Skocz do zawartości

podłogówka a panele


bartas

Recommended Posts

Napisano
mam pytanie...
czy przy podłogówce sprawdzają się panele, albo deska barlinecka? żona się uparła, że w salonie nie chce płytek i teraz mam problem co z tym zrobić... może ktoś ma panele z podłogówką i cos o tym może powiedzieć?
pozdrawiam.
Bartas
Napisano
Cytat

mam pytanie...
czy przy podłogówce sprawdzają się panele, albo deska barlinecka? żona się uparła, że w salonie nie chce płytek i teraz mam problem co z tym zrobić... może ktoś ma panele z podłogówką i cos o tym może powiedzieć?
pozdrawiam.
Bartas



Są panele specjalnie stosowane na ogrzewanie podłogowe gr. 7mm. Deska barlinecka się nie nadaje, podobnie jak parkiet i inne "grube" posadzki.
icon_biggrin.gif
Napisano
Oczywiście, że są panele dedykowane do ogrzewania podłogowego itp. Skoro są ku temu produkowane, to znaczy, że lepiej się w tym sprawdzają, niż panele "standardowe".

Sprzeciw mój jest odnoście stwierdzenia, że parkiet i inne grube posadzki się nie nadają.
Skoro w podłogówce "grzejnikiem" akumulatorem ciepła jest jastrych i np. płytka ceramiczna, to również akumulatorem jest warstwa drewna czy czego innego. Problem pojawia się jedynie w tym, że mając grubą drewnianą podłogę, potrzebuje ona więcej energii z jastrychu, aby osiągnęła zadaną temperaturę i dalej emitowała ciepło w otoczenie - czyli nagrzewa się dłużej... ale działa to również w drugą stronę - studzi się również dłużej niż płytka ceramiczna...
Napisano
Cytat

Oczywiście, że są panele dedykowane do ogrzewania podłogowego itp. Skoro są ku temu produkowane, to znaczy, że lepiej się w tym sprawdzają, niż panele "standardowe".

Sprzeciw mój jest odnoście stwierdzenia, że parkiet i inne grube posadzki się nie nadają.
Skoro w podłogówce "grzejnikiem" akumulatorem ciepła jest jastrych i np. płytka ceramiczna, to również akumulatorem jest warstwa drewna czy czego innego. Problem pojawia się jedynie w tym, że mając grubą drewnianą podłogę, potrzebuje ona więcej energii z jastrychu, aby osiągnęła zadaną temperaturę i dalej emitowała ciepło w otoczenie - czyli nagrzewa się dłużej... ale działa to również w drugą stronę - studzi się również dłużej niż płytka ceramiczna...


Wydaje mi się, że tu nie chodzi o to długość nagrzewania i oddawania. Problem jest w samym materiale. Parkiet-lite drewno, deska warstwowa (barlinecka) są zrobione ...z litego drewna, które bardzo pracuje pod wpływem temperatury i z natury jest wrażliwe na temperaturę.Poza tym ciepło jest zatrzymywane w drewnie grubym.Tak myślę.Poza tym nie słyszałem , aby ktoś kładł ogrzewanie podłogowe pod parkiet lub deskę warstwową.Może ktoś się wypowie, kto ma takie rozwiązanie?
Napisano
Deska barlinecka jest to deska wykonana z litego drewna, ale w sposób warstwowy. Są one układane względem siebie w sposób eliminujący powstające naprężenia.
Co do pracy litego drewna pod wpływem temperatury.... nie jest to jednoznaczne. Generalnie temperatura sama w sobie nie ma znaczenia na pracę drewna. Drewno jest materiałem higroskopijnym i wszelakie naprężenia powstają pod wpływem zmian wilgotności. Dlatego, jeżeli mamy parkiet z drewna dobrze sezonowanego o ustabilizowanej wilgotności, i w pomieszczeniu utrzymujemy wilgotność na równym poziomie, to wpływ temperatury na pracę drewna można pominąć.

