Skocz do zawartości

zmiana grubości ścian zewnętrznych


Recommended Posts

Witam serdecznie.
Mam taki problem ze ścianami.
Mam już wydane pozwolenie na budowę - po prawie 14 miesiącach od początku gromadzenia kwitów. Nie mam jeszcze kierownika budowy i jeszcze nie rozpoczynam budowania.
Ale.
W projekcie domu mam ścianę fundamentową 25cm z bloczków betonowych i później scianę z porothermu 25 cm plus docieplenie styropianem 15 cm.
Czyli razem 40cm ściana. Teraz wyszło, że chciałbym zamienić tą ścianę dwuwarstwową na jednowarstwową - zona nie toleruje styropianu - na porotherm 38 cm plus tynk to byłoby 40cm.
Czy można postawić na ścianie fundamentowej 25 cm - - pustak ceramiczny 38cm z nawisem po bokach po 6,5 cm, albo 13 cm na zewnątrz zamiast tego docieplenia. Czy takie zmiany może wprowadzić kierownik budowy lub np. odwrócenie bloczka fundamentowego w poprzek.
czy takie zmiany wiążą się z - nie wiem zmianą pozwolenia na budowę - albo jakimś aneksem do pozwolenia czy wcale nie zgłasza się tego.
Poproszę o opinie lub porady.
Pozdro
Link do komentarza
Tak czytam i liczę: 25+25+15=65 cm Zgadza się? A ty wyliczyłeś podając takie dane, że będziesz miał ścianę o grubości 40 cm.

Poza tym jak to możliwe żebyś nie miał kierownika budowy jak masz pozwolenie. Przecież jak skladasz dokumenty to musisz mieć kierownika inaczej nie otrzymasz pozwolenia.

Uważam że tak duże zmiany musi nanieść projektant i trzeba prosić o aktualizacje pozwolenia. Paniętaj też, że pozwolenie ważne jest przez dwa lata od wydania decyzji.
Link do komentarza
Cytat

Tak czytam i liczę: 25+25+15=65 cm Zgadza się? A ty wyliczyłeś podając takie dane, że będziesz miał ścianę o grubości 40 cm.

Poza tym jak to możliwe żebyś nie miał kierownika budowy jak masz pozwolenie. Przecież jak skladasz dokumenty to musisz mieć kierownika inaczej nie otrzymasz pozwolenia.

Uważam że tak duże zmiany musi nanieść projektant i trzeba prosić o aktualizacje pozwolenia. Paniętaj też, że pozwolenie ważne jest przez dwa lata od wydania decyzji.



Kolega pisze o ścianie fundamentowej 25cm, nie wiem czemu sumujesz grubość ściany fundamentowej i właściwej. Kierownik budowy nie jest potrzebny do pozwolenia, też nie wiem skąd to wyciągnąłeś.
Co do meritum- prawda jest taka,że często ludzie zmieniając budulec ścian i nie ma z tym problemu, nikt się na pewno nie bawi w jakieś aktualizacje pozwolenia, bo nawet jeśli ktokolwiek przyjdzie na odbiór, co już jest mało prawdopodbne, to i tynku odbijać nie będzie. Więc nie widzę problemu.

pozdrawiam
Marek
Link do komentarza
myslę że fundament powinien być szerszy, dostosowany do szerokości ścian nośnych, większy jest też koszt takiej ściany, ale oczywiście potem nie trzeba inwestować w ocieplenie, taki sobie dylemacik, trzeba pamiętać aby na gotowo wymiary zewnętrzne budynku nie były większe niż w projekcie. Też miałem taki dylemat ale wybrałem jak w projekcie tj.25+12styropian.
Link do komentarza
Cytat

myslę że fundament powinien być szerszy, dostosowany do szerokości ścian nośnych, większy jest też koszt takiej ściany, ale oczywiście potem nie trzeba inwestować w ocieplenie, taki sobie dylemacik, trzeba pamiętać aby na gotowo wymiary zewnętrzne budynku nie były większe niż w projekcie. Też miałem taki dylemat ale wybrałem jak w projekcie tj.25+12styropian.


