Skocz do zawartości

podłogówka a panele


bartas

Recommended Posts

Cytat

mam pytanie...
czy przy podłogówce sprawdzają się panele, albo deska barlinecka? żona się uparła, że w salonie nie chce płytek i teraz mam problem co z tym zrobić... może ktoś ma panele z podłogówką i cos o tym może powiedzieć?
pozdrawiam.
Bartas



Są panele specjalnie stosowane na ogrzewanie podłogowe gr. 7mm. Deska barlinecka się nie nadaje, podobnie jak parkiet i inne "grube" posadzki.
icon_biggrin.gif
Link do komentarza
Oczywiście, że są panele dedykowane do ogrzewania podłogowego itp. Skoro są ku temu produkowane, to znaczy, że lepiej się w tym sprawdzają, niż panele "standardowe".

Sprzeciw mój jest odnoście stwierdzenia, że parkiet i inne grube posadzki się nie nadają.
Skoro w podłogówce "grzejnikiem" akumulatorem ciepła jest jastrych i np. płytka ceramiczna, to również akumulatorem jest warstwa drewna czy czego innego. Problem pojawia się jedynie w tym, że mając grubą drewnianą podłogę, potrzebuje ona więcej energii z jastrychu, aby osiągnęła zadaną temperaturę i dalej emitowała ciepło w otoczenie - czyli nagrzewa się dłużej... ale działa to również w drugą stronę - studzi się również dłużej niż płytka ceramiczna...
Link do komentarza
Cytat

Oczywiście, że są panele dedykowane do ogrzewania podłogowego itp. Skoro są ku temu produkowane, to znaczy, że lepiej się w tym sprawdzają, niż panele "standardowe".

Sprzeciw mój jest odnoście stwierdzenia, że parkiet i inne grube posadzki się nie nadają.
Skoro w podłogówce "grzejnikiem" akumulatorem ciepła jest jastrych i np. płytka ceramiczna, to również akumulatorem jest warstwa drewna czy czego innego. Problem pojawia się jedynie w tym, że mając grubą drewnianą podłogę, potrzebuje ona więcej energii z jastrychu, aby osiągnęła zadaną temperaturę i dalej emitowała ciepło w otoczenie - czyli nagrzewa się dłużej... ale działa to również w drugą stronę - studzi się również dłużej niż płytka ceramiczna...


Wydaje mi się, że tu nie chodzi o to długość nagrzewania i oddawania. Problem jest w samym materiale. Parkiet-lite drewno, deska warstwowa (barlinecka) są zrobione ...z litego drewna, które bardzo pracuje pod wpływem temperatury i z natury jest wrażliwe na temperaturę.Poza tym ciepło jest zatrzymywane w drewnie grubym.Tak myślę.Poza tym nie słyszałem , aby ktoś kładł ogrzewanie podłogowe pod parkiet lub deskę warstwową.Może ktoś się wypowie, kto ma takie rozwiązanie?
Link do komentarza
Deska barlinecka jest to deska wykonana z litego drewna, ale w sposób warstwowy. Są one układane względem siebie w sposób eliminujący powstające naprężenia.
Co do pracy litego drewna pod wpływem temperatury.... nie jest to jednoznaczne. Generalnie temperatura sama w sobie nie ma znaczenia na pracę drewna. Drewno jest materiałem higroskopijnym i wszelakie naprężenia powstają pod wpływem zmian wilgotności. Dlatego, jeżeli mamy parkiet z drewna dobrze sezonowanego o ustabilizowanej wilgotności, i w pomieszczeniu utrzymujemy wilgotność na równym poziomie, to wpływ temperatury na pracę drewna można pominąć.

Co do zatrzymywania ciepła w drewnie grubym - jeżeli mówimy o podłodze, to nie ma tam drewna grubego, ale tak czy siak nie istnieje przegroda, nawet izolowana, która byłaby w stanie zatrzymać w sobie ciepło... Wszelkie izolatory powodują tylko opóźnienie przejścia ciepła/chłodu przez swój przekrój.
Link do komentarza
Cytat

Deska barlinecka jest to deska wykonana z litego drewna, ale w sposób warstwowy. Są one układane względem siebie w sposób eliminujący powstające naprężenia.
Co do pracy litego drewna pod wpływem temperatury.... nie jest to jednoznaczne. Generalnie temperatura sama w sobie nie ma znaczenia na pracę drewna. Drewno jest materiałem higroskopijnym i wszelakie naprężenia powstają pod wpływem zmian wilgotności. Dlatego, jeżeli mamy parkiet z drewna dobrze sezonowanego o ustabilizowanej wilgotności, i w pomieszczeniu utrzymujemy wilgotność na równym poziomie, to wpływ temperatury na pracę drewna można pominąć.

