Skocz do zawartości

Pomoc w doborze źródła ciepłą


Krzysiu Jarzyna

Recommended Posts

Napisano
Pilnie proszę o pomoc w doborze źródła ciepłej wody domu 190m2 (użytkowych).

Będzie na pewno kominek DGP, ale traktuję go jako alternatywę na zimowe wieczory oraz dogrzanie garażu i pomieszczenia gospodarczego.

Istnieje możliwość przyłączenia gazu ziemnego.

Co więc Waszym zdaniem byłoby ciekawym i zarazem oszczędnym w eksploatacji rozwiązaniem.


Warianty, które wstępnie rozważałem:

1- Pompa ciepła (ok 11kW) + ogrzewanie podłogowe (i tylko podłogowe) + 2 zbiorniki (jeden do CO, drugi do wody bieżącej);
2- Ekogroszek + Solary (ale jakie, ile?) + j.w: ogrzewanie podłogowe + 2 zbiorniki


Proszę o pomoc w oszacowaniu kosztów obu wariantów.

A może tradycyjnie sam gaz ziemny + kaloryfery lub inne zastosowanie z gazem. DLatego proszę o podpowiedź jakie są obecnie koszty grzania gazem.


Pozdrawiam wszystkich (pierwszy post)
Napisano
Cytat

Pilnie proszę o pomoc w doborze źródła ciepłej wody domu 190m2 (użytkowych).

Będzie na pewno kominek DGP, ale traktuję go jako alternatywę na zimowe wieczory oraz dogrzanie garażu i pomieszczenia gospodarczego.

Istnieje możliwość przyłączenia gazu ziemnego.

Co więc Waszym zdaniem byłoby ciekawym i zarazem oszczędnym w eksploatacji rozwiązaniem.


Warianty, które wstępnie rozważałem:

1- Pompa ciepła (ok 11kW) + ogrzewanie podłogowe (i tylko podłogowe) + 2 zbiorniki (jeden do CO, drugi do wody bieżącej);
2- Ekogroszek + Solary (ale jakie, ile?) + j.w: ogrzewanie podłogowe + 2 zbiorniki


Proszę o pomoc w oszacowaniu kosztów obu wariantów.

A może tradycyjnie sam gaz ziemny + kaloryfery lub inne zastosowanie z gazem. DLatego proszę o podpowiedź jakie są obecnie koszty grzania gazem.


Pozdrawiam wszystkich (pierwszy post)



Witam,

jezeli mialbym Ci doradzic co do 1 rozwiazania tzn. z PC to proponuje oddzielic c.o. od c.w.u. poniewaz potrzebujesz rozne temeratury zasilania ok. 38 C do c.o. i 45-55C do c.w.u., dlatego tez laczenie nie jest uzasadnione w zaden sposob.
Do ogrzewania podlogowego nie potrzeba bufora ciepla, gdyz podlogowka jest juz skutecznym buforem.
Do c.w.u. proponuje PC powietrze - woda z 300 l zbiornikiem. Pompa ta odzyskuje cieplo z wentylacji(zima) lub z powietrza zewnetrznego(lato), przy okazji mozesz latem klimatyzowac pomieszczenia.
Co do dokladniejszych obliczen potrzebowalbym wiecej danych: bilans cieplny budynku jesli taki istnieje, rzuty domu powierzchnie dzialki jaka moze byc do dyspozycji. Moj adres mailowy: info@systron.pl
Pozdrawiam
Napisano
Cytat

Pilnie proszę o pomoc w doborze źródła ciepłej wody domu 190m2 (użytkowych).

Będzie na pewno kominek DGP, ale traktuję go jako alternatywę na zimowe wieczory oraz dogrzanie garażu i pomieszczenia gospodarczego.

Istnieje możliwość przyłączenia gazu ziemnego.

Co więc Waszym zdaniem byłoby ciekawym i zarazem oszczędnym w eksploatacji rozwiązaniem.


