Skocz do zawartości

Tehnologia budowy ścian a koszty


Recommended Posts

Napisano
Proszę o informację o kosztach budowy ścian oraz jaką technologie najlepiej wybrać w obecnych czasach. Moje pytanie dotyczy rodzaju ścian. Budować w technologii ścian dwuwarstwowych (porotherm 25cm + styropian) czy ścianę trójwarstwową (porotherm 24cm + wełna 10cm + ścianka zewnętrzna porotherm 11cm). Jakie są różnice w kosztach budowy tych dwóch rodzajów ścian? Na którą się zdecydować?
Napisano
Cytat

Proszę o informację o kosztach budowy ścian oraz jaką technologie najlepiej wybrać w obecnych czasach. Moje pytanie dotyczy rodzaju ścian. Budować w technologii ścian dwuwarstwowych (porotherm 25cm + styropian) czy ścianę trójwarstwową (porotherm 24cm + wełna 10cm + ścianka zewnętrzna porotherm 11cm). Jakie są różnice w kosztach budowy tych dwóch rodzajów ścian? Na którą się zdecydować?


Uważam że obecnie porotherm plus 12cm styropianu jest chyba optymalnym rozwiązaniem jeśli chodzi o koszty budowy w powiązaniu z kosztami eksploatacji w najbliższej przyszłości/ogrzewanie/.Bob icon_biggrin.gif
Napisano
No tak, jeśli chodzi o koszty to wiadomo, że pustak + styropian jest najtańszym rozwiązaniem ale wiadomo tez, że ściana trójwarstwowa ma swoje plusy. I stąd moje pytanie, czy warto np dać 10tys więcej za ścianę trójwarstwową? 10tys więcej to takie moje wstępne wyliczenia ale słyszałem opinie, że przy ścianie dwuwarstwowej też jest dużo innego rodzaju prac i ten koszt może stać się w końcowej fazie porównywalny dla obu ścian.
Napisano
Po rozmowie z murarzem wychodzi, że robocizna budowy ściany trójwarstwowej jest porównywalna ze ścianą dwuwarstwową. Wynika z tego, że ogólna różnica w kosztach to dodatkowa zewnętrzna warstwa, czyli w przypadku pustaka ceramicznego jakieś 4-5tys więcej. Myślę, że to już jest warte rozpatrzenia.
Napisano
Cytat

Po rozmowie z murarzem wychodzi, że robocizna budowy ściany trójwarstwowej jest porównywalna ze ścianą dwuwarstwową. Wynika z tego, że ogólna różnica w kosztach to dodatkowa zewnętrzna warstwa, czyli w przypadku pustaka ceramicznego jakieś 4-5tys więcej. Myślę, że to już jest warte rozpatrzenia.


Dodaj koszty tynku i farby elewacyjnej,oraz konieczność wykonania szerszej ściany fundamentowej ,również jako trójwarstwowej dla zapewnienia ciągłości ocieplenia.Bob icon_biggrin.gif
Napisano
a ktory porothemr wybrac do budowy sciany z ocieplenei porotherm 40 czy 44 czy jaksi inny jeszcze?i ile na to styropianu dac b y było tanio ogrzewac i ciepło?
Napisano
Cytat

Dodaj koszty tynku i farby elewacyjnej,oraz konieczność wykonania szerszej ściany fundamentowej ,również jako trójwarstwowej dla zapewnienia ciągłości ocieplenia.Bob icon_biggrin.gif



A co, do ściany dwuwarstwowej nie potrzeba tynku i farby?? Tu jest właśnie jeszcze większy problem, bo dom ocieplony styropianem nie może długo stać bez tynku, a taki zbudowany z trzech warstw może nie być w ogóle tynkowany.
Napisano
Cytat

a ktory porothemr wybrac do budowy sciany z ocieplenei porotherm 40 czy 44 czy jaksi inny jeszcze?i ile na to styropianu dac b y było tanio ogrzewac i ciepło?



