Skocz do zawartości

Ściany wielowarstwowe


Kazik_1

Recommended Posts

Murując ścianę z silikatowych elementów murowych możemy wykonać zarówno ścianę jednowarstwową z ociepleniem (nazywaną potocznie ścianą dwuwarstwową) lub ścianę szczelinową (nazywaną ścianą trójwarstwową).
Ściana jednowarstwowa z ociepleniem stanowi dobre rozwiązanie pod względem termicznym. Uzyskanie współczynnika Umax < 0,20 W/m2K nie stanowi problemu, bo przede wszystkim zależy od grubości ocieplenia. Warstwa nośna w zależności od zastosowanych bloczków może mieć grubość 18cm (SILIKAT N18), 24cm (SILIKAT N24), 25cm (SILIKAT N25). Warstwa ocieplenia powinna mieć grubość 13-20cm w zależności od zastosowanej izolacji termicznej oraz od tego jaki chcemy uzyskać współczynnik przenikania ciepła. Ocieplenie najczęściej wykonuje się ze styropianu lub wełny mineralnej.

Ściana szczelinowa zapewnia izolacyjność termiczną, akustyczną oraz wszystkie pozostała wymagania na poziomie wyższym od wymagań normowych. Warstwę wewnętrzną konstrukcyjną można wykonać z silikatowych elementów murowych grubości 18cm (SILIKAT N18), 24cm (SILIKAT N24), 25cm (SILIKAT N25). Warstwa zewnętrzna w systemie Nowoczesne SILIKATY powinna być wykonana z elementów silikatowych o grubości 9cm lub 12cm, łączonych na tradycyjną zaprawę cementowo-wapienną. Pomiędzy warstwami należy umieścić odpowiednią warstwę ocieplenia z wełny mineralnej lub styropianu.

Obie warstwy muru powinny być połączone kotwami ze stali nierdzewnej lub zabezpieczone antykorozyjnie w inny trwały sposób. Przyjmuje się że minimalna liczba kotew wynosi 4-5 szt./m2 oraz wzdłuż swobodnej krawędzi 3szt./mb. Na każdej kotwie powinien znajdować się krążek dociskowy. Przy wykonywaniu warstwy elewacyjnej ważne jest aby mieszać materiał z różnych palet, tak aby uzyskać jednolitą barwę i fakturę muru.
Link do komentarza
Odpowiednią izolacyjność termiczną ściany wykonanej z silikatowych elementów murowych można uzyskać poprzez zastosowanie jednego z dostępnych na rynku rozwiązań systemowych. Pozostałe wymagania stawiane przed ścianami zewnętrznymi spełnia prawidłowo wykonana silikatowa warstwa konstrukcyjna.

Dużą zaletą SILIKATÓW jest ich akumulacja cieplna. Masywne ściany z silikatów bardzo dobrze akumulują ciepło, umożliwiając zniwelowanie skutków szybkich zmian temperatur w zimie, przy spadku, a latem przy wzroście temperatur na zewnątrz budynku. W zimie dokładne przewietrzenie pomieszczeń w prawidłowo ogrzewanym budynku ze ścianami z silikatów nie powoduje zauważalnego obniżenia temperatury powietrza.

Podobnie w przypadku przerw w ogrzewaniu zmagazynowane w ścianach ciepło długi czas gwarantuje utrzymanie wysokiej temperatury powietrza w pomieszczeniach. Ściany zewnętrzne wznoszone z silikatów są zawsze ścianami warstwowymi, w których silikaty pełnią rolę konstrukcyjną, a ochronę cieplną zapewnia odpowiednia warstwa ocieplenia np. wełny mineralnej lub styropianu. Stosując silikaty na ściany możemy uzyskać ścianę nie tylko o bardzo dobrych parametrach izolacyjnych na przykład U=0,16 [W/m2K], ale również o bardzo dobrych parametrach akustycznych i dużej pojemności cieplnej.
Link do komentarza
Wszystko jest dla mnie jasne tylko mam jeszcze jedną wątpliwość - co zrobić, gdy prace ociepleniowe mam zamiar zacząć dopiero wiosną? W jaki sposób zabezpieczyć przed zimą bloczki silikatowe, a w zasadzie ściany zewnętrzne? Czy jest taka potrzeba?. Pytam ponieważ słyszałęm o takiej potrzebie w przypadku innych materiałów ściennych.
Link do komentarza
SILIKATy oraz mury wykonane z SILIKATów są odporne na zmienne warunki atmosferyczne w ciągu całego roku, również w zimie. Mury z silikatów ze względu na swoje właściwości, niską nasiąkliwość oraz mrozoodporność można pozostawić nieotynkowane.

