Skocz do zawartości

AMBER i AMBER II / MTM Styl


Recommended Posts

Napisano
Cytat

Witam.
Kilka fotek z elewacji.
Czy z obecnych na forum nikt nie buduje tego domu ?

https://forum.budujemydom.pl/index.php?auto...m&album=408



Witam.
Lada dzień będzicie się w prowadzać?!
Widzę że tylna ściana będzie bez klinkeru, czymuślałeś w cześniej o płytkach a nie o klinkerze?..
Mam jeszcze pytanko odnośnie poddasza:
Czy łazienkie zostawiłeś tak jak jest w projekcie czy zamieniłeś z gardeobą?
Napisano
Witam.
Lada dzień to jeszcze nie tak szybko icon_smile.gif. Planowana przeprowadzka marzec/kwiecień 2010. Dziś wybieralismy meble kuchenne w Siedlcach.
W domku działa instalator woda i ogrzewanie.
Płytka elewacyjna - jakoś nie mam przekonania, to tak jak z podlogą drewniana a panelami niby wygląd podobny a jaka różnica.
Pozdrawiam
Napisano
Witam,

przepraszam ze dopiero teraz odpisuje ale mieliśmy mały urlop.
Chciałbym dać Panu namiary na naszego architekta, ale jesteśmy po rozmowie z nim i mówi że nie chce nowych Klientów...
Nie wiem dlaczego, nie nasza sprawa, zapytać zanim przekaże komukolwiek kontakt musiałem.
Tak naprawdę coś się chyba niedobrego dzieje bo my już 3 tygodnie czekamy na jakiekolwiek zmiany w projekcie.

Pozdrawiam
Paweł i Hania
Napisano
Witam,
panie Alku, czy materiały, z których budują Państwo dom to te same, które są wyszczególnione w projekcie?
Jak kształtują się koszty elewacji. Czy może pan przesłać (umieścić w galerii) również zdjęcia z wnętrza domu. Domyślam się, że jeżeli planowane zamieszkanie jest w marcu 2010 to we wnętrzu praca wre.
Piękny jest ten dom.
Pozdrawiam i trzymam kciuki.
Napisano
Cytat

Witam,
panie Alku, czy materiały, z których budują Państwo dom to te same, które są wyszczególnione w projekcie?
Jak kształtują się koszty elewacji. Czy może pan przesłać (umieścić w galerii) również zdjęcia z wnętrza domu. Domyślam się, że jeżeli planowane zamieszkanie jest w marcu 2010 to we wnętrzu praca wre.
Piękny jest ten dom.
Pozdrawiam i trzymam kciuki.



Witam.
Praca wre, robione są instalacje c.o i c.w.u więc jest taki bałagan, że w sobotę już sprzątanie domu przed położeniem ogrzewania podłogowego i wylewkami (jeszcze nie mieszkamy a już porządki icon_wink.gif)
Kilka zdjęć w albumie, nie robiłem sesji wew. to tylko przypadkowe.
Ogrzewanie załączam plany ale to nie jest ostateczna wersja na parterze będzie ogrzewanie podłogowe również w salonie i wiatrołapie. Awaryjnie zostały wyprowadzone przewody pod grzejniki pod duże okna narożne. Grzejniki kanałowe drogie jak .... i nie są wydajne tylko ładne.
Płytę z kosztorysem kupiłem i mogę sprzedać za połowę ceny icon_wink.gif na początku zajrzałem ale dałem sobie spokój pewne elemanty tak, ale jak są zmiany to przedmiar jest inny.
Materiały podstawowe tak: pustak 25 porotherm, grubość styropianu na elewacji i podłodze. Na poddaszu będzie 20 cm i 5 cm poprzecznie (wełna mineralna).
Cegła elewacyjna inaczej jak w projekcie - ja ją zlicowałem ze styropianem w projekcie wygląda na doklejoną. Pisałem wcześniej jak to wygląda.

