Skocz do zawartości

Czy zamienić zawór z regulatorem?


Gość

Recommended Posts

Napisano
Przy układaniu glazury przeoczyłem mocno wystającą głowicę zaworu regulacyjnego od grzejnika i teraz będę ją miał w łazience przy samych drzwiach. Wpadłem na pomysł, aby założyć zawór z regulatorem na powrocie a zawór powrotny na wejściu. Czy są jakieś przeciwwskazania?
Napisano
Zamiana położenia zaworu z głowicą termoregulacyjną na powrocie, a zaworu powrotnego na wejściu może doprowadzić do nieprawidłowej pracy zaworu termostatycznego (zazwyczaj przy podłodze jest niższa temperatura, a także znacznie niższa temperatura wody powrotnej). Wyjściem z tej sytuacji może być przestawienie (przekręcenie) zaworu z głowicą termoregulacyjną o kąt 90o w górę lub w dół. Wprawdzie takie położenie też nie jest idealne, ale znacznie lepsze niż zamiana zaworów miejscami, gdyż w przypadku konieczności odpowietrzenia kaloryfera dużo łatwiej przeprowadzić tę czynność, gdy zawór regulacyjny znajduje się na wejściu.
Napisano
Prawidłowo zawory zwykłe montujemy na "wlocie" , żeby był łatwiejszy dostęp bo my tym kręcimy, natomiast zawory termostatyczne powinny być na dole na "wylocie" tam gdzie jest zmienna temperatura. Termozawór na wejściu na górze grzejnika niczym nie różni się w działaniu od zaworu zwykłego.
  • 3 miesiące temu...
Napisano
Cytat

Prawidłowo zawory zwykłe montujemy na "wlocie" , żeby był łatwiejszy dostęp bo my tym kręcimy, natomiast zawory termostatyczne powinny być na dole na "wylocie" tam gdzie jest zmienna  temperatura. Termozawór na wejściu na górze grzejnika niczym nie różni się w działaniu od zaworu zwykłego.



Czy się Pan nie pomylił?
Napisano
Na 100% nie. Termozawory prawidłowo umieszcza się tam gdzie są zmienne warunki!
Napisano
Proszę wyjaśnić, dlaczego grzejniki mają zawory termostatyczne na wejściu, a na dole (wyjściu) zawór odcinający umożliwiający tylko zdjęcie grzejnika. Kręcimy chyba głowicami termostatycznymi, które montuje się na wejściu do grzejnika.
Chyba, że mówimy o innych zaworach?
Napisano
Gdyby umiał TB znał inne wytłumaczenie niz głupota to by pewnie opisał. Dla mnie jest to oczywiste i np, w Danii inaczej montowanych termostatów jak na dole przy wylocie nie widziałem.
  • 2 tygodnie temu...
Napisano
T.Brzęczkowski i Wentylek do waszych pustych łbów nie pasują żadne zawory gdziekolwiek by je nie zamontować a tak wogóle to coś na ten temat słyszeliście tylko nie macie pojęcia z czym to zjeść i piszecie bzdury udając wielkich FACHURÓW a po sposobie rozumowania podejrzewam że Brzęczek i Wentyl to ta sama para gaci. icon_lol.gif icon_lol.gif icon_lol.gif
Napisano
Ja sprzedaję na Bartyckiej a Fleksiński zajmuje się usługami.
Nerwy fizyki nie zmienią i nie ma takiego montera, który twierdziłby, że lepiej działa termostat umieszczony na górze grzejnika konwekcyjnego niz pod nim. I obrażanie niczego nie zmieni!
Napisano
Nie pierwszy raz TB udaje wszechwiedzacego. Przeciez Pan TB nie montuej CO bo sam mówi i chwali sie hasłem CO nie!!.
Panie TB prosze byc konsekwentny w tym co Pan pisze i nie wypowiadać się z dziedziny , którą Pan potępia.
Napisano

Fakt, tak izoluję i wentyluję, że centralne jest nieekonomiczne, ale dziłanie termostatu ze względu na miejsce jego ulokowania niczym nie odbiega w ogrzewaniu elektrycznym, pompy ciepła czy ogrzewaniu podłogowym. Zawsze należy go umieścić w tam gdzie ma szanse mierzyć temperaturę pokojową, inaczej będzie jak zwykły zawór.

