Skocz do zawartości

Tapetowanie


Recommended Posts

Napisano
Cytat

bardzo chętnie podyskutuję z profesjonalistą na temat sztuki byle nie z amatorem icon_mrgreen.gif


Czemu tak "tępisz" amatorów? I wiedzą nie chcesz się podzielić? icon_mrgreen.gif
Napisano
szkoda, że upadł temat tapet z włókna szklanego, czy ktoś może coś powiedzieć na ten temat, czy jakoś specjalnie trzeba je kłaść?
Napisano
Cytat

szkoda, że upadł temat tapet z włókna szklanego, czy ktoś może coś powiedzieć na ten temat, czy jakoś specjalnie trzeba je kłaść?


To pytanie w sam raz dla fachowców!!!
Napisano
Tapetowanie - tapety z włókna szklanego
Podłoże musi być suche, jednolite, czyste i wytrzymałe (nośne). Należy usunąć wszystkie warstwy tapet oraz rozpuszczalne w wodzie powłoki malarskie. Zagipsować, wyrównać, względnie wygładzić wszystkie rysy, fugi i nierówności. Mocno chłonące podłoże należy wcześniej zagruntować.

PRZYCINANIE: przed tapetowaniem należy sprawdzić strukturę. Wszelkie nierówności związane z tapetą podkreślaja charakter włókna szklanego i dlatego nie są powodem reklamacji. Pociąć pasy w wymaganej długości, dodając około 10 cm na wyrównanie górnych i dolnych krawędzi.

KLEJENIE: za pomocą "rolki" nałożyć klej do tapet z włókna szklanego MrStrong FIBERGLASS na przygotowane wcześniej podłoże. Pasy przycinać na styk, nakładać na posmarowaną klejem wilgotną powierzchnię i dobrze docisnąć szpachlą malarską. Nadmiar tapety docinać nożykiem, aby nie doprowadzić do powstawania nierównych struktur, nie należy nigdy nakładać tapety odwrotną stroną. MALOWANIE: po naklejeniu pokryć podwójną warstwą farby dyspersyjnej, akrylowej lub lateksowej. Przestrzegać wskazówek producenta farb.

WSKAZÓWKI: przed przystąpieniem do pracy sprawdzić towar. Wszelkie roszczenia nie będą uwzględniane po przyklejeniu tapety na ścianę. W tapecie mogą występować usterki związane z włóknem. Reklamacje tego typu nie będą uwzględniane. Zaleca się stosowanie tapet o tym samym numerze. Wszelkie roszczenia reklamacyjne uwzględniane są wyłącznie za okazaniem etykiety kontrolnej.
Tapety mają atest PZH.
Napisano
Instrukcja klejenia i malowania tapety z włókna szklanego

1.Powierzchnia dla Tapety Scandatex: wypełnij nierówności masą szpachlową

2.Powierzchnię oczyszczamy z nierówności: używaj papieru ściernego drobnoziarnistego.

3.Powierzchnię smarujemy klejem: smarujemy klejem tylko powierzchnię, rozprowadzaj wałkiem lub pędzlem, nakładaj dużo i tylko na ścianę, zalecamy: szwedzki klej Bostik Vävlim 70.

4. Paski tapety przycinamy: odpowiednia długość paska to wysokość ściany +10 cm., przycinaj ostrym nożykiem.

5. Paski tapety kleimy zaczynając od krawędzi sufitu: pierwszy pasek kleimy pionowo i kleimy od góry do dołu ściany.

6. Paski tapety kleimy na styk.

7. Paski tapety dociskamy od góry do dołu: używaj specjalnej łopatki do tapet z włókna szklanego lub szpachli ze stali z zaokrąglonymi narożnikami.

8. Paski tapety docinamy przy suficie i podłodze: docinaj po wyschnięciu kleju i ostrym nożykiem.

9. Tapetę z włókna szklanego malujemy farbą: rozprowadzaj wałkiem lub pędzlem i farba powinna być lateksowa. Zalecamy: szwedzką farbę Caparol Supertäck 7.
Napisano
Tapeta z włókna szklanego jest z jednej strony bardzo łatwa w układaniu, z drugiej strony trochę niewygodna ze względu na gabaryty rolki, tzn. dużą szerokość.
Pamiętamy o tym, że:
1. Tapeta jest nierozciągliwa. Klej nie wpływa na wymiary pasa.
2. Nie pokrywa się klejem pasa tapety, tylko ścianę! I to pokrywa się obficie. Najlepiej rolką malarską.
3. Przygotowane pasy, odcięte na długości z niewielkim zapasem, najlepiej zwinąć w rulon "lewą" stroną do wierzchu i zaczynać układanie od góry. Wyrównywać i dociskać raczej tapeciarską rolką gumową, gdyż pace wypychają zbyt dużo kleju i niszczą fakturę powierzchni.
4. Wszelkie wycięcia w pasie (drzwiczki, osprzęt elektryczny i inne) robimy od razu na gotowo, kiedy górę rulonu mamy przyklejoną do ściany i siedzimy na drabinie i trzymamy na kolanach resztę suchego rulonu.
  • 3 tygodnie temu...
Gość stach
Napisano
Cytat

Panowie! Nie demonizujcie icon_smile.gif Tapetowanie nie jest wczle takie skomplikowane!