https://forum.budujemydom.pl/index.php?auto...m&album=419

Pozdrawiam
  • 2 tygodnie temu...
Napisano
ania&alek - gratuluje wyboru ciekawego projektu.
Widze, ze juz praktycznie finiszujecie. Bede sie budowal w tej samej gminie w m. Wielgolas Brzezinski.
Szukam projektu i praktycznie zdecydowalismy sie z malzonka na JASPIS z tej samej pracowni.
Pozdrawiam
Napisano
Cytat

ania&alek - gratuluje wyboru ciekawego projektu.
Widze, ze juz praktycznie finiszujecie. Bede sie budowal w tej samej gminie w m. Wielgolas Brzezinski.
Szukam projektu i praktycznie zdecydowalismy sie z malzonka na JASPIS z tej samej pracowni.
Pozdrawiam


Witam.
Bardzo ładny projekt sąsiedzi.
A kiedy ruszacie z budową ?
Pozdrawiamy
Napisano
Cytat

Witam,

przepraszam ze dopiero teraz odpisuje ale mieliśmy mały urlop.
Chciałbym dać Panu namiary na naszego architekta, ale jesteśmy po rozmowie z nim i mówi że nie chce nowych Klientów...
Nie wiem dlaczego, nie nasza sprawa, zapytać zanim przekaże komukolwiek kontakt musiałem.
Tak naprawdę coś się chyba niedobrego dzieje bo my już 3 tygodnie czekamy na jakiekolwiek zmiany w projekcie.

Pozdrawiam
Paweł i Hania




Witam
Dzieki ze zapytaliscie Waszego architekta. Bedziemy szukali u nas na miejscu.
Pozdrowienia
Sylwia i Mariusz
  • 3 tygodnie temu...
Napisano
Cytat

Witam.
Straszny marazm na tym forum, nic się nie dzieje.


Na forum jak na forum! Ale ta część, w której są KLANY do wyrywnych rzeczywiście nie należy icon_mrgreen.gif
Napisano
Witam, pozdrawiam wszystkich Amberowiczów. My właśnie się wprowadziliśmy do naszego domu. Niestety nie wszystko jest jeszcze wykończone, bo nie starczyło pieniążków na dopieszczenie wszystkiego ( z czasem się zrobi).
Wrzucam kilka fotek pomieszczeń którymi mogę się już pochwalić.

DSC01446.jpg

DSC01446.jpg

DSC01446.jpg

DSC01446.jpg

DSC01446.jpg

DSC01446.jpg

DSC01446.jpg

Napisano
Piękne macie te Amberki, ech icon_smile.gif
My w zeszłym tygodniu ściągaliśmy na działce humus pod budowę domu, przygotowaliśmy studnię pod drenaż no i zaczynamy fundamenty. Jednym słowem sam początek... Cieszy mnie fakt że od zeszłego roku nieco potaniały materiały budowlane, więc może wycenę która otrzymałem z bura projektowego uda się nieco okroić.
Panie Alku, Panie Pawle napiszcie proszę ile ton stali zbrojeniowej docelowo zamówić bo mam teraz możliwość Fi 12_kę
kupić po 1,5 zł za kilogram. Mam jeszcze pytanie o ocieplenie fundamentów, budowlaniec proponuje styropian + dobra folia, znajomy mówi XPS mimo że droższy ale nie nasiąka wodą. A jaka jest Wasz opinia w tej sprawie?

Pozdrawiam
Paweł i Hania

DSC01446.jpg

Napisano
Cytat

Piękne macie te Amberki, ech icon_smile.gif
My w zeszłym tygodniu ściągaliśmy na działce humus pod budowę domu, przygotowaliśmy studnię pod drenaż no i zaczynamy fundamenty. Jednym słowem sam początek... Cieszy mnie fakt że od zeszłego roku nieco potaniały materiały budowlane, więc może wycenę która otrzymałem z bura projektowego uda się nieco okroić.
Panie Alku, Panie Pawle napiszcie proszę ile ton stali zbrojeniowej docelowo zamówić bo mam teraz możliwość Fi 12_kę
kupić po 1,5 zł za kilogram. Mam jeszcze pytanie o ocieplenie fundamentów, budowlaniec proponuje styropian + dobra folia, znajomy mówi XPS mimo że droższy ale nie nasiąka wodą. A jaka jest Wasz opinia w tej sprawie?

