Skocz do zawartości

jak zrobic ogrzewanie


gregi

Recommended Posts

Napisano
Mam stary poniemiecki dom w ktorym bylo zamontowane ogrzewanie grawitacyjne.
Teraz chce zamontowac ogrzewanie z pompka i wszystkie rury(miedziane) puscic dolem.
Mieszkanie jest parterowe wiec nie ma mowy o spadkach i bardzo dlugie ostatni grzejnik
bedzie oddalony okolo 16m od pieca.(piec zostaje ten sam weglowy i 10 grzejnikow)
Pytanie:
-jakich srednic rur trzeba uzyc icon_confused.gif:
-czy tak jak w grawitacyjnym trzeba stopniowac srednice rur im dalej tym ciensze icon_confused.gif:
-jaka pompke najlepiej zamontowac icon_confused.gif:

Jesli mozecie to sprawdzcie czy dobrze zrobilem ten schemat
[attachment=2002:Ogrzewanie.bmp]

Ogrzewanie.bmp

Ogrzewanie.bmp

Napisano
W instalacji można zastosować rury o średnicy nominalnej 15 - 16 mm prowadzone poziomo przy podłodze. Konieczne będzie jednak zamontowanie odpowietrznika przy każdym grzejniku. Najlepiej zamontować pompę cyrkulacyjną dwubiegową, co pozwoli na dostosowanie przepływu do potrzeb instalacji.
Napisano
Wielkie Dzieki Redakcjo za odzew icon_biggrin.gif czyli rury moga byc jednej srednicy
Jesli chodzi o pompe to ma byc zamontowana na wylocie z pieca czy powrocie?
Ta sama sprawa ze zbiornikiem wyrownawczym czy ma wylocie czy powrocie?

Prosze o wyrozumialosc i pomoc bo jestem zielony w tym temacie a nie mam
znajomych fachowcow ani kasy na fachowcow wiec wszystko musze zrobic sam icon_redface.gif
Jeszcze raz dziekuje.
Napisano
Nie mając podstawowej wiedzy w zakresie techniki cieplnej lepiej samemu nie zabierać się za jej modernizację. Informacyjnie - pompę obiegowa z reguły montuje się na powrocie (mniejsze obciążenie cieplne pompy) natomiast instalacja grzewcza z kotłem węglowym musi być typu otwartego, z bezciśnieniowym naczyniem wzbiorczym.
Napisano
W instalacji można zastosować rury o średnicy nominalnej 15 - 16 mm prowadzone poziomo przy podłodze. Konieczne będzie jednak zamontowanie odpowietrznika przy każdym grzejniku. Najlepiej zamontować pompę cyrkulacyjną dwubiegową, co pozwoli na dostosowanie przepływu do potrzeb instalacji.
Ja bym dał rury 22 do trójników na rozejściu do tych 4 pomieszczeń po lewej stronie rysunku, następnie 18 i do ostatnich 15. Te znajdujące się blisko pieca spokojnie obsłuży 15. A dlaczego? Ano dlatego , że odległości od pieca do końca instalacji są duże , piec jest dość dużej mocy i w przypadku braku prądu możesz mieć problem gdy woda ci się zagotuje. Znam gościa, który mieszka na wsi i w momencie kiedy gaśnie światło pierwsze co robi , to łapie za szufelkę i wygarnia żar z pieca... Naczynie oczywiście na powrocie, a co do pompy - nie oszczędzaj na niej , najlepiej Grundfossa choć i nasze z Leszna też nie są takie znów ostatnie. Mógłbyś też pomyśleć o jakimś bojlerze z wydajną wężownicą - będziesz miał ciepłą wodę a piec będzie miał bufor.
Napisano
Zgadzam się z tym co napisał awaria ,ale naczynie to w najwyższym punkcie instalacji ,najlepiej na osobnej rurce bezpośrednio od pieca,bo na powrocie to raczej naczynie przeponowe
Napisano
Cytat

Mógłbyś też pomyśleć o jakimś bojlerze z wydajną wężownicą - będziesz miał ciepłą wodę a piec będzie miał bufor.


