Skocz do zawartości

działka rolna


airkadio_k

Recommended Posts

witam serdecznie sprawa wygląda następująco otóż chodzi o działkę rolną o całkowitej powierzchni 6300m2. działka zarasta właściciel nic nie uprawia od lat , grunt klasy 4a i 3b na całości .obok występują zabudowania , domki jednorodzinne i budują się dwa nowe domy .Od frontu działki droga utwardzona , w której to mieści sie wodociąg, a nad drogą "leci linia z prądem " do zabudowań .Za dwa lata rusza kanalizacja .Brak zagospodarowania przestrzennego biała plama na mapie .wymiary działki to front 30metrów długość 210metrów.wiem dobrze że podział roli możliwy jest tylko na 3000m2.Wraz z dwojgiem przyjaciół chcielibyśmy wybudować trzy domy jednorodzinne ,czyli potrzebujemy trzech działek (dla każdego po jednej )ale o powierzchni 1000m2 ( bo dziękuję za koszenie trawy na 3000m i cena za 3000m też zwala z nóg ). co zrobić aby kupić działke od tego pana o powierzchni 1000m2 ? czy wystąpić o warunki zabudowy na 3000m2 dla trzech domów (z wyznaczenie na mapce drogi dojazdowej do pozostałej częsci działki).czy istnieje inny sposób?
Link do komentarza
Witam
Jest dokladnie tak jak piszesz musisz wystapic o warunki zabudowy a po wybudowaniu domu podzielic dzialke na 3 jezeli powiedzieli ci ze jest taka pozliwosc

Jezeli moge to dolacze sie do postu zeby nie zasmiecac forum
sytuacja podobna jak u autora tylko ze ja mam 5000m2 w urzedzie gminy powiedzieli mi ze moge wydzielic min 3000m
a co z pozostalymi 2000 czy po sprzedazy nowy wlasciciel dostanie zgode na budowe domu

pozdrawaim
Link do komentarza
  • 3 miesiące temu...

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • To chyba chybiony i fałszywy argument, bo klimatyzator jednak dmucha powietrzem zagrzanym do o wiele wyższej temperatury niż te 22 stopnie, chcąc osiągnąć zadaną temperaturę i pewnie to jest o wiele wyższa temperatura niż 30 st. Nie mierzyłem ale tak na wyczucie to znacznie przkracza trzydziestkę. Więc to akurat w drugą stronę działa, jeśli chodzi o tę "róznicę temperatur", czyli na korzyść hydrauliki. 
    • Ogrzewanie hydrauliczne, które występuje w 99% nowych polskich domach jest mniej efektywne i droższe niż bezpośrednie ogrzewanie pompą powietrze-powietrze, bo COP zależy od różnicy temperatur, a wodę trzeba ogrzać do ok 30°C, za powietrze do 22°. Proponuję zainteresować się systemem HVAC. V-wentylacja z odzyskiem ciepła wykonana pod ilość mieszkańców, a nie na kubaturę. Musi być, gdy chcemy używać klimatyzacji, bo latem przy chłodzeniu wentylacja grawitacyjna nie działa i oddychamy coraz bardziej zużytym powietrzem, co prowadzi do różnych dolegliwości. AC- jakość powietrza, za którą odpowiadają rewersyjne pompy ciepła (klimatyzatory). Temperatura cały rok, a wilgotność, która tworzy zaduch latem (tryb dry). H- ogrzewanie, czyli w przypadku, gdy klimatyzacja nie da rady (zazwyczaj kilka dni w roku) do uruchamiają się maty grzewcze. Ogrzewanie oporowe to COP 1, ale ono jest w tym systemie tylko wspomaganiem na wypadek ekstremalnych mrozów, awarii, czy dla komfortu, gdy ktoś chce bardziej dogrzać pokój. Poza tym pompy ciepła wciąż działają, więc zużycie jest śladowe. Dlaczego potrzebne są maty? Czy nie można dobrać większej mocy klim? Chodzi o to, że sezon grzewczy trwa ponad pół roku, a średnia temperatura w tym czasie w ostatnich latach to +5C i wciąż rośnie. Jeśli pompa będzie za duża to przez większość sezonu będzie działać on-off i łączne zużycie wyjdzie 2-3x większe. Jeśli rekuperacja jest zrobiona zgodnie ze sztuką, czyli działa na 20-30m3//osobę to klimy 30W/m2 są wystarczające. Cały system wychodzi przy okazji najtaniej i zapewnia zużycie poniżej 15kWh/m2. Ponadto warto wiedzieć, że powietrze nawiewane z anemostatów po odzysku ciepła jest tylko o kilka stopni chłodniejsze od domowego. Gdy podajemy je z góry to zapobiega ścieleniu się ciepłego przy suficie, a samo zanim opadnie zdąży się ogrzać. Daje to komfort w strefie przebywania ludzi. System musi być kompletny i dobrze przemyślany. 
    • A stoją zapewne obok siebie... więc jak zrobi się z nich  "kątownik" - będą stały jeszcze stabilniej...
    • Może być różnie, bo one są dość wiotkie. Zależy też, jak równa jest posadzka w garażu.
    • Komentarz dodany przez G: Beton nie kosztuje 200-250. Ceny z przed pandemi
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...