Skocz do zawartości

Rozprowadzenie ciepła


jarovnik

Recommended Posts

Napisano
Witam. Czy jest sens rozprowadzenia przewodu (ocieplonego) z ciepłym powietrzem od kominka przez nieogrzewane poddasze i wpuszczenie wylotu od sufitu do dwóch pomieszczeń?
Napisano
Cytat

Witam. Czy jest sens rozprowadzenia przewodu (ocieplonego) z ciepłym powietrzem od kominka przez nieogrzewane poddasze i wpuszczenie wylotu od sufitu do dwóch pomieszczeń?


Tak, jest to czesto spotykane rozwiazanie umieszczenia przewodow do rozprowadzenia cieplego powietrza od kominka a wylotow cieplego powietrza przy suficie. Wyloty powietrza powinny byc z regulacja--np. anemostaty. Takze na poddaszu, powinienes zainstalowac turbine wraz z filtrem.
Ale jesli masz piwnice to lepiej bedzie poprowadzic przewody do rozprowadzenia cieplego powietrza i turbine wraz z filtrem wlasnie tam, a wyloty cieplego powietrza przy podlodze. Osobiscie wole i mam takie rozwiazanie--bardziej w zgodzie z prawami fizyki i lepszy komfort.
Jesli masz dostep do pisma "Murator" np. z roku 2001 z sierpnia--jest w nim wszystko dokladnie opisane jak instalowac system ogrzewania z kominka--system DGP. Na przestrzeni lat, od 2001r. do dzisiaj, sytem DGP i ogrzewanie za pomoca kominka bylo kilkakrotnie opisywane w innych numerach "Muratora" a takze napewno w innych pismach z poradami budowlanymi. Zycze powodzenia, Ela.
Napisano
Fragment artykułu: DGP, czyli ogrzewanie kominkowe


"Jak funkcjonuje system Dystrybucji Gorącego Powietrza, czyli DGP

Wada ogrzewania powietrznego polega na rozprowadzaniu po domu ogrzanego powietrza. Jeśli źródłem ciepła jest kominek, ogrzewa się ono opływając obudowę wkładu kominkowego, po czym przez rozdzielacz i system rur rozprowadzających zakończonych anemostatami (czyli nawiewnikami) dopływa do poszczególnych pomieszczeń. Schłodzone, przemieszcza się ku dołowi i otworami w obudowie powraca do kominka dzięki naturalnemu ciągowi lub też wymuszeniu takiego ruchu pracą wentylatora.

Warunkiem funkcjonowania tego ogrzewania jest zatem swoboda przepływu powietrza na drodze pomieszczenia – kominek. Aby zapewnić tę swobodę, w drzwiach wewnętrznych montuje się kratki, wierci otwory lub podcina dolną krawędź skrzydeł."
  • 2 miesiące temu...
Napisano
Cytat

Czy jest sens rozprowadzenia przewodu (ocieplonego) z ciepłym powietrzem od kominka przez nieogrzewane poddasze


Najczęściej sie tak wykonuje rozprowadzenie. Owszem lepiej jak rury by były prowadzone przez pomieszczenie o dodatniej temperaturze (mniejsze straty ciepła) a żeby poprawić izolacyjność można by te rury okryć dodatkową izolacją.
  • 7 miesiące temu...
Napisano
Cytat

Najczęściej sie tak wykonuje rozprowadzenie. Owszem lepiej jak rury by były prowadzone przez pomieszczenie o dodatniej temperaturze (mniejsze straty ciepła) a żeby poprawić izolacyjność można by te rury okryć dodatkową izolacją.


czy ktos to ma ?? sprawdzil dzialanie ?? oplacalność ??
  • 4 tygodnie temu...
Napisano
Witam,
Przy kominku z wymuszoną dystrybucją ciepłego powietrza, w którym miejscu najlepiej zrobić wylot ciepłego
powietrza w pomieszczeniach sąsiadujących z kominkiem?
Jeżeli wylot ma być w dolnej części ściany,to już wiem ,że powinien być 30 cm nad podłogą.
Czy odległość jest taka sama jeżeli wylot miał by być pod sufitem? Czy wylot ciepłego powietrza może być umieszczony w suficie?
Napisano
Cytat

Witam,
Przy kominku z wymuszoną dystrybucją ciepłego powietrza, w którym miejscu najlepiej zrobić wylot ciepłego
powietrza w pomieszczeniach sąsiadujących z kominkiem?
Jeżeli wylot ma być w dolnej części ściany,to już wiem ,że powinien być 30 cm nad podłogą.
Czy odległość jest taka sama jeżeli wylot miał by być pod sufitem? Czy wylot ciepłego powietrza może być umieszczony w suficie?


Wyloty powietrza grzewczego umieszcza się tam, gdzie są największe straty ciepła czyli w pobliżu okna. Idealne rozwiązanie to wylot podłogowy pod oknem, ale można też umieścić jako sufitowy nad oknem.

