Skocz do zawartości

Czy kosztorys mówi prawdę?


Recommended Posts

Napisano
Cześć!
Planuję na jesień 2009 budowę domu w technologii Ytong do projektu firmy archipelag http://www.archipelag.pl/projekty-domow/wiesia/?Kind=1&Name=Wiesia&SearchForm=1. Koszty budowy tego dom według kosztorysu firmy wynoszą 180tyś. (stan surowy otwarty). Czy ktoś może mi powiedzcieć czy to jest realna wycena?
Dzięki
Napisano
Cytat

Cześć!
Planuję na jesień 2009 budowę domu w technologii Ytong do projektu firmy archipelag http://www.archipelag.pl/projekty-domow/wiesia/?Kind=1&Name=Wiesia&SearchForm=1. Koszty budowy tego dom według kosztorysu firmy wynoszą 180tyś. (stan surowy otwarty). Czy ktoś może mi powiedzcieć czy to jest realna wycena?
Dzięki



Wycena będzie realna jak sprawdzisz w swoim rejonie aktualne ceny materiałów i robocizny.

Z moich doświadczeń te kosztorysy mają się nijak do rzeczywistości.

Sukcesów
Napisano
Cytat

Cześć!
Planuję na jesień 2009 budowę domu w technologii Ytong do projektu firmy archipelag http://www.archipelag.pl/projekty-domow/wiesia/?Kind=1&Name=Wiesia&SearchForm=1. Koszty budowy tego dom według kosztorysu firmy wynoszą 180tyś. (stan surowy otwarty). Czy ktoś może mi powiedzcieć czy to jest realna wycena?
Dzięki



Witam
Z doświadczenia wiem ze te kosztorys sa sporo zanizone. Nasz domek w wersji do zamieszkania mial kosztowac 260 tys. a my na sam stan surowy zamkniety wydalismy 200tys. fakt ze zmienilismy material z ytonga na porotherm 44 i podnieslismy scianke kolankowa i fundament.
Ceny materiałów teraz troche spadły, ale robocizna trzyma sie nadal wysoko.
Nie kierujcie sie wycena przy wyborze projektu.
pozdrawiam
Napisano
WItam!!!

w gotowym projekcie są nawet podane koszty materiałów i robocizny, i co do materiałów cena moze byc w miare realna, ale jesli oczywiscie zmienimy lekko technologie, lub na dach zamiast dachowki cementowej bierzemy dobra ceramike, to kosztorys ma sie nijak co do prawdy. pozatym zawsze trzeba wiąźć po d uwage to ze jakis tam procent materiału idzie na straty, co w kosztorysahc jest pomijane.

co do robocizny to juz wogole porażka.... "oni" liczą wszystko z norm i zakładają że np.roboczo godzina pracy murarza kosztuje 8zł, a tak naprawde, zależy od regionu ale u mnie wychodzi to ok 13-15zł zł to cena jest dwukrotnie wieksza, a i normy cieżko wyrobić....
Napisano
Cytat

Witam
Z doświadczenia wiem ze te kosztorys sa sporo zanizone. Nasz domek w wersji do zamieszkania mial kosztowac 260 tys. a my na sam stan surowy zamkniety wydalismy 200tys. fakt ze zmienilismy material z ytonga na porotherm 44 i podnieslismy scianke kolankowa i fundament.
Ceny materiałów teraz troche spadły, ale robocizna trzyma sie nadal wysoko.
Nie kierujcie sie wycena przy wyborze projektu.
pozdrawiam



Cześć
dzieki za Twoje uwagi. Ja planuję dom z Ytonga. Czy możesz mi powiedzieć czemu zmieniłeś na porotherm 44 oraz w jakim regionie Polski budujesz?
Pozdrawiam
Napisano
Cytat

Cześć
dzieki za Twoje uwagi. Ja planuję dom z Ytonga. Czy możesz mi powiedzieć czemu zmieniłeś na porotherm 44 oraz w jakim regionie Polski budujesz?
Pozdrawiam



Witam
Wybralismy z mezem porotherm 44 ze wzgledu na to zeby nie klasc zbyt grubego ocieplenia, chodziło nam o dobra termoizolacje ( aby koszty ogrzewania były niskie). Kupilismy porotherm w dosc niskiej cenie, zreszta tak nam doradził wujek budowlaniec. Budujemy sie we Wrocławiu

pozdrawiam
Napisano
Cytat

Cześć!
Planuję na jesień 2009 budowę domu w technologii Ytong do projektu firmy archipelag http://www.archipelag.pl/projekty-domow/wiesia/?Kind=1&Name=Wiesia&SearchForm=1. Koszty budowy tego dom według kosztorysu firmy wynoszą 180tyś. (stan surowy otwarty). Czy ktoś może mi powiedzcieć czy to jest realna wycena?
Dzięki