Co do zatrzymywania ciepła w drewnie grubym - jeżeli mówimy o podłodze, to nie ma tam drewna grubego, ale tak czy siak nie istnieje przegroda, nawet izolowana, która byłaby w stanie zatrzymać w sobie ciepło... Wszelkie izolatory powodują tylko opóźnienie przejścia ciepła/chłodu przez swój przekrój.




czyli krótko mówiąc podłogówka z deskami lub panelami powinna działać...????
zastanawiam się tylko, czy tak uważacie, czy mówicie to z własnego doświadczenia....
Link do komentarza
Cytat

czyli krótko mówiąc podłogówka z deskami lub panelami powinna działać...????
zastanawiam się tylko, czy tak uważacie, czy mówicie to z własnego doświadczenia....



Ja mam już ból głowy od podłogówki i paneli (mimo, że jeszcze nie mam jednego ani drugiego fizycznie).
Z tego co udało mi się ustalić z wielu źródeł m.in. bezpośrednio od producenta tj. Barlinek, nie ma przeszkód, żeby zrobić podłogówkę pod panelami. Ze względu na większy opór cieplny należy zwiększyć moc grzejnika podłogowego, ale to już zadanie dla projektanta c.o. Zdania są podzielone jeśli chodzi o metodę układania paneli na jastrychu; jedni twierdzą, że lepiej jest kleić panele do podłoża, inni uważają, że można je układać jako podłogę pływającą.
Panele, czy deska barlinecka przystosowane do układania na podłogówce oznaczone są specjalnym logo: coś w stylu kawałka rury od podłogówki a powyżej jej strzałki skierowane do góry, zwykle jest też podany opór cieplny jaki stawiają panele lub deska. Klej do ewentualnego przyklejenia paneli też musi być przystosowany do ogrzewania podłogowego.
Link do komentarza
Ja wypowiedziałem się w spawie drewna jako technolog drewna.

Jako firma instalująca m.in. podłogówkę, przyznam jednak, że nie trafił nam się klient który chciał położyć drewno na podłogówce. Może to dlatego, że nie chciał, lub chciał, ale nie zasięgnął informacji o takiej opcji.
Link do komentarza
Ja mam znajomego, który ma tylko rozdzielnik pod deską barlinecką (zwykłą nie do podłogówki) i po jednym sezonie grzania deski mu się pięknie wypaczyły i zrobiły się cudowne przerwy.
Ja będę kładła na całym parterze podłogówkę pod płytki, jest ich tak dużo, że można wybrać coś fajnego nawet imitującego drewno jak komuś tylko ono na podłodze się podoba. Co do tego, że płytki są zimne (argument mojej teściowej zaziębione nerki itp) to fakt ale po to się pod nie podłogówkę kładzie by były ciepłe, a latem nie ma nic cudowniejszego niż zimna podłoga w upalne dni, zawsze można ubrać skarpetki lub papcie jak komuś ciągnie.
Ja przy trójce dzieci, kocie (i psie w planach) to najchętniej wszędzie bym płytki wyłożyła, cóż za łatwość czyszczenia, bez strachu, że coś zaleję rozwarstwi się itp. Mam w mieszkaniu panele i gdy raz przed wyjazdem na wakacje zbyt hojnie podlałam moje kwiaty (mam ich naprawdę dużo) po powrocie te panele nadawały się tylko do wymiany, więc z tego i wielu innych praktycznych powodów nawet w salonie będą PŁYTKI tylko w sypialniach drewno, ale tam będą zwykłe grzejniki. icon_biggrin.gif
Link do komentarza
Cytat

Ja mam znajomego, który ma tylko rozdzielnik pod deską barlinecką (zwykłą nie do podłogówki) i po jednym sezonie grzania deski mu się pięknie wypaczyły i zrobiły się cudowne przerwy.


No właśnie.Tak mi się wydaje . Wynika z tego, że deski, parkiet nie nadają się do ogrzewania podłogowego. Można stosować panele przeznaczone na podłogówkę. A najlepiej płytki imitujące panele. Jest tego sporo.
Link do komentarza
Cytat

z tego co my się orientowaliśmy przynajmniej teoretycznie częśc desek (my akurat chcemy kupić formy Baltic Wood) nadaje się na podłogówkę. Ja też jestem "żoną która nie chce płytek w salonie" icon_biggrin.gif
http://www.balticwood.pl/www/index.php?menu=comparison zobaczcie tu.