Pozdrawiam
Paweł i Hania



Ja kupiłem 2,2 tony fi 12 i tylko ten przekrój, zostało mi 47 prętów (ok. 400 kg) ale stosowałem strop terriva, strzemiączka zamawiałem gotowe na wymiar cena od 0,80 zł do 1,30 zł za sztukę. Co do ocieplenia fundamentu, ja zastosowałem styropian fs 100, dysperbit na siatce i folia kubełkowa.
pozdrawiam.
Napisano
Cytat

Ja kupiłem 2,2 tony fi 12 i tylko ten przekrój, zostało mi 47 prętów (ok. 400 kg) ale stosowałem strop terriva, strzemiączka zamawiałem gotowe na wymiar cena od 0,80 zł do 1,30 zł za sztukę. Co do ocieplenia fundamentu, ja zastosowałem styropian fs 100, dysperbit na siatce i folia kubełkowa.
pozdrawiam.


Witam.
Ja na początku kupiłem 1,5 tony i 240 kg na strzemiona ale dokupowałem jeszcze 2 razy i tak w sumie wyszło około 2 ton fi 12, 10 sztuk dł. 8m fi 10 na schody oraz fi 16 na podciągi największej rozpiętości nie pamiętam ile sztuk ani kg. Ocieplenie 10 cm styropian zaciągnięty siadką i dysperbitem oraz folia kubełkowa jak u Pana Pawła.
Pozdrawiam
Napisano
Część,

Dziękuję za informacje, ostatecznie kupiłem 2 tony fi12 na początek, 30 kg drutu wiązałkowego, 300 kg stali gładkiej fi6.
Dziś kolejny zakup aż, 1600 szt. bloczków betonowych na fundamenty, i jeszcze kilka innych dodatków. Poziom parteru mamy mieć na 1,67m w górę nad poziomem ław, niestety...

Jeżeli chodzi o ocieplenie fundamentów zdecydowałem się na styrodur z URSY, będzie 8cm.
Z racji faktu że teren na którym będzie stał dom jest oddalony 300m od plaży, muszę się dobrze zabezpieczać od wód gruntowych. Styrodur nie pije wody, więc myślę że tu nie mogę oszczędzać. Różnica w cenie styropian/styrodur na całości wyszła ok 800 zł.

Jeszcze raz dziękuję za info.
ps. więcej zdjęć prosimy icon_smile.gif Codziennie sprawdzamy z żoną czy Wasze galerie się nie powiększają o nowe fotki.

Pozdrawiam Hania i Paweł
Napisano
Cytat

Część,

Dziękuję za informacje, ostatecznie kupiłem 2 tony fi12 na początek, 30 kg drutu wiązałkowego, 300 kg stali gładkiej fi6.
Dziś kolejny zakup aż, 1600 szt. bloczków betonowych na fundamenty, i jeszcze kilka innych dodatków. Poziom parteru mamy mieć na 1,67m w górę nad poziomem ław, niestety...

Jeżeli chodzi o ocieplenie fundamentów zdecydowałem się na styrodur z URSY, będzie 8cm.
Z racji faktu że teren na którym będzie stał dom jest oddalony 300m od plaży, muszę się dobrze zabezpieczać od wód gruntowych. Styrodur nie pije wody, więc myślę że tu nie mogę oszczędzać. Różnica w cenie styropian/styrodur na całości wyszła ok 800 zł.

Jeszcze raz dziękuję za info.
ps. więcej zdjęć prosimy icon_smile.gif Codziennie sprawdzamy z żoną czy Wasze galerie się nie powiększają o nowe fotki.

Pozdrawiam Hania i Paweł


Witam.
Te różnice 800 zł, w innych przypadkach 500, 300 bo przecież chcemy dać najlepsze materiały i tak do końca budowy, ja w notesie mam 160 pozycji.
Wiem jak to jest - jak budujemy dla siebie to dajemy wszystko najlepsze. A kasa niknie w oczach, poszło już 420 tyś. A ogrodzenie, ogród, podjazd ...eee aby do maja icon_wink.gif Ale widok cieszy
Powodzenia
Napisano
Kominek już działa widzę, choinki na framugach wymalowane, normalnie piknie icon_smile.gif

Wszystkiego dobrego w nowym roku, ultra promocji w składach budowlanych, dokończenia wymarzonego domku bez przygód w "majstrami" no i spokojnych świąt, życzymy wszystkim

Hania i Paweł z Gdyni.

  • 2 tygodnie temu...
Napisano
Witajcie. Właśnie kupiliśmy projekt Amberka II. Jesteśmy z podlaskiego. Może ktoś buduje ten piękny dom w tym województwie?

