Skocz do zawartości

Pęknięcia na łączeniach ścian


Recommended Posts

Napisano
Proszę o informacje, w jaki sposób można usunąć pęknięcia ścian w nowym domu.

Występują one u mnie w sytuacjach
1.Na łączeniu murowanej ściany działowej z kominem Schiedla – prawdopodobnie ściana i komin nie zostały w żaden sposób połączone (zakotwione), zostały tylko otynkowane jako jedna ściana.
2.Na połączeniu murowanej ściany działowej ze słupem drewnianym stanowiącym filar nośny konstrukcji dachu, który siłą rzeczy będzie pracował pod wpływem ciężaru pokrycia dachowego.
3.Na łączeniu płyt kartonowo- gipsowych zarówno kładzionych na ścianach na „placki” jak i na suficie poddasza

Obecnie w miejscach połączeń została położona siatka pod tynkiem (cekolem), ale niestety to nie pomaga.
Napisano
Witam!
Niestety te pękniecia są prawie nie do usunięcia. Są specjalne taśmy, które nakleja się na łaczenia płyt kartonowo - gipsowych, które chronią przed widocznymi pęknięciami na sufitach i scianach.
Jednak najlepszy sposób to położyć tapetę. Wtedy długo bedziecie cieszyć się ładnymi scianami, na których nie bedą widoczne pęknięcia. Ja tak mam zrobione w naszym domu. Bardzo sobie chwalę ten sposób.
Napisano
Dziękuję za odpowiedź,

czy była to zwykła tapeta, czy jakaś "specjalna", gdyż z innego źródła słyszałem o tapetach w włóknem szklannym dla takich zastosowań,

pozdr. Krzys
Napisano
Jest to tapeta z włókna szklanego tzw. RAUFAZA
Jest ona na tyle gruba i wytrzymałą, Tapety raufaza przeznaczone są do malowania farbami ściennymi – dobrze kryją nierówności.
Bardzo ważna uwaga
Do tapet raufaza (malowanych farbami ściennymi) stosuje się kleje wodoodporne, które zapobiegną puchnięciu.
Napisano
W przypadku pęknięć na połączeniu komina że ścianą są one nieunioknione, a komin został wykonany prawidłowo, bez przewiązania ze ścianą ze względu na różną rozszerzalność cieplną tych elementów. Pekniecia można zamaskować np. listwami ozdobnymi klejonymi do jednej powierzchni lub przez wypełnienie szczelin silikonem. Dobrym rozwiązaniem jest też obudowanie komina płyta gipsowo-kartonową zamocowaną na niezależnym stelażu. W ten sam sposób można zlikwidować pęknięcia na połączeniu drewnianego słupa z konstrukcja ściany. Natomiast trudno ustalić przyczynę powstawania pęknięć na okładzinach z płyt gipsowo-kartonowych, gdyż mogą być one spowodowane błędami wykonawczymi, zbyt wysoką wilgotnością podczas układania, złą jakością i doborem użytych materiałów. Przy prawidłowej instalacji okładzin z płyt gipsowo-kartonowych i użytkowaniu w warunkach dopuszczalnej wilgotności, pękniecia na łączach nie powinny się sie pojawić nawet po wielu latach.
Napisano
Pęknięcia na ścianach z płyt gipsowo - kartonowych mogą być spowodowane pracą elementu konstrukcyjnego, do którego jest przymocowana - w przypadku mocowania na plackach lub koniecznością przenoszenia obciążeń dynamicznych np. spowodowanych drganiami od wzmożonego ruchu kołowego
Nie można tez wykluczyć błędów montażowych takich jak
- brak odpowiedniej przyczepności płyty przyklejonej na plackach do podłoża - płyta klawiszuje a na jej składania dochodzi do pęknięć
- brak taśmy na łączeniach płyt przenoszącej minimalne odkształcenia
- wadliwy montaż płyt do stelaża metalowego lub błąd ułożeniu samego stelaża

W zaistniałej sytuacji proponuję łączenia płyt zaszpachlować materiałem elastycznym
Napisano
Na kominie proponuję listwę maskującą bo zawsze będzie pękał w pozostałych miejscach najlepsza będzie tapeta bo i tak pajęczynka się będzie pokazywać. Niestety budynek cały czas "pracuje" nie ma możliwości żeby to powstrzymać.

