Skocz do zawartości

proszę o pomoc:


Recommended Posts

Napisano
mam problem z ociepleniem sufitu w pomieszczeniu znajdującym się bezpośrednio pod tarasem ... taras ten nie posiada żadnej izolacji zewnętrznej ... sufit pomieszczenia będzie podwieszany na profilach CD60 do których to przykręcone będą płyty gipsowo kartonowe o grubości 12,5 mm ... płyty na wszelki wypadek będą wodoodporne ... i tu zaczynają się schody ... co umieścić pomiędzy płytą a oryginalnym sufitem czyli tarasem ... może wełna, styropian, folia paroizolacyjna ... nie chciał bym być niemile zaskoczony pewnego dnia gdy to obudzę się mając nad głową grzyba czy też zacieki ... co zrobić by nie skraplała się woda ... proszę o pomoc ... z góry dziękuje ...
Napisano
Ciężka sprawa - takie rzeczy dużo lepiej jest ocieplać od zewnątrz...
Musisz oddzielić dopływ pary wodnej do izolacji termicznej i stropu pod tarasem. Czyli możesz dać wełnę pod strop (zakładam, że taras nie przecieka). Pod to folię izolacyjną (szczelnie) i płyty KG.
Napisano
Jeśli do ocieplenia użyje się wełny mineralnej konieczna będzie folia paroizolacyjna mocowana bezpośrednio pod płytami. Natomiast przy zastosowaniu styropianu nie jest to konieczne.
Napisano
taras nie przecieka, jednak w zimie pojawiają się na suficie przemrożenia, takie jak by plamy ... tak więc ciężko jest określić czy po zamontowaniu podwieszanego sufitu nie wystąpi problem w postaci skraplającej się wody, która to w pewnym czasie może znaleźć sobie ujście ... to mnie trochę odstrasza ... myślałem o wentylacji ... tz. otwór z jednej i z drugiej strony pokoju ... oczywiście wentylacja ta znajdowała by się pomiędzy podwieszanym sufitem, a oryginalną płytą .... i tu pojawia się pytanie CZY TO COŚ DA??? ... człowiek się namęczy, a efekt będzie podobny do tego który miałby miejsce i bez wentylacji ... tak więc lepiej się dopytać niż orobić bez wyraźnych tego efektów ... z góry za odpowiedzi wielkie dzięki ...
Napisano
Wilgotne plamy na suficie są efektem kondensacji pary wodnej zawartej w powietrzu na zimnej powierzchni betonu. Po ociepleniu kondensacji nie będzie, oczywiście jeśli od środka zapewni się izolację paroszczelną pod płytami gipsowo-kartonowymi.
Napisano
tylko jak dokładnie wygląda to ocieplenie ... wiem jedno na pewno będę stosował uni mate (wełne dokładnie 100) ... i chcąc niechcąc pojawia się tu pytanie czy taka wełna powinna wypełniać całą przestrzeń pomiędzy oryginalnym sufitem, a podwieszanym, czy może powinna zajmować pół tej przestrzeni ... wiem także to, że bezpośrednio pod płyty (pomiędzy profile, a płyty) daje się folie paroprzepuszczalną (żółtą) ... kolejność jest mniej więcej taka ... taras - powietrze, wolna przestrzeń - wełna 100 - profile - folia - płyty wodne ... i kolejne pytanie czy takie myślenie w zupełności wystarczy ... a może tak jak pisałem wcześniej, jakaś wentylacja dla pewności icon_smile.gif
Napisano
Cytat

tylko jak dokładnie wygląda to ocieplenie ... wiem jedno na pewno będę stosował uni mate (wełne dokładnie 100) ... i chcąc niechcąc pojawia się tu pytanie czy taka wełna powinna wypełniać całą przestrzeń pomiędzy oryginalnym sufitem, a podwieszanym, czy może powinna zajmować pół tej przestrzeni ... wiem także to, że bezpośrednio pod płyty (pomiędzy profile, a płyty) daje się folie paroprzepuszczalną (żółtą) ... kolejność jest mniej więcej taka ... taras - powietrze, wolna przestrzeń - wełna 100 - profile - folia - płyty wodne ... i kolejne pytanie czy takie myślenie w zupełności wystarczy ... a może tak jak pisałem wcześniej, jakaś wentylacja dla pewności icon_smile.gif



Wentylacja nad ocieplonym sufitem podwieszanym to doskonały pomysł na... spowodowanie zawilgocenia. Ciepłe powietrze z pomieszczenia zetknie się z zimną płytą tarasową i woda kropelkami będzie nawilżać wełnę mineralną.