Aha. Życzymy wszystkiego naj... w Nowym Roku. Aby nasze domy szybko rosły icon_smile.gif
Napisano
Witamy, a my nieco inaczej. Znaleźliśmy wybudowany domek,no i próbujemy go kupić, no ale nie taka prosta sprawa- sprzedaż mieszkania, kredyty itp. Pan który go zbudował zmienił kilka detali, my chcemy dodać kilka swoich ale gotowiec robi wrażenie. Jest dużo przestrzeni, wnętrza dobrze rozplanowane, piękny. Jak sfinalizujemy sprawę to wrzucę kilka zdjęć. Mam do Was pytanie, jak szacjuecie koszty stanu deweloperskiego, bez kosztów działki i wykończenia?
Ps. jesteśmy z podlaskiego, okolice Białegostoku.
Pozdrawiamy i życzymy owocnej pracy nad domkami w 2010r:)
Napisano
Cytat

Witamy, a my nieco inaczej. Znaleźliśmy wybudowany domek,no i próbujemy go kupić, no ale nie taka prosta sprawa- sprzedaż mieszkania, kredyty itp. Pan który go zbudował zmienił kilka detali, my chcemy dodać kilka swoich ale gotowiec robi wrażenie. Jest dużo przestrzeni, wnętrza dobrze rozplanowane, piękny. Jak sfinalizujemy sprawę to wrzucę kilka zdjęć. Mam do Was pytanie, jak szacjuecie koszty stanu deweloperskiego, bez kosztów działki i wykończenia?
Ps. jesteśmy z podlaskiego, okolice Białegostoku.
Pozdrawiamy i życzymy owocnej pracy nad domkami w 2010r:)


Dzień dobry,
My z mężem zakupiliśmy projekt Amber (hurrraaa!!!) w grudniu i jesteśmy w trakcie załatwiania pozwolenia na budowę. Liczymy, że na wiosnę wystartujemy z budową. Dom stanie niedaleko Suwałk. Mam pytanie - czy jest szansa, abyśmy i my mogli zobaczyć ten gotowy dom w podlaskim?
Niniejszym również chcemy przywitać wszystkich użytkowników - budowniczych Ambera - Wasze rady i uwagi jak dotąd były dla nas bardzo cenne. Korzystać z nich będziemy jeszcze dłuuugo, a może też z czasem przysłużymy się kolejnym miłośnikom Ambera...
Napisano
Cześć,

a my się chcieliśmy pochwalić że dziś dostaliśmy pozwolenie na budowę naszego Amberka icon_smile.gif
Kupiliśmy już wiele materiałów (gazobeton, stal, bloczki, deski itp), z umową że odebrane będą na wiosnę.
Myślę że to najlepszy moment, bo ceny mamy zimowe, więc spoko niższe...

Pozdrowienia dla Wszystkich z nad morza
Paweł i Hania
Napisano
Cytat

Cześć,

a my się chcieliśmy pochwalić że dziś dostaliśmy pozwolenie na budowę naszego Amberka icon_smile.gif
Kupiliśmy już wiele materiałów (gazobeton, stal, bloczki, deski itp), z umową że odebrane będą na wiosnę.
Myślę że to najlepszy moment, bo ceny mamy zimowe, więc spoko niższe...

Pozdrowienia dla Wszystkich z nad morza
Paweł i Hania


Witamy
Dużo się dzieje na forum, dużo nowych ambrowiczów - Witamy witamy
Gratuluję pozwolenia na budowę, dzidzia pewnie się czieszy icon_wink.gif
U nas kominek gotowy z rozprowadzeniem ciepła (bardzo cicho chodzi turbina 300m3/h),
Poddasze gipsują i zacierają.
Czekamy na gaz, ma być na dniach i zobaczymy jak będzie działać ogrzewanie.
Dziś dostalismy numer budynku - jest pełny adres icon_smile.gif
Pozdrowienia
Napisano
Witam wszystkich.
Ja czekam za pozwoleniem na budowę (najprawdopodobniej w przyszły tygodniu otrzymam icon_smile.gif)
Firma budowlana już czeka w blokach startowych:)
Pozdrawiam wszystkich .
Napisano
Cytat

Witam wszystkich.
Ja czekam za pozwoleniem na budowę (najprawdopodobniej w przyszły tygodniu otrzymam icon_smile.gif)
Firma budowlana już czeka w blokach startowych:)
Pozdrawiam wszystkich .





