Skocz do zawartości

czy warto


Gość

Recommended Posts

Bardziej rzeczowo i konkretnie się nie da a jak ktoś nie rozumie łatwo do mnie zadzwonić czy odwiedzić. www.nie-co.pl Z wieoletniego doświadczenia wiem, że nie rozumieją o czm piszę tylko ci, którzy nie chca zrozumieć.
Link do komentarza
  • 1 miesiąc temu...
Witam,

Mam pytanie do Panów Wentylka i T. Brzęczkowskiego.

Jakie normy przenikalności cieplnej musi spełnić dom by zmieścić się w 40 kWh/m2/rok? Ile kosztuje orientacyjnie zrobienie takiej izolacji?

Standardowo przyjmuje się, że współczynnik U=0,25 dla ścian a U=1,1 dla okien to dość dobry wynik (według Muratora). Jakie wartości współczynnika U muszą być dla domu zaizolowanego poprawnie, tak by można zrezygnować z CO?

Prosiłbym o jakieś przybliżone wyliczenia kosztów przy nastepujących założeniach przykładowych i zaproponowanie odpowiednich materiałów budowlanych:
- Powierzchnia zabudowy domu 250 m2
- Wysokość kondygnacji 3,5 m
- Dom z pełnym piętrem, brak piwnicy
- Powierzchnia okien 100 m2
Link do komentarza
Jeżeli Murator podaje 0.25 W/m2 to daj 0.1 + rekuperator zmniejszenie potrzeb 2.5-3 razy spowoduje że niecentralne ogrzewanie elektroczne będzie tańsze niż gazowe czy pompa przy 0.25.
Co do kosztów to nie wyliczę bo nie handluję izolacjami, Ale "Ładny Dom" liczył 2003/1 czy z relacji klientów wiem, że zwiększenie izolacji i rekuperacja (choć jest konieczna niezależnie od sposobu ogrzewania i izolowania) moze być pokryte z różnicy wynikającej z niestosowania c.o.
Tu nie chodzi o inwestycje, ja proponuję przesunię cie kosztów budowy domu z ogrzewania na izloację i wentylację.
Dowodem, że się nie mylę oprócz zadowolonych i zdrowych klientów, jest reakcja ludzi polecających pompy ciepła czy gaz.
Murator musi mijać się z prawda, bo z izolacji i ogrzwania elektrycznego praktycznie nie ma reklam. Policz wełna , styropian z jednej kotły pompy rurki zaworki grzejniki itp z drugiej strony.
Przy określonej gotówce na dom ,przesunięcie ciężaru kosztów z ogrzewania na izolację i wentylację ogromnie okroiłoby Muratorowi zyski.
No chyba, że wierzysz w misyjnośc pisma.
Ps Oh Karol nie jestem wielbłądem. J.A się czasami podpisuje Abramczyk znalazłem w internecie to producent automatyki.
Link do komentarza
W takim razie może od drugiej strony.

Jakiej grubości i jakiej jakości powinno być ocieplenie (wełna, styropian, ekofiber czy też jeszcze coś innego) - poszukam wtedy cen i w przybliżeniu policzę.
Jaki współczynnik U powinny mieć okna. Czy U=1,1 jest wystarczający czy też trzeba np. U=0,8 czy też jeszcze mniej?
Link do komentarza
Mam 25 cm w podłodze ścianie dachu . W stosunku do projektu (145m2 dom) kosztowało 4000 zł drożej. Ale ogrzewanie elektryczne było tańsze niż to w projekcie gazowe o 23000 zł Wystarczyło jeszcze na rekuperator i GWC Mieszkam już 6-ty rok
Link do komentarza
Dla domu 145m2 Pan LA miał taniej ogrzewanie elektryczne od gazowego o 23 000 zł icon_lol.gif icon_lol.gif icon_lol.gif
Ja mam dom 180m2 i ogrzewanie gazowe w całości razem z przyłączami kosztowało mie mniej niż 16 000 zł (a gość potrafił kupić instalacje ogrzewania elektrycznego i jeszcze zaoszczędzić 23 000),
To może jak ten Pan tak potrafi tak oszczędzać na całym domu, to jeszcze zarobił na swojej budowie???
