gregi Napisano 7 lutego 2009 Udostępnij #1 Napisano 7 lutego 2009 Mam stary poniemiecki dom w ktorym bylo zamontowane ogrzewanie grawitacyjne.Teraz chce zamontowac ogrzewanie z pompka i wszystkie rury(miedziane) puscic dolem.Mieszkanie jest parterowe wiec nie ma mowy o spadkach i bardzo dlugie ostatni grzejnikbedzie oddalony okolo 16m od pieca.(piec zostaje ten sam weglowy i 10 grzejnikow)Pytanie:-jakich srednic rur trzeba uzyc : -czy tak jak w grawitacyjnym trzeba stopniowac srednice rur im dalej tym ciensze : -jaka pompke najlepiej zamontowac : Jesli mozecie to sprawdzcie czy dobrze zrobilem ten schemat[attachment=2002:Ogrzewanie.bmp] Ogrzewanie.bmp Ogrzewanie.bmp Link do komentarza
Redakcja Napisano 9 lutego 2009 Udostępnij #2 Napisano 9 lutego 2009 W instalacji można zastosować rury o średnicy nominalnej 15 - 16 mm prowadzone poziomo przy podłodze. Konieczne będzie jednak zamontowanie odpowietrznika przy każdym grzejniku. Najlepiej zamontować pompę cyrkulacyjną dwubiegową, co pozwoli na dostosowanie przepływu do potrzeb instalacji. Link do komentarza
gregi Napisano 9 lutego 2009 Autor Udostępnij #3 Napisano 9 lutego 2009 Wielkie Dzieki Redakcjo za odzew czyli rury moga byc jednej srednicyJesli chodzi o pompe to ma byc zamontowana na wylocie z pieca czy powrocie?Ta sama sprawa ze zbiornikiem wyrownawczym czy ma wylocie czy powrocie?Prosze o wyrozumialosc i pomoc bo jestem zielony w tym temacie a nie mam znajomych fachowcow ani kasy na fachowcow wiec wszystko musze zrobic sam Jeszcze raz dziekuje. Link do komentarza
Redakcja Napisano 11 lutego 2009 Udostępnij #4 Napisano 11 lutego 2009 Nie mając podstawowej wiedzy w zakresie techniki cieplnej lepiej samemu nie zabierać się za jej modernizację. Informacyjnie - pompę obiegowa z reguły montuje się na powrocie (mniejsze obciążenie cieplne pompy) natomiast instalacja grzewcza z kotłem węglowym musi być typu otwartego, z bezciśnieniowym naczyniem wzbiorczym. Link do komentarza
awaria Napisano 12 lutego 2009 Udostępnij #5 Napisano 12 lutego 2009 W instalacji można zastosować rury o średnicy nominalnej 15 - 16 mm prowadzone poziomo przy podłodze. Konieczne będzie jednak zamontowanie odpowietrznika przy każdym grzejniku. Najlepiej zamontować pompę cyrkulacyjną dwubiegową, co pozwoli na dostosowanie przepływu do potrzeb instalacji.Ja bym dał rury 22 do trójników na rozejściu do tych 4 pomieszczeń po lewej stronie rysunku, następnie 18 i do ostatnich 15. Te znajdujące się blisko pieca spokojnie obsłuży 15. A dlaczego? Ano dlatego , że odległości od pieca do końca instalacji są duże , piec jest dość dużej mocy i w przypadku braku prądu możesz mieć problem gdy woda ci się zagotuje. Znam gościa, który mieszka na wsi i w momencie kiedy gaśnie światło pierwsze co robi , to łapie za szufelkę i wygarnia żar z pieca... Naczynie oczywiście na powrocie, a co do pompy - nie oszczędzaj na niej , najlepiej Grundfossa choć i nasze z Leszna też nie są takie znów ostatnie. Mógłbyś też pomyśleć o jakimś bojlerze z wydajną wężownicą - będziesz miał ciepłą wodę a piec będzie miał bufor. Link do komentarza