Witam:0

JAK DŁUGO SIĘ CZEKA NA TAKIE POZWOLENIE ???
Napisano
Witam,
Razem z żoną podjęliśmy decyzję że naszym domkiem będzie Amber 2. Mam jednak pytanie ile wyniosła Was więźba dachowa??
Czy może ktoś z forumowiczów zamieścić albo zestawienie albo skan wymiarów i ilości potrzebnego na dach drewna?

Mamy możliwość wziąć drzewo z własnego lasu i nie wiem na jakie kawałki można by go pociąć i czy się opłacać będzie całe to zamieszanie. A może się też orientujecie ile takie drzewo powinno leżeć zanim będzie go przy budowie konstrukcji dachowej.

Z góry dzięki za wszelkie odpowiedzi.

A może ktoś ma jakieś uwagi krytyczne co do tego projektu, to również będziemy wdzięczni za wszelkie uwagi, (mnie np. zastanawia czy nie ma wielkich strat ciepła na tym szklanym narożniku w salonie).

--
Pozdrawiam
Krzysiek
Napisano
Cytat

Dzień dobry,
My z mężem zakupiliśmy projekt Amber (hurrraaa!!!) w grudniu i jesteśmy w trakcie załatwiania pozwolenia na budowę. Liczymy, że na wiosnę wystartujemy z budową. Dom stanie niedaleko Suwałk. Mam pytanie - czy jest szansa, abyśmy i my mogli zobaczyć ten gotowy dom w podlaskim?



Hej. My też mamy już projekt. Jutro idziemy do architekta porozmawiać o adaptacji. Nasz Amberek będzie stał w samych Suwałkach icon_biggrin.gif .
Napisano
Cytat

WITAM !

KURCZE TRUDNE PYTANIE PONIEDZIŁEK WTOREK SKŁADAMY PROJEKT JAK DŁUGO CZEKALIŚCIE NA POZWOLENIE NA BUDOWĘ ? WIELKIE DZIKI POZDRAWIAM icon_smile.gif


Witam.
Zgodnie z KPA (ustawą) do 61 dni.
Pozdr...
Napisano
Cytat

Hej. My też mamy już projekt. Jutro idziemy do architekta porozmawiać o adaptacji. Nasz Amberek będzie stał w samych Suwałkach icon_biggrin.gif .


To doskonale! icon_smile.gif Może będzie okazja do wymiany doświadczeń i podpatrywania rozwiązań. Mamy tylko nadzieję, że zdążymy uporać się z formalnościami i uda się zacząć budowę w najbliższym sezonie. Liczymy na Państwa relacje z kolejnych etapów icon_smile.gif
Napisano
Witam.
Własinie dostałem pozwolenie na budowę Amber II (lustro).hura:)
Mam pytanie które rodzi się zawsze tak jak już jest pozwolenir:)
Jak macie usytuowane swoje Amberki w stosunku do kierunków świata?(pn. płd. wsch.zach.)
Napisano
Mam pytanie do Ani i Alka.
Jak unikneliscie stopnia na polpietrze? U mnie w projekcie jest tam stopien, ktory nie specjalnie mi pasuje. Myslalem o zwiekszeniu wysokosci wszystkich stopni aby wygubic ten na polpietrze ale architekt odwodzi mnie od tego. Ponoc bedzie sie niewygodnie chodzilo. Jak jest u was?

Pozdrawiam
Napisano
Cytat

Mam pytanie do Ani i Alka.
Jak unikneliscie stopnia na polpietrze? U mnie w projekcie jest tam stopien, ktory nie specjalnie mi pasuje. Myslalem o zwiekszeniu wysokosci wszystkich stopni aby wygubic ten na polpietrze ale architekt odwodzi mnie od tego. Ponoc bedzie sie niewygodnie chodzilo. Jak jest u was?