Po pierwsze to załóż sobie własny wątek, a nie dodajesz jakieś swoje kwestie w moim.
A po drugie to po co chcesz dawać taki pustak skoro masz zamiar ocieplać ścianę??
Napisano
Cytat

A co, do ściany dwuwarstwowej nie potrzeba tynku i farby?? Tu jest właśnie jeszcze większy problem, bo dom ocieplony styropianem nie może długo stać bez tynku, a taki zbudowany z trzech warstw może nie być w ogóle tynkowany.


Porady szukasz czy chcesz się kłócić?Jeśli porady to jeszcze podpowiem że styropian może pozostać bez tynku ,jest odporny na wilgoć a warstwa utleniająca się/żółty kolor/jest tak cienka że przetarcie jej tarką przed tynkowaniem ,skutecznie ją likwiduje/przetarcie tarką przed tynkowaniem i tak jest zabiegiem standartowym/.Goły styropian wygląda równie żle jak goły mur-tak myślę ,może się mylę? Tak na marginesie ,kilka domów dalej na mojej ulicy otynkowano dom ocieplony styropianem ok 10 lat temu.Bob icon_biggrin.gif
Napisano
Cytat

Porady szukasz czy chcesz się kłócić?Jeśli porady to jeszcze podpowiem że styropian może pozostać bez tynku ,jest odporny na wilgoć a warstwa utleniająca się/żółty kolor/jest tak cienka że przetarcie jej tarką przed tynkowaniem ,skutecznie ją likwiduje/przetarcie tarką przed tynkowaniem i tak jest zabiegiem standartowym/.Goły styropian wygląda równie żle jak goły mur-tak myślę ,może się mylę? Tak na marginesie ,kilka domów dalej na mojej ulicy otynkowano dom ocieplony styropianem ok 10 lat temu.Bob icon_biggrin.gif


No dobra ale to i tak nie zmienia faktu, że i w jednym jak i w drugim wypadku tynk jest potrzebny, więc to akurat nie może być argumentem jeśli chodzi o koszty budowy.
A to, że ktoś otynkował dom po 10 latach od założenia styropianu nie świadczy o tym, że można tak postępować.
Napisano
Cytat

Po pierwsze to załóż sobie własny wątek, a nie dodajesz jakieś swoje kwestie w moim.
A po drugie to po co chcesz dawać taki pustak skoro masz zamiar ocieplać ścianę??


sam sie pytałes co lepiej wybrac jako technologie i napisąłem porotherm 24 plus styropian wiec nei udawaj dzinwego,a i tu kazdy moze sie wtracici kiedy chce to nei twoje forum
Napisano
Cytat

sam sie pytałes co lepiej wybrac jako technologie i napisąłem porotherm 24 plus styropian wiec nei udawaj dzinwego,a i tu kazdy moze sie wtracici kiedy chce to nei twoje forum


tak napisąłes wiec sam o porotherm si epytasz jelsi masz zamiar porotherm to po co ci styropian do tego?mi liczby nci nei mwoio cyz porotherm 40 czy 44 czy 24(porotherm 25cm + styropian) czy ścianę trójwarstwową (porotherm 24cm + wełna 10cm + ścianka zewnętrzna porotherm 11cm). Jakie są różnice w kosztach budowy tych dwóch rodzajów ścian? Na którą się zdecydować?
Napisano
Cytat

Po pierwsze to załóż sobie własny wątek, a nie dodajesz jakieś swoje kwestie w moim.
A po drugie to po co chcesz dawać taki pustak skoro masz zamiar ocieplać ścianę??


jak to po co taki putska a co na porotherm nei mozna ocieplic?mozna jak widze to ludiz eraczej ocieplaja,chyab ze chces zpozneij płąicic za ogrzeqwanie 600 złoty miesieczniem madralo
Napisano
Cytat

jak to po co taki putska a co na porotherm nei mozna ocieplic?mozna jak widze to ludiz eraczej ocieplaja,chyab ze chces zpozneij płąicic za ogrzeqwanie 600 złoty miesieczniem madralo