wyrzutnia Napisano 12 lutego 2009 Udostępnij #6 Napisano 12 lutego 2009 Zgadzam się z tym co napisał awaria ,ale naczynie to w najwyższym punkcie instalacji ,najlepiej na osobnej rurce bezpośrednio od pieca,bo na powrocie to raczej naczynie przeponowe Link do komentarza
gregi Napisano 12 lutego 2009 Autor Udostępnij #7 Napisano 12 lutego 2009 Cytat Mógłbyś też pomyśleć o jakimś bojlerze z wydajną wężownicą - będziesz miał ciepłą wodę a piec będzie miał bufor. Fajno dzieki wszystko jasne tylko nie wiem co z czym sie je jesli chodzi o ten bojler i bufor Mógłbys wyslac jakiś szkic z objasnieniem jak to dziala Link do komentarza
awaria Napisano 16 lutego 2009 Udostępnij #8 Napisano 16 lutego 2009 Cytat Fajno dzieki wszystko jasne tylko nie wiem co z czym sie je jesli chodzi o ten bojler i bufor Mógłbys wyslac jakiś szkic z objasnieniem jak to dziala Bufor , jak sama nazwa wskazuje, to pochłaniacz energii. Zważ na to, że przesiadasz się z instalacji biernej (grawitacyjnej) na aktywną i będziesz miał o wiele mniej wody w układzie. A za tym idzie jego mniejsza bezwładność . Trochę mało danych dostarczyłeś...Moje pytania:czy piec posiada jakąś automatykę, jakiej jest mocy,jaką temperaturę masz zamiar na nim trzymać, czy dom jest ocieplony,czy jest podpiwniczony, czy piec znajduje się na tym samym poziomie co reszta układu, jakie wysokie są pomieszczenia, w których pomieszczeniach (z rysunku) ma być łazienka i kuchnia.A co do bojlera..., ja mam 140l.z wężownicą spiralną i grzałką 2kW.Wężownica ma dużą powierzchnię wymiany. Jest podłączony do kominka i działa świetnie. http://www.galmet.com.pl/cms/php/strona.ph...en_szuk=0" lub http://www.biawar.com.pl/index.php/ogrzewa...enu-id-113.html Link do komentarza
gregi Napisano 16 lutego 2009 Autor Udostępnij #9 Napisano 16 lutego 2009 SSSSSSuper nareszcie odpowiedz z jajami .Piec nie jest pierwszej mlodosci wiec nie ma zadnej automatyki(w przyszlym roku ze wzgledu na fundusze ma byc nowy)o jego mocy nic ci nie moge powiedziec ,na starej instalacji trzymana byla temp od 50 do 80 stopni i starczało.Dom nie jest jeszcze ocieplony mury mają 60 cm grubosci(zaczynam od ogrzewania żeby robic cos zimą w środku).Nie jest podpiwniczony(podlogi betonowe izolowane).Wszystko jest na jednym poziomie , wysokosc pomieszczeń to 2.60.Zaczynając od pieca pierwsze male pomieszczenie to łazienka i następne to kuchnia.Serdeczne dzięki i dołanczam uzupełniony rysunek[attachment=2023:Ogrzewanie.bmp] Ogrzewanie.bmp Ogrzewanie.bmp Link do komentarza
awaria Napisano 20 lutego 2009 Udostępnij #10 Napisano 20 lutego 2009 Sorry za brak czasu. Przedstawię ci jak zrobiłem inst. CO 9 lat temu - układ (z tego co wiem, chałupę sprzedałem 5 lat temu) działa do dzisiaj na rurach...z CPVC.Pompa jednak na zasilaniu - na powrocie może dawać zbyt duże opory w momencie zaniku napięcia. 80-90st. nie zabije jej.Nie dawaj zaworu zwrotnego kulowego- kula w środku jest za ciężka, ja dałem zawór z grzybkiem teflonowym (trzeba ze środka wydrzeć sprężynę ))).Zawory przed i za pompą są po to aby nie było problemu z wyczyszczeniem filtra(zapomniałem dorysować przed pompą). Góra instalacji biegnie na wys. ok 2m.Zawór wylotowy przy bojlerze trzeba ustawić metodą prób i błędów tak, aby woda z zasilania poszła też w resztę układu.Osprzęt i rury mają średnice 25mm, tylko z bojlera wychodzi 20mm. W tym układzie , przy wyłączonej pompie ciepło z pieca powinien odbierać bojler i przynajmniej grzejniki w kuchni i w łazience. A propos łazienki , jeden grzejnik to może być za mało- pomyśl może o drabince (dodatkowo). Dasz radę , każdy kiedyś zaczynał i fachowcem z porodówki nie wyjeżdżał. Ps. zawór zwrotny jest włoski , firmy bodajże Bossini .W razie pytań...-cierpliwości. Link do komentarza