Fajno dzieki icon_mrgreen.gif wszystko jasne tylko nie wiem co z czym sie je jesli chodzi o ten bojler i bufor icon_eek.gif
Mógłbys wyslac jakiś szkic z objasnieniem jak to dziala icon_redface.gif
Napisano
Cytat

Fajno dzieki icon_mrgreen.gif wszystko jasne tylko nie wiem co z czym sie je jesli chodzi o ten bojler i bufor icon_eek.gif
Mógłbys wyslac jakiś szkic z objasnieniem jak to dziala icon_redface.gif


Bufor , jak sama nazwa wskazuje, to pochłaniacz energii. Zważ na to, że przesiadasz się z instalacji biernej (grawitacyjnej) na aktywną i będziesz miał o wiele mniej wody w układzie. A za tym idzie jego mniejsza bezwładność . Trochę mało danych dostarczyłeś...Moje pytania:czy piec posiada jakąś automatykę, jakiej jest mocy,jaką temperaturę masz zamiar na nim trzymać, czy dom jest ocieplony,czy jest podpiwniczony, czy piec znajduje się na tym samym poziomie co reszta układu, jakie wysokie są pomieszczenia, w których pomieszczeniach (z rysunku) ma być łazienka i kuchnia.A co do bojlera..., ja mam 140l.z wężownicą spiralną i grzałką 2kW.Wężownica ma dużą powierzchnię wymiany. Jest podłączony do kominka i działa świetnie. http://www.galmet.com.pl/cms/php/strona.ph...en_szuk=0" lub http://www.biawar.com.pl/index.php/ogrzewa...enu-id-113.html
Napisano
SSSSSSuper nareszcie odpowiedz z jajami icon_biggrin.gif .Piec nie jest pierwszej mlodosci wiec nie ma zadnej automatyki
(w przyszlym roku ze wzgledu na fundusze ma byc nowy)o jego mocy nic ci nie moge powiedziec ,na starej instalacji
trzymana byla temp od 50 do 80 stopni i starczało.Dom nie jest jeszcze ocieplony mury mają 60 cm grubosci
(zaczynam od ogrzewania żeby robic cos zimą w środku).Nie jest podpiwniczony(podlogi betonowe izolowane).
Wszystko jest na jednym poziomie , wysokosc pomieszczeń to 2.60.Zaczynając od pieca pierwsze male pomieszczenie to łazienka i następne to kuchnia.Serdeczne dzięki i dołanczam uzupełniony rysunek
[attachment=2023:Ogrzewanie.bmp]

Ogrzewanie.bmp

Ogrzewanie.bmp

Napisano
Sorry za brak czasu. Przedstawię ci jak zrobiłem inst. CO 9 lat temu - układ (z tego co wiem, chałupę sprzedałem 5 lat temu) działa do dzisiaj na rurach...z CPVC.Pompa jednak na zasilaniu - na powrocie może dawać zbyt duże opory w momencie zaniku napięcia. 80-90st. nie zabije jej.Nie dawaj zaworu zwrotnego kulowego- kula w środku jest za ciężka, ja dałem zawór z grzybkiem teflonowym (trzeba ze środka wydrzeć sprężynę )icon_smile.gif)).Zawory przed i za pompą są po to aby nie było problemu z wyczyszczeniem filtra(zapomniałem dorysować przed pompą). Góra instalacji biegnie na wys. ok 2m.Zawór wylotowy przy bojlerze trzeba ustawić metodą prób i błędów tak, aby woda z zasilania poszła też w resztę układu.Osprzęt i rury mają średnice 25mm, tylko z bojlera wychodzi 20mm. W tym układzie , przy wyłączonej pompie ciepło z pieca powinien odbierać bojler i przynajmniej grzejniki w kuchni i w łazience. A propos łazienki , jeden grzejnik to może być za mało- pomyśl może o drabince (dodatkowo). Dasz radę , każdy kiedyś zaczynał i fachowcem z porodówki nie wyjeżdżał. Ps. zawór zwrotny jest włoski , firmy bodajże Bossini .W razie pytań...-cierpliwości.
Napisano
Cytat

Może oświecisz buraka nieokrzesanego( mnie)jak mam dołączyć rysunek? Nie chce mi wejść !