Byłam, zobaczyłam i WSZYSTKO przeczytałam i podtrzymuję płytki, płytki i jeszcze raz płytki.Polecam serie, które wyglądają jak drewno, a zachodu z nimi o wiele mniej np Woodentic - Paradyż, lub Imatra - Cersanit. Nikt nie twierdzi, że na podłogówkę nie można dać drewna ale czy to jest sensowne to już inna sprawa (wilgotność powietrza stale na tym samym poziomie ,dokładny system utrzymywania temp itp.).Takie upieranie się przy drewnie i podłogówce (można z niej zrezygnować jeśli drewno ważniejsze) przypomina mi kobietkę, która kupuje buty, w których nie może chodzić, ale one jej się tak PODOBAŁY i w końcu łamie nogę. Czego z całego serca NIE życzę.

DSC01446.jpg

Link do komentarza
Cytat

oglądałam woodentic. Bardzo ładne. Tylko kurcze drogie.... deskę baltic można kupić w promocji po 70-80 zł/metr a te pytki kosztują 120-130 icon_sad.gif Nie wiem czy to nie za dużo...


Mnie ta cena też gryzie, ale piękne są, ja chyba poszukam czegoś podobnego ale w niższej cenie, seria quercio też prezentuje się nieźle i kosztuje jakieś 77 tyle, że trzeba by było zobaczyć w realu, a nie na zdjęciach, no cóż będę szukać w najgorszym przypadku wenę pinus'a z paradyża albo szwecję ze stargresu. icon_smile.gif
Link do komentarza

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Kamienia nie ma być za dużo pod rurą - bo będzie ona stała pod rurą, chyba że jakoś się przepcha pod tą rurą niżej - ale spadki drenów z zasady mają być niewielkie, żeby woda nie uciekała szybko, a wolno - jak w kanalizacji. Jak masz za dużo kamienia pod spodem, a spadek drenu niewielki (taki ma być) - no to woda będzie tam stała - nie uniesie się w górę do drenu.    Ja robiłem u siebie drenaż - i pilnowałem spadków - centymetr dwa odchyłki to nie problem, ale więcej nie. najpierw podsypkę poziomowałem  (drobna frakcja) potem na to rura - i przykładałem cegłami pełnymi itp. ciężarami - i obsypywałem. najpierw drobnym potem dalej od rury grubszym kruszywem.   
    • Montaż rynien spustowych.     https://youtu.be/zHsAZov0Rs0  
    • Zakładając że kamienia pod rurami jest sporo i nie zamuli się na całej wysokości to chyba jest możliwe że woda z najdalszego kąta przepłynie do najniższego punktu drenażu przez kamień?    Czy ktoś z was robiąc drenaż samemu zwracał uwagę na idealne przestrzeganie spadków żeby gdzieś nie szło do góry?  Ja to robiłem z kolegą który to robił kilka razy i po zasypianiu całości wieczorem wziąłem laser i posprawdzałem w paru miejscach odgrzebując kupki kamyków do góry gołej rury i wyszło mi różnie. Są gdzieniegdzie 4-5 cm górki, nawet doliny też 4 cm i zastanawiam się czy to tak zostawić czy poprawić. Bo chyba to będą miejsca gdzie będzie zbierać się muł którego woda pod górkę nie przepchnie do studni? 
    • Drenaz dopiero w tym roku jest zrobiony. Gdyby budynek mial mocno siadać to bym chyba zaobserwował po ruchach chudziaka że gdzieś jest niżej czy wyżej. Pod chudziakiem jest na sypana bardzo dobra posypką i zagęszczania warstwami. Pod ławami taka bardziej piaszczysta po Spółka która wg kierownika została oceniona jako przesiewany piasek więc zostało zebrane 8cm i wylany chudziak. W każdym bądź razie gdyby ściany miały jakoś mocno osiąść to chudziak powinien być wyraźnie wyżej.  Nikt tu nie obwinia grubej papy SBS? Jak poprawiałem hydroizolacja i wycinałem nadmiar papy który leżał już tak z rok to baba zmieniła się w rwącą tekturę. Pod wpływem wilgoci zaczęła się rozpadać. Wydaje mi się że w miejscach największych nacisków pionowych 3 czy 5 mm papy się po prostu spłaszczyło i bloczki straciły podparcie.    A wracając do tematu co byście poradzili z tym oknem żeby wzmocnić warstwę pod okienną? Czy mój pomysł jest w miarę ok? 
    • Sprawdź wszystkie ściany wewnętrzne zwłaszcza nośne czy są też jakieś pęknięcia, jak znajdziesz pęknięcia, to tak jak ktoś  wcześniej tu napisał „brak zgęszczenia pod ławami” Jak nie ma tam pęknięć, a są tylko w ścianach zewnętrznych, to może do tego  przyczynić się np. drenaż opaskowy.   
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...