Podobny projekt wycenialiśmy znajomemu "po kosztach" z zastosowaniem najtańszych materiałów typu pustaki h+h dachówka firmy rup ceramika bez podpiwniczenia na płaskim terenie cena materiałów wyniosła 162 tyś, uwzględniając materiały pomocnicze typu szalunki i całą "drobnice " która wbrew pozorom wcale mało nie kosztyje ( gwożździe , łaczniki dekarskie sprzęt typu koparka transport kruszywo do wypełnienia przstrzenii pod wylewke ślepą oraz kruszywo typu otaczak do drenażu oraz wiele innych niezbędnych rzeczy) no i do tego robocizna 54 ty .

W/g nas jak i znajomych działających w branży budowlanej są przewaznie zaniżone, moze bazuja na starych kr ach lub jest to chwyt do zachecenia marketingowy zachęcajacy do zakupu projektu i przystapienia do jego realizacji
A w trakcie budowy klienci przekonują się ile jest prawdy w cenie zawartej w projekcie
Proponujemy zlecic wycene materiałów budowlanych 2 - 3 składfom budowlanym dla porównania kosztów
Napisano
Kosztorys zamieszczony wraz z projektem nigdy nie mówi prawdy. Kosztorysy są opracowywane na podstawie średnich cen elementów scalonych z danego kwartału a nie na knr'ach. 99% kosztorysów nie obejmuje instalacji a sa one dosyć kosztowne. Dlatego Też cena ujęta w kosztorysie może być zawyżona lub zaniżona wszystko zależy od przyjętego sposobu budowania. Z reguły wkładając trochę wysiłku można się zmieścić w kwocie kosztorysowej.

