Skocz do zawartości

Problem z podziałem działki rolnej!


Gość

Recommended Posts

Napisano
Witajcie!!
Piszę do Was, ponieważ liczę, że ktoś z Was mi pomoże, bo mnie opadają już ręce. Ale od początku: Znalazłam n aobrzeżach mojego miasta Pana Rolnika, który ma 3 ha ziemi i chętnie odsprzeda kawałek, bo są mu potrzebne pieniądze. Ja z kolei chętnie kupie ten kawałek, bo bardzo mi sie podoba. "Kawałek" ma 35 arów, czyli ma ponad 0.3 ha wymaganego minimum do oddzielenia z działki rolnej. Klasa ziemi VI. W nieaktualnym już planie zgaospodarowania przestrzennego (nie ma nowego) widnieją te grunty - jako pod zabudowę jednorodzinną. I tu koniec mojej idylli, gdyż w żaden sposób nie wiem (i urzędnicy też!!!!!!!) jak oddzielić prawnie ten kawałek ziemi od pozostałej częsci działki. Właścicel napisał najpierw podanie do wydziału architektury o pozwolenie na podział, załączył dwie mapki. Architektura telefonicznie (!!) poinformowała go, że ona nie może wydać decyzji o podzile ziemi większej niż 30 arów, i że robi to wydział geodezji. W wydziale geodezji poinformowali, że podział takiej ziemi robi sam geodeta (nie wiem na jakiej podstawie i jak... ;(, a geodeta gdy go o to spytaliśmy kazał sobie przedstawić pismo z Wydziału Architektury, że oni nam tej ziemi nie podzielą. Wydział Architektury pismo pisze już miesiąc i końca tego pisania nie widać. To jakiś KOSZMAR! Może ktoś z Was przebrnął już przez coś takiego i wie jak to załatwić krócej lub prościej??
Napisano
Podziału gruntu dokonuje uprawniony geodeta na zlecenie właściciela z uwzględnieniem m. in. przepisów o ochronie gruntów rolnych. Ponieważ geodeta funkcjonuje jako niezależny podmiot gospodarczy - przy poważnym traktowaniu klienta - powinien sam ustalić możliwości podziału, bo przecież bierze za to wynagrodzenie. Natomiast przy braku planu zagospodarowania terenu mogą pojawić się kłopoty z uzyskaniem pozwolenia na budowę na już odkupionej działce, gdyż wcale nie jest pewne, że gmina wyrazi na to zgodę. Bezpieczniej będzie więc - przed kupieniem działki - wystąpić do gminy o wydanie warunków zabudowy.
Napisano
Możliwości budowy będą, bo już wstępnie rozmawiałam z człowiekiem który u nas w Urzędzie wydaje Warunki Zabudowy. Jest dostęp do drogi i sąsiednia działak jest dzialką zabudowaną. Ponadto jest tam ziemi klasy VI wiec nie bedzie problemu. Wszystko rozbija się o ten podział. Czyli jedym slowem mam zmienic geodete? Czy geodecie placi sie od razu - czy za wykonana usluge - czyli podzial faktyczny dzialki?
Napisano
Być może w opisanej sytuacji występują jakieś problemy prawne, utrudniające podział gruntu. Faktyczną sytuację powinien rozpoznać geodeta i ustalić jakie są przyczyny zwłoki. Oczywiście można poszukać innego geodety pracującego na danym terenie, natomiast sposób zapłaty zależy od wzajemnych ustaleń - z reguły wynagrodzenie wypłaca się po dokonaniu podziału.

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Niee... Te śruby nie będą do niczego potrzebne. One są do obcięcia.   Mogę zejść ostatnim profilem 5cm do dołu ale... to wtedy wystarczy? Z ok. 35 cm zejdę do 30 cm. Czy nie lepiej dać jeszcze niżej jeden dodatkowy wieszak/profil i wtedy mam ok. 15 cm? Jak dodam jeszcze jeden profil niżej to bez obaw?
    • Teraz sobie powiększyłem i widzę, że UD sięgają do ścianki kolankowej. Murłaty w ogóle bym do tego nie mieszał. Zjedź ile się da ostatnim profilem, albo przyłóż łatę do tych profili i sprawdź jak to wyjdzie ze ścianką kolankową. Za wysoko dałeś te profile, wystarczyło dać 5cm niżej i wszystko by się fajnie zamknęło. Jak się zejdzie tak, żeby dało się to szpachlą przykryć to nic według mnie nie trzeba kombinować. Ale widzę że wystają śruby ze ścianki, co z nimi? Bo jak cokolwiek chcesz dawać na tą ściankę to już się płyty nie zejdą. Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka
    • Widziałem te sposoby montażu, że ścianę też do dołu zabudowuje się GK i wtedy też ścianę można dodatkowo w ramach stelażu ocieplić wełną.   Jednakże nie. Ta końcówka ścian (mało ich tam jest) ma iść na tynk bez GK. Nie chcę już na ścianach GK.   Mógłbym zacząć z tym ostatnim wieszakiem jeszcze niżej. Jednakże zastanawiając się doszedłem do wniosku, że tam na samym dole (przy murłcie) i tak musi być jakiś dodatkowy profil.   Chyba jednak ja się tam z tym profilem narożnikowym jakoś złapał. Znaczy się musiałbym się nakombinować. Myślę tam usztywniłbym z tyłu za tym profilem elastycznym (wstrzyknął pianę PUR), a ten profil elastyczny łapał co powiedzmy te 40 cm na długie wkręty do murłatu. Gdybym zachował kąt i linię to powinno być chyba ok?   Zmierzyłem i od ostatniego wieszaka do końca płyty mam 35 cm. Sporo.   To co podałeś z tą listwą elastyczną to pewnie jedna opcja. Widziałem jednak w sieci na zdjęciach, że czasem są zdjęcia jak ktoś na dole montażu daje gęściej dwa wieszaki i profile. Zastanawia mnie czy tutaj gdybym dał dodatkowo jeszcze jeden wieszak na samym dole - wtedy wyszłoby, że od tego najniższego wieszaka/profilu do ściany byłoby 15 cm to już tyle płyta GK mogłaby wisieć? Czy nadal 15 cm to i tak nie za bardzo?   Bo może lepiej nie kombinować i zrobić tam zwyczajnie jeszcze jeden wieszak i profil i odległość 15 cm będzie akceptowalna?        
    • Fugi epoksydowe np. Mapei Kerapoxy, Litokol Starlike mają doskonałą przyczepność do ceramiki, nawet na powierzchniach z minimalnymi pozostałościami silikonu, jeśli są dobrze oczyszczone, odtłuszczone. Są wodoszczelne, odporne na pleśń i chemikalia, co czyni je idealnym wyborem do prysznica. Tworzą trwałą, twardą spoinę, która wystarczy na kilka lat.   Materiały na bazie cementu na stare tłuste fugi po silikonie nie przywrzą dobrze, zwłaszcza przy braku hydroizolacji, to bardzo ryzykowne.   Najlepiej położyć jak najcieńszy płaski brodzik "na wierzch" na te płytki, wcześniej zalane hydroizolacją.   Geberit Nemea ma 3,5 cm  to najcieńszy, elegancki model z odpływem liniowym tworzy płaską, jednolitą powierzchnię prysznica. Jest trwały, higieniczny, niewielki uskok podłogi. Jeśli budżet jest ograniczony, to  Schedpol Slight Line – tańszy, ale równie solidny.  
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...