Skocz do zawartości

proszę o pomoc:


Recommended Posts

Napisano
mam problem z ociepleniem sufitu w pomieszczeniu znajdującym się bezpośrednio pod tarasem ... taras ten nie posiada żadnej izolacji zewnętrznej ... sufit pomieszczenia będzie podwieszany na profilach CD60 do których to przykręcone będą płyty gipsowo kartonowe o grubości 12,5 mm ... płyty na wszelki wypadek będą wodoodporne ... i tu zaczynają się schody ... co umieścić pomiędzy płytą a oryginalnym sufitem czyli tarasem ... może wełna, styropian, folia paroizolacyjna ... nie chciał bym być niemile zaskoczony pewnego dnia gdy to obudzę się mając nad głową grzyba czy też zacieki ... co zrobić by nie skraplała się woda ... proszę o pomoc ... z góry dziękuje ...
Napisano
Ciężka sprawa - takie rzeczy dużo lepiej jest ocieplać od zewnątrz...
Musisz oddzielić dopływ pary wodnej do izolacji termicznej i stropu pod tarasem. Czyli możesz dać wełnę pod strop (zakładam, że taras nie przecieka). Pod to folię izolacyjną (szczelnie) i płyty KG.
Napisano
Jeśli do ocieplenia użyje się wełny mineralnej konieczna będzie folia paroizolacyjna mocowana bezpośrednio pod płytami. Natomiast przy zastosowaniu styropianu nie jest to konieczne.
Napisano
taras nie przecieka, jednak w zimie pojawiają się na suficie przemrożenia, takie jak by plamy ... tak więc ciężko jest określić czy po zamontowaniu podwieszanego sufitu nie wystąpi problem w postaci skraplającej się wody, która to w pewnym czasie może znaleźć sobie ujście ... to mnie trochę odstrasza ... myślałem o wentylacji ... tz. otwór z jednej i z drugiej strony pokoju ... oczywiście wentylacja ta znajdowała by się pomiędzy podwieszanym sufitem, a oryginalną płytą .... i tu pojawia się pytanie CZY TO COŚ DA??? ... człowiek się namęczy, a efekt będzie podobny do tego który miałby miejsce i bez wentylacji ... tak więc lepiej się dopytać niż orobić bez wyraźnych tego efektów ... z góry za odpowiedzi wielkie dzięki ...
Napisano
Wilgotne plamy na suficie są efektem kondensacji pary wodnej zawartej w powietrzu na zimnej powierzchni betonu. Po ociepleniu kondensacji nie będzie, oczywiście jeśli od środka zapewni się izolację paroszczelną pod płytami gipsowo-kartonowymi.
Napisano
tylko jak dokładnie wygląda to ocieplenie ... wiem jedno na pewno będę stosował uni mate (wełne dokładnie 100) ... i chcąc niechcąc pojawia się tu pytanie czy taka wełna powinna wypełniać całą przestrzeń pomiędzy oryginalnym sufitem, a podwieszanym, czy może powinna zajmować pół tej przestrzeni ... wiem także to, że bezpośrednio pod płyty (pomiędzy profile, a płyty) daje się folie paroprzepuszczalną (żółtą) ... kolejność jest mniej więcej taka ... taras - powietrze, wolna przestrzeń - wełna 100 - profile - folia - płyty wodne ... i kolejne pytanie czy takie myślenie w zupełności wystarczy ... a może tak jak pisałem wcześniej, jakaś wentylacja dla pewności icon_smile.gif
Napisano
Cytat

tylko jak dokładnie wygląda to ocieplenie ... wiem jedno na pewno będę stosował uni mate (wełne dokładnie 100) ... i chcąc niechcąc pojawia się tu pytanie czy taka wełna powinna wypełniać całą przestrzeń pomiędzy oryginalnym sufitem, a podwieszanym, czy może powinna zajmować pół tej przestrzeni ... wiem także to, że bezpośrednio pod płyty (pomiędzy profile, a płyty) daje się folie paroprzepuszczalną (żółtą) ... kolejność jest mniej więcej taka ... taras - powietrze, wolna przestrzeń - wełna 100 - profile - folia - płyty wodne ... i kolejne pytanie czy takie myślenie w zupełności wystarczy ... a może tak jak pisałem wcześniej, jakaś wentylacja dla pewności icon_smile.gif



Wentylacja nad ocieplonym sufitem podwieszanym to doskonały pomysł na... spowodowanie zawilgocenia. Ciepłe powietrze z pomieszczenia zetknie się z zimną płytą tarasową i woda kropelkami będzie nawilżać wełnę mineralną.