Link do komentarza
P.S. do wypowiedzi T. Brzęczkowski, nie uważam że ktoś kłamie, ale jak Pan chce to mogę Panu wycenić instalacje na 100 000 zł, tylko jak to się ma do rzeczywistych kosztów, czt to oznacza że zaoszczęciłem 95 000 zł?.
Jak ktoś wstawia zawyżone koszty, to wykaże opłacalność wszystkiego.
Link do komentarza
Dla wrodzonej dociekliwości zadzwoniłem do zaprzyjaźnionej firmy Valmark i dałem projekt domu 170 m2 oddalonego od gazu o 60m oto co mi powiedzieli :doprowadzenie gazu + skrzynka przyłącze 10000 zł kocioł Vissmana 5000 zł (kondensacyjny 11000) grzejniki Radson 5000 zł, orurowanie Rehau 4000 zł, robocizna 6000-8000 zł komin 500 zł.
Szanowny Pan z 16000 zł też chyba troszeczkę zaniżył.
Link do komentarza
Panie T.Brzęczkowski to nie są koszt zaniżone ale rzeczywiste jakie poniosłem. dla informacji piec z zasobnikiem (ferroli - stojący, żeliwny) i sterownikiem - 4900, przyłącze ok 10m z całą wewnętrzną instalacją gazową odbiorami i mapą geodezyjną 2750, grzejniki (korado) z całym osprzętem dla instalacji co (zawory, pompy cyrkulacyjna, sterownik dla pompy cyrkulacyjnej cwu, rozdzielacze, złączki, rurki pex itd - bez miedzi) 6000, podłączenie pieca i wykonanie instalacji z miedzi między rozdzielaczami niecałe 2000, dla ścisłości koszty które tu pokazałem zawirają elementy cwu, która nie należy do instalacji co.
Ponadto analizując koszty opłacalności danego przedsięwzięcia powinno też wziąść się pod uwagę to, że gaz który jest doprowadzony do domu służy nie tylko do jego ogrzewania ale również do ogrzewania cwu i przygotowywania posiłków, to samo tyczy się pieca, który podgrzewa również cwu.
PS w rozumieniu przyłącza mam na myśli przyłącze liczone od licznika gazowego w ogrodzeniu działki. Jeżeli chodzi o przyłącze do licznika to kosztowało mnie ono dodatkowo 1050 (cena naliczana od metra dokładną mogę podać jutro, w każdym razie cena była rozbita na pierwsze 5m + za każdy kolejny 1m + dodatkowo jeżeli przyłącze wymaga odbudowy nawieżchni w drodze, to ostatnie ustalane indywidualnie, tą część wykonuje gazownia)
Link do komentarza
T.B. jest zdolny za wszelką cene udowodnić ,że to on ma rację nawet mówiąc ,że zawory termostatyczne montuje się przy podłodze na grzejnikach w centralnym ogrzewaniu.
Po prostu proponuję nie zwracac uwagi na posty T.B.
Link do komentarza
Nawet zadzwoniłem do Danfosa oni nie widzą przeciwskazań, nawet powiedzieli, zę byłoby lepiej. Na pytanie dlaczego się nie montuje tam gdzie temperatura pokojowa czyli na dole, odpowiedzieli, że tak się utarło. Szkoda, że jest Pan/Pani taki pewien umieszczania termostatu na wejściu płynu i wejściu powietrza jako lepszego, nie podpisuje się Pan/Pani
Link do komentarza
Panie T.Brzęczkowski jeżeli Panu wydaje się że tylko dla tego, że na moim piecu nie ma loga firmy Vissmana to będe płacił wysokie rachunki, to jest Pan w błędzie, bo jak by Pan porównał parametry pieców różnych firm to by Pan wiedział że są one zbliżone do siebie
Link do komentarza
Dlaczego admin tego forum nie zablokuje T.Brzęczkowskiego. Jego 80 % postów to takie głupoty, że słabo się robi, a jak ktoś trafi w jego sidła, to zbuduje sobie taki dom, że będzie później żałował. NA forumbudowlane.pl gość też zaczął ostro mieszać i jak widzę, również tam szokuje ludzi głupotami. To jest niezezpieczny gość dla budujących laików.