Co do zatrzymywania ciepła w drewnie grubym - jeżeli mówimy o podłodze, to nie ma tam drewna grubego, ale tak czy siak nie istnieje przegroda, nawet izolowana, która byłaby w stanie zatrzymać w sobie ciepło... Wszelkie izolatory powodują tylko opóźnienie przejścia ciepła/chłodu przez swój przekrój.
Napisano
Cytat

Deska barlinecka jest to deska wykonana z litego drewna, ale w sposób warstwowy. Są one układane względem siebie w sposób eliminujący powstające naprężenia.
Co do pracy litego drewna pod wpływem temperatury.... nie jest to jednoznaczne. Generalnie temperatura sama w sobie nie ma znaczenia na pracę drewna. Drewno jest materiałem higroskopijnym i wszelakie naprężenia powstają pod wpływem zmian wilgotności. Dlatego, jeżeli mamy parkiet z drewna dobrze sezonowanego o ustabilizowanej wilgotności, i w pomieszczeniu utrzymujemy wilgotność na równym poziomie, to wpływ temperatury na pracę drewna można pominąć.

Co do zatrzymywania ciepła w drewnie grubym - jeżeli mówimy o podłodze, to nie ma tam drewna grubego, ale tak czy siak nie istnieje przegroda, nawet izolowana, która byłaby w stanie zatrzymać w sobie ciepło... Wszelkie izolatory powodują tylko opóźnienie przejścia ciepła/chłodu przez swój przekrój.




czyli krótko mówiąc podłogówka z deskami lub panelami powinna działać...????
zastanawiam się tylko, czy tak uważacie, czy mówicie to z własnego doświadczenia....
Napisano
Cytat

czyli krótko mówiąc podłogówka z deskami lub panelami powinna działać...????
zastanawiam się tylko, czy tak uważacie, czy mówicie to z własnego doświadczenia....



Ja mam już ból głowy od podłogówki i paneli (mimo, że jeszcze nie mam jednego ani drugiego fizycznie).
Z tego co udało mi się ustalić z wielu źródeł m.in. bezpośrednio od producenta tj. Barlinek, nie ma przeszkód, żeby zrobić podłogówkę pod panelami. Ze względu na większy opór cieplny należy zwiększyć moc grzejnika podłogowego, ale to już zadanie dla projektanta c.o. Zdania są podzielone jeśli chodzi o metodę układania paneli na jastrychu; jedni twierdzą, że lepiej jest kleić panele do podłoża, inni uważają, że można je układać jako podłogę pływającą.
Panele, czy deska barlinecka przystosowane do układania na podłogówce oznaczone są specjalnym logo: coś w stylu kawałka rury od podłogówki a powyżej jej strzałki skierowane do góry, zwykle jest też podany opór cieplny jaki stawiają panele lub deska. Klej do ewentualnego przyklejenia paneli też musi być przystosowany do ogrzewania podłogowego.
Napisano
Ja wypowiedziałem się w spawie drewna jako technolog drewna.

Jako firma instalująca m.in. podłogówkę, przyznam jednak, że nie trafił nam się klient który chciał położyć drewno na podłogówce. Może to dlatego, że nie chciał, lub chciał, ale nie zasięgnął informacji o takiej opcji.
Napisano
Ja mam znajomego, który ma tylko rozdzielnik pod deską barlinecką (zwykłą nie do podłogówki) i po jednym sezonie grzania deski mu się pięknie wypaczyły i zrobiły się cudowne przerwy.
Ja będę kładła na całym parterze podłogówkę pod płytki, jest ich tak dużo, że można wybrać coś fajnego nawet imitującego drewno jak komuś tylko ono na podłodze się podoba. Co do tego, że płytki są zimne (argument mojej teściowej zaziębione nerki itp) to fakt ale po to się pod nie podłogówkę kładzie by były ciepłe, a latem nie ma nic cudowniejszego niż zimna podłoga w upalne dni, zawsze można ubrać skarpetki lub papcie jak komuś ciągnie.
Ja przy trójce dzieci, kocie (i psie w planach) to najchętniej wszędzie bym płytki wyłożyła, cóż za łatwość czyszczenia, bez strachu, że coś zaleję rozwarstwi się itp. Mam w mieszkaniu panele i gdy raz przed wyjazdem na wakacje zbyt hojnie podlałam moje kwiaty (mam ich naprawdę dużo) po powrocie te panele nadawały się tylko do wymiany, więc z tego i wielu innych praktycznych powodów nawet w salonie będą PŁYTKI tylko w sypialniach drewno, ale tam będą zwykłe grzejniki. icon_biggrin.gif
Napisano
Cytat

Ja mam znajomego, który ma tylko rozdzielnik pod deską barlinecką (zwykłą nie do podłogówki) i po jednym sezonie grzania deski mu się pięknie wypaczyły i zrobiły się cudowne przerwy.


