Skocz do zawartości

malowanie ścian


retros

Recommended Posts

przyszedł moment na ponowne pomalowanie ścian w pokoju -na ścianach gładz gipsowa- dwukrotnie ściany były zagruntowane i pomalowane duluxem - za pierwszym razem karmazynowy przypływ a następnie pikantne chili z duluksa - w niektórych miejscach pojawiły się pęknięcia farby - jak w tej chwili przygotować ściany do ponownego pomalowania ? prosze o wskazówki .
Link do komentarza
Cytat

przyszedł moment na ponowne pomalowanie ścian w pokoju -na ścianach gładz gipsowa- dwukrotnie ściany były zagruntowane i pomalowane duluxem - za pierwszym razem karmazynowy przypływ a następnie pikantne chili z duluksa - w niektórych miejscach pojawiły się pęknięcia farby - jak w tej chwili przygotować ściany do ponownego pomalowania ? prosze o wskazówki .



A te pęknięcia są tylko powierzchowne, czy to są pęknięcia tynku? Jak tylko powierzchowne, to zeskrob starą farbę, tam gdzie łatwo odchodzi, umyj mydłem malarskim, dziury zagipsuj, pomaluj farbą podkładową i na to farbę docelową.
Link do komentarza
Cytat

przyszedł moment na ponowne pomalowanie ścian w pokoju -na ścianach gładz gipsowa- dwukrotnie ściany były zagruntowane i pomalowane duluxem - za pierwszym razem karmazynowy przypływ a następnie pikantne chili z duluksa - w niektórych miejscach pojawiły się pęknięcia farby - jak w tej chwili przygotować ściany do ponownego pomalowania ? prosze o wskazówki .


Pęknięcia na tynku mogą być spowodowane osiadaniem konstrukcji budynku, skurczem samego tynku jak też wadą powłok malarskich. Przed ponownym pomalowaniem - w zależności od szerokości pęknięć i ich rozmieszczenia - rysy wypełnia się gipsową masą szpachlową lub szpachlówką akrylową. Przy znacznym spękaniu ścian może też być konieczne naciągnięcie gładzi szpachlowej na większej powierzchni.
Link do komentarza
  • 3 tygodnie temu...
farba mogla popekac bo była za gesta i nalozyles ja zbyt grubo. Mozliwe jest rowniez pekniecie warstwy szpachli. Nie wierzcie w zdane duluxy do gruntowania. Jezeli juz faktycznie chcecie kupic jakis marketowy shit to kupcie troche wiecej farby w kolorze w jakim chcecie pomalowac i dodajcie do czesci przeznaczonej do gruntowania (podkladu) 25% wody i 25% gruntu (atlas unigrunt np.) dokladnie to wymieszac i malowac walkiem zaczynajac od dołu sciany.Dokladnie rozmasowac. Po wyschnieciu mozna malowac juz farba wlasciwa. Dulux , dekoral i inne marketowe wynalazki to nie sa farby. Jako profesjonalny malarz polecam farby caparola. Litr kosztuje 20zl (kolor) + Vat ale mozna ja jeszcze rozcienczyc woda bo jest bardzo gesta.
Link do komentarza
Cytat

Pęknięcia na tynku mogą być spowodowane osiadaniem konstrukcji budynku, skurczem samego tynku jak też wadą powłok malarskich. Przed ponownym pomalowaniem - w zależności od szerokości pęknięć i ich rozmieszczenia - rysy wypełnia się gipsową masą szpachlową lub szpachlówką akrylową. Przy znacznym spękaniu ścian może też być konieczne naciągnięcie gładzi szpachlowej na większej powierzchni.