Link do komentarza
  • 9 miesiące temu...
ZDECYDOWANIE WARTO ZAMONTOWAĆ POMPĘ CIEPŁA, SZCZEGÓLNIE WTEDY, KIEDY NIE MA DOSTĘPU DO GAZU ZIEMNEGO.
NIEZALEŻNIE OD TEGO JAK JEST OCIEPLONY CZY TEŻ ZAIZOLOWANY (NIEKTÓRZY SĄ GOTOWI ZABIĆ KAŻDEGO, KTO NIE ROZRÓŻNIA TYCH POJĘĆ) DOM.
wIADOMO, ŻE POMPA CIEPŁA MOŻE WYTWORZYĆ NAWET PIĘCIOKROTNIE WIĘCEJ ENERGII NIŻ POBIERA, ZATEM MOŻEMY PŁACIĆ NAWET PIĘCIOKROTNIE MNIEJ ZA OGRZEWANIE.
SKĄD WIĘC WĄTPLIWOŚCI.
ŻE KOSZTUJE WIĘCEJ?
MOŻE WARTO POJECHAĆ NA NARTY DO CZECH LUB NA SŁOWACJĘ ZAMIAST DO AUSTRII CZY DO FRANCJI? RÓŻNICA NA PEWNO WYSTARCZY NA DOPŁATĘ DO POMPY CIEPŁA!
Link do komentarza
forum www.wentylacja.com.pl
"Nie jestem fachowcem tylko oszukanym klientem. Jeżeli ktoś mi oferuje pompe ciepła (powietrze) i twierdzi, że mi koszty spadną (w porównaniu z piecem elektrycznym) o 3/4, a rzeczywistość jest taka, że mi wpierdziela energii jak bym miał małą fabrykę to się nie dziwcie, że "ostrzegam" innych klientów przed zakupem tego typu pomp. G. mnie obchodzi jakaś efektywność czy temperatury zewnętrze i jakieś górne i dolne źródła ciepła. Miało być tanio, a jest cholernie drogo w eksploatacji. Jeżeli posiadasz odpowiednią wiedzę do obsługi takiego czegoś to mogę ci ją sprzedać za 49 000 zł. I tu w połączeniu z twoją wiedzą, doświadczeniem, znajomością wszelkich górnych i dolnych i Bóg wie jeszcze jakich, żródeł ciepła, napewno sobie poradzisz i zaoszczędziśz sporo pieniędzy na eksploatacji. Ja dladego, że się na tym nieznam ponoszę takie koszty eksploatacji."
Link do komentarza
To, że jesteś oszukanym klientem, nie znaczy, że pompy ciepła nie są nic warte, po prostu miałeś pecha i zostałeś oszukanym klientem czyli frajerem. To wszystko.
Rozumię Twój ból, bo też kiedyś zostałem oszukanym Klientem - kupiłem w komisie VW Passata pospawanego z kilku różnych Passatów, ale wyciągnąłem wnioski i następnego Passata kupiłem u autoryzowanego dilera i był to już nowy Passat
Link do komentarza
Frajerów łatwo "gościu " policzyć wystarczy sprawdzić ile pomp sprzedano!
