Skocz do zawartości

rozsypujacy sie balkon:( Pomocy!!!


Recommended Posts

Napisano
Witam,mam problem ze swoim rozsypujacym sie balkonem.Obecnie ocieplam dom i przy okazji chce odnowic balkon.Moj majster mi radzi aby na goly beton polozyc plytki, ja juz sam nie wiem. wczesniej mialem beton, pape i beton a na to plytki. po 3 zimach plytki szlag trafil, a na dodatek zaczelo mi rozsadzac balkon od spodu...Zbilem go do 1 warstwy betonu i teraz nie wiem co robic?(nie jestem budowlancem:)) czy posluchac sie majstra?pomóżcie? icon_smile.gif
Napisano
Na płytę balkonową należy nałożyć izolację z tzw. płynnej folii i po jej wyschnięciu można kleić płytki klejem elastycznym. Konieczne są obróbki blacharskie na krawędziach, aby ściekająca woda nie powodowała zamakania spodu płyty balkonowej.
Napisano
Dziekuje za odpowiedź icon_smile.gif ... slyszalem jeszcze od znajomego ze mozna na plyte balkonowa nalozyc folie, a na to cos na bazie zywicy i podobno nawet nie trzeba klasc plytek,podobno taniej wychodzi i balkon jest dobrze zabezpieczony?pozdrawiam:)
  • 4 tygodnie temu...
Napisano
Mam pytanie??? Czy jezeli na płyte balkonową połoze folie w płynie a na to zamiast płytek tzw mozaikę (taka co idzie na sciany) , ona jest na bazie zywicy, czy to zda egzamin??? Przeliczylem ze taniej mnie to wyniesie niz plytki, a ladnie wyglada.icon_smile.gif
  • 1 miesiąc temu...
Napisano
Cytat

Mam pytanie??? Czy jezeli na płyte balkonową połoze folie w płynie a na to zamiast płytek tzw mozaikę (taka co idzie na sciany) , ona jest na bazie zywicy, czy to zda egzamin??? Przeliczylem ze taniej mnie to wyniesie niz plytki, a ladnie wyglada.icon_smile.gif


Kto to będzie czyścił ? i jak ? Folie czy szlamy uszczelniające na tarasy i balkony maja to do siebie że muszą być "zabezpieczone" przed uszkodzeniami mechanicznymi poprzez przykrycie trwałą okładziną, łatwą do utrzymania. Estetyczne to nie będzie bo kilku miesiącach użytkowania.
Napisano
Wiem, tez mi ten pomysł odradzili ludzie. Balkony i tak juz zrobiłem, ale na 2 sposoby. Na pierwszym na płytę balkonową położyłem papę ICOPAL (podobno lepsza), na to 4-5 cm wylewki ze spadkiem( z obróbka blacharska) i na to po zagruntowaniu Farbę epoxydową IZOHAN Epoxy p-405 (2 razy). Na drugi balkon (zależało mi na lekkim balkonie!) na płytę (bez papy) naciągnąłem CERESIT 17 na to 11 ze spadkiem (oczywiście obróbka blacharska) i na to znowu farba epoksydowa. Zobaczymy który pomysł bedzie lepszy i czy którys sie sprawdzi....... czas pokaze icon_smile.gif pozdr
Napisano
Cytat

Wiem, tez mi ten pomysł odradzili ludzie. Balkony i tak juz zrobiłem, ale na 2 sposoby. Na pierwszym na płytę balkonową położyłem papę ICOPAL (podobno lepsza), na to 4-5 cm wylewki ze spadkiem( z obróbka blacharska) i na to po zagruntowaniu Farbę epoxydową IZOHAN Epoxy p-405 (2 razy). Na drugi balkon (zależało mi na lekkim balkonie!) na płytę (bez papy) naciągnąłem CERESIT 17 na to 11 ze spadkiem (oczywiście obróbka blacharska) i na to znowu farba epoksydowa. Zobaczymy który pomysł bedzie lepszy i czy którys sie sprawdzi....... czas pokaze icon_smile.gif pozdr