No właśnie.Tak mi się wydaje . Wynika z tego, że deski, parkiet nie nadają się do ogrzewania podłogowego. Można stosować panele przeznaczone na podłogówkę. A najlepiej płytki imitujące panele. Jest tego sporo.
Napisano
Cytat

z tego co my się orientowaliśmy przynajmniej teoretycznie częśc desek (my akurat chcemy kupić formy Baltic Wood) nadaje się na podłogówkę. Ja też jestem "żoną która nie chce płytek w salonie" icon_biggrin.gif
http://www.balticwood.pl/www/index.php?menu=comparison zobaczcie tu.


Byłam, zobaczyłam i WSZYSTKO przeczytałam i podtrzymuję płytki, płytki i jeszcze raz płytki.Polecam serie, które wyglądają jak drewno, a zachodu z nimi o wiele mniej np Woodentic - Paradyż, lub Imatra - Cersanit. Nikt nie twierdzi, że na podłogówkę nie można dać drewna ale czy to jest sensowne to już inna sprawa (wilgotność powietrza stale na tym samym poziomie ,dokładny system utrzymywania temp itp.).Takie upieranie się przy drewnie i podłogówce (można z niej zrezygnować jeśli drewno ważniejsze) przypomina mi kobietkę, która kupuje buty, w których nie może chodzić, ale one jej się tak PODOBAŁY i w końcu łamie nogę. Czego z całego serca NIE życzę.

DSC01446.jpg

Napisano
Cytat

oglądałam woodentic. Bardzo ładne. Tylko kurcze drogie.... deskę baltic można kupić w promocji po 70-80 zł/metr a te pytki kosztują 120-130 icon_sad.gif Nie wiem czy to nie za dużo...


Mnie ta cena też gryzie, ale piękne są, ja chyba poszukam czegoś podobnego ale w niższej cenie, seria quercio też prezentuje się nieźle i kosztuje jakieś 77 tyle, że trzeba by było zobaczyć w realu, a nie na zdjęciach, no cóż będę szukać w najgorszym przypadku wenę pinus'a z paradyża albo szwecję ze stargresu. icon_smile.gif