Warianty, które wstępnie rozważałem:

1- Pompa ciepła (ok 11kW) + ogrzewanie podłogowe (i tylko podłogowe) + 2 zbiorniki (jeden do CO, drugi do wody bieżącej);
2- Ekogroszek + Solary (ale jakie, ile?) + j.w: ogrzewanie podłogowe + 2 zbiorniki


Proszę o pomoc w oszacowaniu kosztów obu wariantów.

A może tradycyjnie sam gaz ziemny + kaloryfery lub inne zastosowanie z gazem. DLatego proszę o podpowiedź jakie są obecnie koszty grzania gazem.


Pozdrawiam wszystkich (pierwszy post)



Przy drugim rozwiazaniu tj. piec na ekogroszek zrezygnowalbym z solarow. Piec na ekogroszek ma to do siebie ze pracuje non stop rowniez latem przy zuzyciu 1 zasobnik (ok 100 do 150 kg) na trzy do czterech tygodni. Zwrot kosztow solarow bardzo dlugi. Wspomaganie ekogroszka solarami nie ma sensu. Jesli juz to raczej kominek + solary. Moze inni beda mieli inne zdanie, ale najprosciej to wziasc i sobie policzyc cene tony ekogroszka, cene solara i koszt eksploatacji.

Ja rowniez rozwazalem ekogroszek i solar i po analizie kosztow wyszlo mi na to ze w takim zestawieniu solary to zbedny wydatek sporych pieniedzy.
Napisano
Dziękuję za odpowiedzi.

@ED36 Niestety nie mam bilansu - projekt ma już swoje lata, był aneks i zmieniła się kubatura. Znam natomiast wymiary pomieszczeń w których będzie ogrzewanie podłogowe:

- 1x 36m2 (pomieszczenie w którym będzie kominek DGP, ale będzie również podłogowe)
- 1x 14,5m2
- 2x 14m2
- 1x 25m2
- 1x 10m2

- 1x 12m2 (łazienka)
- 1x 4,2m2 (łazienka)

** Założyłem, że przedpokoje/korytarze miałyby nawiewy z DGP w razie przymrozków, oczywiście w pokojach również nawiewy.


PS. A czy sprawdzi się rozwiązanie: pompa ciepła (powietrze/woda), a w przypadku braku energii (mrozy) dogrzewać prądem?
Miejsca na sprzęt jest dużo w piwnicy (komin fi20 oraz 2 wentylacyjne do dyspozycji), czy pompę powietrze/woda można wstawić do piwnicy?

PPS. Mam rozumieć, że 1 zbiornik 300l wystarczy, a na podłogowe nie muszę takiego montować? (czyli mówiąc wprost, czy "bufor" to zbiornik na wodę?)


@Adarkar Kominek+solary chyba się nie sprawdzi, bo chyba DGP wody nie podgrzeje... Przyznam, że ekogroszek mnie trochę przeraża - chciałbym mieć czystą piwnicę, bez smrodu i pyłu.


Pomocy...

Jeśli reprezentujecie firmy zajmujące się systemami grzewczymi proszę o oferty na PW, linki do stron itp.
Napisano
jeśli masz dostęp do gazu ziemnego, to sprawa jest prosta - przy ogrzewaniu podłogowym kocioł gazowy kondensacyjny to najbardziej sensowne i tanie rozwiązanie (tańsze może być tylko palenie starymi butami), radzę Ci abyś skupił swoją uwagę na zminimalizowanie zapotrzebowania na ciepło - ponadstandardowe ocieplenie ścian, min. 20 cm, stropu lub dachu - tutaj 40 cm nie jest przesadą, jeśli jesteś jeszcze w ziemi to pod podłogą min. 30 cm, dobre okna 3-szybowe właściwie i starannie osadzone
Napisano
Cytat

jeśli masz dostęp do gazu ziemnego, to sprawa jest prosta - przy ogrzewaniu podłogowym kocioł gazowy kondensacyjny to najbardziej sensowne i tanie rozwiązanie (tańsze może być tylko palenie starymi butami), radzę Ci abyś skupił swoją uwagę na zminimalizowanie zapotrzebowania na ciepło - ponadstandardowe ocieplenie ścian, min. 20 cm, stropu lub dachu - tutaj 40 cm nie jest przesadą, jeśli jesteś jeszcze w ziemi to pod podłogą min. 30 cm, dobre okna 3-szybowe właściwie i starannie osadzone


