Skocz do zawartości

kładzenie tynku, nierówności w dziury w ścianach


Żuku

Recommended Posts

Witam
Zaczynam remont w pokoju, skuwam stare tynki, ponieważ sypią się jak piach i nie trzymają się ścian. Rozmawiałem z gościem od tynkowania i polecał mi pracę w następującej kolejności: po skuciu starego tynku i oczyszczeniu ściany, zagruntować cekolem DL80, potem dać zaprawę tynkarską rotband i na to megaron super finisz (gładź gipsową). Czy mogę tak wykonać tynkowanie czy jest to dobre zestawienie materiałów?? Czy na sufit najlepiej dać płyty kartonowo gipsowe? Blok jest stary ok lat 70tych wykonany z płyt i dzisiaj jak zacząłem skuwać to w rogu jest taka przerwa ok 2 cm płyta od płyty głębokość na ok 4cm
Brak obrazka
- dalej nie skuwałem bo bym się przebił do łazienki i teraz mam pytanie czym to najlepiej zalepić żeby potem w tym miejscu nic nie pękało? Pewnie trzeba by było dać tam siatkę ale czy wystarczy tylko siatka i wypełnić to miejsce rotbandem czy może czymś innym się daje na takich łączeniach? może zwykłym gipsem budowlanym dać? na drugiej ścianie też jest łączenie płyt tyle że tam już nie ma takiej przerwy jednak jest jedna ok 4mm badziej wsunięta od drugiej, w tym miejscu też pewnie siatkę i też rotbandem? gdzieniegdzie też są popękane te płyty czy tam też siatki? Bardzo proszę o porady
Link do komentarza
Cytat

Witam
Zaczynam remont w pokoju, skuwam stare tynki, ponieważ sypią się jak piach i nie trzymają się ścian. Rozmawiałem z gościem od tynkowania i polecał mi pracę w następującej kolejności: po skuciu starego tynku i oczyszczeniu ściany, zagruntować cekolem DL80, potem dać zaprawę tynkarską rotband i na to megaron super finisz (gładź gipsową). Czy mogę tak wykonać tynkowanie czy jest to dobre zestawienie materiałów?? Czy na sufit najlepiej dać płyty kartonowo gipsowe? Blok jest stary ok lat 70tych wykonany z płyt i dzisiaj jak zacząłem skuwać to w rogu jest taka przerwa ok 2 cm płyta od płyty głębokość na ok 4cm
Brak obrazka
- dalej nie skuwałem bo bym się przebił do łazienki i teraz mam pytanie czym to najlepiej zalepić żeby potem w tym miejscu nic nie pękało? Pewnie trzeba by było dać tam siatkę ale czy wystarczy tylko siatka i wypełnić to miejsce rotbandem czy może czymś innym się daje na takich łączeniach? może zwykłym gipsem budowlanym dać? na drugiej ścianie też jest łączenie płyt tyle że tam już nie ma takiej przerwy jednak jest jedna ok 4mm badziej wsunięta od drugiej, w tym miejscu też pewnie siatkę i też rotbandem? gdzieniegdzie też są popękane te płyty czy tam też siatki? Bardzo proszę o porady


"Gość od tynkowania" dobrze ci radzi , ja dałbym zamiast Rotbandu szary gips szpachlowy z Nida Gipsu , ale to rzecz gustu. Szary jest mocniejszy , ale wredny do położenia i długo schnie. Osobiście jestem wrogiem g/k w blokach - możesz sobie pod nim zafundować grzyba... Co do szpary... , ja coś takiego traktuję pianą niskoprężną , po wyschnięciu ścinam pianę poniżej tynku , odkuwam tynk po bokach na ok. 10 cm. z każdej strony , to wypełniam szarym gipsem wtapiając siatkę elewacyjną . Do tej pory nie miałem reklamacji. icon_biggrin.gif
Link do komentarza
Zaproponowana kolejność prac jest prawidłowa trzeba tylko pamiętać o dokładnym oczyszczeniu ściany z wszelkich luźnych (nie związanych) fragmentów tynku.