Pozdrawiam


Witam.
Stopień zlikwidowaliśmy i dodaliśmy 2 stopnie na dole.
Załączam plan jak to wygląda. Jutro dodam zdjęcia jak to wygląda w rzeczywistości.
Pozdr

DSC01446.jpg

Napisano
Cytat

Witam.
Własinie dostałem pozwolenie na budowę Amber II (lustro).hura:)
Mam pytanie które rodzi się zawsze tak jak już jest pozwolenir:)
Jak macie usytuowane swoje Amberki w stosunku do kierunków świata?(pn. płd. wsch.zach.)


Szczęściarz! Gratuluję icon_smile.gif I od razu mam pytanie: ile czasu zaczęła cała pozwoleniowa procedura, tzn. zebranie załączników do wniosku i potem od złożenia do otrzymania pozwolenia?
Nasz Amber w wersji katalogowej będzie stał frontem na południe (mniej więcej) czyli pięknym przeszklonym narożnikiem na północny zachód. Nie wiem czy to idealnie, ale jaki widok będzie! Eeech!
Aha, winna jestem wyjaśnienie, że usytuowanie naszego domu jest obwarowane warunkami parku narodowego, na którego terenie zostanie zbudowany.
Napisano
Miomi pozwoleniami na budowe zajmuje sie architekt. I tak na dobrą sprawę najdłużej czekałem na mapkę do celów projektowych, którą sam załetwiałem resztą zajmował się mój architekt. po zromadzeniu wszystkich dokumentów do architektapod koniec 2009roku na około 15 stycznia miałem pozwolenie. Tylko ta precedura adaptacji projektu i przeróbki trwały mn od listopada.