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Raczej tak - inaczej deweloper nie dostałby pozwolenia na budowę bo projekt nie spełniałby przepisów.  ?  
    • Proszę o poradę tych, co się znają, bo pojęcia nie mam jak właściwie do tematu podejść. Dwa lata temu stałem się właścicielem jednego z lokali na niewielkim osiedlu szeregowców. Niedawno dopiero zastanowił mnie fakt, że nie mamy dostępu do dachu. Temat zaistniał tym bardziej, że chcemy podejść do przeglądu kominowego i na fakt braku dostępu do dachu zwrócił uwagę kominiarz. Stwierdził, że takiego dostępu wymagają przepisy i powołał się na Rozporządzenie Ministra Infrastruktury w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać budynki i ich usytuowanie. Konkretnie w Dziale VII. Bezpieczeństwo użytkowania, § 308 Wejścia na dach napisane jest, że w budynkach o dwóch lub więcej kondygnacjach nadziemnych należy zapewnić wyjście na dach co najmniej z jednej klatki schodowej, umożliwiające dostęp na dach i do urządzeń technicznych tam zainstalowanych. W odpowiedzi na zadane pytanie deweloper odpowiedział, że dostęp do dachu z zewnątrz (drabina na stałe przymocowana do elewacji) nie jest wymagana przepisami, ponieważ przepis dotyczy jedynie budynków z wydzieloną wewnętrzną klatką schodową. Nie rozumiem tego, że dwukondygnacyjny budynek (czyli minimum parter z piętrem, tak?) z wewnętrzną wydzieloną klatką schodową powinien taki dostęp mieć a budynek w zabudowie szeregowej (każdy lokal ma swoje wewnetrzne schody, które nie są traktowane jako "klatka schodowa"?) już nie, mimo że wysokość takiego budynku może być przecież identyczna? Dostęp do kominów to jedno, ale na przykład jakieś zaprószenie ognia i... możemy sobie z dołu tylko patrzeć i czekać aż strażacy przyjadą - oby na czas. Czy deweloper ma rację?
    • Firma Real Klim świadczy usługi z zakresu klimatyzacji, wentylacji i rekuperacji na terenie województw małopolskiego i śląskiego. Posiadamy certyfikaty oraz uprawnienia państwowe, które są niezbędne przy wykonywaniu prac montażowo - serwisowych. https://realklim.pl/   Nasza firma specjalizuje się w profesjonalnym montażu klimatyzacji w domach, biurach i lokalach usługowych. Gwarantujemy szybki, solidny i estetyczny montaż oraz fachowe doradztwo w doborze urządzeń. https://realklim.pl/klimatyzacja   Oferujemy kompleksowy serwis klimatyzacji – od przeglądów po naprawy. Dbamy o wydajność, czystość i długą żywotność Twojego urządzenia. https://realklim.pl/serwis-klimatyzacji   Projektujemy i montujemy systemy wentylacyjne dopasowane do potrzeb budynku. Zapewniamy komfort oddychania i skuteczne usuwanie wilgoci. https://realklim.pl/wentylacja   Zajmujemy się instalacją i serwisem systemów rekuperacji, które zapewniają świeże powietrze w domu i pozwalają oszczędzadź na ogrzewaniu. https://realklim.pl/rekuperacja   Specjalizujemy się w montażu pomp ciepła – ekologicznego źródła ogrzewania. Pomagamy dobrać odpowiednie urządzenie i zapewniamy jego obsługę. https://realklim.pl/pompy-ciepła   Sprawdź Naszą wizytówkę Google, sprawdź opinię klientów oraz wybrane realizacje: Wizytówka Google