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Chciałbym podzielić się opinią i kilkoma informacjami na temat zestawu Osmo 177, który świetnie sprawdza się przy pielęgnacji i odświeżaniu drewnianych blatów kuchennych. Jeśli posiadacie drewniane powierzchnie wykończone olejami Osmo lub innymi olejami do drewna, ten zestaw może okazać się bardzo przydatny. Co zawiera zestaw Osmo 177 ? Płyn czyszczący w sprayu (500 ml) – idealny do codziennego, delikatnego czyszczenia. Skutecznie usuwa zabrudzenia, nie niszczy powłoki i nie zostawia smug. Top-Olej 3058 (500 ml) – produkt regenerujący i chroniący drewno. Przywraca świeży wygląd, naturalny mat i zabezpiecza przed wilgocią. Rączka do pada – wygodny uchwyt do pracy z włókninami. Włóknina do aplikacji – umożliwia równomierne rozprowadzenie oleju. Włóknina do szlifowania – pozwala delikatnie przygotować powierzchnię do ponownego olejowania, usuwając drobne zmatowienia i ślady użytkowania. Dla kogo ten zestaw ? Osmo 177 sprawdzi się u wszystkich, którzy posiadają: drewniane blaty kuchenne, stoły i powierzchnie robocze z drewna, drewniane schody lub inne elementy wykończone olejami. Co warto podkreślić ? Zestaw zawiera wszystko, co potrzebne do pielęgnacji – nie trzeba dokupować żadnych akcesoriów. Proces odświeżania jest prosty i szybki, a efekty widoczne od razu. Po nałożeniu oleju drewno odzyskuje swój naturalny wygląd, a powierzchnia staje się odporna na zabrudzenia i wilgoć. Jak często stosować ? Zależnie od intensywności użytkowania – zabieg odświeżania można wykonywać co kilka miesięcy, a płynu czyszczącego używać na co dzień. Podsumowując – Osmo 177 to praktyczne i wygodne rozwiązanie dla wszystkich, którzy chcą zadbać o trwałość i estetykę drewnianych blatów. Polecam każdemu, kto ceni sobie naturalne wykończenia i dbałość o detale.   Chętnie odpowiem na pytania i posłucham Waszych opinii.    
    • Czy to wszystko jest zgodne z projektem? Bo jeżeli tak, to projektanci się nie popisali. Osobiście jestem zwolennikiem innego układu: - górna powierzchnia ściany fundamentowej (w tym przypadku górna powierzchnia wieńca) jest na tym samym poziomie co chudziak;  - w efekcie izolacja przeciwwilgociowa pozioma na ścianach fundamentowych oraz pod ścianami nośnymi oraz działowymi jest na tym samym poziomie. Łatwo jest dobrze ułożyć i zrobić duże zakłady; - na chudziaku mamy wówczas wszędzie warstwę izolacji przeciwwilgociowej, warstwę izolacji cieplnej, warstwę wylewki podłogowej (jastrychu).  Na tym etapie budowy można jeszcze wszystko zrobić w ten sposób. Ale uwaga! Trzeba przeliczyć ostateczną wysokość ścian, otworów okiennych, drzwiowych oraz schodów i tego wszystkiego pilnować.  W ten sposób unikamy problemów z układaniem izolacji przeciwwilgociowej, mostkami cieplnymi w otworach drzwiowych itd. Chociażby jak teraz zrobić przejście rur ogrzewania podłogowego w "progach", gdzie w wewnętrznych ścianach nośnych będą otwory drzwiowe?
    • Jeżeli już coś pęka  w takiej sytuacji, to właśnie ściana działowa. Warstwa 10 cm betonu spoczywającego na zagęszczonym piasku jest całkiem solidna. Tu zaś pod ścianami działowymi jest jeszcze pogrubiona i zbrojona.  Natomiast co do brakującej izolacji przeciwwilgociowej, to jej zrobienie będzie kłopotliwe. U dołu ściany trzeba będzie nawiercić otwory pod kątem i wsączyć w ścianę preparat uszczelniający. Ale to w sumie problem wykonawców, skoro popełnili błąd.
    • Witam, Jestem na etapie zamawiania okien do domu i z tego powodu urodziło mi się kilka pytań.  Na fundamencie z bloczków betonowych został wylany wieniec. Z zewnątrz cały fundament wraz z wieńcem został zaizolowany oraz ocieplony 10cm warstwą styropianu przeznaczonego na fundament. Wnętrze zostało już zasypane piaskiem i zagęszczone. W chwili obecnej sytuacja na posadzce wygląda tak, że wylany zostanie chudziak (10cm), 15cm styropianu (ogrzewanie podłogowe) 6cm wylewka i 1.5-2cm na płytkę/panel - co daje nam 33cm. Tyle też właśnie pozostało miejsca między "piaskiem" a górną krawędzią wieńca.Finalnie więc, docelowa posadzka zrówna mi się niejako z górną krawędzią wieńca oraz izolacją poziomą. Czy to jest poprawnie wykonane? W otworach okiennych natomiast  wychodzi, że okno balkonowe będzie osadzone bezpośrednio  na wieńcu (na widocznej izolacji). Czy to jest okej? Nie będzie się w tych miejscach tworzył koszmarny mostek termiczny? Jeśli przyszłaby podwalina to okno mi się podniesie, co za tym idzie powstanie próg? Nie będzie przemarzać? Inna sprawa, że wieńce na wew. ścianach są na tej samej wysokości, więc wszędzie tam gdzie mam próg, to albo docelowa posadzka (panel) przyjdzie odrazu na wieniec, albo będę musiał go podkuć?  Bardzo proszę o Państwa opinie.
    • Pojawiła się nowa naklejka na podrobionych narzędziach Hilti TE16.   Młot Hilti Hammer Drill TE 16 2200W / Nowy Lombard / Cz-wa    
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...