Skocz do zawartości

budowa bliżniaka, wąska działka, umowa z sąsiadem


Recommended Posts

Napisano
Witajcie,
Mam okazję kupić działkę uzbrojoną w dobrym miejscu w Warszawie, na tej działce stoi już piwnica zbudowana w latach 80tych. Właściciel stracił pozwolenie na budowę bo jej nie dokończył w terminie natomiast sama piwnica jest wykończona i zaadoptowania na cele mieszkaniowe. Doprowadzono do niej wodę z sieci miejskiej, kanalizację i prąd. Gaz w ulicy. Piwnica składa się z dwóch pokoi, kuchnia i garaż na 1 samochód. Działka jest bardzo wąska , bok od ulicy: 10,5mx26m. piwnica `jest częścią bliźniaka który również nie jest wybudowany ale sąsiad zamierza w ciągu najbliższych lat też coś postawić nad swoją( również sama piwnica), dodam że każda piwnica z działką posiada swoją księgę wieczystą. Wymiary piwnicy ze strony ulicy 6mx10,5m i tylko w takich wymiarach można budować do góry. Z głowy będę miał koszty fundamentów i ścian podziemnych i wykończenie piwnicy. Załatwić jednak od nowa trzeba pozwolenie na dobudowę. Sprawy które najbardziej mnie zastanawiają to:

1. Czy ja mogę zamówić projekt niezależnie od sąsiada czy raczej projekt który przedstawia się gminie na pozwolenie musi zawierać plan dla obu połówek domu w lustrzanym odbiciu? Zaznaczam, że pierwotny projekt na podstawie którego została zbudowana ta piwnica był projektem obu połówek domu w lustrzanym odbiciu .

2. Jeśli się okaże że dobudowa mojej części jest niezależna od planów i decyzji sąsiada to jednak pozostają niektóre kwestie konieczne do uzgodnienia jak np. ściana środkowa budynku która będzie wspólna, jeśli ja zamierzam coś wkrótce postawić a on raczej nie ma zamiaru budowy teraz to jak mogę ocieplić ścianę wspólną styropianem? a przecież on prędzej czy później będzie chciał budować przy tej ścianie. Czy ja sam mam ją budować czy sąsiad ma obowiązek uczestniczyć w koszty budowy tej ściany?

3. Jeśli dom będzie miał 6 m szerokości z zewnątrz to jaka będzie jego szerokość w środku, 5m? jaka technologia sprawdzona pozwala zaoszczędzić na grubości ścian?

4. Za ile można dokończyć budowę tego domu mając na uwadze ze dom będzie miał wymiary jak wymiary piwnicy, parter: (salon , kuchnia, mały pokój, łazienka) i piętro: (trzy sypialnie, łazienka i garderoba) w sumie 128 mkw (bez tej piwnicy), materiał najlepiej pustak ceramiczny chyba że radzicie inaczej, najważniejszy dla mnie żeby dom był ciepły, zdrowy. Dach prosty dwuspadowy z blachy. Wykończenie standardowe. Bardzo proszę o rady w tej kwestii, czy widzicie większych problemów w tym?
Jakie macie sugestie?
Bardzo Dziękuję
hazyac.pl

