Skocz do zawartości

w myśl energooszczędności od samego początku !!!


Recommended Posts

Napisano
Witam wszystkich
Nie wiem czy temat się przyjmie ale zawsze warto spróbować - jak wszyscy pewnie zauważyli wokół nas przewalają się wypowiedzi, artykuliki , reportaże i inne nośniki danych zawierające w swojej treści opinie i sugestie na temat modnej ostatnio energooszczędności icon_smile.gif
może dla dobra wszystkich zainicjować taki temat ( zakładam że warto w tym wątku jaki w instalacjach ) w którym każdy może wypowiedzieć się w jaki sposób próbuje albo ma zamiar budować by jego dom stał się energooszczędny i nie pożerał znacznych ilości jakże wartościowych kWh icon_biggrin.gif - jakie materiały , w jakim systemie buduje , jaka konstrukcja , czym kieruje się w wyborze poszczególnych materiałów itd, itd .
Wiadomo że o takich rzeczach jak ukierunkowanie budynku względem stron świata to chyba już każdy wie i o zyskach ze słońca z dużych przeszkleń od strony płd. i prostej zwartej kubaturze icon_smile.gif ale inne kruczki i niuanse w trakcie wznoszenia budynku które mogą pomóc w realizacji założonego plany budowy domu energooszczędnego .

co wy na to -- przepraszam że tak na wstępie wy a nie państwo ale taka forma wydaje się być bardziej przyjazna icon_biggrin.gif

Pozdrawiam
  • 1 miesiąc temu...
Napisano
Cytat

Witam wszystkich
Nie wiem czy temat się przyjmie ale zawsze warto spróbować - jak wszyscy pewnie zauważyli wokół nas przewalają się wypowiedzi, artykuliki , reportaże i inne nośniki danych zawierające w swojej treści opinie i sugestie na temat modnej ostatnio energooszczędności icon_smile.gif
może dla dobra wszystkich zainicjować taki temat ( zakładam że warto w tym wątku jaki w instalacjach ) w którym każdy może wypowiedzieć się w jaki sposób próbuje albo ma zamiar budować by jego dom stał się energooszczędny i nie pożerał znacznych ilości jakże wartościowych kWh icon_biggrin.gif - jakie materiały , w jakim systemie buduje , jaka konstrukcja , czym kieruje się w wyborze poszczególnych materiałów itd, itd .
Wiadomo że o takich rzeczach jak ukierunkowanie budynku względem stron świata to chyba już każdy wie i o zyskach ze słońca z dużych przeszkleń od strony płd. i prostej zwartej kubaturze icon_smile.gif ale inne kruczki i niuanse w trakcie wznoszenia budynku które mogą pomóc w realizacji założonego plany budowy domu energooszczędnego .

co wy na to -- przepraszam że tak na wstępie wy a nie państwo ale taka forma wydaje się być bardziej przyjazna icon_biggrin.gif

Pozdrawiam



polecam http://www.bdb.com.pl

oraz http://www.mojabudowa.pl
  • 4 tygodnie temu...
Napisano
Cytat

Przypominam. Chyba warto icon_smile.gif


Energooszczędność musi mieć swoje uzasadnienie ekonomiczne. Dotyczy to przede wszystkim pomp ciepła, solarów, went. mechanicznej z rekuperatorem. Co do ścian to polecam zwykłą ceramikę 25cm.
Na energooszczędność największy wpływ ma bryła budynku. Co do okien to nie należy przesadzać z ich wielkością, chyba że się ma okna pasywne czyli te najdroższe w chwili obecnej oraz lubi się dużo światła a sąsiadów nie ma się w odległości kilku metrów od tych okien.
  • 2 tygodnie temu...
Napisano
Nie ważne czym byle stanowiło skuteczną przegrodę zapobiegającą migracji "pieniędzy" ( ciepła ) icon_biggrin.gif
Zadając pytanie liczyłem na bardziej ożywioną dyskusję ale .... nikt nie mówił że będzie lekko icon_smile.gif
Napisano
Cytat

Energooszczędność musi mieć swoje uzasadnienie ekonomiczne. Dotyczy to przede wszystkim pomp ciepła, solarów, went. mechanicznej z rekuperatorem. Co do ścian to polecam zwykłą ceramikę 25cm.
Na energooszczędność największy wpływ ma bryła budynku. Co do okien to nie należy przesadzać z ich wielkością, chyba że się ma okna pasywne czyli te najdroższe w chwili obecnej oraz lubi się dużo światła a sąsiadów nie ma się w odległości kilku metrów od tych okien.


