Skocz do zawartości

Ściany zewnętrzne


Recommended Posts

Witam!
Szukam rozwiązania na ściany nośne.
Chcę ściany tanie i ciepłe. Tanie ze względu na materiały, jak i na robociznę.

Pierwsza moja myśl była taka, żeby to był Ytong 40cm - jednowarstwowa, szybko i solidnie miałbym ścianę, ale poczytałem trochę i rozważam też dwuwarstwowe - ytong 24 + styropian 15cm - dużo cieplejsza ściana i chyba tańsza, co? Albo porotherm 25cm + 15cm styropianu. Ściana chyba najtańsza, a jeśli chodzi o izolacyjność cieplną pomiędzy dwoma pierwszymi wariantami.

Moje pytanie - które rozwiązanie polecacie? Poprawcie mnie jeśli się mylę o kosztach tych ścian i ich izolacyjności (jeszcze tego nie przeliczałem, bo nie było czasu, ale jak tylko to zrobię to podzielę się wynikami). Może macie jeszcze inne propozycje?

Ściana dwuwarstwowa ma tą zaletę nad jednowarstwową, że może być pod nią cieńszy fundament, czyli tańszy. A z drugiej strony słyszałem, że przy jednowarstwowych dom lepiej oddycha, a dwuwarstwowe dzialają trochę jak termos i pod styropianem może się zbierać wilgoć.

Jakie przewidywalibyście koszty wykonania takich ścian (okolice Wrocławia) za m2 dwu i jednowarstwowych?

Pozdrawiam i z góry dziękuję za pomoc
Link do komentarza
Sam jestem właśnie na etapie budowy (Białystok, więc klimat chłodniejszy) - aktualnie stan 0, analizowałem wiele materiałów na ściany mając na uwadze aby współczynnik U był jak najniższy . Miałem wizję ściany 1-warstwowej ale szybko zszedłem na ziemię z powodu ceny za m2 i także porównywalnych parametrów ścian 1 do 2-warstwowej.
Osobiście stawiać będę z bloczków keramzytowo-betonowych 24cm + styropian(myślę o 15cm) http://www.pustaki.com kolejnym plusem było położenie zakładu ale obecnie nie jest to problem. rozważałem jeszcze inną ceramikę ale w przeliczaniu zawsze wychodziło że będzie to większy koszt na m2 ściany w stosunku do keramzytu. O jego właściwościach pisze się wiele więc trudności nie będziesz miał z dostępem do nich

zaś jeśli chodzi o tzw efekt oddychania to dla ścian aż takiego znaczenia to nie ma gdyż większość wymiany powietrza obsługuje wentylacja i to ona będzie musiała być wydolna aby wilgoć była skutecznie wydalana z domu zresztą przy ceramice to zawilgocenie jest o wiele mniejsze niż np. przy ytongu czy betonie komórkowym

Sam jednak będziesz musiał wybrać jakim systemem będziesz budował i z czego przeliczając il. szt./m2 każdego materiału

analiza, analiza, analiza, analiza....

mam nadzieję że pomogłem a nie zasiałem ziarno wątpliwości
Pozdrawiam
Link do komentarza
Dzięki za opinie.

Ja rozważam kilka opcji ściany:
Ytong 24 + styropian 15 - U=0,19
Porotherm 25 + styropian 15 - U=0,21
i za Twoją namową:
Keramzytobeton 25 + styropian 15 - U=0,20.

Cenowo to wygląda tak (sam materiał na ścianę nośną):
Ytong 24 - 68,0zł / m2
Porotherm 25 - 47,0zł / m2
Keramzytobeton - 54,0zł /m2

Rozważając wszystkie zalety i wady tych ścian zastanawiam się poważnie nad ścianą porotherm 25 + styropian 15. Nie wiem jeszcze jak pozostałe koszty tych ścian, może mnie ktoś oświeci? Ile kosztują takie ściany za m2 ze wszystkimi materiałami (zaprawy itp)??

Jeśli chodzi o "oddychalność" ścian to zdaję sobie sprawę że to nie istotne, ale problem może być z kondensacją pary wodnej w tych przegrodach - może być tak że w którejś z nich wyjdzie, że będzie zbierać się wilgoć. Kto ma to przeliczone? Mam zamiar to poprzeliczać w najbliższym czasie, więc podzielę się wynikami.
Link do komentarza
  • 1 miesiąc temu...
a czy brane jest pod uwagę jeszcze kwestia wygody przy późniejszej obróbce ?
ściany z gazobetonu są po wymurowaniu na zaprawę cienkowarstwową jak od linijki ( zakładam dobą ekipę) łatwo się w niej robi bruzdy pod elektrykę i wodno-kanalizacyjne instalacje oraz c.o. , łatwiej tynkuje (mniej materiału) gipsuje i kładzie płytki. Podobnie jest także z porotherm, jak dobry majster to ściany także wyjdą w miarę gładkie.