Co do szpary pomiędzy płytami, to ważne czy w tym miejscu stare tynki pękały? Jeśli nie, to płyty się względem siebie nie przesuwały (nie "pracowały") i nie powodowały naprężeń tynku. Jeśli nie jesteśmy tego pewni, to warto jednak wypełnić szczelinę materiałem elastycznym, takim jak pianka, a zewnętrzną warstwę tynku w tym miejscu zastąpić masą akrylową. Akryl jest trwale elastyczny i można go pomalować.

Zastąpienie tynku na suficie płytami GK nie ma sensu, skoro i tak ściany będą tynkowane.
Link do komentarza

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • W zimowe wieczory, zamiast sięgać po ciepły koc, wystarczy zbliżyć się do ściany, aby poczuć przyjemne ciepło. Podobnie w upalne lato, ściana może stać się źródłem orzeźwiającego chłodu. Dzięki systemowi KAN-therm Wall od polskiej firmy KAN, temperatura w domu zawsze jest dokładnie taka, jakiej potrzebujesz. Pełna treść artykułu pod adresem: https://budownictwob2b.pl/instalacje/baza-wiedzy/urzadzenia-i-akcesoria-grzewcze/55411-plaszczyznowe-ogrzewanie-scienne-montaz-i-zasada-dzialania
    • Inna lokalizacja czyli jaka? Przecież to podstawowa informacja, inaczej każda odpowiedź będzie wróżeniem z fusów.
    • Jako użytkownik pompy ciepła od 2022r., kiedy wybierałem ją do siebie, wziąłem pod uwagę : - Pompa ciepła powietrzna czy gruntowa, - Ile mam wolnego gruntu wokół domu,    - powietrzna nie wymaga dużo miejsca, jakieś 2 - 3 m. kw.    - gruntowa - sama pompa jak wyżej ale trzeba jeszcze dodać miejsce na rury pod ziemią, skąd będzie pobierane ciepło a to już jakieś kilkadziesiąt m. kw. - Ile chcę wydać pieniędzy,    - powietrzna tańsza (mój wybór, jakieś kilkanaście tyś) ale zimą traci na wydajności, przy niskich temperaturach, chyba około -15 st. C będzie się wspomagać wbudowanymi grzałkami el.    -gruntowa droższa (sąsiad wymieniał w zeszłym roku starą na nową - ponad 50 tyś. zł.), zima czy lato wydajność taka sama bo wymiana ciepła odbywa się w stałych warunkach, - split czy monoblok,    - split to część urządzenia na zewnątrz a część wewnątrz domu, wymaga trochę miejsca, na przykład w piwnicy a w podłogówce płynie woda,    - monoblok (mój wybór) to jedynie sterownik na ścianie w pomieszczeniu techn., jakieś 20 x 15 cm. ale w podłogówce musi płynąć glikol (droższa opcja niż woda) bo wymiana ciepła odbywa się na zewnątrz a glikol zapobiega przed zamarznięciem rur.   Poza tym dobierz dobrze moc pompy do powierzchni ogrzewanej podłogi, nie kupuj zapasu mocy bo sprężarka będzie się niepotrzebni uruchamiać a to wiąże się z zużywaniem części ruchomych.  Pompa najwydajniejsza jest we współpracy z ogrzewaniem podłogowym. Do montażu znajdź "doświadczonego" montera z uprawnieniami do instalacji urządzeń konkretnych producentów (ważne). Zapobiegnie to temu, że po zamontowaniu pompy, pierwsze rachunki za prąd nie wyniosą kilka, kilkanaście tyś. zł. a tak się już zdarzało, na przykład złe ustawienia pompy przy rozruchu (ja płacę 47 zł. co drugi miesiąc). Dobry monter dobierze Ci konkretny model pompy do Twojego domu i zaproponuje inne urządzenia współpracujące jeśli będzie robił całą instalację wodno-kanalizacyjną na budowie.  Nie warto tu rozdrabniać się na kilku fachowców.   Moja pompa to Panasonic. Myślałem o Stiebel Eltron ale w mieście gdzie mieszkam nie było certyfikowanych monterów a innych nie chciałem. Mam serwis roczny na miejscu. Pompa działa już trzeci rok. Krótko mówiąc sprawdza się.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...