Dzięki serdeczne za odpowiedzi.
Właśnie ten fundament mnie martwi, bo jeśli zachować wymiary wewnętrzne budynku to nawis w stosunku do ściany fundamentowej 25 cm byłby 13 cm na zewnątrz ale znajomi mi podpowiadają, że jednak lepiej dać styropian i pustak ceramiczny albo suporeks. Podobno jednak izolacyjność takich ścian jest dużo lepsza a zatem straty mniejsze. No i wymiary będą takie jak w projekcie zachowane.
Ale dzięki za porady.
Sprostowanie - kierownika budowy nie trzeba mieć do pozwolenia, dopiero jak się składa o rozpoczęcie robót budowlanych.
teraz pozostanie dylemat jaki materiał zastosować czy porotherm 25 cm czy pustak u-220- 25cm.
Muszę poszukać jakie mają parametry.

A tak na marginesie czy ktoś ma ściany z porothermu - czy da się na takiej ścianie w kuchni np. powiesić szafki.
Pozdro.
Link do komentarza

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Po 15 latach chyba mu przeszło, co?
    • Budynek nowy, oddany do użytku na początku 2024 r. Ostatnio zauważyłam „pęknięcia” pomiędzy podłogą a listwami. Czy to oznaka osiadania budynku? Nie widać narazie pęknięć ścian. Problem najbardziej widoczny w garażu, kotłowni. W pokojach to jedynie drobnostka wyglądająca jak pęknięcie pod wpływem ciężaru, ucisku mebla.
    • Poszukaj belki na suficie.
    • Wilgoć wykrapla się z powietrza tam, gdzie to powietrze zostaje ochłodzone. To po prostu konsekwencja zmiany (wzrostu) jego wilgotności względnej wraz ze spadkiem temperatury. Jeżeli trzeba to dokładniej objaśnić, to proszę pisać. Bo to akurat dość ważna kwestia związana chociażby z ze wszystkimi pomieszczeniami użytkowymi, a już z poddaszami w szczególności ze względu na ruch pary wodnej przez ocieplenie dachu.  Tu nam się to przekłada na dwie możliwe sytuacje, w których zakładamy, że rury są nieizolowane.  1. Wentylacja wyciągowa. Usuwamy tą rurą ciepłe ii wilgotne powietrze, obie te cechy ma w szczególności powietrze z łazienki. Jeżeli rura bez izolacji biegnie przez jakąś zimną przestrzeń to ma wychłodzone ścianki. Tak więc wilgoć wykrapla się wewnątrz rury i ścieka ku dołowi. Czy w takiej sytuacji ma dokąd odpłynąć i czy nie grozi to zalaniem wentylatora (najgorszy wariant)? Dlatego najlepiej otulić te rury izolacją cieplną.  2. Odpowietrzenie i napowietrzenie kanalizacji. Tu raczej zimne powietrze zewnętrzne przepływa przez pion i łączące się z nim rury. Zakładamy, że te rury bez izolacji biegną przez jakieś pomieszczenia użytkowe, a więc takie gdzie powietrze jest ciepłe i zawiera względnie dużo wilgoci. Wówczas mamy ryzyko, że para wodna z tego powietrza zacznie nam się skraplać na zimnych zewnętrznych ściankach rur. Tu w zasadzie nie ma innego sposobu zapobiegania problemowi, niż otulenie rur izolacją cieplną.  Mam nadzieję, że opisałem to w sposób zrozumiały.  
    • Skoncentrowałem się na ŚCIEŻCE, NA WYRÓWNANIU ŚCIEŻKI POD COŚ, o ŚCIEŻCE, CHODNICZKI, od którego zacząłeś...       TERAZ, T E R A Z   to wiem...   Po kilkudziesięciu postach...   I nie pieprzę... - doradzam... tak jak kilku innych userów... A Ty skorzystasz z porady, albo i nie...   Tak jak wcześniej zauważyłem - Twój cyrk, Twoje małpy...      
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...