Trochę szkoda że nie zalogowałem sie wcześniej mam na tym polu spore doświadczenie, od 18 lat oglądam spieprzone balkony, dlatego podam technologie która poprawnie wykonana jeszcze nie zawiodła. Balkony i Tarasy masz pod linkiem wszystkie rozwiązania.
Napisano
Ja nie kładłem płytek bo sie boję, ze znowu odpadna. Ile pieniędzy mozna ładowac w te balkony? Ciekaw jestem jak sprawdzi sie ta farba epoksydowa, na pewno wyszła mnie taniej niż płytki icon_smile.gif Jezeli sie nie sprawdzi, bede kladł płytki i zrobie wg zalecen, ale chce zobaczyć co bedzie działo sie z balkonami po zimie:)
Napisano
Filozofia tej technologii którą zamieściłem jest prosta Płytki są mocowane bezpośrednio na specjalnej warstwie uszczelniającej wykonanej ze spadkiem (bez żadnego jastrychu/betonu na uszczelnieniu). Powoduje to to że jedynymi elementami narażonymi na penetrację przez wodę są : płytka, fuga, i klej. Wszystkie są wodo i mrozoodporne, wylewka i podłoże są całkowicie odizolowane od wilgoci.
Największym zagrożeniem dla tarasów jest woda która wnika pod płytkę i nie ma gdzie odpłynąć gdyż pod wylewką jest izolacja wykonana bez spadku więc się tam gromadzi i zimą zamarza. Zamarzając musi wysadzić płytkę aby zwiększyć swoja objętość. Po takiej pierwszej operacji tworzy jeszcze więcej szczelin i rys do prezentacji przez wodę

Co więcej jeden z klejów V "coś tam" to klej rozpływny który pod naciskiem płytki sie nagle rozlewa powodując że płytka przylega całą powierzchnia i nie ma gdzie gromadzić się woda opadowa.

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Witam wszystkich forumowiczów!   Mam stary budynek, w którym ściany zewnętrzne są już ocieplone, ale dach pozostaje nieocieplony i przez niego ucieka dużo ciepła. Planuję na wiosnę ocieplić dach od góry styropianem EPS 100 (styropian dach/podłoga) o łącznej grubości 23 cm. Dach jest płaski z lekkim nachyleniem, powierzchnia około 100 m², pokryty papą, która zachowała się w całkiem dobrym stanie – nie jest uszkodzona, nie planuję jej zrywać, tylko oczyścić i zostawić jako podłoże.Na styropianie ma być położona papa termozgrzewalna (jedna lub dwie warstwy). Montaż styropianu będę wykonywał samodzielnie (klejenie + kołkowanie), a papę zgrzewalną zlecić fachowcowi, który się na tym zna.Mam kilka wątpliwości i pytań – bardzo proszę o Wasze opinie na podstawie doświadczeń: 1. Grubość i układanie styropianu: Czy lepiej położyć jedną warstwę 23 cm, czy podzielić na dwie warstwy (np. 11 cm + 12 cm) układane na mijankę? Wiem, że dwie warstwy lepiej eliminują mostki termiczne, ale to więcej pracy. Pomijając aspekt czasu i wysiłku – czy takie rozwiązanie naprawdę ma sens i daje zauważalną różnicę w izolacyjności?   2. Montaż i mocowanie styropianu: Dach nie będzie dodatkowo obciążony (tylko papa na wierzchu, bez chodzenia czy tarasu), ale ważne jest solidne mocowanie, żeby wiatr nie oderwał warstw. Planuję kleić styropian (klejem bitumicznym lub poliuretanowym) + kołkować.Dla grubości 23 cm – jakie kołki polecacie? Czy wystarczą o długości ok. 30 cm (żeby wystawały trochę w podłoże betonu)? Czy lepiej stosować metodę z otwornicą – wyciąć otwór w styropianie, włożyć kołek, a potem zatkać wyciętym krążkiem (żeby kołek nie wystawał i nie tworzył mostka)? Jeśli dwie warstwy: Czy wystarczy kołkować tylko dolną warstwę (do podłoża), a górną tylko przykleić do dolnej? Czy kołki muszą przechodzić przez obie warstwy dla lepszej stabilności?   3. Warstwa separacyjna na styropianie pod papę: Czytałem różne opinie – jedni polecają geowłókninę polipropylenową (200-300 g/m²) jako ochronę przed wysoką temperaturą palnika i separację, drudzy grubą folię PE (0,2 mm). Geowłóknina wydaje mi się lepsza (przepuszcza parę, nie topi się tak łatwo). Czy zgadzacie się, że geowłóknina to najlepsze rozwiązanie w takim przypadku, czy polecacie coś innego (np. folię PE)?
    • Zupełnie nie mam pojęcia gdzie to pęknięcie Od strony grzejnika? od strony zasilania? na korpusie zaworu?
    • Cześć, jak samodzielnie zabezpieczyć lekkie pęknięcie na rurce z termostatem? Jest to mikroskopijne pęknięcie bo moze z kropla dziennie sie wydostaje:)   Zalaczam zdjęcie, do lepszego nie mam dostępu. Ps. Pęknięcie jest na ten najszersze części 
    • Komentarz dodany przez Tomek: zdecydowanie odradzam.
    • Hurtownia budowlana: OLI - Tomasz Kraska Województwo: lubelskie Miasto: Puchaczów Pełny opis hurtowni pod adresem: https://budujemydom.pl/hurtownie-budowlane/lubelskie/oli-tomasz-kraska
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...