co do wytrącania się pary wodnej/kondensacji to nie jestem teraz w stanie odnaleśc na szybko źródła ale na innym forum bodajże muratora były robione takie wyliczania i bez obaw stosowano ściany z gazobetonu + 20-25 cm styro , albo ceramika + 15 cm styro .
nie wiem jak z keramzytem bo się nie spotkałem.

ja osobiście planuję 24 solbetu/zamiennika + 20 cm styro najzwyklejszego fasadowego icon_biggrin.gif
Link do komentarza
ja tez bedę stawiał z solbetu 24 plus 15-20cm styropianu - w keramzycie słyszałem że sa problemy z obróbką takiego pustaka - wbicie gwożdzia montaż szafek itp - ale zaznaczam że nie jest to moja opinia tylko wyczytana na jakimś forum
ytong ma tylko 20 cm wysokości i w bilansie wychodzi drożej od solbeta (24cm wysokości ) a materiał ten sam - różnia zię opakowaniem od solbeta icon_smile.gif)

wentylacja mechaniczna z reku
kocioł gazowy plus kominek ( z płaszczem wodnym )
i zobaczymy czy bedzie mnie stac na bytowanie w KORALGOLU 2 icon_smile.gif
Link do komentarza
Cytat

ja mam beton komórkowy 24 cm plus 12 cm styropianu, zgadzam się że buduje się szybko, łatwo robi instalacje- sciana jest miękka, my jestesmy zadowoleni, jak z oszczednością napisze wam po zimie:)




całość w systemie ??? nadproża także systemowe czy wylewane na budowie i czy używałeś kształtek "u" przy wylewaniu wieńca ? a i czy zbrojenie pod otwory okienne i łączniki ścian działowych z konstrukcyjnymi też zakupione czy samoróbki ? icon_biggrin.gif
Link do komentarza
  • 2 tygodnie temu...
A poniżej wylinkowane artykuły z BD o ścianach zewnętrznych. Ta wiedza może pomóc w podjęciu decyzji.

https://budujemydom.pl/stan-surowy/sciany-i-stropy/a/9257-z-czego-budowac-sciany-zewnetrzne

https://budujemydom.pl/wykanczanie/chemia-budowlana

https://budujemydom.pl/stan-surowy/sciany-i-stropy/a/2051-bloczki-i-pustaki-keramzytobetonowe

https://budujemydom.pl/stan-surowy/termoizolacja/a/8264-dom-bez-mostkow-termicznych

https://budujemydom.pl/wykanczanie/podlogi-i-posadzki

https://budujemydom.pl/stan-surowy/sciany-i-stropy/porady/674-dlaczego-warto-wybrac-beton-komorkowy

https://budujemydom.pl/component/option,com_content/task,specialblogcategory/act,view_abc/id,679/Itemid,35

https://budujemydom.pl/component/option,com_content/task,specialblogcategory/act,view_abc/id,834/Itemid,35/

Link do komentarza
  • 3 tygodnie temu...
  • 2 tygodnie temu...

