Skocz do zawartości

Nowa łazienka - zniszczone płytki i fugi :/


loczek

Recommended Posts

Napisano
Kafelki w łazience są matowe - seria Tubądzin Inverno. Na podłodze mam brązowe płytki, w całej łazience brązowa fuga firmy Atlas.

Zaczęło się od tego, że Pan który kładł płytki za długo przytrzymał fugę i odbarwiło mi na całej jednej ścianie wszystkie jasne płytki - rozpoczęła się walka z odbarwieniami - zaczął używać różnych płynów, żeby usunąć plamy - skutek był taki, że plam na kaflach nie było, ale fugi wyglądały jakby miały 15 lat.
Powiedział mi, że mam kupić Delfina i przemyć kafelki oraz fugi i wtedy wszystko będzie w porządku. Nie znam się na tym zupełnie, tak więc posłuchałam "dobrej rady" i użyłam tego płynu. Efekt był taki, że Pan kafelkarz był już na innej robocie a mi została łazienka w takim stanie, że płakać sie chciało. Płytki wyglądały tak, jakby ktoś pokrył je lakierem do paznokci - mimo tego, że starałam się równiutko nanieść ten płyn, to powstały jakieś zacieki, których się nie dało usunąć. W ruch poszedł Atlas Szop 2000, który jest przeznaczony do usuwania tego Delfina - niestety pozostały rożne plamy, odbarwienia na płytkach - pod pewnym kątem widać na ścianie (na brązowych płytkach), że w jednym miejscu płytka jest bardziej matowa, w drugim mniej a do tego doszły białe jakieś zacieki, których nie można zmyć. Na podłodze zamiast brązowych fug mam białe - taki powstał niezmywalny osad icon_sad.gif

Nie mam już ani pomysłów ani siły, dlatego bardzo proszę kogoś o radę, czym usunąć ten biały osad i co można zrobić z fugami, żeby były brązowe a nie białe.
Napisano
Zgodnie z zaleceniami producenta fugi, przed jej użyciem powinna być wykonana próba, czy nie pozostawia ona śladów na płytkach nieszkliwionych. Późniejsze zabiegi, jak widać, okazały się mało skuteczne i raczej trudno spodziewać się znalezienia sposobu na usuniecie plam, gdyż preparaty te mogły wniknąć w porowata strukturę płytek.
  • 2 miesiące temu...
Napisano
Cytat

Zaczęło się od tego, że Pan który kładł płytki za długo przytrzymał fugę i odbarwiło mi na całej jednej ścianie wszystkie jasne płytki - rozpoczęła się walka z odbarwieniami - zaczął używać różnych płynów, żeby usunąć plamy - skutek był taki, że plam na kaflach nie było, ale fugi wyglądały jakby miały 15 lat.
Powiedział mi, że mam kupić Delfina i przemyć kafelki oraz fugi i wtedy wszystko będzie w porządku. Nie znam się na tym zupełnie, tak więc posłuchałam "dobrej rady" i użyłam tego płynu. Efekt był taki, że Pan kafelkarz był już na innej robocie a mi została łazienka w takim stanie, że płakać sie chciało. Płytki wyglądały tak, jakby ktoś pokrył je lakierem do paznokci - mimo tego, że starałam się równiutko nanieść ten płyn, to powstały jakieś zacieki, których się nie dało usunąć. W ruch poszedł Atlas Szop 2000, który jest przeznaczony do usuwania tego Delfina - niestety pozostały rożne plamy, odbarwienia na płytkach - pod pewnym kątem widać na ścianie (na brązowych płytkach), że w jednym miejscu


Witam, to mój pierwszy post na tym forum, ale w "branży" jestem już 18 lat.
Delfin lekarstwem na wszystko..., ileż to razy zabrakło mi śliny żeby wybić z głowy ludziom stosowanie tego produktu.
To jest swoisty lakier akrylowy, zabezpieczy istniejące dobrze wykonane powłoki natomiast niczego nie jest w stanie naprawić. Efekt jest taki jakby maskować smród dezodorantem, śmierdzi nadal tyle że gorzej bo na dwie nuty. Jeszcze jest jeden problem z tego typu środkami jak Delfin. One są prawie nieusuwalne chemicznie, a jeżeli dają się usunąć to ze szkodami dla podłoża.
Znów Szop nie jest produktem do usuwania Delfina, to kwas i jedyne jego zadanie to usuwanie zabrudzeń pochodzenia cementowego, jak fugi i zaprawy. Niestety żle zastosowany uszkadza fugi i czasami okładziny nieodporne na stężone kwasy.
Powinien on być zastosowany w stanie rozcieńczonym do usuwania zabrudzeń po fudze, na namoczoną uprzednio okładzinę, aby powstałe w wyniku jego działania sole nie wniknęły w głąb fugi.
  • 5 miesiące temu...
Napisano
Fuga powinna byc na lozona w miejscu najmniej widocznym ( pod brodzikiem , wanna) w miejscu kontrolnym dla sprawdzenia ewentualnego odbarwienia kolorow.
Nielubie krytykowac czyjes pracy bo ktos wlozyc w to prace ,czas i energie ale szlak mnie trafia jak ludzie zwalaja wine na cos innego ( to material,to klej,to fuga) a nie na siebie. mogl poprostu za dlugo trzymac fuge.Wyprowadzil ja na sile jak juz zabarwila.Potem zamiast samemu sprobowac uzyc swego Delfina polecił to Pani.Delfin ma na celu zredukowac chlonnosc spoin i zwiekszyc ich odpornosc na zabrudzenie.
Zebral kase i tyle go widzieli.A znizyl chociaz z ceny zmniejszyl kwote za swoj błąd?
W przypadku gdyby fuga zabarwila kafle.Nalezy ja zmienic na inna (np innej firmy) lub dobrac inny odcien.Np z tonowac a nie uwypuklic fuge.Ryzyko zabarwienia jest mniejsze.Ale oczywiscie to zalezy od klienta czy chce fuge uwypuklona czy z tonowana z kaflami.
Co proponuje ........
usunięcie fugi np skrobakiem (niestety zmudna i czasochlonna praca).Dostepne sa w marketach po kilka zlotych.Najlepeij usuniete do samego konca chociaz mozna zostawic odsloniete krawedzie na calej szerokosci i jedynie poglebić fugę.Calosc potem porzadnie przemyc ciepłą wodą i szorstka gąbką (zadna szpachelką !!!! czy szczotką druciana!!!!!!) Prosze pamietac ze ma Pani odsloniete krawedzie plytek i kazde twarde urzadzenie moze spowodowac odprysk szkliwa czy uszczerbek krawedzi.Potem raz jeszcze uzyc fugi ale tym razem sprawdzic.I w odpowiednim momencie zatrzec fuge.
Co do płytek neistety ale trzeba z nimi jeszcze chwilkę pożyć. Nadją sie jedynie do wymiany jesli fuga nie zostala usunieta w miare szybko a plytki czyszczone zaraz po odbarwieniu.