Bo nawet jak ktoś (teoretycznie ) się cieszy , że płaci 100 zł miesięcznie to bez pompy przy elektrycznych grzejnikach płaciłby 300-400 czyli 1500 zł rocznie więcej, czyli zwrot inwestycji (25 lat ) przekracza trwałość instalacji. A jakby 30 000 -40 000 zł wpłacił na 5% rocznie do banku to będzie zarabił na nie montowaniu pompy. Nie truj więc "gościu" i nie produkuj kolejnych frajerów. W Skandynawi tego typu instalacje stosuje się wyłącznie do obiektów zabytkowych , w których zmniejszenie potrzeb ciepła przez izolację nie wchodzi w grę.!!!!!!
Link do komentarza
Wentylek nie wstawiaj farmazonów, kup sobie bilet na prom (jeśli tyle zaoszczędziłeś na nie montowaniu pompy ciepła to Cię stać) i już w Karlskronie bez problemu zobaczysz na małych domkach solary a jak pogadzsz z ludzmi to znajdziesz pompy ciepła. Ja wiem o dwóch w domkach jednorodzinnych (urządzenia typu split powietrze/powietrze), chociaż nie znam szwedzkiego.
Link do komentarza
Bilet na rejs karnawałowy z Gdyni do Karlskrony kosztuje ok. 150 zł. Na promie przednia zabawa, a po zejściu na ląd i wycieczce do portu jachtowego można zobaczyć cztery domki z kolektorami słonecznymi oraz dwa z pompami ciepła. Warto przekonać się na własne oczy, że pomp ciepła używa się nie tylko do ogrzewania obiektów zabytkowych, bo te akurat w Karlskronie ogrzewane są w bardziej tradycyjny sposób. W drodze powrotnej następna noc upojnych szaleństw.
Link do komentarza
a ja mam pytanie do Redakcji (ale moze ktos z forumowiczow zna odpowiedz) w artykule piszecie ze mozna sobie to cudo postawic za 30.000 zl w sumie - moge prosic o przyklad wykonawcy, ktory to zrobi za takie pieniadze?
Link do komentarza
Pompa ciepła solanka woda prod. krajowej o mocy 6-9 kW kosztuje ok. 15 000 zł, 400 mb rury PEHD o średnicy 32 mm kosztuje 1 000 zł, osprzęt (naczynie wzbiorcze, armatura zabezpieczająa, odcinająca, manometr, odpowietrzniki, termometr, itp.) następny 1 000 zł, zbiornik c.w. 3 000 zł - czyli materiały 20 000 zł. Zostaje robocizna - wykop pod kolektor: 400 mb x 5 zł (minikoparką)= 2 000 zł, montaż i uruchomienie ok. 3 000 zł - 5 000 zł - czyli w 30 000 zł spokojnie mieścimy się.
Link do komentarza
n.p.: www.pamar.waw.pl
są też inni producenci - poszukaj
osobiście radzę gotową centralę grzewczą (z podgrzewaczem c.w.u., automatyką, osprzętem, możliwością podłączenia solara - wszystko w jednej eleganckiej obudowie) VIESSMANN Vitocall 343 - cena ok. 25 000,00
Link do komentarza
A słyszeliście o pompach ciepła Waterkotte?. Oni dopiero wchodza na rynek polski i zdecydowanie maja lepszą ofertę cenową i porządne niemieckie pompy wdrażane od 25 lat. Sam jestem na etapie szukania rozwiązania na ogrzewanie domu wielkosci 270 m powierzchni uzytkowej i dostałem od nich ofertę nad którą poważnie się zastanawiam ponieważ nie są to wielkości rzędu 70.000. Namiary na firmę mogę wysłać prywatnie by nie robic niepotrzebnej reklamy na forum. Mój e-mail angeldemon@wp.pl
Link do komentarza
  • 2 tygodnie temu...
Zastanawiam się nad montażem pompy ciepła typu powietrze/woda. Mroźnych dni w roku mamy niewiele (na zachodzie Polski), a pompy tego typu działają przy parametrach temp. zewn. 2*C/temp. zasilania 35*C ze wspólczynnikiem efektywności ok. 3, tzn. 1 kWh energii dostarczonej = 3 kWh energii uzyskanej do ogrzewania. Koszt takiej pompy ciepła (do typowego domku jednorodzinnego 5 - 8 kW) to ok. 4500 Euro, nie trzeba wykonywać żadnych kolektorów czy też sond ziemnych. W wyjątkowo mroźne dni - jest ich w skali roku < 5% - można dogrzewać dom grzałką elektryczną lub innym kotłem c.o. (zakłada się moc dodatkowego źródła ciepła na ok. 50 % mocy pompy ciepła).
