Skocz do zawartości

pęknięcia poziome


Recommended Posts

Napisano
proszę o odpowiedż czym mogą być spowodowane mikropęknięcia na ścianach nośnych zewnętrznych ok 10 cm od sufitu?? takie pęknęcie pojawiło się na ścianie piwnicy i garażu jest to pęknięcie poziome na długości całej ściany w piwnicy i na długości drugiej ściany w garaży (nie jest to jedna ściana tylko dwie niezależne)pęknięcia pojawiły się po śniegach są niewielkie dodam że jest to nowy dom. wcześniej pojawiały się pęknięcia pionowe w dwóch miejscach ale zostały określane ajako pęknięcia związane z osiadaniem budynku ,ale czym mogą być spowodowane pęknięcia poziome???dodam że pojawiające pęknięcia mnie przerażają czy są one rzeczą normalną? (jak twirdzą niektórzy)
Napisano
Cytat

skoro jest to nowy dom to masz jeszcze inspektora który nadzorował jego budowę - ściągnij go



Jakbyś wrzucił foty to coś można by pomyśleć.
Napisano
ja juz nie wzywam inspektora bo ona twierdzi że dom siada i pęknięcia będąsię pojawiac zwłaszcza po zimie, więc pogodziłam się z pęknięciami pionowym(choć jest ich niewiele doslownie 2 na cały dom)oraz z pęknięciami na łączeniu płyt k-g. Ale opisane pęknęięcie jest dziwne poziome i pojawiło się na dwóchróżnch ścianach jedna z garażu a jedna w piwnicy są one długie ale cienkie jak nitka-nie jest to pęknięcie na spoinachbloczków i nie wiem czy nie jest to czasem pęknięcie tynku a nie ściany- trudno określiść bo jedna ściana jest w ziemi a druga ze strony zewnętrznej pokryta granitem więc nie wiem czy na zewnątrz też jest.
Napisano
Cytat

ja juz nie wzywam inspektora bo ona twierdzi że dom siada i pęknięcia będąsię pojawiac zwłaszcza po zimie



w zasadzie budy dzielą się na takie które popękały , pękają lub będą pękać - inspektor jest od tego żeby określić czy poszczególne pęknięcia lub ich suma jest zagrożeniem dla konstrukcji budynku i wymaga podjęcia natychmiastowych działań czy można z nimi poczekać do najbliższego remontu i przy okazji zaszpachlować
Napisano
no inspektor twierdzi że będzie pękać zagrożenia nie ma, ale należy obserwować(sama nie wiem dlaczego wybrałam właśnie jego za inspektora), martwi mnie jednak fakt że te pęknięcia sie pojawiają i nie wiem czy tak jest u wszystkich czy to ja mam to szczęscie??????wczesniej mieszkałam w bloku więc nawet nie zwracałm uwagi bo wiedziałam że to problemy spółdzielni mieszkaniowej a teraz to mnie po kieszeni bije bo naprawde wykończyliśmy bardzo ładnie dom i każda rysa boli och bardzo boli. Jedni twierdzą że pęknięć nie mają a inni twierdzą że każdy nowy dom popęka zwłaszcz dlatego że jest wybudowany szybko-1 rok( z tym że fundamenty stały dłużej, kilka lat-fundamenty solidne dodatkowo zbrojone). czytałam teorie na temat pęknięć i są opisane przykładowe przyczyny, ale mowa jest o pęknięciach pionowych związanych głównie z osiadaniem lub pionowo ukośnych ale o pęknięciach poziomych wogóle nie ma mowy na całym necie.
Napisano
Cytat

czytałam teorie na temat pęknięć i są opisane przykładowe przyczyny, ale mowa jest o pęknięciach pionowych związanych głównie z osiadaniem lub pionowo ukośnych ale o pęknięciach poziomych wogóle nie ma mowy na całym necie.



więc z pełną odpowiedzialnością informuję cię że występują icon_smile.gif
u mnie np. był to efekt niewłaściwie zamocowanego parapetu zewnętrznego pod-ciekło przymarzło i pod górnym rzędem bloczków piękna rysa .
pewnie powodów będzie równie wiele jak przy pęknięciach pionowych.
jeśli są stałe w rozmiarze znaczy problemu nie ma jeśli się powiększają znaczy problem jest ta zasada jest z grubsza przy wszystkich rysach

