztywnienia i  wzmocnienie podloza, nastepnie plyty farmacel 25 lub dfe *jak na zdjeciu* wloknowo-gipsowe powrotne na calej powierzchni zeby weszko mi rurek w spirale co 10 cm. potem hydroizolacja i terakota. jest maly grzejniczek ok 60x60 jedno plytowy. woda do niego trafia goraca, niewiem pewnie ze 60 st.    Bedzie tam brodzik kompozutowy schedpol ktory raczej bedzie izolowal cieplo z podlogowki.    niestety elektryczna mata potrzebuje pradu ktory tani nie jest
    • Dzień dobry, Robię generalny remont na poddaszu 22 letniego domu parterowego o powierzchni poddasza 140mkw po podłodze, dachu wielospadowym ze słupami i dachówką betonową na 390mkw. W związku z tym usunąłem wylewkę i styropian i chce upewnic sie ze nie bede musial kuć nowej. Generalnie mimo braku dykatacji na takiej powierzchni strop wygląda dobrze poza jednym fragmentem jak na zdjęciu. Wydaje mi się, że to jakoś wzmacniano przed pierwszą wylewką? Co to jest? Widzę że i tak pęknięcie poszło i zrobiło się takie U. Czy tam coś trzeba dodatkowo wzmacniać? Niby stoi 20 lat dom, ale będzie podłogówka i 2 cm wyżej wylewki i nowe ścianki GK, meble, płytki zamiast paneli, więc trochę wagi dojdzie. Ponadto zauważyłem że ktoś beztrosko sobie wykuł wzmocnienie stropu i tak zostawił. Teraz mam szanse to jakoś wzmocnić bo prętów nie przeciął a naprężenia tam będą ściskające. Czym to uzupełnić? Gotowa masa naprawcza wymieszana z kamieniami? To jest aż 5cm głębokie. Nie sypie się, trzeba gruntować? Poza tym w narożnikach domu widzę pęknięcia po przekątnej. Chyba mniej niebezpieczne, ale czy na pewno? Szkoda, że nie pomyśleli o dylatacji!
    • Od dołu folia paroizolacyjna bezpośrednio pod płyty g-k, chociaż jeżeli zaraz nad nimi jest OSB to i tak para wodna zbytnio przez nią nie przejdzie. Bardziej mnie zastanawia całość od góry, bo skuteczność wentylacji przestrzeni z wełną będzie bardzo słaba, gdy zostawimy 2 cm poziomej szczeliny pomiędzy wełną i płytą OSB, płyty też rozsuniemy po 2 m. Bezpieczniej byłoby od góry ułożyć deski i pomiędzy nimi zrobić odstępy po 2 cm. Płyty to jest jednak duża ciągłą powierzchnia. 
    • Po pierwsze, skoro to podłoga na legarach to jak wygląda sprawa z konstrukcją i izolacją tej podłogi? Ile tam jest lub będzie izolacji? Czy rurki mają być zalane w warstwie jastrychu? Po drugie, skoro w tej łazience jest dość chłodno to czym jest teraz ogrzewana? Jakimś grzejnikiem? Na ile gorąca woda do niego trafia? Wtedy będzie można ocenić jaką ma moc. Po trzecie, mam nadzieję, że podłogówka ma tu uzupełniać ogrzewanie grzejnikiem, nie je całkowicie zastąpić? Bo prawdopodobnie w takiej słabo izolowanej łazience nie będzie w stanie tego zrobić. Ta łazienka jest mała, powierzchni z podłogówką będzie tam więc ok. 1,5 m2. Nawet naprawdę mocno grzejąca podłoga (jak na podłogówkę) nie odda więc do pomieszczenia więcej jak ok. 200-300 W mocy. To mało, jako jedyne źródło ciepła się nie sprawdzi. Przy okazji, dlaczego nie zaplanowano ogrzewania pod prysznicem? Po czwarte, nie wiem czy warto w takiej łazience męczyć się z robieniem wodnej podłogówki. Efekt ciepłej podłogi z powodzeniem zapewniłaby tam elektryczna mata pod płytkami. 
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...