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Witam Mam problem spowodowany brakiem uzyskania pozwolenia na budowę przez to że droga prowadząca do działki (wewnętrzna , prywatna ) ma 3.5 metra szerokości a nie 5 m , dodam że moja działka i dwie przed moja są jedyne nie zabudowane licząc od wjazdu z drogi publicznej na drogę wewnętrzną a dalej za moją działka jest około 6-7 domów.  I jak to działa że tamte domy dostały pozwolenie a ja nie dostałem i działka przed moją również nie dostała pozwolenia  bo rozmawiałem z sąsiadem.   Czy oprócz służebności jest jakaś inna szansa odwołania się i sensowna argumentacja tego przypadku ? Ktoś może miał podobną sytuację w ostatnim czasie ?    
    • No i tym samym zwiększyć śliskość nawierzchni    
    • Jak fugę wykorzystałbym rzadki beton. Jak trochę przyschnie, zamieść całość a po całkowity wyschnięciu fug, przeczyścić kamienie wodą, można czymś zaimpregnować (pod warunkiem, że kamienie się ładnie doczyszczą)
    • Instrukcja olejowania nowego tarasu drewnianego z zastosowaniem produktów Osmo   Aby zapewnić trwałość, odporność na warunki atmosferyczne oraz estetyczny wygląd tarasu, niezbędne jest odpowiednie zabezpieczenie drewna jeszcze przed montażem. Poniżej przedstawiamy sprawdzony sposób pracy z wykorzystaniem renomowanych produktów marki Osmo. 1. Gruntowanie – Osmo WR Aqua 4001 Wszystkie elementy drewniane – deski tarasowe i legary – gruntujemy preparatem WR Aqua 4001. Grunt aplikujemy z każdej strony, zwracając szczególną uwagę na krawędzie oraz spód desek. Po nałożeniu preparatu drewno musi schnąć przez minimum 24 godziny w suchym, przewiewnym miejscu. 2. Pierwsza warstwa Oleju Tarasowego Osmo – przed montażem Po wyschnięciu gruntu nakładamy pierwszą warstwę Oleju Tarasowego Osmo. Olej nanosimy: Z obu stron desek tarasowych (góra i dół), Na wszystkie powierzchnie legarów. Dzięki temu drewno jest zabezpieczone zarówno od strony ekspozycji, jak i od strony gruntu/wilgoci. 3. Montaż tarasu Po całkowitym wyschnięciu oleju deski i legary montujemy zgodnie z zasadami sztuki budowlanej. Prace należy prowadzić w suchych warunkach pogodowych. 4. Druga warstwa Oleju Tarasowego Osmo – po montażu Po zamontowaniu desek, na ich widoczną (górną) stronę nakładamy drugą warstwę Oleju Tarasowego Osmo. Zapewnia to pełną ochronę przed działaniem promieni UV, deszczem i śniegiem oraz nadaje drewnu piękne, naturalne wykończenie. 5. Zabezpieczenie końcówek desek – Osmo 5735 Impregnat do czoła deski Na zakończenie każdą czołówkę (końcówkę) deski zabezpieczamy specjalnym impregnatem Osmo 5735. Zapobiega to nadmiernemu wnikaniu wilgoci przez czoła, co jest szczególnie ważne, ponieważ właśnie tam drewno najbardziej chłonie wodę i jest narażone na pękanie.   Dodatkowe wskazówki: Drewno przed impregnacją i olejowaniem powinno mieć wilgotność poniżej 20%. Idealne warunki pracy: temperatura od +10°C do +30°C, brak opadów i wysoka wilgotność względna powietrza. Do aplikacji zaleca się używać pędzla do drewna, wałka lub specjalnych akcesoriów Osmo.  
    • Dzięki za podpowiedź. Osobiście, skupiam się na lepszych parametrach (choć tu różnica w nich jest niewielka) bo będę potrzebował ich później do świadectwa energetycznego przy wniosku o dofinansowanie pompy ciepła. Z trudnościami w układaniu jakoś sobie spróbuję poradzić.   Szukając jakiegoś "haczyka", myślałem właśnie o parametrach nie podanych w opisie ale skoro ich nie podali, to raczej są mniej istotne i do pełnej oceny tych produktów pozostaje tu pewnie to, co opisałeś, czyli wygoda w układaniu, rozwarstwianie, pylenie, itp. W międzyczasie spróbowałem porównać wełnę szklaną "piano", czyli tą którą używałem dotychczas, z "KT37", czyli jedną z tych, które chcę dokupić i wydają się jednakowe. Jedyna różnica poza długością w rolce i ceną to ta, że sprzedawane są w dwóch innych marketach budowlanych pod różną nazwą.   Podsumowując, jeśli nie ma zbyt dużych różnic między "Uni-matą 38" a "KT 37", to zamówię tą "KT 37". Jest tańsza za metr kw., delikatnie cieplejsza i ma takie same właściwości, jak "Isover Piano", którego używałem dotychczas.      
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...