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Taras jest na zagłębionym ( około 1m) pomieszczeniu gospodarczym, przylega do budynku, ale dystansuje go 10 cm styroduru, pomieszczenie to jest nieogrzewane. Czy w tej sytuacji ma sens docieplenie styrodurem ścian bocznych zewnętrznych (części fundamentowej zagłębionej około 1m)i naziemnej (około 1m) jak również samej płyty tarasu?
    • Oferujemy profesjonalny montaż  i serwis klimatyzacji w Krakowie i okolicach – zarówno w domach jednorodzinnych, mieszkaniach, jak i w biurach czy lokalach usługowych. Zapewniamy dobór odpowiednich urządzeń, estetyczne wykonanie i pełne wsparcie posprzedażowe. Projektujemy i montujemy nowoczesne systemy wentylacji mechanicznej, które zapewniają prawidłową cyrkulację powietrza i eliminują wilgoć. Realizujemy montaż nowoczesnych pomp ciepła – ekologicznych i bezobsługowych źródeł ciepła dla domów i firm. Pomagamy dobrać odpowiedni system grzewczy, a także świadczymy serwis i wsparcie posprzedażowe.   Sprawdź ofertę https://realklim.pl
    • Jesteśmy na wczasach...  
    • Drewno w ogrodzie, na elewacji czy w architekturze ogrodowej wygląda pięknie – ale tylko wtedy, gdy jest odpowiednio zabezpieczone. Jako ekspert marki Osmo, przedstawiam jeden z najbardziej cenionych produktów do ochrony drewna na zewnątrz: Lazura Olejna Osmo  (oryg. Holzschutz-Öl-Lasur). To sprawdzone rozwiązanie, które chroni drewno przed deszczem, słońcem, promieniowaniem UV, grzybami i pleśnią – a przy tym wydobywa jego naturalne piękno. Czym jest Lazura Olejna Osmo? To dekoracyjny, półtransparentny olejowy impregnat do drewna zewnętrznego, opracowany na bazie naturalnych olejów roślinnych: słonecznikowego, lnianego, sojowego i z ostu. Lazura nie tworzy powłoki filmowej – wnika głęboko w drewno i pozwala mu "oddychać", co zapobiega pękaniu, łuszczeniu i odpryskiwaniu. Zastosowanie elewacje i deski fasadowe pergole, płoty, ogrodzenia domki letniskowe, altany carporty, tarasy (elementy pionowe) drzwi, okna, okiennice (również wymiarowo stabilne elementy) Dlaczego warto? Wydajność: nawet do 26 m² z 1 litra przy jednym malowaniu Odporność na UV i warunki atmosferyczne Zabezpieczenie przed grzybami, algami i pleśnią Nie łuszczy się, nie pęka, nie schodzi płatami Bez konieczności szlifowania przy renowacji Łatwa aplikacja, bez smug i zacieków Dostępne kolory (transparentne) Kolory są półprzezroczyste – zachowują naturalny rysunek drewna, nadając mu odcień zgodny z kolorem lazury. Wszystkie kolory można ze sobą mieszać.   NrKolor Osmo (DE) Nazwa polska 700 KieferSosna 702 LärcheModrzew 703 MahagoniMahoń 706 EicheDąb 707 NussbaumOrzech 708 TeakTeak 710 PiniePinia 712 EbenholzHeban 727 PalisanderPalisander 728 ZederCedr 731 Oregon PineSosna Oregon 732 Eiche hellJasny dąb 739 SilbergrauSrebrnoszary 900 WeißBiały 903 BasaltgrauBazaltowy szary 905 PatinaPatyna 906 PerlgrauPerłowoszary 907 QuarzgrauKwarcowy szary   Sposób użycia Drewno musi być suche i czyste (maks. 20% wilgotności). Lazurę dokładnie wymieszać, nie rozcieńczać. Nakładać cienko wzdłuż słojów, pędzlem do olejów lub wałkiem mikrofibrowym. 2 warstwy na surowe drewno, 1 warstwa przy renowacji. Czas schnięcia: ok. 12 godzin przy dobrej wentylacji.   Skład i bezpieczeństwo Naturalne oleje + pigmenty + minimum rozpuszczalników (benzol-free) Zawiera biocyd IPBC – stosować wyłącznie na zewnątrz Produkt spełnia normę B2 (normalnie zapalny po wyschnięciu) Czyścić narzędzia preparatem Osmo Pinselreiniger   Dodatkowe wskazówki praktyczne Nie nakładać na lakierowane lub lakierobejcowane powierzchnie – należy je wcześniej całkowicie usunąć. Jeśli drewno ma być szczególnie chronione przed sinizną i owadami, warto wcześniej zastosować Osmo Impregnację WR (biobójczą). Drewno zawierające taniny (np. dąb) może powodować lekkie zmiany odcienia – zalecany próbny malunek. Podsumowanie Lazura Olejna Osmo to doskonały wybór dla każdego, kto szuka trwałej i estetycznej ochrony drewna na zewnątrz. Sprawdza się zarówno przy nowych realizacjach, jak i przy renowacjach. Działa długofalowo, wygląda naturalnie i jest niezwykle łatwa w utrzymaniu. Masz pytania? Jako ekspert Osmo, chętnie doradzę – napisz komentarz, dołącz zdjęcie drewna, a pomogę dobrać odpowiedni kolor i technologię zabezpieczenia.
    • Nie bardzo, jedynie tynk. Po prostu jak zamkniesz tą wilgoć tam, to te ściany za parę lat się po prostu rozsypią. Przerabiałem to ze ścianą nośną. To co zastaliśmy po przeprowadzce, to ścianę można było rozebrać rękami. Tyle dobrze, że dziadek ten dom sam budował i robił to zgodnie ze sztuką, bo nawet bez tej ściany żaden strop nie pęknął. A jakby nie to, że fundamenty są z piaskowca, który był cały mokry, to klękajcie narody. Oczywiście są szanse, że ta wilgoć wyjdzie na zewnątrz, ale ciężko je oszacować. Tu chodzi o różnicę temperatury. Pustka nawet 3cm będzie zawierać sporo powietrza, w którym przy różnicy temperatur powyżej 50% zacznie się wykraplać woda. Załóżmy, że wewnątrz masz 20°C, ściana z zewnątrz ma 0°, pod płytą nie będzie więcej niż 10°C i w tym momencie występuje skraplanie. Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...