Uważam to rozwiązanie za dość dobre dla nowobudowanych domków jednorodzinnych z ogrzewaniem podłogowym w sytuacji gdy nie ma dostępu do gazu ziemnego, co potwierdza fakt, że obecnie większość montowanych w Niemczech czy Szwajcarii pomp ciepła to pompy ciepła typu powietrze/woda.
Link do komentarza

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się

  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Ile wytrzyma dom z kontenerów?   Wobec rosnącego zainteresowania nietradycyjnymi formami mieszkalnictwa, domy z kontenerów cieszą się coraz większą popularnością. Ich unikalna estetyka, możliwość szybkiego montażu i stosunkowo niski koszt budowy przyciągają uwagę wielu osób poszukujących alternatywy dla tradycyjnego budownictwa. Jednak jedno z ważnych pytań, jakie nasuwają się przy rozważaniu tej formy mieszkania, dotyczy trwałości.  Kontenery z płyt warstwowych, które są powszechnie stosowane w budowie domów kontenerowych, znane są ze swojej wytrzymałości oraz zapewnienia komfortu termicznego. Są projektowane tak, aby wytrzymać trudy transportu i ekstremalne warunki atmosferyczne, co czyni je odpowiednimi do adaptacji na cele mieszkalne. Mimo to, podobnie jak każda konstrukcja, domy kontenerowe wymagają odpowiedniej konserwacji i po około 25-30 latach użytkowania mogą potrzebować renowacji.   Ile może stać kontener?   Ten aspekt jest szczególnie istotny w kontekście wykorzystania kontenerów w celach innych niż stałe mieszkanie. Zgodnie z przepisami, kontener jako tymczasowa konstrukcja nie może być trwale połączony z gruntem, a maksymalny czas jego użytkowania bez konieczności uzyskania pozwolenia wynosi 180 dni. To sprawia, że kontenery są idealnym rozwiązaniem jako tymczasowe zaplecze na placach budowy. W trakcie tworzenia zaplecza kontenerowego dla inwestycji budowlanych, na ogół nie wymaga się pozwolenia na postawienie kontenera na tym etapie. Jednak po upływie wspomnianych 180 dni, w przypadku dalszego użytkowania kontenera na danym terenie, niezbędne jest uzyskanie stosownego pozwolenia. To wymaganie prawne ma na celu zapewnienie, że tymczasowe konstrukcje są używane zgodnie z przeznaczeniem i nie stają się stałymi elementami krajobrazu bez odpowiedniej kontroli.   Kontenery mieszkalne całoroczne – czy to możliwe?    Czy w domu kontenerowym można mieszkać cały rok? W odpowiedzi na to pytanie, z pewnością można stwierdzić, że tak, mieszkanie w kontenerze przez cały rok jest możliwe i praktyczne. Elementem, który umożliwia komfortowe użytkowanie kontenera mieszkalnego przez wszystkie pory roku, jest płyta warstwowa, z której jest zbudowany. Dzięki swoim właściwościom, płyta warstwowa stanowi doskonałą izolację termiczną, co jest niezbędne, aby utrzymać odpowiednią temperaturę wewnątrz, zarówno latem, jak i zimą. Istnieje też możliwość zainstalowania dodatkowych udogodnień, takich jak klimatyzacja dla chłodzenia latem i odpowiednie systemy grzewcze na zimowe miesiące. Dzięki tym rozwiązaniom, kontenery mieszkalne mogą być używane jako całoroczne domy, zapewniając mieszkańcom komfort niezależnie od panujących na zewnątrz warunków atmosferycznych. Nowoczesne domy z kontenerów – jakie mają udogodnienia?  Ewolucja domów kontenerowych od prostych, funkcjonalnych konstrukcji do pełnowartościowych, nowoczesnych domów mieszkalnych jest imponująca. Dziś, domy te nie tylko zachwycają nowoczesnym designem, ale także mogą być wyposażone w szereg udogodnień, które podnoszą standard życia i komfort mieszkańców. Do najbardziej popularnych należy zaliczyć możliwość zainstalowania w pełni funkcjonalnej toalety, systemu klimatyzacyjnego oraz efektywnych grzejników, które zapewniają optymalną temperaturę w każdych warunkach.    www.apexconstruction.pl
