Skocz do zawartości

strop drewniany - czym wypełnić


Recommended Posts

Napisano
Dom z roku 1929. Strop na poddaszu drewniany, wypełniony polepą. Jesteśmy w trakcie adaptacji poddasza na mieszkanko wielkości około 100m2. Część tego mieszkanka 10 m2 jest to na nowo dobudowana klatka schodowa ze stropem już żelbetowym. Teraz na starej części domu postanowiliśmy wyczyścić strop, czyli wybrać całą polepę i odciążyć strop. Przy okazji sprawdzimy i skonsultujemy z kierownikiem budowy w jakim stanie są belki.
Problem polega na tym, że nie wiem czym wypełnić miejsce między belkami zamiast tej polepy. Przeczytałem wszystkie tematy na tym forum dotyczące drewnianych stropów i nigdzie nie było napisane co jest najlepsze. W grę wchodzą 3 materiały które zaproponował mi kierownik budowy (ceny które musiałbym zapłacić za pokrycie całego stropu):
wełna skalista miękka - oko 1 500 zł,
Ekostyren - około 3 000 zł,
Keramzyt - około 5 000 zł.
Zasadnicza różnica między tymi materiałami to CENA. Producenci reklamują że: najlepiej wygłuszają, słabo palne, anty gryzoniowe itp...
A mnie zastanawia skąd aż taka różnica w cenie. Czy warto dołożyć i kupić keramzyt?
Może ktoś ma już jakieś doświadczenie ze starym stropem?
Liczę na szybką POMOC ponieważ od środy wchodzi ekipa do czyszczenia stropu.
  • 3 tygodnie temu...
Napisano
też adoptowałem strych w budynku z 1930r strop takze odciązyłem zastosując wełne akustyczną gr.10cm. Belki stropowe musialem wyrównać przykręcając na boki deski.Na podlodze mam położone płyty OSB gr22. Na płycie osb mam położone płytki które usztywniają całą podłogę.
Napisano
Już jestem po remoncie tej podłogi, dałem wełnę (nie słyszałem o wełnie akustycznej, to jest inna niż wełna mineralna?), na to położyłem w kontr-łaty no może trochę grubsze paliki niż zwykłe łaty bo miałem duży spad a zależało mi na poziomie. Na to wszystko dałem płyty OSB 22mm tak jak Ty.
Nie mam problemów z uginającą się podłogą tak jak to inni opisywali. Wydaje mi się, że jest dobrze usztywniony strop. Martwi mnie to, że na dole jednak trochę słychać jak ktoś na górze chodzi, może to właśnie o tę wełnę chodzi. Pocieszam się, że jak położę płytki, panele i dywaniki to nie powinno być tak źle.
Mam tylko jeszcze pytanko:
Czy jak położę kafelki na te płyty OSB to czy fuga nie będzie pękać na drewnianej podłodze?
O czym powinien wiedzieć zanim położę kafelki?
Z góry dzięki za pomoc.
Napisano
Cytat

wełna skalista miękka - oko 1 500 zł,
Ekostyren - około 3 000 zł,
Keramzyt - około 5 000 zł.



Jest jeszcze Termex czyli wełna celulozowa... rzecz tania i kto wie czy nie najlepsza z tych wymienionych pod względem izolacyjności termicznej i akustycznej.
  • 4 tygodnie temu...
Napisano
Ja mam wypełniony strop drewniany Polytech-em plus płytki. Polytech termoakustyczna wylewka cementowo-styropianowa. Jeśli masz zamiar płytki dawać na podłogę proponuje zrezygnować z płyt OSB i innych wynalazków. Polytech dociepli, usztywni i odciąży.
  • 1 miesiąc temu...
Napisano
Najlepsza ale dość skoplikowane wykonanie--cytuje:


"Ocieplenie za pomocą TERMEXU ma zastosowanie dla połaci dachowych, stropów, ścian i podłóg. Materiał ociepleniowy wprowadzany jest metodą wdmuchiwania w pustki konstrukcyjne (technologia sucha) lub nadmuchiwania na otwarte powierzchnie (profile) gdzie podawany jest w formie mieszanki z rozpyloną wodą zawierającą klej. W obu przypadkach zastosowanie mają specjalne maszyny nadmuchowe. Usługę ocieplania wykonują wyspecjalizowane firmy autoryzowane przez fińskiego producenta."



I gzie ja znajde taka firme w rejonie Rzeszowa???