Poczytaj prosze troche o kotlach kondensacyjnych i o ich sprawnosci przy niskich temperaturach zasilania a pozniej je polecaj. Kociol gazowy i podlogowka to pomylka. Ludzie sie dziwia ze dzieja sie cuda w podlodze. Ja sie nie dziwie jesli dopuszcza sie do roznicy temperatur nawet do 40C to nawet plytka ceramiczna sie zdeformuje nie mowiac o parkiecie.
Wszyscy sie boja klasc podlogowki pod parkiet, instalatorzy rozradzaja no ale to jest wlasnie wynik takich glupot.
Pozdrawiam
Napisano
Cytat

Dziękuję za odpowiedzi.

@ED36 Niestety nie mam bilansu - projekt ma już swoje lata, był aneks i zmieniła się kubatura. Znam natomiast wymiary pomieszczeń w których będzie ogrzewanie podłogowe:

- 1x 36m2 (pomieszczenie w którym będzie kominek DGP, ale będzie również podłogowe)
- 1x 14,5m2
- 2x 14m2
- 1x 25m2
- 1x 10m2

- 1x 12m2 (łazienka)
- 1x 4,2m2 (łazienka)

** Założyłem, że przedpokoje/korytarze miałyby nawiewy z DGP w razie przymrozków, oczywiście w pokojach również nawiewy.


PS. A czy sprawdzi się rozwiązanie: pompa ciepła (powietrze/woda), a w przypadku braku energii (mrozy) dogrzewać prądem?
Miejsca na sprzęt jest dużo w piwnicy (komin fi20 oraz 2 wentylacyjne do dyspozycji), czy pompę powietrze/woda można wstawić do piwnicy?

PPS. Mam rozumieć, że 1 zbiornik 300l wystarczy, a na podłogowe nie muszę takiego montować? (czyli mówiąc wprost, czy "bufor" to zbiornik na wodę?)


@Adarkar Kominek+solary chyba się nie sprawdzi, bo chyba DGP wody nie podgrzeje... Przyznam, że ekogroszek mnie trochę przeraża - chciałbym mieć czystą piwnicę, bez smrodu i pyłu.


Pomocy...

Jeśli reprezentujecie firmy zajmujące się systemami grzewczymi proszę o oferty na PW, linki do stron itp.


Nie rozumiem dlaczego ludzie szukaja jakis innych zrodel ciepla jezeli sie decyduja na PC. Widze , ze Ty tez sie czegos obawiasz. Po co Ci jakies nawiewy. W razie braku energii to niczym nie ogrzejesz nawet groszkiem.
Przy podlogowce masz ten komfort, ze utrzyma Ci temperature nawet przez dluzszy czas. W dzisiejszych czasach raczej nie wylancza sie produ na dluzszy czas.
Kominek jesli juz chcesz wykorzystac, co wydaje mi sie zbedne, to mozesz go wpiac do wezownicy w zbiorniku na c.w.u., ale czy to sie oplaca. Kominek zostaw sobie na przytule wieczory icon_smile.gif: Mozesz sobie przy nim polezec na cieplaj podlodze icon_smile.gif
Z mojego podsumowania wychodzi ze masz do ogrzania powierzchnie ok.130m², a co z piwnica? pozostanie bez grzania?
Poprzednio pisales o 190m². Wiec zeby Ci cos zaproponowac to musze znac powierzchnie do grzania, miejscowosc gdzie sie ten budynek znajduje i jego ocieplenie.
Wiec czekam na info
Pozdrawiam