Też się z tym męczyłem.
W prawym dolnym rogu masz kratke *Wyslij* i zaraz obok*Sfoglia*(nie wiem czemu po włosku ) icon_rolleyes.gif
Najpierw naduszasz *Sfoglia* i powinno wyjść okno z twoimi obrazkami z kompa
zanjdz rysunek zaznacz go i otwóż w tym momęcie z lewej strony *sfoglia*powinny
pokazać się dane rysunku. Teraz wystarczy nadusić *wyślij*i rysunek zostanie przesłany do
twoich *załączników*(uwaga pod *Wyslij*masz podany max.rozmiar pliku jaki możesz dołączyć)
Nad *Wyslij*masz *zarządzaj aktualnymi załącznikami*wybież i wyjdą dane twojego rysunku
kliknij na nie i powinny pokazać się dane w wiadomośći.
I to chyba wszystko icon_wink.gif
A tak przy okazji , jak bym kupował nowy piec to oriętujesz się ile mocy mi trzeba(węglowy) icon_eek.gif
Dzięki za odpowiedz (nigdzie mi się nie pali)
Napisano
Taaaa..., taki mądry to i ja byłem.Tylko, że wyrzuca mi komunikat:"Błąd Wysyłanie zakończone niepowodzeniem. Nie masz uprawnień do wysyłania plików o takim rozszerzeniu" i amen. icon_confused.gif: Kij z tym ! Podaj swego e-maila i gitara . A co do pieca..., na wacka oko nie obliczę ci mocy. Podaj dane:czy dom stoi w zabudowie (czy jest osłonięty), czym i jak grubo będzie ocieplany, jakie są lub będą okna, czy strop jest "ciepły", jakie masz grzejniki, w której części kraju stoi dom , jak jest zorientowany względem osi północ-południe . Ps. A u mnie jest po polsku "Przeglądaj".
Napisano
Nooo, wreszcie się udało- tylko dlaczego nie są przyjmowane rysunki z Open Office i z programu do projektowania instalacji (babrałem się w Paintcie) - czyżby kolejne uzależnienie od Microsoftu? Naczynie powinno być jak najwyżej , możesz dać je na poddaszu. Jeśli poddasze jest nie ocieplone , musisz naczynie zabezpieczyć przed zamarznięciem , bo będzie mała awaria . Układ jest prymitywny do bólu , ale skuteczny. [attachment=2053:rys_dla_gregi.bmp]