Pozdrawiam
Kasia
  • 1 miesiąc temu...
Napisano
A czy taki strop można ocieplać styropianem? Znalazłem taki, który nazywa się "super akustik". Według producenta (TERMOORGANIKA) ma on zdolność tłumienia dźwięków uderzeniowych rzędu 32 decybeli. Nadaje się?
  • 2 miesiące temu...
Napisano
Widzę, że temat nadal jest ciekawy icon_wink.gif
Terriva odpadała od samego początku, ponieważ nie chciałem rozbierać całego stropu! - pod tym stropem mieszkaliśmy do czasu końca remontu! Nie wchodziło też nic co było związane z wylewaniem ponieważ nie chciałem aby coś przemokło lub zalało dół!
Co do kafelek na płyty OSB - kafelkarz najpierw przyklejał specjalne podkładki (podobne do tych co kładzie się pod panele) dopiero potem przyklejał na to kafle.
Jak do tej pory dobrze to się sprawdza. Jak ktoś będzie zainteresowany to sprawdzę jakie to były podkładki.
  • 4 tygodnie temu...
Napisano
Cytat

Widzę, że temat nadal jest ciekawy icon_wink.gif
Terriva odpadała od samego początku, ponieważ nie chciałem rozbierać całego stropu! - pod tym stropem mieszkaliśmy do czasu końca remontu! Nie wchodziło też nic co było związane z wylewaniem ponieważ nie chciałem aby coś przemokło lub zalało dół!
Co do kafelek na płyty OSB - kafelkarz najpierw przyklejał specjalne podkładki (podobne do tych co kładzie się pod panele) dopiero potem przyklejał na to kafle.
Jak do tej pory dobrze to się sprawdza. Jak ktoś będzie zainteresowany to sprawdzę jakie to były podkładki.


Dopiero teraz przeczytałem ten temat. Oczywiście MKUKL, napisz co to za podkładki były i czym je przyklejał?
Napisano
Cytat

Co do kafelek na płyty OSB - kafelkarz najpierw przyklejał specjalne podkładki (podobne do tych co kładzie się pod panele) dopiero potem przyklejał na to kafle.
Jak do tej pory dobrze to się sprawdza. Jak ktoś będzie zainteresowany to sprawdzę jakie to były podkładki.


Też jestem ciekawy co to za podkład i klej? icon_eek.gif
Napisano
ok przepraszam, przez jakiś czas tu nie zaglądałem i zapomniałem o tym
obiecuję, że w ciągu 5 dni odpiszę co za podkładki i jaki klej.
Pozdrawiam
  • 2 miesiące temu...
Napisano
Cytat

ok przepraszam, przez jakiś czas tu nie zaglądałem i zapomniałem o tym
obiecuję, że w ciągu 5 dni odpiszę co za podkładki i jaki klej.
Pozdrawiam


Coś cisza w tym temacie
Napisano
Cytat

Coś cisza w tym temacie


Witam co do płytek na OSB to mozna je przykleić np klejem Soudala o nazwie superklej do glazury i terakoty 24A(dość drogi) a lepiej dać warstwę kontaktową Atlasa na trudne podłoza następnie kleić Atlasem Plus płytki.Ale jeszcze lepiej dać na warstwę kontaktową hydroizolację(fugi nie są wodoszczelne) i dopiero Plusa
Napisano
Cytat

Witam co do płytek na OSB to mozna je przykleić np klejem Soudala o nazwie superklej do glazury i terakoty 24A(dość drogi) a lepiej dać warstwę kontaktową Atlasa na trudne podłoza następnie kleić Atlasem Plus płytki.Ale jeszcze lepiej dać na warstwę kontaktową hydroizolację(fugi nie są wodoszczelne) i dopiero Plusa


A już tak idąc za ciosem to co na hydroizolację? Jestem w trakcie remontu i właśnie na poddaszu chcę zrobić łazienkę. Na podłodze będzie OSB i tak właśnie szukam dobrych i sprawdzonych sposobów coby mi nie ciekło i się trzymało. icon_smile.gif
Pozdrawiam
Napisano
Cytat

A już tak idąc za ciosem to co na hydroizolację? Jestem w trakcie remontu i właśnie na poddaszu chcę zrobić łazienkę. Na podłodze będzie OSB i tak właśnie szukam dobrych i sprawdzonych sposobów coby mi nie ciekło i się trzymało. icon_smile.gif
Pozdrawiam


Przeciez napisałem : do hydroizolacji kleimy płytki Atlasem Plus(klejem wysokoelastycznym).Pozdro
  • 1 miesiąc temu...
Napisano
Cytat

A już tak idąc za ciosem to co na hydroizolację? Jestem w trakcie remontu i właśnie na poddaszu chcę zrobić łazienkę. Na podłodze będzie OSB i tak właśnie szukam dobrych i sprawdzonych sposobów coby mi nie ciekło i się trzymało. icon_smile.gif
Pozdrawiam



Zastanawia łeś się nad płytami gipsowo-włuknowymi FERMACELL na podłogę zamiat płyt OSB? Ja je zastosowałem w łażience tak samo na poddaszu.
  • 4 lata temu...
Napisano
Cytat

(...) Teraz na starej części domu postanowiliśmy wyczyścić strop, czyli wybrać całą polepę i odciążyć strop. Przy okazji sprawdzimy i skonsultujemy z kierownikiem budowy w jakim stanie są belki.
Problem polega na tym, że nie wiem czym wypełnić miejsce między belkami zamiast tej polepy (...)



