Skocz do zawartości

budowac czy nie w nocy


Gość

Recommended Posts

Napisano
Czy można prowadzić budowę także w nocy. Mam wątpliwości wobec protestów sąsiadów, a zależy mi na szybkim ukończeniu budowy przed zimą
Napisano
W żadnych przepisach budowlanych nie ma zapisu określającego, kiedy można prowadzić roboty. Jest to jednoznaczne z dopuszczeniem takich czynności w nocy. Z drugiej jednak strony zakłócanie ciszy nocnej i przekraczanie natężenia hałasu powoduje określone konsekwencje. Na przykład obowiązuje rozporządzenie Ministra Ochrony Środowiska zgodnie z którym dopuszczalny poziom hałasu nie powinien przekraczać w nocy 45 decybeli w strefie śródmiejskiej miast powyżej 100 tys. mieszkańców ze zwartą zabudową i koncentracją obiektów administracyjnych. Taki poziom natężenia hałasu, teoretycznie powinien wykluczać prowadzenie jakichkolwiek prac budowlanych w nocy, tj. od godz. 22 do 6. Przekroczenia te mogą spowodować nałożenie kary za przekroczenie dopuszczalnego poziomu hałasu.

Paweł Puch
prawnik
redakcja Budujemy Dom
Napisano
Jak napisał Prawnik - budować można, tylko czy po zamieszkaniu chcesz mieć dobre kontakty z sąsiadami? Tego żaden kodeks nie ureguluje. Ja zaczynałem nie wcześniej niż o 7.00 i zawsze kończyłem hałasy przed 21.00. Prace ciche w środku - owszem. Tylko na ile wystarczy Ci zdrowia?
Trzymam kciuki - jesień jak złoto.
Napisano
Jakbym był sąsiadem Twoim - budowa w nocy bardzo by mnie denerwowała.
Lepiej sobie odpuść prace nocne, chyba, że pogadasz z sąsiadami i nie będzie to im przeszkadzało.

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Cześć,   dotarłem z rynna koszową do szczytu i mam tyle blachy ze wystarczy na 1 szanse dociecia/dogiecia. Plan jest taki żeby zrobić to tak (zdj A) U mnie to aktualnie wygląda tak (jedna z blach jeszcze nie podciagnieta do góry, zdj. B),   Mam na to 2 pomysły. Pierwszy taki jak na zdjęciu A wyzej, drugi taki zeby rozciąć wzdłuż czerwonej lini i zagiać na zielonej robiać zakład. Z tym 2 mam taki problem ze na końcu cieńcia jest jednak dziura, ktora chyba nie uda się przykryć dachówka i to ew miejsce do przecieków.  Tutaj znalazłem film na ktorym to robia    Jeśli chodzi o zdj A, to rozumiem ze trzeba przyciać/zagiąć to tak To co jeszcze nie podoba mi sie na wykonaniu ktore znlaazłem to ten moment Woda spadająca z dachówek powyzej wpada na to miejsce i ma duze szanse zeby sie przelac. Zakladam ze ten moment powinien byc inaczej rozwiazany. Wyzej podniesiony.   Jak Wy zrobiliscie to u siebie?  
    • Dziękuję za odpowiedź. "Jajogłowy", czyli kogo ma Pan na myśli - jakiś Pana znajomy praktyk z branży farbiarskiej?  Mój znajomy "jajogłowy" – profesor z politechniki z ekspertyzą w farbach – odpowiedział mi, że w Karcie charakterystyki nie wykazano żadnych substancji niebezpiecznych poza rozpuszczalnikami, które odparowują. Najpewniej wciąż odparowują ich resztki i stąd zapach.   W Karcie Technicznej czytamy, że farba: Źródło: https://msp.images.akzonobel.com/prd/dh/eplham/documents/hammerite_prosto_na_rdz__karta_techniczna.pdf    Dlatego też zdecydowałem się na tę farbę, bo instalacja w lokalach mieszkalnych prawie nigdy nie osiąga temperatury 80 °C.
    • Głupoty Aśćka prawisz, ot co. Bo to sklejka z puchu, skoro starasz się o brak przeciążeń? A w ogóle skąd te przeciążenia przychodzą Ci do głowy? Sądzisz, że to któreś piętro? Otóż raczej się mylisz. Progi wskazują, że nie. I po co Ci tam solidna hydroizolacja? Basen będzie?   I wprawdzie post deczko stęchlizną zalatuje, ale Autorowi byłbym skłonny ten keramzyt odradzać. Nieustabilizowany keramzyt (niezamknięty warstwą zmieszaną choćby z chudziakiem) będzie rypiał i skrzypiał pod płytami OSB czy innymi, aż do końca świata. Dlatego raczej styropian na wyrównanie. 
    • W przypadku tak wielowarstwowego podłogi ważne jest, aby nie przeciążać konstrukcji. Do wyrównania pod parkiet najlepiej użyć sklejki o grubości 12-15 mm, ułożonej z przesunięciem połączeń. Na przykład Kronopol lub Swiss Krono. Keramzyt drobnoziarnisty 4-10 mm nadaje się jako izolacja sypka, ale na nim trzeba położyć solidną hydroizolację.
    • Trzeba zrobić kryzowanie w instalacji. 
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...