    • Chcąc wylać poduszki pod nadproża, musimy je najpierw zaszalować. Tym właśnie będziemy się teraz zajmować.  
    • Drewniane podłogi to klasyka, która z czasem może wymagać miejscowych napraw – szczególnie wtedy, gdy pojawią się przebarwienia, plamy lub drobne uszkodzenia na pojedynczych deskach. Dobrą wiadomością jest to, że nie musisz od razu cyklinować całej powierzchni. Dzięki produktom marki Osmo można łatwo i estetycznie odnowić pojedynczą deskę, bez widocznych różnic w kolorze i strukturze. Krok 1: Wydzielenie uszkodzonej deski Najpierw dokładnie określ deskę, która wymaga renowacji. Następnie oklej jej krawędzie taśmą malarską, najlepiej niebieską lub różową, która jest delikatna i nie uszkadza powierzchni ani sąsiednich desek. Taśma zapobiegnie przypadkowemu przetarciu lub zabarwieniu sąsiednich fragmentów podłogi. Krok 2: Szlifowanie powierzchni Za pomocą papieru ściernego o gradacji 180 przeszlifuj powierzchnię deski. Usuniesz w ten sposób stare powłoki, przebarwienia oraz drobne rysy. Szlifuj zawsze wzdłuż włókien drewna, a po zakończeniu dokładnie odkurz i przetrzyj wilgotną ściereczką, by pozbyć się pyłu. Krok 3: Nadanie koloru – bejce olejne i woski dekoracyjne Osmo Kiedy powierzchnia jest sucha i czysta, czas na nadanie jej odpowiedniego odcienia. Użyj bejcy olejnej Osmo lub wosków dekoracyjnych Osmo, w zależności od wykończenia reszty podłogi. Aplikacja wygląda następująco: Nanieś niewielką ilość bejcy lub wosku przy pomocy gąbki lub miękkiej szmatki. Następnie wetrzyj preparat równomiernie w drewno, zgodnie z kierunkiem słojów. Nadmiar produktu zetrzyj czystą szmatką, tak by kolor był jednolity i bez smug. To bardzo ważny etap – dobór koloru musi być maksymalnie zbliżony do reszty podłogi. Warto wcześniej wykonać próbę na niewidocznym fragmencie lub na kawałku podobnego drewna. Pozostaw do wyschnięcia na 24 godziny. Krok 4: Zabezpieczenie powierzchni – Wosk Twardy Olejny Osmo Po wyschnięciu koloru, nałóż warstwę ochronną – najlepiej sprawdzają się produkty: Osmo 3062 (półmat) Osmo 3065 (mat) Aplikacja: Nałóż cienką warstwę wosku twardego olejnego przy użyciu pędzla lub wałka. Pozostaw do wyschnięcia na 24 godziny. Delikatnie zmatow powierzchnię papierem ściernym (np. gradacja 240). Nałóż drugą, finalną warstwę tego samego produktu i pozostaw do pełnego wyschnięcia. Dodatkowe wskazówki: Zawsze pracuj w dobrze wentylowanym pomieszczeniu. Unikaj nakładania zbyt grubej warstwy – produkty Osmo są bardzo wydajne. Nie chodź po naprawianej powierzchni przez co najmniej 2–3 dni, aby powłoka miała czas się utwardzić. Jeśli odcień różni się od reszty, można dodać drugą warstwę koloru, ale zawsze wykonuj próbę wcześniej. Podsumowanie Dzięki odpowiednim materiałom i precyzyjnej pracy, renowacja pojedynczej deski podłogowej może być szybka i bardzo skuteczna. Produkty Osmo, takie jak bejce olejne, woski dekoracyjne i wosk twardy olejny, pozwalają na punktową naprawę bez konieczności renowacji całej podłogi. Kluczem do sukcesu jest dobranie odpowiedniego koloru i staranne wykonanie każdego etapu – od szlifowania po finalne zabezpieczenie powierzchni.  
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...