Skocz do zawartości

2,5 tys za instalacje elektryczna


Recommended Posts

Witam.
Co to jest punkt elektryczny?
Punkt odbioru energii ( zakończenie obwodu)taki jak lampa, gniazdo elektryczne
Uproszczony sposób rozliczenia pracy.
Wg mnie.
1.punkt oświetlenia to przewód zasilający obwód, przewód do lampy i do wyłącznika( sama lampa nie działa w standardowej instalacji)

- jeżeli mamy jedną lampę np. na suficie i jeden wyłącznik -rozliczamy to jako jeden punkt
- jeżeli mamy dwie lampy np. na suficie i jeden wyłącznik -rozliczamy to jako dwa punkty

należy jednak zaznaczyć że istnieją również obwody oświetleniowe które mają więcej niż jedem wyłącznik, przycisk, itp
jeżeli takie mamy to trzeba jasno powiedzieć, czy ilość wyłączników ma znaczenie przy rozliczeniu czy nie.
zapewne ma, bo można zrobić jedną lampkę i 100 wyłączników do niej, a ostatni np. na drugim końcu domu -50m dalej- to biedak narobi się za wszystkie czasy właściwie za free.

- jeżeli mamy dwie lampy np. na suficie i dwa wyłączniki do tych lamp -rozliczamy go jako trzy, dlatego,że należy utworzyć połączenia schodowe lub podwójnie schodowe by lampy można było sterować zamiennie z dwóch stron.

2.punkt gniazdko elektryczne, przjęte jest że gniazdko w cenie punktu to odległość do 10 mb między gniazdami (choć zależy to od ustaleń) w dużych instalacjach nie warto tak liczyć
Link do komentarza
Cytat

Wiam, Dzisiaj mialem pierwsze spotkanie z elektrykiem, ktory bedzie wykonywal u mnie inst. elektr., jest to znajomy z uprawnieniami, zajmuje sie tym po godzinach. Po ogolnym przyjzeniu sie mojej chatce (niecale 140m2.,4 pokoje, 2 lazienki, kuchnia, garaz, kotlownia, pomieszczenie nad garazem) stwierdzil ze za calosc wezmie maks 2,5 tys. Nie wiem jak to wyjdzie za punkt bo jeszcze wszystkiego nie liczylem.
Jest to cena godna uwagi?, gdzies slyszalem ze na taki dom jak moj potrzeba okolo 3,5 do 4 tys za robocizne.
Dzieki za odpowiedzi.




Witam. również jestem na etapie instalacji elektrycznej. mam domek 150 m. 5 pokoi, kuchnia 2 łazienki, WC, kotłownia i korytarzyk. elektryk po znajomości za robociznę weźmie 2 tys zł. podłączenie do licznika, rużnicówka, odgromienie, pomiary. mam 80 samych puszek pod gniazda i włączniki do tego rozdzielnia itd. Dodam ze robię bez rozet. podłączenia w puszcze bez przecinania przewodu. Myślę ze cena jest również dobra. Pozdrawiam
Link do komentarza
Cytat

Tak i telefonu komórkowego internetu itd .

Można zrobić też Klatkę Faradaya icon_smile.gif


kilka lat temu miałem przyjemnośc montowac instalacę wentylacji w domu skromnym jak na okolice tylko 850m2 na jednej kondygnacji i trzy poziomowej piwnicy technicznej do wszelkich instalacji
to była masakra jak na dom wyszło 120km przewodów
szafy w piwnicach wygladały jak te z fabryk i o dziwo wszytko działa
ale uwazam tez że przewód od włacznika lamki nocnej pzy łózku leciał do piwnicy i wracał do lamki nad głową to juz przesada ale klient chce -klient ma
Link do komentarza

