Skocz do zawartości

Stan deweloperski - jaki kredyt na wykończenie?


Recommended Posts

Napisano
Zamierzam wraz z narzeczoną kupić dom energooszczędny , o powierzchni 125m/2 w stanie deweloperskim( całkowicie wykończony z zewnątrz wraz z ogrodem). Wewnątrz brak sanitariatów, surowe ściany, beton na podłodze, bez drzwi wewnętrznych i parapetów, jest instalacja elektryczna bez gniazdek, włączników i lamp. Ciepła woda i ogrzewanie- gaz ziemny- bez pieca, rozprowadzona instalacja ogrzewania podłogowego do 2 łazienek z możliwością rozprowadzenia do innych pokoi.
Mam pytanie jak duży wziążć kredyt na artykuły. Prace będe wykonywał ja wraz ze szwagrem płytkarzem. Jaki montaż musi być wykonany przez fachowców a co możemy zrobic sami, oraz jakie pozwolenia są potrzebne (podłączanie pieca gazowego, instalacje grzejników, ogrzewania podłogowego czy może również hydraulika ? )
Czy 100 tys zł wystarczy na wykończenie kuchni wraz z salonem, 2 łazienek, pom. gospodarczego i sypialni w średnim standardzie ? Ile może kosztować dodatkowe rozprowadzenie ogrzewania podłogowego do kuchni z salonem o powierzchni 60 m/2( a może lepiej wykonać standardowe ogrzewanie grzejnikowe)?
Napisano
ja mam własnie stan deweloperski:) Dom większy od Twojego i optymistycznie licze ok 100- 120 tys Moim zdaniem spokojnie mozesz wykończyć ten metraż za około 100 tys:)
Ale u mnie w stan deweloperski wchodziło ogrzewanie podłogowe (mam je już) i cała instalacja grzewcza poza piecem i kaloryferami. No i wszystkie instalacje. Ale jesli będziesz pracował sam ze szwagrem to mysle że spoko. Ja płace za malowanie, układanie płytek itp. A czy się zmieściłam to powiem za parę miesiecy. Bardzo się targujemy o wszystko, wykańczamy tak wydaje mi sie średnio- może nie najtaniej ale napewno nie bardzo drogo- płytki tak powiedzmy około 50 zł/metr, na podłogi sdeska która udało nam się kupić za 65 zł /metr itp

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • W filmie zobaczysz łatwy sposób na montaż szpilek pod murłatę. W naszym przypadku są to kotwy M16 400 mm, montowane co 90 cm dookoła całego 63 metrowego wieńca. Kończymy tym etap całego zbrojenia stropu i czekamy na odbiór prac przez kierownika. Czy wszystko zrobiliśmy poprawnie? :)  
    • Podjechałem i cyknalem lepsze foto:)    
    • Dopiero teraz doczytałem Ps. pod zdjęciem... Tu nie potrzeba nic kleić czy spawać - powinien po prostu wymienić ten zaworek na nowy...   To jest - jak przypuszczam - zaworek odcinający na wylocie z grzejnika...  
    • https://koperrt.com/products/16072304607348528752213120?utm_source=ad&utm_medium=google&utm_origin=shopline&utm_campaign=636491&utm_content=23181985177&adset_id=187535772916&utm_term=780698919071&aatid=4779585835&gad_source=2&gad_campaignid=23181985177&gclid=CjwKCAiA3fnJBhAgEiwAyqmY5WFmWVEn9SZthO88c8_HxQVL0demJEIHMSolG6Kq14QQ2evmHAjg1RoC4UMQAvD_BwE    
    • Witam wszystkich forumowiczów!   Mam stary budynek, w którym ściany zewnętrzne są już ocieplone, ale dach pozostaje nieocieplony i przez niego ucieka dużo ciepła. Planuję na wiosnę ocieplić dach od góry styropianem EPS 100 (styropian dach/podłoga) o łącznej grubości 23 cm. Dach jest płaski z lekkim nachyleniem, powierzchnia około 100 m², pokryty papą, która zachowała się w całkiem dobrym stanie – nie jest uszkodzona, nie planuję jej zrywać, tylko oczyścić i zostawić jako podłoże.Na styropianie ma być położona papa termozgrzewalna (jedna lub dwie warstwy). Montaż styropianu będę wykonywał samodzielnie (klejenie + kołkowanie), a papę zgrzewalną zlecić fachowcowi, który się na tym zna.Mam kilka wątpliwości i pytań – bardzo proszę o Wasze opinie na podstawie doświadczeń: 1. Grubość i układanie styropianu: Czy lepiej położyć jedną warstwę 23 cm, czy podzielić na dwie warstwy (np. 11 cm + 12 cm) układane na mijankę? Wiem, że dwie warstwy lepiej eliminują mostki termiczne, ale to więcej pracy. Pomijając aspekt czasu i wysiłku – czy takie rozwiązanie naprawdę ma sens i daje zauważalną różnicę w izolacyjności?   2. Montaż i mocowanie styropianu: Dach nie będzie dodatkowo obciążony (tylko papa na wierzchu, bez chodzenia czy tarasu), ale ważne jest solidne mocowanie, żeby wiatr nie oderwał warstw. Planuję kleić styropian (klejem bitumicznym lub poliuretanowym) + kołkować.Dla grubości 23 cm – jakie kołki polecacie? Czy wystarczą o długości ok. 30 cm (żeby wystawały trochę w podłoże betonu)? Czy lepiej stosować metodę z otwornicą – wyciąć otwór w styropianie, włożyć kołek, a potem zatkać wyciętym krążkiem (żeby kołek nie wystawał i nie tworzył mostka)? Jeśli dwie warstwy: Czy wystarczy kołkować tylko dolną warstwę (do podłoża), a górną tylko przykleić do dolnej? Czy kołki muszą przechodzić przez obie warstwy dla lepszej stabilności?   3. Warstwa separacyjna na styropianie pod papę: Czytałem różne opinie – jedni polecają geowłókninę polipropylenową (200-300 g/m²) jako ochronę przed wysoką temperaturą palnika i separację, drudzy grubą folię PE (0,2 mm). Geowłóknina wydaje mi się lepsza (przepuszcza parę, nie topi się tak łatwo). Czy zgadzacie się, że geowłóknina to najlepsze rozwiązanie w takim przypadku, czy polecacie coś innego (np. folię PE)?
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...