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • https://koperrt.com/products/16072304607348528752213120?utm_source=ad&utm_medium=google&utm_origin=shopline&utm_campaign=636491&utm_content=23181985177&adset_id=187535772916&utm_term=780698919071&aatid=4779585835&gad_source=2&gad_campaignid=23181985177&gclid=CjwKCAiA3fnJBhAgEiwAyqmY5WFmWVEn9SZthO88c8_HxQVL0demJEIHMSolG6Kq14QQ2evmHAjg1RoC4UMQAvD_BwE    
    • Witam wszystkich forumowiczów!   Mam stary budynek, w którym ściany zewnętrzne są już ocieplone, ale dach pozostaje nieocieplony i przez niego ucieka dużo ciepła. Planuję na wiosnę ocieplić dach od góry styropianem EPS 100 (styropian dach/podłoga) o łącznej grubości 23 cm. Dach jest płaski z lekkim nachyleniem, powierzchnia około 100 m², pokryty papą, która zachowała się w całkiem dobrym stanie – nie jest uszkodzona, nie planuję jej zrywać, tylko oczyścić i zostawić jako podłoże.Na styropianie ma być położona papa termozgrzewalna (jedna lub dwie warstwy). Montaż styropianu będę wykonywał samodzielnie (klejenie + kołkowanie), a papę zgrzewalną zlecić fachowcowi, który się na tym zna.Mam kilka wątpliwości i pytań – bardzo proszę o Wasze opinie na podstawie doświadczeń: 1. Grubość i układanie styropianu: Czy lepiej położyć jedną warstwę 23 cm, czy podzielić na dwie warstwy (np. 11 cm + 12 cm) układane na mijankę? Wiem, że dwie warstwy lepiej eliminują mostki termiczne, ale to więcej pracy. Pomijając aspekt czasu i wysiłku – czy takie rozwiązanie naprawdę ma sens i daje zauważalną różnicę w izolacyjności?   2. Montaż i mocowanie styropianu: Dach nie będzie dodatkowo obciążony (tylko papa na wierzchu, bez chodzenia czy tarasu), ale ważne jest solidne mocowanie, żeby wiatr nie oderwał warstw. Planuję kleić styropian (klejem bitumicznym lub poliuretanowym) + kołkować.Dla grubości 23 cm – jakie kołki polecacie? Czy wystarczą o długości ok. 30 cm (żeby wystawały trochę w podłoże betonu)? Czy lepiej stosować metodę z otwornicą – wyciąć otwór w styropianie, włożyć kołek, a potem zatkać wyciętym krążkiem (żeby kołek nie wystawał i nie tworzył mostka)? Jeśli dwie warstwy: Czy wystarczy kołkować tylko dolną warstwę (do podłoża), a górną tylko przykleić do dolnej? Czy kołki muszą przechodzić przez obie warstwy dla lepszej stabilności?   3. Warstwa separacyjna na styropianie pod papę: Czytałem różne opinie – jedni polecają geowłókninę polipropylenową (200-300 g/m²) jako ochronę przed wysoką temperaturą palnika i separację, drudzy grubą folię PE (0,2 mm). Geowłóknina wydaje mi się lepsza (przepuszcza parę, nie topi się tak łatwo). Czy zgadzacie się, że geowłóknina to najlepsze rozwiązanie w takim przypadku, czy polecacie coś innego (np. folię PE)?
    • Zupełnie nie mam pojęcia gdzie to pęknięcie Od strony grzejnika? od strony zasilania? na korpusie zaworu?
    • Cześć, jak samodzielnie zabezpieczyć lekkie pęknięcie na rurce z termostatem? Jest to mikroskopijne pęknięcie bo moze z kropla dziennie sie wydostaje:)   Zalaczam zdjęcie, do lepszego nie mam dostępu. Ps. Pęknięcie jest na ten najszersze części 
    • Komentarz dodany przez Tomek: zdecydowanie odradzam.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...