mam pytanie.
Nie byla to czasem fuga epoksydowa?? Bardzo czesto fugi epoksydowe rowniez barwią......


PZDR
MG

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Taras z naturalnego drewna to inwestycja w estetykę i komfort przestrzeni zewnętrznej. Aby jednak drewno zachowało swoje walory na długie lata, kluczowa jest odpowiednia impregnacja i konserwacja już na etapie przygotowania desek. Poniżej przedstawiamy sprawdzony sposób impregnacji nowej deski tarasowej, oparty na produktach marki OSMO. 1. Wstępna impregnacja – WR Aqua Osmo Pierwszym krokiem jest wstępne zabezpieczenie desek. Impregnat WR Aqua Osmo to bezbarwny środek ochronny na bazie wody, który skutecznie zabezpiecza drewno przed sinizną, pleśnią oraz szkodnikami. Kiedy? Impregnację wykonujemy przed montażem, najlepiej 2 dni przed planowanym olejowaniem. Jak? Środek nanosimy pędzlem lub wałkiem na wszystkie powierzchnie deski – zarówno widoczne, jak i niewidoczne – w jednej warstwie. Po co? Zapewnia to równomierną ochronę drewna i zapobiega jego degradacji od środka. 2. Olejowanie przed montażem – Osmo Olej Tarasowy Po upływie co najmniej 48 godzin od impregnacji WR Aqua, przystępujemy do pierwszego olejowania. Produkt: Olej tarasowy OSMO – bezbarwny lub kolorystycznie dobrany do naturalnego odcienia deski. Jak? Nakładamy z dwóch stron deski cienką warstwę oleju, używając pędzla, szmatki lub wałka. Pozwalamy na dokładne wchłonięcie i wyschnięcie. Dlaczego? Takie przygotowanie pozwala zabezpieczyć również powierzchnie deski, które po montażu będą niewidoczne, co znacząco zwiększa trwałość całej konstrukcji. 3. Montaż desek i finalne wykończenie Po wyschnięciu oleju przystępujemy do montażu tarasu. Gdy deski są już solidnie zamocowane, możemy wykonać drugą warstwę oleju tarasowego – tym razem tylko na widocznej stronie. Cel: Ta warstwa nadaje ostateczny wygląd i zapewnia pełną ochronę przed działaniem czynników atmosferycznych – deszczu, UV i zmian temperatury. Wskazówka: Prace najlepiej prowadzić w suchy, ciepły dzień, unikając pełnego słońca, które może zbyt szybko wysuszyć produkt. Dlaczego warto trzymać się tej kolejności? Poprawna impregnacja i olejowanie przed montażem to inwestycja w trwałość i wygląd tarasu. Chroniąc drewno z każdej strony, zapobiegamy jego wypaczaniu, pękaniu i przedwczesnemu starzeniu. Produkty OSMO tworzą elastyczną, mikroporowatą powłokę, która nie łuszczy się i pozwala drewnu oddychać, co jest szczególnie ważne przy konstrukcjach zewnętrznych.   Podsumowanie – schemat impregnacji nowej deski tarasowej: Impregnacja WR Aqua OSMO – minimum 2 dni przed olejowaniem Pierwsza warstwa oleju tarasowego – z dwóch stron przed montażem Montaż desek tarasowych Druga warstwa oleju – na wierzchnią, widoczną stronę po montażu
    • Planuje dzialke na wsi, lub na obszarze znacznie oddalonym od miasta (tak, wiem ma malo czasu - do polowy nast. roku, dlatego badam temat).
    • Mógłbyś to przetłumaczyć na język polski?
    • Nie we wszystkich lokalizacjach takie rozwiązanie jest dozwolone, Zależy gdzie masz działkę. 
    • Mieszkanie w budynku to akurat nie problem bo budowa i tak przeciągnie się przez dłuższy czas - tu akurat mam pomysł jak to rozwiązać.   Siec ciepłownicza – planuje ogrzewać dom piecem na paliwo stale i będę posiadał zbiornik na ciepłą wodę, którą podgrzeje piecem albo elektrycznie, więc logicznie rzecz biorąc nie powinienem potrzebować oświadczenia o podłączeniu do sieci ciepłowniczej.   Dziękuje za odp. - mam przynajmniej kolejny temat do poruszenia z radcą.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...