    • Czy kontener socjalny jest budynkiem?  Kontener socjalny to pojęcie, które często kojarzy się z prostotą, szybkością realizacji i przede wszystkim funkcją społeczną. Takie kontenery są dostarczane jako gotowe do użytku jednostki mieszkalne, mające za zadanie zaspokajać podstawowe potrzeby mieszkaniowe w sposób natychmiastowy. Pytanie, czy kontener socjalny może być uznany za budynek, otwiera dyskusję nie tylko na temat technicznych aspektów takich rozwiązań, ale również ich miejsca w prawie budowlanym, normach urbanistycznych oraz w percepcji społecznej. Baraki kontenery socjalne Wprowadzenie kontenerów socjalnych "pod klucz" na rynek mieszkaniowy stanowi odpowiedź na rosnące zapotrzebowanie na przystępne cenowo i elastyczne rozwiązania mieszkaniowe. Ta forma zakwaterowania, choć czasem postrzegana jako rozwiązanie tymczasowe, może być również traktowana jako pełnoprawne miejsce zamieszkania, spełniające wszystkie funkcje domu. W tym kontekście, ważne jest zrozumienie, jak kontenery te są klasyfikowane z punktu widzenia prawnego i budowlanego, a także jakie wyzwania i możliwości niesie za sobą taka klasyfikacja.    Baraki kontenery socjalne, funkcjonujące jako tymczasowe lub długoterminowe rozwiązania mieszkaniowe, odgrywają ważną rolę w systemie wsparcia społecznego dla osób znajdujących się w trudnej sytuacji życiowej. Ich podstawową funkcją jest zapewnienie bezpiecznego, choć często minimalistycznego, schronienia dla osób bezdomnych, ofiar katastrof naturalnych, czy rodzin znajdujących się w kryzysie mieszkaniowym. Oprócz podstawowego schronienia, baraki te mogą oferować również ograniczone udogodnienia, takie jak dostęp do wody, elektryczności i podstawowych urządzeń kuchennych, co pozwala na odzyskanie poczucia normalności i niezależności. W zależności od potrzeb i możliwości lokalnych społeczności, kontenery socjalne mogą być również wykorzystywane jako przestrzenie edukacyjne, punkty doradcze lub centra integracji społecznej, wspierając tym samym nie tylko fizyczne, ale i psychologiczne potrzeby mieszkańców. Mimo swojej tymczasowości, baraki kontenery socjalne stanowią ważny element w strategiach radzenia sobie z problemami mieszkaniowymi, oferując elastyczne i stosunkowo szybkie rozwiązania w obliczu rosnących wyzwań społecznych. Uziemienie kontenera socjalnego Uziemienie kontenera socjalnego to ważny aspekt zapewniający bezpieczeństwo użytkowania takich jednostek mieszkaniowych, zwłaszcza w kontekście ochrony przed wyładowaniami elektrycznymi i zapewnienia stabilności elektrycznej instalacji wewnątrz. Proces uziemienia polega na stworzeniu bezpośredniego połączenia konstrukcji kontenera z ziemią, co umożliwia bezpieczne odprowadzenie potencjalnych przepięć elektrycznych bezpośrednio do gruntu, chroniąc tym samym mieszkańców przed porażeniem elektrycznym. Ponadto, prawidłowo wykonane uziemienie minimalizuje ryzyko uszkodzeń sprzętu elektrycznego spowodowanych przez niestabilne napięcie lub przepięcia. Realizacja tego procesu wymaga zastosowania odpowiednich materiałów i technik instalacyjnych, zgodnie z obowiązującymi normami bezpieczeństwa i przepisami budowlanymi. Uziemienie kontenerów socjalnych jest więc nie tylko wymogiem technicznym, ale również środkiem zapewniającym komfort i bezpieczeństwo ich użytkowników, stanowiąc nieodłączny element przygotowania tych tymczasowych przestrzeni mieszkalnych do użytku.   