Skocz do zawartości

Zmywarka kuchenna - gniazdo?


Recommended Posts

  • 2 miesiące temu...
no to stare fachowce musiały byc jeszczez czasów poprzedniej epoki
nie ma juz pojecia zerowania ,jest pojecie uziemiania
gdyz na dzien dzisiejszy w gniazdku powinno byc
-przewód fazowy
-przewód neutralny
-przewód uziemniający ochronny
jesli masz stara instalację to prawdopodonie fachowcy romawiali jak z dwóch przewodów zobić trzy przewody
czyli z przewodu neutralnego wyprowadzić dodatkowo przewód na tzw bolec gniazgdka
sytuacja jeszcze dopuszczalna ale nie jest to szczesliwe rozwiązanie
Link do komentarza
spełnia to podstawową ochrone czyli wyrówanie napieć wrazie czego ,gdzyż przewód neutralny jest przewodem roboczym w którym podobnie jak w fazowym płynie prąd a co gorsza w razie jakiejs awarii moze pojawic sie potencjał na przewodzie neutralnym a co za tym idzie na bolcu gniazda i co za tym idzie moze dojsc do porazenia gdyz powmiedzy uziemionym poprzez bolec urzadzeniem a innym elementem metalowym typu grzejnik czy tez wilgotne podłoze wystąpi na tyle duży potencjał ze w przy[padku dotkniecia moze dojsc do porażenia
w przypadku instalacji trzy przewodowej do takiej systuacji nigdy nie dojdzie
gdyż przewód PE zawsze podłączony do bolca ,moze byc połaczony w rozdzielni z przewodem N co daje nam PEN
ponadto wszytkie instalacje takie jak gazowa ,wodna,CO ,zbrojenia w domu ,wanny i wszytko co metalowe ma taki sam potencjał jak przewód PE wiec nie ma mozliwosci wystapienia róznicy potencjałów a co za tym idzie do porażenia
nawet w przypadku wyładowania bezposredniego w dom czy instalacje nikogo w takim domu nic nie porażi gdzyż wszytko bedzie miało taki sam wysoki potencjał nawet kilku tysiecy Volt
ponadto przy takiej instalacji nalezy lub powinno sie zastosować róznicówke
Link do komentarza

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Spokojnie, nowy czy stary, wszystko jest w porządku. Forum jest od pytań właśnie.       I już wiemy, że można.      Dobrze kombinujesz. Chociaż jeśli w przewodach nie ma gruzu to ja bym to lekkie wydmuchał.        
    • Jest to dom jednorodzinny. (Jestem nowy na na tym forum i za błędy w odpowiedziach przepraszam)
    • 1. Kodeks cywilny (KC) stanowi: Art. 154 KC: Określa, że ogrodzenia między sąsiednimi nieruchomościami powinny być stawiane na granicy, a koszty budowy i utrzymania ponoszą właściciele sąsiednich działek po połowie, chyba że strony ustalą inaczej. A jeśli sąsiadowi coś nie pasuje, to wystarcza cofnąć się na swoją stronę 10 cm żeby stawiać to co się chce. Do wysokości 2,2 metra. Art. 144 KC: Zakazuje działań, które nadmiernie ingerują w korzystanie z sąsiedniej nieruchomości (np. zbyt wysokie ogrodzenie zasłaniające światło). Właśnie te 2,2 metra   2. Prawo budowlane (Ustawa z dnia 7 lipca 1994 r.) stanowi: Zgłoszenie lub pozwolenie: Ogrodzenia o wysokości powyżej 2,2 m wymagają zgłoszenia do odpowiedniego organu administracji architektoniczno-budowlanej (starostwo powiatowe lub urząd miasta). W niektórych przypadkach, np. przy ogrodzeniach od strony dróg publicznych, może być wymagane pozwolenie na budowę. Art. 29 ust. 1 pkt 23: Ogrodzenia o wysokości do 2,2 m nie wymagają zgłoszenia, chyba że znajdują się w szczególnych lokalizacjach (np. przy zabytkach lub drogach publicznych). Art. 30: Zgłoszenie musi zawierać informacje o rodzaju, zakresie i sposobie wykonania prac oraz terminie rozpoczęcia budowy.   3. Miejscowy plan zagospodarowania przestrzennego (MPZP): MPZP może określać szczegółowe wymagania dotyczące ogrodzeń, np. ich wysokości, materiału, kolorystyki czy prześwitu (np. zakaz pełnych ogrodzeń w określonych strefach). Jeśli działka nie jest objęta MPZP, stosuje się ogólne przepisy prawa budowlanego.   4. Warunki techniczne (Rozporządzenie Ministra Infrastruktury w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać budynki i ich usytuowanie):  § 41: Ogrodzenia nie mogą stwarzać zagrożenia dla bezpieczeństwa ludzi i zwierząt (np. ostre elementy na górze ogrodzenia są dopuszczalne tylko powyżej 1,8 m wysokości). § 43: Bramy i furtki muszą otwierać się do wewnątrz działki, jeśli znajdują się przy drodze publicznej.   Okna sąsiada nie mają żadnego znaczenia. Oczywiście, jesli ogrodzenie bedzie miało poniżej 220 cm.
    • Komentarz dodany przez Jacek80: Eko House - OSZUŚCI !!! Publikują fałszywe "rankingi", sprzedają kiepsko działające oczyszczalnie, kupują pozytywne komentarze i straszą prawnikami za pisanie niewygodnej prawdy na temat ich produktów oraz metod działania. Uważajcie na tych oszustów i manipulatorów!
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...