awaria Napisano 20 lutego 2009 Udostępnij #11 Napisano 20 lutego 2009 Może oświecisz buraka nieokrzesanego( mnie)jak mam dołączyć rysunek? Nie chce mi wejść ! Link do komentarza
gregi Napisano 20 lutego 2009 Autor Udostępnij #12 Napisano 20 lutego 2009 Cytat Może oświecisz buraka nieokrzesanego( mnie)jak mam dołączyć rysunek? Nie chce mi wejść ! Też się z tym męczyłem.W prawym dolnym rogu masz kratke *Wyslij* i zaraz obok*Sfoglia*(nie wiem czemu po włosku ) Najpierw naduszasz *Sfoglia* i powinno wyjść okno z twoimi obrazkami z kompazanjdz rysunek zaznacz go i otwóż w tym momęcie z lewej strony *sfoglia*powinnypokazać się dane rysunku. Teraz wystarczy nadusić *wyślij*i rysunek zostanie przesłany do twoich *załączników*(uwaga pod *Wyslij*masz podany max.rozmiar pliku jaki możesz dołączyć)Nad *Wyslij*masz *zarządzaj aktualnymi załącznikami*wybież i wyjdą dane twojego rysunku kliknij na nie i powinny pokazać się dane w wiadomośći.I to chyba wszystko A tak przy okazji , jak bym kupował nowy piec to oriętujesz się ile mocy mi trzeba(węglowy) Dzięki za odpowiedz (nigdzie mi się nie pali) Link do komentarza
awaria Napisano 21 lutego 2009 Udostępnij #13 Napisano 21 lutego 2009 Taaaa..., taki mądry to i ja byłem.Tylko, że wyrzuca mi komunikat:"Błąd Wysyłanie zakończone niepowodzeniem. Nie masz uprawnień do wysyłania plików o takim rozszerzeniu" i amen. : Kij z tym ! Podaj swego e-maila i gitara . A co do pieca..., na wacka oko nie obliczę ci mocy. Podaj dane:czy dom stoi w zabudowie (czy jest osłonięty), czym i jak grubo będzie ocieplany, jakie są lub będą okna, czy strop jest "ciepły", jakie masz grzejniki, w której części kraju stoi dom , jak jest zorientowany względem osi północ-południe . Ps. A u mnie jest po polsku "Przeglądaj". Link do komentarza
gregi Napisano 22 lutego 2009 Autor Udostępnij #14 Napisano 22 lutego 2009 Pewnie obrazek jest większy niż 4.88MB musisz go zmiejszyć ale jakby co to moni.greg@yahoo.it Link do komentarza
awaria Napisano 24 lutego 2009 Udostępnij #15 Napisano 24 lutego 2009 Nooo, wreszcie się udało- tylko dlaczego nie są przyjmowane rysunki z Open Office i z programu do projektowania instalacji (babrałem się w Paintcie) - czyżby kolejne uzależnienie od Microsoftu? Naczynie powinno być jak najwyżej , możesz dać je na poddaszu. Jeśli poddasze jest nie ocieplone , musisz naczynie zabezpieczyć przed zamarznięciem , bo będzie mała awaria . Układ jest prymitywny do bólu , ale skuteczny. [attachment=2053:rys_dla_gregi.bmp] rys_dla_gregi.bmp rys_dla_gregi.bmp Link do komentarza
Recommended Posts
Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować
Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz
Utwórz konto
Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!
Zarejestruj nowe kontoZaloguj się
Masz już konto? Zaloguj się.
Zaloguj się