Klasyfikacja środków trwałych to proces grupowania aktywów trwałych lub majątku firmy według określonych kryteriów. W zależności od celu klasyfikacji, środki trwałe mogą być dzielone na różne kategorie.    Kontenery socjalne zakwalifikowane mogą być jako : Kioski, budki, baraki, domki kempingowe – niezwiązane trwale z gruntem, stawka amortyzacyjna 10%. Stawka amortyzacyjna dla takiego rodzaju kontenerów wynosi 10%.   Rodzaj ten obejmuje różne obiekty wolno stojące, niezwiązane trwale z gruntem, w tym kontenery socjalne. Jednak nie obejmuje on innych rodzajów budynków lub obiektów, które zostały wymienione jako wyłączenia, takie jak kioski handlowo-usługowe, budynki transformatorni, budynki portierni, baraki składane itp.  Kontener socjalny mieszkalny - czy sprawdzi się jako miejsce do życia?  Kontenery socjalne mieszkalne mogą stanowić tymczasowe lub prowizoryczne miejsce do życia w określonych sytuacjach, ale ich przydatność i wygodę zależy od wielu czynników. Często są stosowane jako rozwiązanie tymczasowe w przypadku nagłych sytuacji, takich jak katastrofy naturalne lub dla pracowników na placach budowy. Mogą być odpowiednie jako krótkoterminowe schronienie, ale niekoniecznie nadają się na dłuższy okres.   Standardy życia w nich mogą być ograniczone w porównaniu do tradycyjnych mieszkań. Konieczne jest dostosowanie się do niewielkiej przestrzeni i podstawowych udogodnień. W zależności od dostosowania i wyposażenia, kontenery socjalne mogą mieć ograniczone udogodnienia, takie jak toaleta, prysznic, kuchnia, ogrzewanie, i klimatyzacja. Komfort użytkowania może być niższy niż w tradycyjnych mieszkaniach.   Zatem warto podkreślić, że kontenery socjalne mieszkalne mogą się sprawdzić jako tymczasowe lub prowizoryczne miejsce do życia, szczególnie w określonych sytuacjach, takich jak nagłe kryzysy lub prace na placach budowy. Jednakże, ich przydatność i komfort zależą od wielu czynników, takich jak cel użytkowania, standardy życia, wyposażenie, przepisy lokalne i koszty. Przed podjęciem decyzji o zamieszkaniu w takim obiekcie, warto dokładnie rozważyć wszystkie te aspekty i dostosować je do własnych potrzeb i okoliczności.   www.apexconstruction.pl
    • Czemu miałyby polecieć? Chwieją się? Jeśli nie, to skąd obawy?   A to, ze złapałeś je trytytkami to im nie zaszkodzi. Zresztą, jeśli się bardzo boisz, to przecież możesz je zamocować do ściany. Sposób obojętny.
    • Panowie te regały stoją na płaskim podłożu e garażu jeden obok drugiego ,na płasko ponieważ wylewka samopoziomujące poszła na to .Boję się aby nie poleciały na samochód ,zobaczyłem na dole i na górze trytytkami długimi .Nie poleca one na samochód ?
    • Ostatnio przeglądałem takie małe pompki do wody, na 12 V. Rozrzut cen od 18 PLN do 94 PLN. Ten sam model. 
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...