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Jeśli szukacie sposobu na dekoracyjne i trwałe wykończenie drewnianych podłóg, mebli czy ścian – warto zwrócić uwagę na bejce olejne OSMO. To produkty, które zdobyły uznanie zarówno wśród profesjonalistów, jak i użytkowników domowych ceniących naturalne składniki, jakość oraz ekologiczne podejście do wykończenia wnętrz. Czym jest bejca olejna OSMO? Bejca OSMO to profesjonalny, barwiony podkład do drewna na bazie naturalnych olejów roślinnych. Dzięki brakowi wosków w składzie, bejca daje ogromne możliwości w zakresie intensywności koloru – od delikatnego podkreślenia struktury drewna po intensywne, nasycone barwy. Co istotne, nie tworzy na powierzchni warstwy lakieru – pigmenty wnikają głęboko w drewno, wyrównując jego odcień i podkreślając naturalne usłojenie. Gdzie można stosować bejcę? Bejce OSMO przeznaczone są wyłącznie do zastosowań wewnętrznych, idealnie sprawdzą się na: drewnianych podłogach, deskach i parkietach, stopniach schodów, blatach, meblach, ścianach i sufitach z drewna, a także na zabawkach dziecięcych i przyborach drewnianych – po wyschnięciu są całkowicie bezpieczne i przyjazne środowisku. Jak działa? Bejca sama w sobie nie jest pełnoprawnym wykończeniem – to etap barwienia, który należy zabezpieczyć woskiem twardym olejnym OSMO. Takie połączenie daje nie tylko wyjątkowy efekt wizualny, ale również trwałość i odporność na codzienne użytkowanie. Dlaczego warto? Naturalne składniki: cztery rodzaje oczyszczonych olejów roślinnych i wysokiej jakości pigmenty. Możliwość pracy z utwardzaczem – istotne dla profesjonalistów. Idealne do przestrzeni komercyjnych, gdzie czas to pieniądz – powierzchnia może być gotowa do użytku już następnego dnia. Ogromna paleta kolorów – od klasycznych odcieni drewna po nowoczesne, designerskie barwy. Podsumowanie Bejce olejne OSMO to doskonałe rozwiązanie dla tych, którzy szukają naturalnych i trwałych produktów do barwienia drewna. Ich elastyczność, ekologiczny skład oraz profesjonalne właściwości użytkowe czynią je wyborem godnym uwagi – zarówno w domach, jak i w przestrzeniach komercyjnych.
    • Albo tylko znajdował się w miejscu, obok którego uderzył piorun. Bo piorun może zabić również z dalszej odległości, to zależy od okoliczności wyładowania atmosferycznego.  A do artykułu polecam ten temat   Jak sprawdzić, czy instalacja odgromowa jest niezbędna?
    • Komentarz dodany przez Paweł: Zgadza się, uderzenie pioruna jest rzadkie, ale nie niemożliwe. Wczoraj ogłoszono śmierć Auduna Groenvolda, norweskiego olimpijczyka w narciarstwie dowolnym, który został uderzony przez piorun podczas wycieczki do domku letniskowego.
    • W Polsce każdego roku burze powodują szkody warte miliony złotych. Zniszczone urządzenia, pożary dachów i porażenia prądem to realne skutki, które dotykają nie tylko właścicieli domów na odludziu. Czy wiesz, że piorun może spalić sprzęt, nawet jeśli uderzy kilometr od twojego domu? Sprawdź, jak skutecznie i tanio zabezpieczyć dom przed burzą. Pełna treść artykułu pod adresem: https://budujemydom.pl/instalacje/instalacja-odgromowa/a/116255-piorunochron-chroni-dom-przed-burza