Witam. Ja także mam problem. niedawno wprowadziliśmy się do mieszkania.Chcielibyśmy pomalować ściany. w przedpokoju mieliśmy żółty kolor i spróbowaliśmy namalować akrylem przez szablon wzory. zaczęły one jednak odchodzić. ciągną się jak guma. powiedzinao nam, ze prawdopodobnie wcześniej ściana była malowana emulsją. pewnie i duży pokój był nią pomalowany. Pytanie: co zrobić więc by móc pomalować pokój na inny kolor akrylem i by ta farba również nie odeszła.
proszę o rade.
pozdrawiam
Link do komentarza
  • 3 miesiące temu...
Cytat

farba mogla popekac bo była za gesta i nalozyles ja zbyt grubo. Mozliwe jest rowniez pekniecie warstwy szpachli. Nie wierzcie w zdane duluxy do gruntowania. Jezeli juz faktycznie chcecie kupic jakis marketowy shit to kupcie troche wiecej farby w kolorze w jakim chcecie pomalowac i dodajcie do czesci przeznaczonej do gruntowania (podkladu) 25% wody i 25% gruntu (atlas unigrunt np.) dokladnie to wymieszac i malowac walkiem zaczynajac od dołu sciany.Dokladnie rozmasowac. Po wyschnieciu mozna malowac juz farba wlasciwa. Dulux , dekoral i inne marketowe wynalazki to nie sa farby. Jako profesjonalny malarz polecam farby caparola. Litr kosztuje 20zl (kolor) + Vat ale mozna ja jeszcze rozcienczyc woda bo jest bardzo gesta.



Nie kombinujcie z dodawaniem gruntu do farb! Nie po to chemicy siedzą i tworzą farbę podkładową ! Farba popękała bo miałeś kiepską farbę, (akryl, latex ) nie pękają no chyba że ściana się tobie przemieści:P Winyl z czasem kruszy się i pyli.
Jak nie chcecie się bujać co parę lat z malowaniem skrobaniem wyrównywaniem itd itp to zróbcie raz a porządnie! Na pewno nie kupujcie farb w supermarkecie bo to nie farby! Ja osobiście polecam firmę Majic już trochę się nią w życiu narobiłem i mogę śmiało ją polecać. To jest amerykańska marka która od dawna produkuje farby, i swoja jakość nawet przekładają na gwarancję i możecie mi nie wierzyć ale u nich najgorsza farba ma gwarancje na 15 lat na kolor i na powłokę oczywiście na ścianie.
Z podkładu co mogę polecić to podkład na żywicach PVA seria proffesional bodajze numer 8780
zresztą:
http://www.majic.pl/pl/farby/wodne/wewn%C4...zne/id_139.html
a na podkłady to zacząłem malować nowością czyli farba która tworzy ceramiczną powłokę (nie do zdarcia!)
http://www.majic.pl/pl/farby/wodne/wewn%C4...zne/id_228.html

co do caparola też ich używałem swego czasu ale przy majiku to to jest dolna półka.

To co ważne i najważniejsze: dobry Grunt , dobra farba podkładowa , dobra farba nawierzchniowa.
Link do komentarza
  • 3 lata temu...
Cytat

Jezeli juz faktycznie chcecie kupic jakis marketowy shit to kupcie troche wiecej farby w kolorze w jakim chcecie pomalowac i dodajcie do czesci przeznaczonej do gruntowania (podkladu) 25% wody i 25% gruntu (atlas unigrunt np.) dokladnie to wymieszac i malowac walkiem zaczynajac od dołu sciany.Dokladnie rozmasowac. Po wyschnieciu mozna malowac juz farba wlasciwa. Dulux , dekoral i inne marketowe wynalazki to nie sa farby. Jako profesjonalny malarz polecam farby caparola. Litr kosztuje 20zl (kolor) + Vat ale mozna ja jeszcze rozcienczyc woda bo jest bardzo gesta.