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Przepisy narzucają minimalny przekrój kanału (np. 196 cm², co odpowiada kanałowi 14x14 cm). Nie można więc po prostu zbudować węższego kanału, wentylacyjnego, równoważąc przepływ średnicą.    Poprzez częściowe przymknięcie (zastosowanie dławika) w kanale o zbyt silnym ciągu, zwiększylibyśmy opór w tym kanale. Skutkowałoby to zmniejszeniem ilości przepływającego powietrza i teoretycznie pozwoliłoby na zrównanie jego wydajności z kanałami słabszymi murowanymi.   Mimo że teoria brzmi sensownie, w praktyce stosowanie dławików do  regulacji wentylacji grawitacyjnej jest zdecydowanie odradzane i uznawane za błąd w sztuce budowlanej.   Kluczem jest projektowanie zrównoważonego systemu, a nie dokładanie jednego bardziej sprawnego przewodu wentylacyjnego.
    • Zgodnie z polskimi przepisami, zawartymi w rozporządzeniu Ministra Infrastruktury w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać budynki i ich usytuowanie, minimalna długość kanału wentylacji grawitacyjnej, liczona od kratki wentylacyjnej do wylotu ponad dach, powinna wynosić od 2,5 do 3 metrów. Źródła podają również, że dla zapewnienia optymalnej wydajności, wysokość ta powinna wynosić co najmniej 4 metry.   Przepisy dotyczące minimalnej wysokości kominów wentylacyjnych  powstawały w czasach, gdy dominującą technologią były murowane, nieocieplone kominy. Inżynierowie i prawodawcy opierali się na dekadach obserwacji i obliczeń dla tych właśnie, "klasycznych" rozwiązań. Minimalna wysokość została ustalona jako bezpieczny margines, który gwarantował wytworzenie minimalnego, stabilnego ciągu w różnych, także niesprzyjających warunkach:   Należy pamiętać, że wszystkie kanały wentylacyjne w jednym systemie grawitacyjnym powinny mieć zbliżoną długość. Znaczne różnice mogą prowadzić do zakłóceń w działaniu, gdzie dłuższe kanały o silniejszym ciągu mogą "wysysać" powietrze z krótszych, powodując ciąg wsteczny.   Wentylacja grawitacyjna w domu to system naczyń połączonych, potrzebny jest też nawiew świeżego powietrza, żeby można było usunąć zużyte. Zasada równowagi: Aby system działał poprawnie, wszystkie kanały wywiewne powinny mieć zbliżoną siłę ciągu. Zastosowanie jednego, bardzo sprawnego (ocieplonego, z mniejszymi oporami przepływu) kanału w systemie z innymi, (murowanymi) mniej sprawnymi, może pogorszyć działanie w tej części  wentylacji! Przepisy nie nadążają za technologią: Prawo budowlane często jest aktualizowane wolniej, niż rozwija się technologia. Minimalna wysokość pozostaje w przepisach jako uniwersalna, bezpieczna wartość gwarantująca działanie systemu w każdych warunkach, niezależnie od użytej technologii.  Ocieplony kanał jest sprawniejszy, ale przepisy pozostają konserwatywne. Co więcej, jego wysoka sprawność, jeśli nie będzie  zrównoważona w całym systemie, może prowadzić do problemów z działaniem wentylacji.
    • Raz jeszcze dziękuję za wyczerpującą odpowiedź.    Chciałbym jeszcze poruszyć dwie kwestie związane z tym tematem:   1. Rozdzielacz mam na korytarzu, umiejscowiony w takim miejscu, że rura po podłodze od rozdzielacza do pokoju ma ok. 1.5m długości. Na tym odcinku także nie zauważyłem aby podłoga była dużo cieplejsza niż w pokoju, mimo że korytarz jest w centralnym punkcie domu. Jednakże w tym miejscu nie ma żadnego grzejnika i przechodzi tylko 2x1.5 metra rury (zasilenie i powrót). Mimo to mam jednak obawy, że nieocieplony dom to tylko 1 z kilku powodów dla których podłogówka słabo grzeje. No i ostatecznie, woda w rurze też drastycznie się nie wychładza. Nakleiłem taśmę malarską na belki rozdzielacza aby precyzyjniej zmierzyć ich temperature za pomocą pirometru i wyszło że różnica między nimi to ok 3*C. Delta T wydaje się być w normie, ale specjalistą nie jestem.  Tak jak pisałem, jest to pierwsze pomieszczenie z uruchomioną podłogówką. Niejako cieszę się że tak wyszło, bo w kolejnych pomieszczeniach jest jeszcze szansa na ew. poprawki aby grzało to lepiej.   2. Ostatnio usłyszałem że Sander Standard Alu to był kiepski pomysł i lepiej było wziąć styropian bez aluminium, i powkładać w rowki aluminiowe radiatory które lepiej odbierają ciepło z rury. Niestety nie wiem ile w tym prawdy, a płyty Sandera zostały juz zakupione na całe piętro (poza łazienką i korytarzem, gdzie pójdzie XPS pozwalający na zagęszczenie rur co 10cm). Chyba że jakiś radiator by pasował do nich, to mógłbym jeszcze dodatkowo dokupić o ile miałoby to pomóc. Nie wiem niestety na ile mogłoby to pomóc i czy ma to jakikolwiek sens?   Raz jeszcze dziękuję za odpowiedzi i cierpliwość do laika.