Człowieku, naucz się najpierw pisać i składać poprawnie zdania zanim coś odpowiesz, bo trudno stwierdzić o co Ci chodzi.
Napisano
Cytat

Człowieku, naucz się najpierw pisać i składać poprawnie zdania zanim coś odpowiesz, bo trudno stwierdzić o co Ci chodzi.


prosze, po co sam piszesz ze chcesz porotherm 24 plus styropian a potem do mnie z tekstem ze jesli buduje z porothermu to po co mi styropian sam piszesz ze chcesz styropian uzyc w swoim pierwszym poscie
Napisano
Cytat

prosze, po co sam piszesz ze chcesz porotherm 24 plus styropian a potem do mnie z tekstem ze jesli buduje z porothermu to po co mi styropian sam piszesz ze chcesz styropian uzyc w swoim pierwszym poscie


Ale nie na pustak 44cm!
  • 3 miesiące temu...
  • 3 lata temu...
Napisano
Cytat

Naprawdę? Wszyscy tynkują ściany zaraz po tym jak położą na niej styropian. To mi wygląda na regułę.


By ładnie wyglądało generalnie powinno sie tylko klejem położyć by słońce nie zniszczyło styropianu a dokładnie promienie uv
Jak z ceramiki to najlepiej 30 cm styropianu koszt wychodzi podobnie do pustaka 44 cm a mamy ścianę domu pasywnego icon_lol.gif z 44 cm napewno nie
Napisano
Witam, chciałem zapytać czy znacznie różnią się ceny jesli chodzi o materialy budowlane ścian jedno, dwu i trójwarstwowych. Jak znaczące są to rożnice w cenie?
Gość arturo72
Napisano (edytowany)
Cytat

Witam, chciałem zapytać czy znacznie różnią się ceny jesli chodzi o materialy budowlane ścian jedno, dwu i trójwarstwowych. Jak znaczące są to rożnice w cenie?


Zależy jak na to patrzeć i jakie będą konfiguracje ścian.np.ściana 2W z silikatu 18cm(35zł/m2)+20cm styro 0,4 (30zł/m2) będzie tańsza od 1W z BK 44cm ale już 2W z BK 24 (55zł/m2)+20cm styro 0,32 (40zł/m2) będzie w podobnej cenie lecz dalej będzie tańsza niż Ytong energo 44cm icon_smile.gif Ściana 3W jest najdroższą opcją. Edytowano przez arturo72 (zobacz historię edycji)

