Skocz do zawartości

instalacja gazu


Recommended Posts

Napisano
Witam!
Jaka powinna być cena instalacji gazowej w domku jednorodzinnym.
Chodzi o podciągnięcie gazu z granicy dzialki do domu, i dalej poprowadzenie instalacji na zewnatrz budynku do kuchni i do kotlowni, razem za 40 metrow.

Zaproponowali mi 80zl/metr cena zawiera robocizne, material, dwie skrzynki.
Duzo czy malo????
Napisano
nie wiem, czy czasem nie zależy to od konkretnej gazowni. ja jak ubiegałam się o prąd, którego w końcu nie mam, bo dla ludzi było za drogo, powiedzieli mi dwie stawki. trzydzieści zł z kawałkiem, jeśli nawierzchnia utwardzona i dwadzieścia parę, jeśli miękka (za mb) - za robociznę - to było dwa lata temu. nie pamiętam, jak było z kwestią materiałów. ale z tego, co czytam, to tak może być.
Napisano
Cytat

Czyli można przyjąć, że ziemia zawsze jest twarda icon_smile.gif


nawierzchnia utwardzona znaczy asfaltowa (wymaga użycia odpowiedniego sprzętu) - dlatego stawka za robociznę jest droższa, natomiast miękka - to nic innego jak grunt (wystarczy przekopać łopatą)
Napisano
Cytat

nie wiem, czy czasem nie zależy to od konkretnej gazowni.



gazownia to tylko do ogrodzenia ma cos do powiedzenia, od ogrodzenia do domu i w domu instalacje rozprowadza sie indywidualnie, korzytajac z uslug kogos z papierami.
Napisano
gazownia robi albo do ogrodzenia albo do ściany a konkretnie do licznika resztę robi inwestor a gazownia na koniec zakłada licznik.
80zł/m za wszystko jak piszesz to tanio, u nas do 15m koszt 1500 więc mnie 20mb wyszło prawie 2 tys.i to bez skrzynki.
Napisano
Cytat

gazownia robi albo do ogrodzenia albo do ściany a konkretnie do licznika resztę robi inwestor a gazownia na koniec zakłada licznik.
80zł/m za wszystko jak piszesz to tanio, u nas do 15m koszt 1500 więc mnie 20mb wyszło prawie 2 tys.i to bez skrzynki.


Dziekuje za odpowiedz, kompletnie nie wiedzialam jakiego rzedu powinna byc cena. Jest ok, to dobrze.
Napisano
Cytat

Dziekuje za odpowiedz, kompletnie nie wiedzialam jakiego rzedu powinna byc cena. Jest ok, to dobrze.



http://www.cire.pl/item,419,7.html - tutaj masz taryfy dla paliw gazowych. jeżeli wiesz jak długie ma być przyłącze i jakiej średnicy to sobie policz.

a swoją drogą powinieneś mieć WARUNKI przyłączenia do sieci gazowej. tam jest zawarty koszt inwestycji i opłata przyłączeniowa którą płaci Klient

pzdr

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Pytałem dlatego, ze do przenośnych lepszy jest przewód z oplotem bawełnianym, taki jak przy żelazkach, Ale do stacjonarnego ten może być. 
    • Dzięki za szybką odp. To jest zwykły piekarnik do zabudowy (Whirlpool), więc stacjonarny.
    • Podsumujmy sytuację, bo nie jestem pewien czy dobrze rozumiem. Jeżeli coś jest inaczej to proszę o sprostowanie. Ciśnienie i przepływ wody zimnej są wystarczające.  Zbyt niskie jest ciśnienie i/lub przepływ wody ciepłej. Tu proszę o doprecyzowanie - jest mały strumień wody pod dobrym ciśnieniem, czy duży strumień wody pod zbyt niskim ciśnieniem? Jak jest przygotowywana woda ciepła? Bo z opisu wnioskuję, że jest ona jakoś centralnie podgrzewana w budynku, jednak nie jest wystarczająco ciepła i dopiero na poddaszu dogrzewa ją do wystarczającej temperatury elektryczny podgrzewacz.    Układ jest więc nieco dziwny, ale tak zrozumiałem opis.  Trzeba przede wszystkim sprawdzić jakie jest ciśnienie i jak duży jest strumień wody przed tym podgrzewaczem. Jeżeli przed podgrzewaczem, na jego przyłączach jest wszystko w porządku to problem tkwi w podgrzewaczu. On może bardzo zmniejszać strumień (przepływ) wody i jej ciśnienie. To typowa cecha modeli przepływowych. Jak się to ustali to można myśleć co robić dalej.
    • Nie chodzi mi nawet o formalną ekspertyzę, ale o to żeby temu przyjrzał się konstruktor. Bo o ile płytkie rysy nie są zmartwieniem, to głębokie pęknięcia mogą stanowić już poważny problem. A na odległość nikt tego nie jest w stanie sprawdzić.  Warstwa wyrównująca ze styrobetonu lub jakiegoś innego betonu z lekkim kruszywem (keramzyt, perlit) jak najbardziej może być. Trzeba tylko pilnować pewnej minimalnej grubości bo takie lekkie betony są słabe. Próby wyrównywania dużych nierówności samym styropianem zdecydowanie odradzam, tego się faktycznie nie da zrobić dobrze. Co jest na dole, jakie są pomieszczenia poniżej tego stropu? Bo od tego oraz źródła ciepła zależy na ile skutecznej izolacji cieplnej potrzebujemy. Jeżeli i tak są tam pomieszczenia ogrzewane, zaś ciepło zapewnia kocioł to izolacja cieplna może być słaba, po prostu strop będzie się nieco bardziej nagrzewał i część ciepła oddawał ku dołowi. Wtedy wystarczy styrobeton, bez warstwy styropianu.  Przy czym nawet w tym wariancie dałbym folię budowlaną na styrobeton. Jako warstwę rozdzielającą go od jastrychu. Na to rury ogrzewania podłogowego, na nie siatka stalowa i jastrych. Dzięki siatce dość cienka warstwa jastrychu będzie pewniejsza, a tu raczej nie będzie można zbytnio go pogrubiać ze względu na masę. Ale dopuszczalne obciążenie to właśnie powinien określić wezwany konstruktor.  Przy okazji uprzedzam, że mocowanie rur, gdy pod folia nie ma styropianu jest nieco upierdliwe. Ale się da to zrobić. Dajemy dwie warstwy w miarę grubej folii i spinki wbijamy w nią pod skosem. 
    • Może i więcej, bo metr przewodu to jakieś 4 PLN, a wtyczka w sklepie 3,95 PLN.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...