Do wypełniania przestrzeni między belkami polecana jest podsypka wyrównująca http://www.fermacell.pl/pl/content/akcesor...y-podlogowe.php (Zakładka Akcesoria pkt. 7) Podsypka taka nie obciąża stropu i jest łatwa w zastosowaniu. Ma dobrą izolacją akustyczną i cieplną oraz zapewnia ochroną przeciwpożarową. Dzięki porowatej powierzchni materiał dobrze przylega i dzięki temu jest wytrzymały. Podsypka jest produkowana na bazie minerałów, bez dodatków innych środków łączących, dlatego trzeba wziąć pod uwagę jej 5% twardnięcie.

DSC01446.jpg


Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • czesć,, jak rozwiązać opaske wokół rynny jak cegły wystaja na 9-10 cm by  było mostów termicznych?
    • Informacja z programu Mój Prąd z 1 lipca: "Zgodnie z §3 ust. 5 Regulaminu trwającego naboru wniosków o dofinansowanie, z uwagi na znaczne zwiększenie ilości zarejestrowanych wniosków, przewidywany czas oceny zostaje zwiększony do 240 dni roboczych. Przypominamy również, że jest to jedynie przewidywany czas rozpatrzenia wniosku. Błędy we wnioskach wydłużają czas oceny i procedowania wniosków."
    • Czyste Powietrze to nieco inna bajka, faktycznie jeszcze bardziej mroczna, ale o niej przynajmniej mówią. Natomiast o Mój Prąd 6,0 w ogóle nie słychać nigdzie, jakby nagle przestała istnieć. Była tylko informacja w marcu, ze rozpatrywanie przedłużają do czerwca. I zapadła cisza.
    • @retrofood, z tego co można zaobserwować na oficjalnym profilu FB NFOŚiGW https://www.facebook.com/NarodowyFunduszOchronySrodowiskaiGospodarkiWodnej/ to, delikatnie mówiąc, programy z dotacjami nie zbierają pozytywnych opinii. To sygnał, że program wsparcia ma problemy z płynnością działania.    W przyszłym tygodniu opublikujemy artykuł o problemach z programem Czyste Powietrze, za którego organizację, tak jak za program Mój Prąd, odpowiada NFOŚiGW.
    • Witam, mamy projekt kanalizacji, ale jest on dość ubogo przedstawiony i wydaje się, że nieprzemyślany - główna rura idzie pod klatką schodową, pod którą jest schowek, z podłoga obniżoną o jakieś 57cm względem podłogi w domu. Chciałbym zrobić zmianę i prosiłbym o sprawdzenie czy taka zmiana wydaje się poprawna. Kanalizacja według projektu jest to brązowa linia. Moja propozycja to zielona linia (ciemnozielona - Fi160, jasnozielona F110): To jest rzut parteru. Na poddaszu użytkowym mam dwie łazienki znajdujące się nad pionem kanalizacyjnym po lewej stronie (ten oznaczony jako "I"). Nad drugim pionem (oznaczonym jako "II") nie ma nic do przyłączenia, to chyba tylko odpowietrzenie. Pierwsza zmiana, to przeniesienie pionu z kuchni do biura - tak czy inaczej będzie to pod łazienką na poddaszu. Chce tu zastosować rurę niskoszumową Fi160 i odpowiednie mocowania by maksymalnie zredukować możliwość hałasu. Mogę na poddaszu tę rurę przedłużyć do dachu i zrobić tam odpowietrzenie? Druga zmiana to poprowadzenie linii przez małą łazienkę zamiast przez schowek (który jest obniżony o 57cm). Trzecia zmiana to drugi pion. Jeśli to tylko odpowietrzenie (bo na poddaszu nie ma tam żadnych odpływów) to czy jest sens kuć ścianę, jak obok mam komin z wolnym szybem wentylacyjnym w kominie, który tez wystaje 50cm ponad dach? Na kominie nad tym szybem dam daszek i wydaje mi się, że to będzie to samo co idąca tuż obok rura w ścianie. Czwarta zmiana to dodanie odpływu liniowego w garażu. Nie chce by ktoś mi powiedział czy to jest dobrze i brał za to odpowiedzialność. Chce porady i opinii. Jak będę wiedział, czy to ma sens, czy może kompletna katastrofa, to wtedy uderzę do projektanta i z nim będę dalej rozmawiał.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...