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • U mnie też taki w piwnicy na krzywej podłodze stoi, ale wypoziomowane od wagi i też już parę lat jest ok. Też miałem problem z tymi blaszko-języczkami, ale o dziwo się trzyma kupy, ale nie pomyślałem żeby je zagiąć. Choć 120kg to raczej bałbym się tam położyć. Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka
    • Mam trzy takie regały i bardzo je sobie chwalę. Owszem, przy składaniu pierwszego popełniłem błąd, wierząc bezkrytycznie w instrukcje sprzedawcy i nie zaginałem "języczków" wsuwanych w wycięcia kątowników, no i regał mi się rozsypał już pod koniec montowania. Ale gdy wszystkie zagiąłem (łatwe to nie jest, ale da się). regał jest lekki i nie do zdarcia. Nośność jednej półki to 125 kg, więc w warunkach domowych spokojnie wystarcza do niemal wszystkiego. Nawet w garażu.   Regałów niczym nie mocuję do ścian. Nie ma potrzeby. Oczywiście, jeśli stoją na wyrównanym i pewnym podłożu.  Da się je kupić w cenie poniżej 80,00 PLN, więc uważam, że naprawdę warto.   PS. To się nie chwieje, zapewniam!
    • Komentarz dodany przez agata: czy ktos wie czy kostka z brukbet jest warta uwagi? przymierzamy sie w koncu do zakupu
    • To chyba chybiony i fałszywy argument, bo klimatyzator jednak dmucha powietrzem zagrzanym do o wiele wyższej temperatury niż te 22 stopnie, chcąc osiągnąć zadaną temperaturę i pewnie to jest o wiele wyższa temperatura niż 30 st. Nie mierzyłem ale tak na wyczucie to znacznie przkracza trzydziestkę. Więc to akurat w drugą stronę działa, jeśli chodzi o tę "róznicę temperatur", czyli na korzyść hydrauliki. 
    • Ogrzewanie hydrauliczne, które występuje w 99% nowych polskich domach jest mniej efektywne i droższe niż bezpośrednie ogrzewanie pompą powietrze-powietrze, bo COP zależy od różnicy temperatur, a wodę trzeba ogrzać do ok 30°C, za powietrze do 22°. Proponuję zainteresować się systemem HVAC. V-wentylacja z odzyskiem ciepła wykonana pod ilość mieszkańców, a nie na kubaturę. Musi być, gdy chcemy używać klimatyzacji, bo latem przy chłodzeniu wentylacja grawitacyjna nie działa i oddychamy coraz bardziej zużytym powietrzem, co prowadzi do różnych dolegliwości. AC- jakość powietrza, za którą odpowiadają rewersyjne pompy ciepła (klimatyzatory). Temperatura cały rok, a wilgotność, która tworzy zaduch latem (tryb dry). H- ogrzewanie, czyli w przypadku, gdy klimatyzacja nie da rady (zazwyczaj kilka dni w roku) do uruchamiają się maty grzewcze. Ogrzewanie oporowe to COP 1, ale ono jest w tym systemie tylko wspomaganiem na wypadek ekstremalnych mrozów, awarii, czy dla komfortu, gdy ktoś chce bardziej dogrzać pokój. Poza tym pompy ciepła wciąż działają, więc zużycie jest śladowe. Dlaczego potrzebne są maty? Czy nie można dobrać większej mocy klim? Chodzi o to, że sezon grzewczy trwa ponad pół roku, a średnia temperatura w tym czasie w ostatnich latach to +5C i wciąż rośnie. Jeśli pompa będzie za duża to przez większość sezonu będzie działać on-off i łączne zużycie wyjdzie 2-3x większe. Jeśli rekuperacja jest zrobiona zgodnie ze sztuką, czyli działa na 20-30m3//osobę to klimy 30W/m2 są wystarczające. Cały system wychodzi przy okazji najtaniej i zapewnia zużycie poniżej 15kWh/m2. Ponadto warto wiedzieć, że powietrze nawiewane z anemostatów po odzysku ciepła jest tylko o kilka stopni chłodniejsze od domowego. Gdy podajemy je z góry to zapobiega ścieleniu się ciepłego przy suficie, a samo zanim opadnie zdąży się ogrzać. Daje to komfort w strefie przebywania ludzi. System musi być kompletny i dobrze przemyślany. 
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...