Silikatowe elementy murowe produkowane przez Grupę SILIKATY dostarczane są na budowę na ofoliowanych paletach. Tak dostarczony materiał nie trzeba dodatkowo zabezpieczać przed wpływem czynników atmosferycznych. W przypadku, gdy paleta została rozfoliowana elementy murowe należy zabezpieczyć przed zawilgoceniem

Link do komentarza

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Naturalny wygląd Podkreśla strukturę drewna – słoje i naturalne usłojenie stają się bardziej widoczne i wyraziste. Matowe lub satynowe wykończenie – wygląda bardziej naturalnie niż połysk lakieru. Oddychająca powierzchnia Drewno zachowuje zdolność do oddychania, co pomaga w regulacji wilgotności w pomieszczeniu. Mniejsze ryzyko wypaczeń przy zmianach temperatury i wilgotności. Łatwa konserwacja i naprawa Nie trzeba cyklinować całej podłogi przy uszkodzeniu – można punktowo odnowić fragment. Regularna konserwacja (np. środkiem do pielęgnacji olejowosków) wydłuża żywotność wykończenia. Przyjemność użytkowania Ciepłe i przyjemne w dotyku – idealne dla osób chodzących boso lub z małymi dziećmi. Mniej śliskie niż lakierowane podłogi. Ekologia i zdrowie Produkty olejowoskowe są często na bazie naturalnych olejów i wosków – bezpieczne dla zdrowia. Brak intensywnego zapachu chemii, przyjazne alergikom.   Osmo to jedna z najbardziej znanych marek oferujących wysokiej jakości olejowoski do podłóg drewnianych (i nie tylko). Produkty tej firmy są bardzo cenione zarówno przez profesjonalistów, jak i osoby samodzielnie wykańczające wnętrza.
    • Zgadza się, dlatego uważam że w skrajnych przypadkach, czyli pewnie dwie noce w roku lepiej dogrzać grzałką, niż przepłacać za większą pompę i martwić się o taktowanie. Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka
    • Mam człowieka na miejscu. Będzie obserwował.
    • Dziś po południu test obciążeniowy z tego co mi tutaj alert pogodowy wysyła.  
    • To nie do końca tak. Po pierwsze T-CAP nie są jedynymi pompami na rynku, które utrzymują nominalną moc grzewczą w skrajnie niskich temperaturach (-20°C lub mniej). Ale inne o takiej charakterystyce są od nich wyraźnie droższe.  Po drugie, zdolność do utrzymywania mocy nominalnej w trudnych warunkach nie oznacza większej skłonności do taktowania. W praktyce jest wręcz odwrotnie. Taka pompa jest w stanie utrzymać moc nominalną w całym przewidywanym zakresie pracy (mniej więcej od -20 do +15°C). Ale równocześnie to i tak są pompy inwerterowe, czyli z możliwością automatycznego dostosowywania mocy do chwilowych potrzeb. Dla większości pomp powietrze/woda minimum to 30%. Czyli pompa nominalnie np. 9 KW jest w stanie działać w sposób ciągły już z mocą ok. 3 kW.  Natomiast w typowych pompach, których moc spada wraz ze spadkiem temperatury zewnętrznej, też mamy nominalnie np. 9 kW. Ale osiągane dopiero np. przy +7°C na zewnątrz. Natomiast przy -10°C taka pompa będzie miała np. 5-6 kW mocy. Właśnie wtedy będzie potrzebne użycie grzałek. Natomiast przy wysokiej temperaturze zewnętrznej i tak potrzebne będzie wykorzystanie funkcji inwertera. Ale co się stanie, jeżeli wiedząc o spadku mocy wraz z temperaturą zewnętrzną, zdecydujemy się na pompę nominalnie już nie 9 lecz 12 kW? Wtedy powyżej 0°C zakresu regulacji mocy może już zabraknąć.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...