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • U mnie odwrotnie, bo ja kupiłem 300L ziemi, perlit i specjalnie zostawiłem dziury w pustakach pod kostrzewę, ale rośnie zacnie, a mech rozsiewa się sam. Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka
    • Panowie - ojcowie, czy przodkowie, nie ma znaczenia. I tak jest mi wszystko jedno, na czym jadali. Czy co tam nam dali .     Ale nie za wszelka cene. Wyobrazasz sobie ogrom tej pracy - zmiana ph gleby ? Z niewiadomym skutkiem? Wszelkie duze roboty u mnie zakonczone. Finito. Moge poprobowac przeszczepu mchu w kilku miejscach, jak bedzie chcial i mogl sie rozwijac, to swietnie. Jak nie, to trudno, pogodze sie z losem. Zostalo mi troche nasion mikrokoniczyny, jak wyrwe kostrzewe, to je tam posieje. Juz raz zrobilam takie male, doswiadczalne poletko. Pieknie wzeszla i rosla, ale potem musialam wyjechac i teraz jest tam sama kostrzewa. Tak à propos zmiany warunkow glebowych: zagladam czasami na "Ogrodowisko", i jest tam babka, ktora ma dzialke z lasem sosnowym. I ona wymienila cala glebe, nasadzila mnostwo roznych roslin wokol tych drzew. Jest taras dookola domu, z ktorego mozna ten ogrod podziwiac, jak rowniez sciezki do spacerowania. Ale po co w takim razie kupowac dzialke lesna? Nie wiem, moze odziedziczona?
    • Szanowni,   Odpowiadając na pytania:   1. wentylacja jest grawitacyjna   2. są nawiewniki, wszystkie powinny być otwarte teraz?   3. z tą wilgotnością w powietrzy nie zwróciłem uwagi   4. panele przed ich położeniem były składowane w temp pokojowej kilka dni     Wróciłem właśnie z lokalu, raczej nie ma wątpliwości, że na piętrze została woda w posadzce.   1/ Poniżej link z badania higrometrem w przejściach drzwi gdzie ściągnąłem panel, wartości w innych miejscach od 45 do nawet 60, to wzrosło bo podbiło wilgoć z dolnych warstw:   https://drive.google.com/file/d/1sSSEXTJFl3cpUKNj4aRw0wWlceAEo65w/view?usp=sharing   Na parterze pomiary jastrychu dają wartość 30-40, ponieważ po tym jak deweloper nas zalał, suszył podłogę miesiąc w tym podpodłogowo na podciśnieniu, a od miesiąca podłoga jest ogrzewana i niezamknięta. Wydaje mi się, że jastrych nie powinien się odkształcić, na parterze jest prosty w rogach, a deweloper grzał tą posadzkę podpodłogowo dość mocno, do tego 4 nagrzewnice działały i pochłaniacze wilgoci, z 40 stopni w pomieszczeniu. Szczęśliwi parter obecnie nie ma szczególnych spękań posadzki, jest jedna kreska ale bardzo wąska odpowiada dylatacjom w jastrychu. C.O. miałem maks na piecu 29 stopni. Na piętrze można sprawdzić tylko po demontażu paneli, ale one w przejściach między pomieszczeniami też się bujają.    2/ Zdjąłem listwę w jednym miejscu gdzie się mocno bujają panele, wygląda to jak poniżej:   https://drive.google.com/file/d/1FxtqxwOuPXJ7x3VxZZ5MtThem_dMTa_q/view?usp=sharing   Raczej nie mam wątpliwości, że podłoga do demontażu i wygrzewanie, a potem folia, pianka i ponowne położenie.   Czy problematyczne jest ponowne odtworzenie ułożenia paneli?   One są położone nieregularnym wzorem, różnie podocinane, bez zachowania symetrii (tak woleliśmy wizualnie). Powinno się numerować panele w poszczególnych pomieszczeniach, żeby wrócić do tego samego? I jak je składować? Jeden na drugim? Muszą dojść do siebie.   3/ Czy w zaistniałej sytuacji wyłączyć ogrzewanie i zostawić uruchomione pompy mieszające na rozdzielaczach? Z dobę będzie spadała temperatura sama z siebie w zamkniętym budynku.   4/ Zgodnie z moją wiedzą, deweloper wydając lokal nabywcy, jest obowiązany wydać go w stanie nadającym się do wykończenia i zamieszkania. Mokry budynek jest wadą, która została zatajona przed nami. Zgłosiłem wilgoć do protokołu odbioru, wskazując, że wartości wilgoci jastrychu to 4,5-7% zależności od pomieszczenia. Osuszali dodatkowo tydzień i zapewnili, że wydali osuszone (fuszerka i ignorancja). O procedurze wygrzania posadzki dowiedziałem się przypadkowo, niedawno, deweloper odpowiedział mi, że "oni tego nie robią". W instrukcji obsługi lokalu nie ma słowa o konieczności przeprowadzenia podobnego procesu. Czy zgodzicie się ze mną, że mam podstawę do:   a) zgłoszenia wady lokalu i wezwania do wygrzania posadzki na koszt dewelopera - pójdzie kilkaset m3 gazu na to to jest koszt;   b) dochodzenia pokrycia kosztów najmu lokalu z uwagi na niemożność wprowadzenia się, gdzie z rozmysłem i ignorancją wprowadzono nas w błąd co do warunków budynku.   5/ położenie paneli bez foli na tej posadzce to już inna para kaloszy, zawinił wykonawca wykończeniówki, powinien zażądać protokołu wygrzania i mieć miernik wilgoci, a położył to na podkładzie XPS (nie XPRS) bez foli, bo mu na oko było sucho, jestem teraz pewien, że facet po prostu nie zna się na tym ogrzewaniu (porażka), więc jest obowiązany zdemontować teraz te panele i zwrotnie je zamontować po wygrzaniu.    https://www.obi.pl/podklad-pod-panele/home-inspire-podklad-pod-panele-xps-floor-protect-2-mm/p/6963565?wt_mc=gs.pla.Mieszkać.Podłogi.Panelepodłogoweipodłogidrewniane&wt_cc1=17619245192&wt_cc4=c&wt_cc9=?wt_cc1=17619245192&wt_cc4=c&wt_cc9=&wt_mc=gs.pla.smart.mieszkac.&gad_source=1&gclid=Cj0KCQiAire5BhCNARIsAM53K1gNgPjmuvVrz-nH2cpsIg-II41wX4Q1sZEezCCQIwwLe3X36eW7gBoaApk7EALw_wcB      
    • Nie ojcowie, tylko PRZODKOWIE... jadali na mchu... Czaisz? Nasi przodkowie... itd...
    • Bo nasi ojcowie na m chu jadali. 
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...