Skocz do zawartości

Zmywarka kuchenna - gniazdo?


Recommended Posts

  • 2 miesiące temu...
Napisano
A co to jest zerowanie gniazdka i czy może zastąpić uziemienie? Jeśli to pytanie jest durne, to przepraszam, ale wczoraj słyszałem rozmowę dwóch fachowców... mniej więcej o tym. Skoro oni mogli się spierać, to ja mogę zapytać icon_smile.gif
Napisano
no to stare fachowce musiały byc jeszczez czasów poprzedniej epoki
nie ma juz pojecia zerowania ,jest pojecie uziemiania
gdyz na dzien dzisiejszy w gniazdku powinno byc
-przewód fazowy
-przewód neutralny
-przewód uziemniający ochronny
jesli masz stara instalację to prawdopodonie fachowcy romawiali jak z dwóch przewodów zobić trzy przewody
czyli z przewodu neutralnego wyprowadzić dodatkowo przewód na tzw bolec gniazgdka
sytuacja jeszcze dopuszczalna ale nie jest to szczesliwe rozwiązanie
Napisano
spełnia to podstawową ochrone czyli wyrówanie napieć wrazie czego ,gdzyż przewód neutralny jest przewodem roboczym w którym podobnie jak w fazowym płynie prąd a co gorsza w razie jakiejs awarii moze pojawic sie potencjał na przewodzie neutralnym a co za tym idzie na bolcu gniazda i co za tym idzie moze dojsc do porazenia gdyz powmiedzy uziemionym poprzez bolec urzadzeniem a innym elementem metalowym typu grzejnik czy tez wilgotne podłoze wystąpi na tyle duży potencjał ze w przy[padku dotkniecia moze dojsc do porażenia
w przypadku instalacji trzy przewodowej do takiej systuacji nigdy nie dojdzie
gdyż przewód PE zawsze podłączony do bolca ,moze byc połaczony w rozdzielni z przewodem N co daje nam PEN
ponadto wszytkie instalacje takie jak gazowa ,wodna,CO ,zbrojenia w domu ,wanny i wszytko co metalowe ma taki sam potencjał jak przewód PE wiec nie ma mozliwosci wystapienia róznicy potencjałów a co za tym idzie do porażenia
nawet w przypadku wyładowania bezposredniego w dom czy instalacje nikogo w takim domu nic nie porażi gdzyż wszytko bedzie miało taki sam wysoki potencjał nawet kilku tysiecy Volt
ponadto przy takiej instalacji nalezy lub powinno sie zastosować róznicówke

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Witam,   Przebudowałem poddasze na mieszkanie użytkowe. Problem polega na kiepskim ciśnieniu wody szczególnie ciepłej, które dodatkowo spada gdy ktoś piętro niżej również korzysta z ciepłej wody.    W łazience na poddaszu zamontowany jest przepływowy podgrzewacz wody Kospel PPE3. Budynek jest zasilany wodą ze studni zwykłej z hydroforem w piwnicy. Rury są od początku budowy budynku, a sam budynek z lat 90. Na dolnym piętrze ciśnienie jest ok. Na górne piętro rury zasilające wodę (PEX) zostały połączone ze starymi pod samym stropem.   Co można zrobić żeby poprawić ciśnienie wody na piętrze ? Jakieś urządzenie wspomagające ? Przepływomierz posiada zworki, którymi można zwiększyć moc - czy to może zmienić sytuacje ? Domyślam się, że padną sugestie odnośnie starej instalacji, ale jednak na dole ciśnienie wody jest ok. Proszę o pomoc.     
    • Tak to strop bez wylewki bo starą skułem. Chodzi o to, że w jej miejsce będzie nowa, typowo 6-7 cm gruba do ogrzewania podłogowego. Zamiast styropianu jak poprzednio styrobeton bo zauwżyłem że poprzednia wylewka miała normalnie 5cm ale środkiem zaledwie 3. Trudno byłoby styropianem wyrównać.   A jakie zwykle sa metody naprawy takich pekniec? Strop wyglada na lany nie widze nigdzie dyltacji   dziękuję za odpowiedź 
    • Przede wszystkim jaki tam jest rodzaj stropu i jakie tam dojdą nowe obciążenia. Bo nie rozumiem co znaczy "będzie podłogówka i 2 cm wyżej wylewki." Będzie tam nowa wylewka? W takim razie jak gruba? Tylko jako warstwa wyrównująca, zespolona ze starą wylewką, czy od niej oddzielona styropianem lub folią? Bo mi to raczej wygląda na strop bez zrobionej wylewki.  Skoro jest tam gdzieś wykuta dziura w betonie to trzeba ją oczyścić i wypełnić masą naprawczą do betonu. Gruntowanie na pewno nie zaszkodzi.  Natomiast co do pęknięć to powinien to obejrzeć konstruktor na miejscu. Bez tego można sobie gdybać, nie wiedząc nawet jakie tam są warstwy i jak głęboko sięgają pęknięcia. To również rzecz dla konstruktora, żeby ocenić czy nowe obciążenia nie będą zbyt duże.
    • Skoro zamiast wylewki będzie płyta systemowa i suchy jastrych to moc grzewcza podłogówki będzie jeszcze niższa, bo tu rurki nie są bezpośrednio otulone wylewką. Czyli będziemy mieli efekt ciepłej podłogi, ale do efektywnego ogrzewania takiej łazienki będzie to o wiele za mało. Naprawdę nie wiem, czy na tak małej powierzchni warto robić podłogówkę wodną zamiast elektrycznej. Wszystko się znacznie bardziej komplikuje. Zużycie prądu nie musi zaś wcale być duże, bo ogrzewanie podłogowe nie musi działać stale. Zasadniczą moc grzewczą i tak powinien tam zapewniać grzejnik.   W łazience zdecydowanie lepiej zastosować płyty cementowo-włóknowe niż gipsowo-włóknowe, bo są znacznie mniej wrażliwe na działanie wilgoci.    Jaki tam jest rodzaj stropu? Być może legary dałoby się usunąć, ułożyć tam izolację cieplną i suchy jastrych z płyt cementowo-włóknowych?
    • u mnie gaz wygrywa - rachunki dużo niższe niż przy indukcji, a gotuję sporo. mam dużą płytę solgaz optimex 4+2 i bardzo sobie chwalę. wygląda nowocześnie, gotuje się na szkle, więc łatwo się czyści, a dzięki technologii bezpłomieniowej gaz zużywa się dużo mniej niż w tradycyjnych palnikach.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...