nie do końca to wszytko prawda, bo nie budujemy domu pasywnego tylko energooszczedny. My budujemy tego typu dom w Gliwicach ale to tylko dzieki sugestii architekta, który po obejrzeniu działki powiedział nam że możemy dużo zaoszczedzić w przyszłościu dzieki jej ustuowaniu. I tu jest Pies pogrzebany najważniejsza jest sytuacja, najlepiej stok południowy z lekkim nachyleniem i zadrzewieniem od północy.
Napisano
Z tymi kierunkami świata to jedynie jedna z zasad takiego inteligentnego budowania icon_smile.gif, bo to jak z super energooszczędnymi oknami --> co z tego że wydamy kasę dla oszczędności jak zrobimy inny mostek oszczędzając np na ociepleniu albo robiąc sobie źle zaplanowane i nieocieplone balkony, tarasy połączone z budyniem itd itd .... grunt to konsekwencja w tym co się planuje a później w tym co się robi bo wykonanie też ma kluczowe znaczenie przy tego rodzaju założeniach ..

ale to że projektant zwrócił uwagę na usytuowanie budynku względem stron świata to się chwali - zaczynają myśleć nie tylko o PLN ale o interesie klienta icon_biggrin.gif
Napisano
A ja prowokacyjnie nieco... Mam niejasne wrażenie, że energooszczędność strasznie dużo kosztuje na etapie inwestycji. Drożej niż rozwiązania tradycyjne! A w dodatku oszczędności w toku eksploatacji są mocno rozłożone w czasie. Wielu ludzi w czasie budowy nie stać na energooszczędne budowanie icon_mrgreen.gif

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Podsumujmy sytuację, bo nie jestem pewien czy dobrze rozumiem. Jeżeli coś jest inaczej to proszę o sprostowanie. Ciśnienie i przepływ wody zimnej są wystarczające.  Zbyt niskie jest ciśnienie i/lub przepływ wody ciepłej. Tu proszę o doprecyzowanie - jest mały strumień wody pod dobrym ciśnieniem, czy duży strumień wody pod zbyt niskim ciśnieniem? Jak jest przygotowywana woda ciepła? Bo z opisu wnioskuję, że jest ona jakoś centralnie podgrzewana w budynku, jednak nie jest wystarczająco ciepła i dopiero na poddaszu dogrzewa ją do wystarczającej temperatury elektryczny podgrzewacz.    Układ jest więc nieco dziwny, ale tak zrozumiałem opis.  Trzeba przede wszystkim sprawdzić jakie jest ciśnienie i jak duży jest strumień wody przed tym podgrzewaczem. Jeżeli przed podgrzewaczem, na jego przyłączach jest wszystko w porządku to problem tkwi w podgrzewaczu. On może bardzo zmniejszać strumień (przepływ) wody i jej ciśnienie. To typowa cecha modeli przepływowych. Jak się to ustali to można myśleć co robić dalej.
    • Nie chodzi mi nawet o formalną ekspertyzę, ale o to żeby temu przyjrzał się konstruktor. Bo o ile płytkie rysy nie są zmartwieniem, to głębokie pęknięcia mogą stanowić już poważny problem. A na odległość nikt tego nie jest w stanie sprawdzić.  Warstwa wyrównująca ze styrobetonu lub jakiegoś innego betonu z lekkim kruszywem (keramzyt, perlit) jak najbardziej może być. Trzeba tylko pilnować pewnej minimalnej grubości bo takie lekkie betony są słabe. Próby wyrównywania dużych nierówności samym styropianem zdecydowanie odradzam, tego się faktycznie nie da zrobić dobrze. Co jest na dole, jakie są pomieszczenia poniżej tego stropu? Bo od tego oraz źródła ciepła zależy na ile skutecznej izolacji cieplnej potrzebujemy. Jeżeli i tak są tam pomieszczenia ogrzewane, zaś ciepło zapewnia kocioł to izolacja cieplna może być słaba, po prostu strop będzie się nieco bardziej nagrzewał i część ciepła oddawał ku dołowi. Wtedy wystarczy styrobeton, bez warstwy styropianu.  Przy czym nawet w tym wariancie dałbym folię budowlaną na styrobeton. Jako warstwę rozdzielającą go od jastrychu. Na to rury ogrzewania podłogowego, na nie siatka stalowa i jastrych. Dzięki siatce dość cienka warstwa jastrychu będzie pewniejsza, a tu raczej nie będzie można zbytnio go pogrubiać ze względu na masę. Ale dopuszczalne obciążenie to właśnie powinien określić wezwany konstruktor.  Przy okazji uprzedzam, że mocowanie rur, gdy pod folia nie ma styropianu jest nieco upierdliwe. Ale się da to zrobić. Dajemy dwie warstwy w miarę grubej folii i spinki wbijamy w nią pod skosem. 
    • Może i więcej, bo metr przewodu to jakieś 4 PLN, a wtyczka w sklepie 3,95 PLN.
    • Za wtyczkę jest 17.99. Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka
    • Drogi jak cholera. 10 PLN to góra, którą dałbym za niego. Ale pod względem przekroju żył, przewód jest właściwy. Wtyczka też w porządku. Pytanie dodatkowe, ten piekarnik to przenośny czy część jakiegoś stacjonarnego urządzenia?. 
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...