Pewnie, że nie jest skomplikowane!!! Przecież nie święci garnki lepią icon_biggrin.gif
Tylko nie ma co się spodziewać perfekcyjnego ułożenia i fantastycznego efektu za pierwszym razem icon_sad.gif
Tak jak wszystkie działania, tapetowanie wymaga wiedzy (choćby minimalnej, np. z "poradnika" w sieci) i nieco praktyki icon_biggrin.gif
No i paru prostych narzędzi icon_biggrin.gif

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Krótki unboxing pilarki tarczowej Dewalta DCS579N Akcja serwisowa zepsutej piły szablastej DCS382N zakończona sukcesem!    
    • Witam. Mam problem z wodą zalewającą mi garaz. Garaz to duzy budynek o dlugosci ściany 50m. Większość sciany stanowia bramy wjazdowe. Wjazd jest podlany progiem aby woda sie nie wlewala. Problem w tym, ze ostatnia brama jest w dolku i woda z polowy podworka i reszty dachu garazu plynie wlasnie tam i przelewa sie przez próg i zalewa garaz. Jedyna możliwość jaka ja widze to przekopac przy samej ścianie i tych bramach wjazdowych dziure i polozyc jakis drenaż aby woda spod tej ostatniej bramy odplywala w drugi rog podworka gdzie jest dolek i studzienka. Nie bylo by problemu gdyby do tego garazu wjezdzaly tylko samochody. To zwykla plastikowa drena by moga byc. Problem w tym, ze mozna to zakopac na max 20cm i do tego garazu wjezdzaja maszyny przekraczajace 20t wagi... Z czego zrobic ten odplyw aby to wytrzynalo? Myslalem nad metalowa rura. Tylko, ze to bedzie rdzewiec i predzej czy pozniej przerdzewieje. Myslalem tez nad metalowym profilem 100x100x3 ale to ta sama sytuacja z rdza. Jest cos innego co tam wytrzyma
    • Woski dekoracyjne transparentne OSMO to niezwykle wszechstronny produkt, który łączy estetykę naturalnego wykończenia drewna z praktycznym zastosowaniem w aranżacjach wnętrz. Choć najczęściej stosowane są jako warstwa wykończeniowa, z powodzeniem mogą pełnić także rolę barwnika – działając podobnie jak bejca. Dzięki temu otwierają się szerokie możliwości ich wykorzystania w zależności od potrzeb oraz rodzaju powierzchni drewnianej. Idealne do Zastosowań Wewnętrznych Transparentne woski dekoracyjne OSMO doskonale sprawdzają się jako ostateczna warstwa ochronna dla drewna wewnątrz budynków. Można je stosować na ścianach, sufitach, meblach, a nawet dekoracyjnych panelach drewnianych. Ich półtransparentna formuła pozwala zachować naturalny rysunek słojów drewna, nadając mu jednocześnie subtelny kolor i jedwabisty połysk. To idealne rozwiązanie dla osób ceniących naturalne wykończenie z nutą indywidualnego charakteru. Wosk Dekoracyjny jako Bejca – Kolor i Styl Co ciekawe, woski OSMO mogą być również stosowane jako kolorowa baza, podobnie jak bejca. Wystarczy nałożyć cienką warstwę wosku dekoracyjnego, aby nadać drewnu pożądany odcień – od ciepłego dębu, przez elegancki orzech, aż po nowoczesne szarości. Dzięki transparentnej formule, drewno zyskuje głębię koloru bez utraty swojej naturalnej struktury. Po zabarwieniu powierzchni warto zastosować dodatkową warstwę zabezpieczającą – szczególnie tam, gdzie drewno narażone jest na intensywne użytkowanie. Ochrona i Trwałość – Wosk Twardy Olejny na Podłogi i Fronty Kuchenne W miejscach szczególnie wymagających – takich jak podłogi, schody, czy fronty kuchenne – samo zabarwienie woskiem dekoracyjnym nie wystarczy. W takich przypadkach najlepszym rozwiązaniem jest nałożenie na zabarwioną powierzchnię warstwy wosku twardego olejnego OSMO. Produkt ten tworzy wyjątkowo trwałą powłokę odporną na ścieranie, działanie wody oraz zabrudzenia. Jest łatwy w pielęgnacji i w razie potrzeby można go miejscowo naprawiać bez konieczności szlifowania całej powierzchni. Podsumowanie Transparentne woski dekoracyjne OSMO to idealne rozwiązanie dla tych, którzy chcą podkreślić naturalne piękno drewna, nadać mu delikatny kolor, a jednocześnie zabezpieczyć je przed codziennym użytkowaniem. Stosowane jako warstwa ostateczna – sprawdzą się świetnie w mniej eksploatowanych miejscach. W przypadku intensywnych powierzchni, takich jak podłogi czy kuchenne fronty, najlepiej połączyć je z woskiem twardym olejnym, uzyskując zarówno estetyczny, jak i trwały efekt.
    • No a komu płacą kasę? Przecież ktoś to musi pompować.  A jest kanalizacja?
    • woda w nim jest bo niektórzy sasiedzi sie pod ten wodociag podpieli jeszcze kiedy ta firma istniala a było to za PRL-u Woda  najbardziej dobra tylko rury sa metalowe.Wodociag na mapce jest a gmina napisala mi ze go nie ma 
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...