    • Duża różnica między temperaturą zasilania a temperaturą podłogi oraz niska temperatura w pokoju, mimo stosunkowo ciepłej posadzki, wynikają z kilku powiązanych ze sobą czynników. Kluczową rolę odgrywa tu brak ocieplenia budynku, co w połączeniu ze specyfiką ogrzewania podłogowego prowadzi do opisywanych przez Pana zjawisk.    Brak izolacji termicznej domu.   W takim budynku ciepło ucieka na zewnątrz w znacznie większym stopniu niż w budynkach ocieplonych. Straty ciepła mogą sięgać nawet 20-25% przez same ściany zewnętrzne oraz 10-15% przez podłogi i fundamenty.   W Pana przypadku oznacza to, że ciepło dostarczane przez wodę w rurach ogrzewania podłogowego, zamiast efektywnie ogrzewać jastrych (wylewkę), a następnie pomieszczenie, jest w pewnej mierze "tracone" i przenika przez niezaizolowane ściany zewnętrzne. System grzewczy musi więc pracować ze znacznie wyższą mocą (wyższa temperatura zasilania), aby skompensować te straty. To właśnie ta "walka" instalacji z ciągłą ucieczką ciepła jest głównym powodem, dla którego mimo wody o temperaturze 45°C, podłoga nagrzewa się tylko nieznacznie.     Fakt, że podłoga staje się zimniejsza w miarę zbliżania się do ściany zewnętrznej, mimo że tam również dociera woda z zasilania, wynika z dwóch powodów: Intensywne oddawanie ciepła: Nieocieplona ściana zewnętrzna działa jak duży "odbiornik" zimna, co powoduje bardzo szybkie wychładzanie się fragmentu podłogi znajdującego się w jej pobliżu.   Spadek temperatury wody: Woda w rurze, płynąc w kierunku ściany zewnętrznej, oddaje ciepło do jastrychu. Gdy zawraca i płynie z powrotem, jest już znacznie chłodniejsza, co dodatkowo potęguje efekt chłodniejszej podłogi w dalszej części pętli.   W pomieszczeniach ze strefami o zwiększonych stratach ciepła, jak przy ścianach zewnętrznych, często stosuje się układ ślimakowy lub zagęszcza się rury, aby zapewnić bardziej równomierny rozkład temperatury.   Ogrzewanie podłogowe charakteryzuje się dużą bezwładnością cieplną, co oznacza, że nagrzewa się i stygnie powoli. W dobrze zaizolowanym budynku wylewka po nagrzaniu długo utrzymuje ciepło. W Pana przypadku proces ten jest szybszy. Zanim wylewka zdąży się w pełni nagrzać i zakumulować wystarczającą ilość energii, znaczną jej część traci do otoczenia (przez ściany i grunt). Można to porównać do próby napełnienia dziurawego wiadra – mimo ciągłego dolewania wody, jej poziom nie podnosi się znacząco.   Podłoga nie nadąża się zagrzać, ponieważ ciepło, które otrzymuje od instalacji, jest niemal natychmiast "wysysane" przez nieocieplone przegrody budynku. Duża różnica między temperaturą wody a podłogi oraz niska temperatura w pokoju to bezpośredni skutek ogromnych strat ciepła, charakterystycznych dla starych, nieocieplonych domów.   Aby zapewnić samo odpowietrzenie się instalacji, przepływ powinien być większy niż 0,7 l/min. Maksymalny przepływ: Zazwyczaj nie zaleca się, aby przepływ w rurach (np. PEX 16, 17, 18 mm) był większy niż 2,5 l/min, aby nie przekroczyć dopuszczalnej straty ciśnienia (ok. 20 kPa) w pętli.     Dopiero po przeprowadzeniu termomodernizacji budynku (ocieplenie ścian, fundamentów, ewentualna wymiana okien) będzie Pan mógł w pełni docenić efektywność i komfort ogrzewania podłogowego, które będzie mogło pracować przy znacznie niższej temperaturze zasilania oraz będzie można zmniejszyć  przepływ czynnika grzejnego ustawiony teraz na 2.5l.
    • Dziękuję za obszerne wyjaśnienia, jednak nie to było moim pytaniem. Gdyby temperatura podłogi była wyższa, to zapewne przestawiłbym zawór VTA, tak aby bardziej mieszał wode z powrotu. Rozumiem także, że temperatura podłogi, to nie to samo co temperatura wody. Dziwi mnie natomiast aż tak duża różnica pomiędzy nimi oraz fakt, że temperatura w pokoju wynosi zaledwie 20*C przy temperaturze podłogi wynoszącej 28*C.   Jak wcześniej na zasileniu miałem 30*C, to powierzchnia podłogi wynosiła jakieś 24-25*C. Teraz spadł śnieg, pojawiły się temperatury w okolicach 0*C to i kocioł zaczął mocniej grzać. Na zasileniu jest wyższa temperatura, bo zawór VTA mam w pełni otwarty (ustawiony na 45*C), ale temperatura podłogi nie podniosła się jakoś znacząco w porównaniu do temperatury wody. Rurę mam poprowadzoną tak, że wchodzi od rozdzielacza z korytarza do pokoju, następnie wzdłuż przez cały pokój do ściany zewnętrznej i stamtąd wraca meandrem w stronę wejścia. Przy wejściu do pokoju i w miejscu w którym rura przechodzi przez ścianę mam najwyższą temperaturę podłogi. Im bliżej ściany zewnętrznej tym podłoga jest zimniejsza, mimo, że jest bliżej początku (zasilenia). Możliwe więc, że ta podłoga nie nadąża się zagrzać, bo to co uda jej się zakumulować, to musi oddać do otoczenia? Czy stąd może wynikać tak niska temperatura jastrychu mimo dużo wyższej temperatury zasilenia? Dom nie jest ocieplony (pochodzi z lat 70), jestem w trakcie remontu.   Generalnie wątpliwości mam sporo, ale nie chce poruszać wielu kwestii na raz.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...