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Witam, ostatnio oglądałem drzwi od WIATRAK-a i na 99 procent wiem że je chce, ale jest ten jeden procent niepewności ,bo wiadomo niemało pieniędzy trzeba wyłożyć (11tys. skrzydło plus dostawka) i rozmyślam czy nie będę żałował. Pana wypowiedzi wydają mi się logiczne i pomocne więc gdyby mógł Pan powiedzieć za te pieniądze ok albo za te pieniądze nie pchaj się w nie i ogólnie czy często bywa że są z drzwiami z tej firmy problemy
    • Taras z naturalnego drewna to inwestycja w estetykę i komfort przestrzeni zewnętrznej. Aby jednak drewno zachowało swoje walory na długie lata, kluczowa jest odpowiednia impregnacja i konserwacja już na etapie przygotowania desek. Poniżej przedstawiamy sprawdzony sposób impregnacji nowej deski tarasowej, oparty na produktach marki OSMO. 1. Wstępna impregnacja – WR Aqua Osmo Pierwszym krokiem jest wstępne zabezpieczenie desek. Impregnat WR Aqua Osmo to bezbarwny środek ochronny na bazie wody, który skutecznie zabezpiecza drewno przed sinizną, pleśnią oraz szkodnikami. Kiedy? Impregnację wykonujemy przed montażem, najlepiej 2 dni przed planowanym olejowaniem. Jak? Środek nanosimy pędzlem lub wałkiem na wszystkie powierzchnie deski – zarówno widoczne, jak i niewidoczne – w jednej warstwie. Po co? Zapewnia to równomierną ochronę drewna i zapobiega jego degradacji od środka. 2. Olejowanie przed montażem – Osmo Olej Tarasowy Po upływie co najmniej 48 godzin od impregnacji WR Aqua, przystępujemy do pierwszego olejowania. Produkt: Olej tarasowy OSMO – bezbarwny lub kolorystycznie dobrany do naturalnego odcienia deski. Jak? Nakładamy z dwóch stron deski cienką warstwę oleju, używając pędzla, szmatki lub wałka. Pozwalamy na dokładne wchłonięcie i wyschnięcie. Dlaczego? Takie przygotowanie pozwala zabezpieczyć również powierzchnie deski, które po montażu będą niewidoczne, co znacząco zwiększa trwałość całej konstrukcji. 3. Montaż desek i finalne wykończenie Po wyschnięciu oleju przystępujemy do montażu tarasu. Gdy deski są już solidnie zamocowane, możemy wykonać drugą warstwę oleju tarasowego – tym razem tylko na widocznej stronie. Cel: Ta warstwa nadaje ostateczny wygląd i zapewnia pełną ochronę przed działaniem czynników atmosferycznych – deszczu, UV i zmian temperatury. Wskazówka: Prace najlepiej prowadzić w suchy, ciepły dzień, unikając pełnego słońca, które może zbyt szybko wysuszyć produkt. Dlaczego warto trzymać się tej kolejności? Poprawna impregnacja i olejowanie przed montażem to inwestycja w trwałość i wygląd tarasu. Chroniąc drewno z każdej strony, zapobiegamy jego wypaczaniu, pękaniu i przedwczesnemu starzeniu. Produkty OSMO tworzą elastyczną, mikroporowatą powłokę, która nie łuszczy się i pozwala drewnu oddychać, co jest szczególnie ważne przy konstrukcjach zewnętrznych.   Podsumowanie – schemat impregnacji nowej deski tarasowej: Impregnacja WR Aqua OSMO – minimum 2 dni przed olejowaniem Pierwsza warstwa oleju tarasowego – z dwóch stron przed montażem Montaż desek tarasowych Druga warstwa oleju – na wierzchnią, widoczną stronę po montażu
    • Planuje dzialke na wsi, lub na obszarze znacznie oddalonym od miasta (tak, wiem ma malo czasu - do polowy nast. roku, dlatego badam temat).
    • Mógłbyś to przetłumaczyć na język polski?
    • Nie we wszystkich lokalizacjach takie rozwiązanie jest dozwolone, Zależy gdzie masz działkę. 
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...