Chłopie takich bzdur to Ty nawet w knajpie przy piwie nie powtarzaj bo Ci ktoś może pomalować lub wymalować twarz.
A najbardziej to mnie rozbawiło to zdanie "Dokladnie rozmasowac. " no Panie profesjonalny malarzu gratulacje wiedzy i określeń fachowych o ortografii już nie wspomnę.
Link do komentarza

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Jest to dom jednorodzinny. (Jestem nowy na na tym forum i za błędy w odpowiedziach przepraszam)
    • 1. Kodeks cywilny (KC) stanowi: Art. 154 KC: Określa, że ogrodzenia między sąsiednimi nieruchomościami powinny być stawiane na granicy, a koszty budowy i utrzymania ponoszą właściciele sąsiednich działek po połowie, chyba że strony ustalą inaczej. A jeśli sąsiadowi coś nie pasuje, to wystarcza cofnąć się na swoją stronę 10 cm żeby stawiać to co się chce. Do wysokości 2,2 metra. Art. 144 KC: Zakazuje działań, które nadmiernie ingerują w korzystanie z sąsiedniej nieruchomości (np. zbyt wysokie ogrodzenie zasłaniające światło). Właśnie te 2,2 metra   2. Prawo budowlane (Ustawa z dnia 7 lipca 1994 r.) stanowi: Zgłoszenie lub pozwolenie: Ogrodzenia o wysokości powyżej 2,2 m wymagają zgłoszenia do odpowiedniego organu administracji architektoniczno-budowlanej (starostwo powiatowe lub urząd miasta). W niektórych przypadkach, np. przy ogrodzeniach od strony dróg publicznych, może być wymagane pozwolenie na budowę. Art. 29 ust. 1 pkt 23: Ogrodzenia o wysokości do 2,2 m nie wymagają zgłoszenia, chyba że znajdują się w szczególnych lokalizacjach (np. przy zabytkach lub drogach publicznych). Art. 30: Zgłoszenie musi zawierać informacje o rodzaju, zakresie i sposobie wykonania prac oraz terminie rozpoczęcia budowy.   3. Miejscowy plan zagospodarowania przestrzennego (MPZP): MPZP może określać szczegółowe wymagania dotyczące ogrodzeń, np. ich wysokości, materiału, kolorystyki czy prześwitu (np. zakaz pełnych ogrodzeń w określonych strefach). Jeśli działka nie jest objęta MPZP, stosuje się ogólne przepisy prawa budowlanego.   4. Warunki techniczne (Rozporządzenie Ministra Infrastruktury w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać budynki i ich usytuowanie):  § 41: Ogrodzenia nie mogą stwarzać zagrożenia dla bezpieczeństwa ludzi i zwierząt (np. ostre elementy na górze ogrodzenia są dopuszczalne tylko powyżej 1,8 m wysokości). § 43: Bramy i furtki muszą otwierać się do wewnątrz działki, jeśli znajdują się przy drodze publicznej.   Okna sąsiada nie mają żadnego znaczenia. Oczywiście, jesli ogrodzenie bedzie miało poniżej 220 cm.
    • Komentarz dodany przez Jacek80: Eko House - OSZUŚCI !!! Publikują fałszywe "rankingi", sprzedają kiepsko działające oczyszczalnie, kupują pozytywne komentarze i straszą prawnikami za pisanie niewygodnej prawdy na temat ich produktów oraz metod działania. Uważajcie na tych oszustów i manipulatorów!
    • Witam Jaki tani kocioł jednofunkcyjny kondensacyjny polecacie do ogrzewania podłogowego domu 180m2?   Dom jest parterowy i posiada dwa rozdzielacze, jeden 10 pętli grzewczych a drugi na poddaszu 9 pętli.       
    • Chodzi o ogrodzenie tuż przy domu sąsiada ponieważ teraz jest wjazd (ten prostokąt pomarańczowy ) który ma tylko jedną ścianę z lewej strony i brama która jest bliżej mojego domu a ta L'ka przy domu sąsiada i drodze miałaby być wykończeniem ogrodzenia, rzecz w tym, że nie wiem czy mogę postawić płot tuż pod oknami sąsiada.  Docelowo przeniesiona brama przy ulicy co będzie zgodne z prawem. 
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...