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Jeśli pies nasiusiał na woskowaną podłogę i zostały plamy, to niestety – żadne preparaty czyszczące nie pomogą w 100%. Mocz zwykle wnika w drewno i trwale je przebarwia, więc jedyne naprawdę skuteczne rozwiązanie to miejscowe zeszlifowanie zniszczonych desek, a następnie ich ponowne wybarwienie i zabezpieczenie. Krok po kroku:   Zabezpieczenie sąsiednich desek Oklejamy dokładnie tylko te deski, które chcemy szlifować – najlepiej wzdłuż fug, używając dobrej jakości taśmy malarskiej. Nie chodzi tu o podciekanie (bo i tak robimy to w naturalnych liniach podziału), ale o to, żeby przy odrywaniu taśmy nie zerwać starego wosku z sąsiednich desek. Słaba taśma potrafi narobić więcej szkody niż pożytku. Szlifowanie Uszkodzone miejsce szlifujemy papierem 150–180, równomiernie, aż plama zniknie i kolor drewna będzie wyrównany. Nie trzeba schodzić głęboko, tylko do momentu, gdy drewno odzyska jednolity wygląd. Dobór koloru Trzeba dobrać kolor jak najbliższy reszcie podłogi. Sprawdzają się woski dekoracyjne Osmo, bejce lub ich mieszanki. Warto robić próby na kawałku drewna tego samego gatunku, żeby nie zepsuć efektu na gotowo. Zabezpieczenie Na koniec nakładamy warstwę (lub dwie) twardego wosku olejnego Osmo – najlepiej tę samą wersję, która była użyta wcześniej na całej podłodze. Daje to trwałe, estetyczne i jednolite wykończenie. Praca może być precyzyjna i czasochłonna, ale jeśli wszystko dobrze się dobierze i wykona starannie, efekt końcowy potrafi być niemal niewidoczny.
    • Dzień dobry. Jestem studentką kierunku Wzornictwo na Politechnice Bydgoskiej. W ramach pracy dyplomowej zbieram informację o meblach tarasowych i ich użytkowaniu. Byłabym bardzo wdzięczna za wypełnienie krótkiego formularza, znajdującego się pod linkiem:)   https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLSeOvQz2W-S4ZiI0-XiNhwfsebG_Q9C2lab6VBYGZa37w-Os1Q/viewform?usp=header   Z góry dziękuję za poświęcony czas!
    • Cześć wszystkim! Jeśli ktoś z Was próbował kiedyś dobrać kolor nowego elementu do już istniejącej podłogi – wie, że to wcale nie jest takie proste, jak się wydaje. Zwłaszcza jeśli zależy nam, żeby wszystko wyglądało naturalnie, bez odcinających się plam i niepasujących odcieni. W przypadku produktów OSMO (bejce olejne, woski dekoracyjne) mamy kilka możliwości, ale trzeba wiedzieć, jak się za to zabrać, żeby nie stracić czasu, nerwów i materiału. Są dwa główne podejścia: Proste – gotowe kolory z palety OSMO. Wybierasz kolor z katalogu, wcierasz go delikatnie w drewno (tzw. metodą „półsuchego wycierania”) i zabezpieczasz bezbarwnym woskiem. Sprawdza się dobrze, ale... paleta kolorów jest ograniczona, więc czasem nie trafimy idealnie w odcień starej podłogi. Zaawansowane – mieszanie kolorów samodzielnie. To już wyższy poziom, ale daje większe możliwości. Można uzyskać bardzo zbliżony kolor – pod warunkiem, że mieszamy tylko bejce z bejcami lub tylko woski z woskami dekoracyjnymi. Nigdy na krzyż – mają inny skład chemiczny! 👉 Jeśli kogoś to interesuje, przygotowałem dokładny opis krok po kroku – jak dobrać kolor, jak mieszać, jak nakładać i jak zabezpieczać: Sprawdź szczegółową instrukcję tutaj → Dodałem też kilka praktycznych porad dla początkujących – m.in. jak testować kolory, czym najlepiej nakładać (szmatka, nie pędzel!) i na co uważać. Mam nadzieję, że się komuś przyda – jeśli macie swoje sposoby, też chętnie poczytam!
    • Komentarz dodany przez Gsds: Całe szczęście pozbyłem się badziewnej vh. Ciągle problemy od kad mam nową oczyszczalnie nie muszę pamiętać o jej istnieniu
    • Zakup przydomowej oczyszczalni ścieków to decyzja, która wymaga starannego przemyślenia. To inwestycja na dziesięciolecia, która wpłynie nie tylko na Twój budżet domowy, ale także na komfort codziennego życia i ochronę środowiska. Właściwy wybór pozwoli Ci uniezależnić się od miejskiej kanalizacji i znacznie ograniczyć koszty eksploatacji w porównaniu do tradycyjnych rozwiązań, takich jak szambo. Pełna treść artykułu pod adresem: https://budujemydom.pl/instalacje/woda-i-kanalizacja/a/115715-jak-wybrac-przydomowa-oczyszczalnie-sciekow-kompletny-przewodnik-2025
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...