Napisano
Po co sie spierać bez sensu najlepiej wejśc na stronę producentów automatyki do ogrzewania np. danfoss lub herz sa do wyboru różne typy regulatorów w zależności od zamontowania grzejników.
Napisano
Do bogatej gamy zagadnień na których się nie zna pan T.B. dołożył zasadę działania zaworów termostatycznych.

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Co do oświadczenia projektanta o możliwości przyłączenia do sieci ciepłowniczej, lub braku takiej możliwości, to logika nie ma tu nic do rzeczy. Niestety, bo nikt chyba się nie przejmował czy to ma sens. Po prostu nowelizując ustawę prawo budowlane (po raz nie wiadomo już który) dodano takie oświadczenie do listy wymaganych dokumentów.  Natomiast co do źródła ciepła i kotła na paliwo stałe to trzeba sprawdzić miejscowy plan zagospodarowania (ewentualnie decyzję o warunkach zabudowy( oraz uchwały antysmogowe obowiązujące na danym terenie. 
    • To trochę tak nie działa, no ale dobra https://fachowiec-budowlany.pl/budownictwo/jak-samodzielnie-wykonac-wylewke-anhydrytowa/   Mogło być gorzej
    • Chciałbym się zapytać o skuteczność stosowania kotew spiralnych przy zszywaniu rys w ścianach piwnicy z bloczka betonowego. Dom nowobudowany, stoi ok 3 lat, podłoże gliniaste z podsypką piaskową. Mam taką sytuację że rysy pojawiły się pod dwoma oknami w piwnicy (mniej więcej na środku) idące od ławy po samą wnękę okna. Oraz występują też rysy w miejscach gdzie na parterze są okna narożne, jakby od nacisków punktowych, może też od osiadania albo jedno i drugie. Pomijam fakt że mam też rysy na łączeniach ścian nośnych zewnętrzych z wewnętrznymi ale tu nie będę miał dostępu żeby wkleić kotwy spiralne. Czy te kotwy sprawdzą się w przypadku gdy rysy powstały na wskutek dużych nacisków punktowych? Czy podcinanie fug na ok 4-6cm będzie bezpieczne w takim wypadku? Poniżej rysunek poglądowy jak to u mnie wygląda. Na początku miałem plan żeby pod oknami wyciąć jedną warstwę bloczka i wkleić pręty zbrojone po każdej ze stron okna i zalać betonem (takie "podproże" jakby). Ale z tymi kotwami spiralnymi będzie chyba prościej. Tylko nie wiem czy te kotwy trzeba wklejać od wewnątrz czy od zewnątrz czy z obu stron?  
    • Może jakąś oryginalną pergolą? Taką pergolę możesz obsadzić na przykład pnącymi roślinami. 
    • Aby skutecznie przygotować olejowaną podłogę do odświeżenia, konieczne jest jej dokładne oczyszczenie z brudu, tłuszczu i resztek wcześniejszych środków pielęgnacyjnych. Do tego idealnie sprawdzi się OSMO (3019) – koncentrat do intensywnego mycia podłóg olejowanych. Krok po kroku: 1. Przygotowanie roztworu: Standardowe czyszczenie: rozcieńcz koncentrat OSMO 3019 w proporcji 1:10 z wodą. Silne zabrudzenia: użyj mocniejszego roztworu 1:8 z wodą. 2. Mycie podłogi: Nanieś roztwór na podłogę przy użyciu mopa z mikrofibry. Nie dopuszczaj do wyschnięcia – powierzchnia powinna pozostać wilgotna przez kilka minut, nawet do 10 minut, aby preparat skutecznie rozpuścił zanieczyszczenia. 3. Płukanie i osuszanie: Zmyj dokładnie czystą wodą, regularnie płucząc mopa. Ściągnij nadmiar wilgoci i pozostaw podłogę do całkowitego wyschnięcia. Uwaga: Nie używaj zbyt dużej ilości wody – podłogi olejowane są odporne, ale nadmierna wilgoć może wpłynąć na drewno. Gotowa podłoga po takim czyszczeniu jest przygotowana do dalszej pielęgnacji lub regeneracji przy użyciu np. OSMO Wosków Twardych Olejnych lub Wosków Regeneracyjnych .
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...