rys_dla_gregi.bmp

rys_dla_gregi.bmp

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Raczej tak - inaczej deweloper nie dostałby pozwolenia na budowę bo projekt nie spełniałby przepisów.  ?  
    • Proszę o poradę tych, co się znają, bo pojęcia nie mam jak właściwie do tematu podejść. Dwa lata temu stałem się właścicielem jednego z lokali na niewielkim osiedlu szeregowców. Niedawno dopiero zastanowił mnie fakt, że nie mamy dostępu do dachu. Temat zaistniał tym bardziej, że chcemy podejść do przeglądu kominowego i na fakt braku dostępu do dachu zwrócił uwagę kominiarz. Stwierdził, że takiego dostępu wymagają przepisy i powołał się na Rozporządzenie Ministra Infrastruktury w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać budynki i ich usytuowanie. Konkretnie w Dziale VII. Bezpieczeństwo użytkowania, § 308 Wejścia na dach napisane jest, że w budynkach o dwóch lub więcej kondygnacjach nadziemnych należy zapewnić wyjście na dach co najmniej z jednej klatki schodowej, umożliwiające dostęp na dach i do urządzeń technicznych tam zainstalowanych. W odpowiedzi na zadane pytanie deweloper odpowiedział, że dostęp do dachu z zewnątrz (drabina na stałe przymocowana do elewacji) nie jest wymagana przepisami, ponieważ przepis dotyczy jedynie budynków z wydzieloną wewnętrzną klatką schodową. Nie rozumiem tego, że dwukondygnacyjny budynek (czyli minimum parter z piętrem, tak?) z wewnętrzną wydzieloną klatką schodową powinien taki dostęp mieć a budynek w zabudowie szeregowej (każdy lokal ma swoje wewnetrzne schody, które nie są traktowane jako "klatka schodowa"?) już nie, mimo że wysokość takiego budynku może być przecież identyczna? Dostęp do kominów to jedno, ale na przykład jakieś zaprószenie ognia i... możemy sobie z dołu tylko patrzeć i czekać aż strażacy przyjadą - oby na czas. Czy deweloper ma rację?
    • Firma Real Klim świadczy usługi z zakresu klimatyzacji, wentylacji i rekuperacji na terenie województw małopolskiego i śląskiego. Posiadamy certyfikaty oraz uprawnienia państwowe, które są niezbędne przy wykonywaniu prac montażowo - serwisowych. https://realklim.pl/   Nasza firma specjalizuje się w profesjonalnym montażu klimatyzacji w domach, biurach i lokalach usługowych. Gwarantujemy szybki, solidny i estetyczny montaż oraz fachowe doradztwo w doborze urządzeń. https://realklim.pl/klimatyzacja   Oferujemy kompleksowy serwis klimatyzacji – od przeglądów po naprawy. Dbamy o wydajność, czystość i długą żywotność Twojego urządzenia. https://realklim.pl/serwis-klimatyzacji   Projektujemy i montujemy systemy wentylacyjne dopasowane do potrzeb budynku. Zapewniamy komfort oddychania i skuteczne usuwanie wilgoci. https://realklim.pl/wentylacja   Zajmujemy się instalacją i serwisem systemów rekuperacji, które zapewniają świeże powietrze w domu i pozwalają oszczędzadź na ogrzewaniu. https://realklim.pl/rekuperacja   Specjalizujemy się w montażu pomp ciepła – ekologicznego źródła ogrzewania. Pomagamy dobrać odpowiednie urządzenie i zapewniamy jego obsługę. https://realklim.pl/pompy-ciepła   Sprawdź Naszą wizytówkę Google, sprawdź opinię klientów oraz wybrane realizacje: Wizytówka Google
    • Chcąc wylać poduszki pod nadproża, musimy je najpierw zaszalować. Tym właśnie będziemy się teraz zajmować.  
    • Drewniane podłogi to klasyka, która z czasem może wymagać miejscowych napraw – szczególnie wtedy, gdy pojawią się przebarwienia, plamy lub drobne uszkodzenia na pojedynczych deskach. Dobrą wiadomością jest to, że nie musisz od razu cyklinować całej powierzchni. Dzięki produktom marki Osmo można łatwo i estetycznie odnowić pojedynczą deskę, bez widocznych różnic w kolorze i strukturze. Krok 1: Wydzielenie uszkodzonej deski Najpierw dokładnie określ deskę, która wymaga renowacji. Następnie oklej jej krawędzie taśmą malarską, najlepiej niebieską lub różową, która jest delikatna i nie uszkadza powierzchni ani sąsiednich desek. Taśma zapobiegnie przypadkowemu przetarciu lub zabarwieniu sąsiednich fragmentów podłogi. Krok 2: Szlifowanie powierzchni Za pomocą papieru ściernego o gradacji 180 przeszlifuj powierzchnię deski. Usuniesz w ten sposób stare powłoki, przebarwienia oraz drobne rysy. Szlifuj zawsze wzdłuż włókien drewna, a po zakończeniu dokładnie odkurz i przetrzyj wilgotną ściereczką, by pozbyć się pyłu. Krok 3: Nadanie koloru – bejce olejne i woski dekoracyjne Osmo Kiedy powierzchnia jest sucha i czysta, czas na nadanie jej odpowiedniego odcienia. Użyj bejcy olejnej Osmo lub wosków dekoracyjnych Osmo, w zależności od wykończenia reszty podłogi. Aplikacja wygląda następująco: Nanieś niewielką ilość bejcy lub wosku przy pomocy gąbki lub miękkiej szmatki. Następnie wetrzyj preparat równomiernie w drewno, zgodnie z kierunkiem słojów. Nadmiar produktu zetrzyj czystą szmatką, tak by kolor był jednolity i bez smug. To bardzo ważny etap – dobór koloru musi być maksymalnie zbliżony do reszty podłogi. Warto wcześniej wykonać próbę na niewidocznym fragmencie lub na kawałku podobnego drewna. Pozostaw do wyschnięcia na 24 godziny. Krok 4: Zabezpieczenie powierzchni – Wosk Twardy Olejny Osmo Po wyschnięciu koloru, nałóż warstwę ochronną – najlepiej sprawdzają się produkty: Osmo 3062 (półmat) Osmo 3065 (mat) Aplikacja: Nałóż cienką warstwę wosku twardego olejnego przy użyciu pędzla lub wałka. Pozostaw do wyschnięcia na 24 godziny. Delikatnie zmatow powierzchnię papierem ściernym (np. gradacja 240). Nałóż drugą, finalną warstwę tego samego produktu i pozostaw do pełnego wyschnięcia. Dodatkowe wskazówki: Zawsze pracuj w dobrze wentylowanym pomieszczeniu. Unikaj nakładania zbyt grubej warstwy – produkty Osmo są bardzo wydajne. Nie chodź po naprawianej powierzchni przez co najmniej 2–3 dni, aby powłoka miała czas się utwardzić. Jeśli odcień różni się od reszty, można dodać drugą warstwę koloru, ale zawsze wykonuj próbę wcześniej. Podsumowanie Dzięki odpowiednim materiałom i precyzyjnej pracy, renowacja pojedynczej deski podłogowej może być szybka i bardzo skuteczna. Produkty Osmo, takie jak bejce olejne, woski dekoracyjne i wosk twardy olejny, pozwalają na punktową naprawę bez konieczności renowacji całej podłogi. Kluczem do sukcesu jest dobranie odpowiedniego koloru i staranne wykonanie każdego etapu – od szlifowania po finalne zabezpieczenie powierzchni.  
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...