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Drewno w ogrodzie, na elewacji czy w architekturze ogrodowej wygląda pięknie – ale tylko wtedy, gdy jest odpowiednio zabezpieczone. Jako ekspert marki Osmo, przedstawiam jeden z najbardziej cenionych produktów do ochrony drewna na zewnątrz: Lazura Olejna Osmo  (oryg. Holzschutz-Öl-Lasur). To sprawdzone rozwiązanie, które chroni drewno przed deszczem, słońcem, promieniowaniem UV, grzybami i pleśnią – a przy tym wydobywa jego naturalne piękno. Czym jest Lazura Olejna Osmo? To dekoracyjny, półtransparentny olejowy impregnat do drewna zewnętrznego, opracowany na bazie naturalnych olejów roślinnych: słonecznikowego, lnianego, sojowego i z ostu. Lazura nie tworzy powłoki filmowej – wnika głęboko w drewno i pozwala mu "oddychać", co zapobiega pękaniu, łuszczeniu i odpryskiwaniu. Zastosowanie elewacje i deski fasadowe pergole, płoty, ogrodzenia domki letniskowe, altany carporty, tarasy (elementy pionowe) drzwi, okna, okiennice (również wymiarowo stabilne elementy) Dlaczego warto? Wydajność: nawet do 26 m² z 1 litra przy jednym malowaniu Odporność na UV i warunki atmosferyczne Zabezpieczenie przed grzybami, algami i pleśnią Nie łuszczy się, nie pęka, nie schodzi płatami Bez konieczności szlifowania przy renowacji Łatwa aplikacja, bez smug i zacieków Dostępne kolory (transparentne) Kolory są półprzezroczyste – zachowują naturalny rysunek drewna, nadając mu odcień zgodny z kolorem lazury. Wszystkie kolory można ze sobą mieszać.   NrKolor Osmo (DE) Nazwa polska 700 KieferSosna 702 LärcheModrzew 703 MahagoniMahoń 706 EicheDąb 707 NussbaumOrzech 708 TeakTeak 710 PiniePinia 712 EbenholzHeban 727 PalisanderPalisander 728 ZederCedr 731 Oregon PineSosna Oregon 732 Eiche hellJasny dąb 739 SilbergrauSrebrnoszary 900 WeißBiały 903 BasaltgrauBazaltowy szary 905 PatinaPatyna 906 PerlgrauPerłowoszary 907 QuarzgrauKwarcowy szary   Sposób użycia Drewno musi być suche i czyste (maks. 20% wilgotności). Lazurę dokładnie wymieszać, nie rozcieńczać. Nakładać cienko wzdłuż słojów, pędzlem do olejów lub wałkiem mikrofibrowym. 2 warstwy na surowe drewno, 1 warstwa przy renowacji. Czas schnięcia: ok. 12 godzin przy dobrej wentylacji.   Skład i bezpieczeństwo Naturalne oleje + pigmenty + minimum rozpuszczalników (benzol-free) Zawiera biocyd IPBC – stosować wyłącznie na zewnątrz Produkt spełnia normę B2 (normalnie zapalny po wyschnięciu) Czyścić narzędzia preparatem Osmo Pinselreiniger   Dodatkowe wskazówki praktyczne Nie nakładać na lakierowane lub lakierobejcowane powierzchnie – należy je wcześniej całkowicie usunąć. Jeśli drewno ma być szczególnie chronione przed sinizną i owadami, warto wcześniej zastosować Osmo Impregnację WR (biobójczą). Drewno zawierające taniny (np. dąb) może powodować lekkie zmiany odcienia – zalecany próbny malunek. Podsumowanie Lazura Olejna Osmo to doskonały wybór dla każdego, kto szuka trwałej i estetycznej ochrony drewna na zewnątrz. Sprawdza się zarówno przy nowych realizacjach, jak i przy renowacjach. Działa długofalowo, wygląda naturalnie i jest niezwykle łatwa w utrzymaniu. Masz pytania? Jako ekspert Osmo, chętnie doradzę – napisz komentarz, dołącz zdjęcie drewna, a pomogę dobrać odpowiedni kolor i technologię zabezpieczenia.
    • Nie bardzo, jedynie tynk. Po prostu jak zamkniesz tą wilgoć tam, to te ściany za parę lat się po prostu rozsypią. Przerabiałem to ze ścianą nośną. To co zastaliśmy po przeprowadzce, to ścianę można było rozebrać rękami. Tyle dobrze, że dziadek ten dom sam budował i robił to zgodnie ze sztuką, bo nawet bez tej ściany żaden strop nie pęknął. A jakby nie to, że fundamenty są z piaskowca, który był cały mokry, to klękajcie narody. Oczywiście są szanse, że ta wilgoć wyjdzie na zewnątrz, ale ciężko je oszacować. Tu chodzi o różnicę temperatury. Pustka nawet 3cm będzie zawierać sporo powietrza, w którym przy różnicy temperatur powyżej 50% zacznie się wykraplać woda. Załóżmy, że wewnątrz masz 20°C, ściana z zewnątrz ma 0°, pod płytą nie będzie więcej niż 10°C i w tym momencie występuje skraplanie. Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka
    • Do takiego mieszkania nie montował bym więcej niż 2,5kW. Ważniejsza od mocy jest umiejętność obchodzenia się z tym urządzeniem. Jedna jednostka zainstalowana z w salonie z kuchnią wystarczy.  WiFi to już standard i to polecam (zdarza się, że w najtańszych chińczykach aplikacje nie działają), reszta jest zbędna. Zwróć uwagę na poziom hałasu. Ja mam Mitsubishi Heavy oraz Fuji. Klimatyzatorem Fuji 2,5kW ogrzewam zimą dom 70m2.
    • Jakieś podpowiedzi propo ewentualnego wypełnienia? Ściany mają około 3cm odchyłu od pionu
    • Cześć wszystkim Zastanawiam się nad klimatyzacją do mieszkania i trochę się gubię w tych wszystkich modelach, mocach, funkcjach itd. Mieszkanie ma około 50 m², ale wiadomo — są ściany, różne pokoje, kuchnia otwarta na salon itd.   Macie może jakieś doświadczenia z doborem klimatyzacji? Czy np. lepiej dać jedną mocniejszą jednostkę w salonie, czy osobno do każdego pomieszczenia? No i czy warto dopłacać do jakichś „bajerów” typu WiFi, jonizacja, itp., czy to tylko marketing?   Znalazłem też stronę z paroma fajnie opisanymi rzeczami (jak dobrać moc do metrażu itd.), może komuś się przyda: https://airflowklima.pl   Chętnie poznam Wasze opinie, bo temat niby prosty, ale im więcej czytam, tym bardziej się zastanawiam
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...