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Komentarz dodany przez Paweł: Zgadza się, uderzenie pioruna jest rzadkie, ale nie niemożliwe. Wczoraj ogłoszono śmierć Auduna Groenvolda, norweskiego olimpijczyka w narciarstwie dowolnym, który został uderzony przez piorun podczas wycieczki do domku letniskowego.
    • W Polsce każdego roku burze powodują szkody warte miliony złotych. Zniszczone urządzenia, pożary dachów i porażenia prądem to realne skutki, które dotykają nie tylko właścicieli domów na odludziu. Czy wiesz, że piorun może spalić sprzęt, nawet jeśli uderzy kilometr od twojego domu? Sprawdź, jak skutecznie i tanio zabezpieczyć dom przed burzą. Pełna treść artykułu pod adresem: https://budujemydom.pl/instalacje/instalacja-odgromowa/a/116255-piorunochron-chroni-dom-przed-burza
    • Komentarz dodany przez inżynier Mirek: Niestety w artykule zapomniano o podstawowym zadaniu jaki ma spełniać dach - szczelność, pełna ochrona przed warunkami atmosferycznymi, przede wszystkim opadami, aby wnętrze budynku było bezpieczne. Każdy wie, że obecnie układane dachówki, blachodachówki, blacha czy inne pokrycia dachowe nie są szczelne. Zwłaszcza w narożach, koszach praktycznie nie ma szans na szczelne wykonanie pokrycia. Dlatego ważne jest aby pod tą dachówką, blachą, blachodachówką wykonać w 100% szczelną warstwę. Niestety membrany paroprzepuszczalne nie nadają się do wykonania takiej szczelnej izolacji. Mają bardzo małą odporność na promieniowanie UV, przeważnie 2-3 miesiące, a najlepsze do 6 miesięcy. To nic w porównaniu do pap czy membran bitumicznych, które mają odporność na kilka a nawet kilkanaście lat. Poza tym podczas układania takiej membrany paroprzepuszczalnej często dochodzi do naderwań, rozdarć, które ciężko załatać. A poza tym trzeba pamiętać, że każda membran jest przebijana przez setki gwoździ, którymi przybijamy kontrłaty i łaty. A każde przebicie membrany paroprzepuszczalnej gwoździem to dziura, która jest potencjalnym miejscem przecieku wody. Przy papach nie ma takiego problemu - gwóźdź przebija papę, ale bitum uszczelnia się wokół tego gwoździa i nie ma zagrożenia, że woda będzie przeciekała. A co do paroprzepuszczalności to oczywiście jest ona ważna i potrzebna, ale tylko w niektórych przypadkach. Ogólnym założeniem jest, że izolacja termiczna nie może być narażona na zawilgocenie. Skoro od strony pomieszczenia ocieplenie jest chronione folią paroizolacyjną, która ma za zadanie nie przepuszczać wilgoci, pary wodnej to izolacja termiczna jest dobrze chroniona od spodu (od strony wnętrza budynku). A od góry ? No właśnie, żadna membrana paroprzepuszczalna nie ochroni izolacji termicznej przed wilgocią a nawet wodą. Potrzebna jest szczelna izolacja, która daje 100% gwarancji szczelności. Dlatego stosowanie membrany paroprzepuszczalnej montowanej tylko na krokwiach to igranie z wilgocią. A zawilgocona izolacja termiczna to strata ciepła, bo wilgotna izolacja termiczna przepuszcza ciepło. A to kosztuje. Więc to, że deskowanie i dobra papa czy membrana bitumiczna nieco zwiększają koszt budowy, to w bardzo krótkim czasie ten koszt zostaje odrobiony przez oszczędność na ogrzewaniu. I na koniec coś, co żadna membrana paroprzepuszczalna nigdy nie wytrzyma. Chodzi o ostatnio występujące gwałtowne burze i mocne porywy wiatru. Nie ma roku abyśmy w mediach nie widzieli tragedii ludzi, którzy doświadczyli zerwania dachu. Jak wygląda zerwany dach wykonany w wersji ekonomicznej to chyba każdy widział. Zerwana dachówka, blacha, membrany paroprzepuszczalnej praktycznie nie ma, widać strzępy ocieplenia. A deszcz pada i zalewa wnętrze. Tragedia. Natomiast dach wykonany w technologi pełnego deskowania po zerwaniu dachówek, blachy pozostaje sprawny i nadal zabezpiecza wnętrze przed deszczem. Takie pełne deskowanie z dobrą papą czy membrana bitumiczną jest praktycznie drugim dachem. Czy wobec tego stać nas na ekonomiczny dach z membraną paroprzepuszczalną? Czy jednak lepiej wybrać bezpieczne rozwiązanie dachu z pełnym deskowaniem i papą lub membraną bitumiczną? Odpowiedź jest prosta. Każdy potrafi wskazać bezpieczne rozwiązanie.
    • 💰 Opłaty urzędowe – pozwolenie na budowę garażu: 1. ✅ Opłata skarbowa za wydanie pozwolenia na budowę: 0 zł – jeśli garaż budujesz na własne potrzeby (na działce prywatnej, nie zarobkowo). 112 zł – jeśli garaż ma być użytkowany komercyjnie (np. wynajem, działalność gospodarcza). 2. ✅ Mapa do celów projektowych (potrzebna do projektu): od 800 zł do 2 000 zł, w zależności od lokalizacji i geodety. 3. ✅ Wypisy i wyrysy z MPZP lub decyzja o WZ (jeśli nie ma planu): Wypis i wyrys z MPZP: ok. 50–150 zł Decyzja o warunkach zabudowy (WZ): 0 zł – ale może zająć 2–3 miesiące. 4. ✅ Warunki przyłączy mediów (jeśli potrzebne): zwykle bezpłatne, ale mogą być długie terminy oczekiwania. Za przyłącze energii elektrycznej możesz zapłacić od 100 do 200 zł za warunki, natomiast budowa przyłącza to już osobny koszt (nawet kilka tys. zł, jeśli garaż ma być z prądem). 5. ✅ Opłata za wpis do dziennika budowy: od 50 zł do 100 zł (czasem geodeta lub projektant załatwia to w pakiecie). 💰 Koszt projektu garażu – orientacyjne ceny w 2025: 1. ✅ Projekt gotowy (typowy) + adaptacja: Projekt gotowy garażu: od 500 zł do 1 500 zł Adaptacja przez lokalnego architekta: od 1 000 zł do 3 000 zł 🔹 Łącznie: 1 500–4 000 zł 2. 🛠 Projekt indywidualny (na zamówienie): od 3 000 zł do 6 000 zł (zależnie od wielkości, konstrukcji – np. murowany, z płaskim dachem, z poddaszem itp.)   https://chatgpt.com/
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...