    • Komentarz dodany przez inżynier Mirek: Niestety w artykule zapomniano o podstawowym zadaniu jaki ma spełniać dach - szczelność, pełna ochrona przed warunkami atmosferycznymi, przede wszystkim opadami, aby wnętrze budynku było bezpieczne. Każdy wie, że obecnie układane dachówki, blachodachówki, blacha czy inne pokrycia dachowe nie są szczelne. Zwłaszcza w narożach, koszach praktycznie nie ma szans na szczelne wykonanie pokrycia. Dlatego ważne jest aby pod tą dachówką, blachą, blachodachówką wykonać w 100% szczelną warstwę. Niestety membrany paroprzepuszczalne nie nadają się do wykonania takiej szczelnej izolacji. Mają bardzo małą odporność na promieniowanie UV, przeważnie 2-3 miesiące, a najlepsze do 6 miesięcy. To nic w porównaniu do pap czy membran bitumicznych, które mają odporność na kilka a nawet kilkanaście lat. Poza tym podczas układania takiej membrany paroprzepuszczalnej często dochodzi do naderwań, rozdarć, które ciężko załatać. A poza tym trzeba pamiętać, że każda membran jest przebijana przez setki gwoździ, którymi przybijamy kontrłaty i łaty. A każde przebicie membrany paroprzepuszczalnej gwoździem to dziura, która jest potencjalnym miejscem przecieku wody. Przy papach nie ma takiego problemu - gwóźdź przebija papę, ale bitum uszczelnia się wokół tego gwoździa i nie ma zagrożenia, że woda będzie przeciekała. A co do paroprzepuszczalności to oczywiście jest ona ważna i potrzebna, ale tylko w niektórych przypadkach. Ogólnym założeniem jest, że izolacja termiczna nie może być narażona na zawilgocenie. Skoro od strony pomieszczenia ocieplenie jest chronione folią paroizolacyjną, która ma za zadanie nie przepuszczać wilgoci, pary wodnej to izolacja termiczna jest dobrze chroniona od spodu (od strony wnętrza budynku). A od góry ? No właśnie, żadna membrana paroprzepuszczalna nie ochroni izolacji termicznej przed wilgocią a nawet wodą. Potrzebna jest szczelna izolacja, która daje 100% gwarancji szczelności. Dlatego stosowanie membrany paroprzepuszczalnej montowanej tylko na krokwiach to igranie z wilgocią. A zawilgocona izolacja termiczna to strata ciepła, bo wilgotna izolacja termiczna przepuszcza ciepło. A to kosztuje. Więc to, że deskowanie i dobra papa czy membrana bitumiczna nieco zwiększają koszt budowy, to w bardzo krótkim czasie ten koszt zostaje odrobiony przez oszczędność na ogrzewaniu. I na koniec coś, co żadna membrana paroprzepuszczalna nigdy nie wytrzyma. Chodzi o ostatnio występujące gwałtowne burze i mocne porywy wiatru. Nie ma roku abyśmy w mediach nie widzieli tragedii ludzi, którzy doświadczyli zerwania dachu. Jak wygląda zerwany dach wykonany w wersji ekonomicznej to chyba każdy widział. Zerwana dachówka, blacha, membrany paroprzepuszczalnej praktycznie nie ma, widać strzępy ocieplenia. A deszcz pada i zalewa wnętrze. Tragedia. Natomiast dach wykonany w technologi pełnego deskowania po zerwaniu dachówek, blachy pozostaje sprawny i nadal zabezpiecza wnętrze przed deszczem. Takie pełne deskowanie z dobrą papą czy membrana bitumiczną jest praktycznie drugim dachem. Czy wobec tego stać nas na ekonomiczny dach z membraną paroprzepuszczalną? Czy jednak lepiej wybrać bezpieczne rozwiązanie dachu z pełnym deskowaniem i papą lub membraną bitumiczną? Odpowiedź jest prosta. Każdy potrafi wskazać bezpieczne rozwiązanie.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...