Skocz do zawartości

Historia edycji

Ewa Zybała

Ewa Zybała

Witam, ponownie wnoszę temat bo się zgubiłam w tym co mówią fachowcy. Mam docieplić strop użytkowy 100 m2 dla programu czyste powietrze. Mam tam meble, ciuchy itp. Wolę styropian. Mam dać 20 cm. Jedni mówią, że trzeba dać na zakładkę 4warstwy  po 5 cm i na to wylewkę cementową. Wylewka waży ok. 10 ton, obawiam się bo dom 40 letni... Zaczęłam rozważać anchydryt bo cieńszy ale wylewka droższa o ponad 2 tys zł.  Finalnie chyba niewiele lżejsza. Pytałam o możliwość piany pur, facet zachwalał, najpierw kazał dać 20 cm, ale jak mówiłam że drogo ( 20 tys zł) kazał dać 13 cm... inny fachowiec który robi posadzki wynalazł rozwiązanie: styrodur 15 cm., koniecznie mówi, że styropian się klei, nie wiem po co... na to wylewka samopoziomująca 1 cm , a na to siatka i klej. To ma być w cenie piany Pur, on uważa, że nawet przy tej twardej pianie nie da się po niej chodzić i wymaga wylewki,  i, że facet od piany mówiąc , że jest tak twarda mnie okłamał... Zgłupiałam doszczętnie. A może dać styropian 2 x po 10 cm, bez klejenia i zwykła posadzka? ( ok. 11 tys zł). Wiem już od Was , ze styrobeton się nie nadaje... Będę wdzięczna za każdą pomoc.

Ewa Zybała

Ewa Zybała

Witam, ponownie wnoszę temat bo się zgubiłam w tym co mówią fachowcy. Mam docieplić strop użytkowy 100 m2 dla programu czyste powietrze. Mam tam meble, ciuchy itp. Wolę styropian. Mam dać 20 cm. Jedni mówią, że trzeba dać na zakładkę 4warstwy  po 5 cm i na to wylewkę cementową. Wylewka waży ok. 10 ton, obawiam się bo dom 40 letni... Zaczęłam rozważać anchydryt bo cieńszy ale wylewka droższa o ponad 2 tys zł.  Finalnie chyba niewiele lżejsza. Pytałam o możliwość piany pur, facet zachwalał, najpierw kazał dać 20 cm, ale jak mówiłam że drogo ( 20 tys zł) kazał dać 13 cm... inny fachowiec który robi posadzki wynalazł rozwiązanie: styrodur 15 cm., koniecznie mówi, że styropian się klei, nie wiem po co... na to wylewka samopoziomująca 1 cm , a na to siatka i klej. To ma być w cenie piany Pur, on uważa, że nawet przy tej twardej pianie nie da się po niej chodzić i wymaga wylewki,  iże facet od piany mówiąc , że jest tak twarda mnie okłamał... Zgłupiałam doszczętnie. A może dać styropian 2 x po 10 cm, bez klejenia i zwykła posadzka? ( ok. 11 tys zł). Wiem już od Was , ze styrobeton się nie nadaje... Będę wdzięczna za każdą pomoc.

  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Pytałem dlatego, ze do przenośnych lepszy jest przewód z oplotem bawełnianym, taki jak przy żelazkach, Ale do stacjonarnego ten może być. 
    • Dzięki za szybką odp. To jest zwykły piekarnik do zabudowy (Whirlpool), więc stacjonarny.
    • Podsumujmy sytuację, bo nie jestem pewien czy dobrze rozumiem. Jeżeli coś jest inaczej to proszę o sprostowanie. Ciśnienie i przepływ wody zimnej są wystarczające.  Zbyt niskie jest ciśnienie i/lub przepływ wody ciepłej. Tu proszę o doprecyzowanie - jest mały strumień wody pod dobrym ciśnieniem, czy duży strumień wody pod zbyt niskim ciśnieniem? Jak jest przygotowywana woda ciepła? Bo z opisu wnioskuję, że jest ona jakoś centralnie podgrzewana w budynku, jednak nie jest wystarczająco ciepła i dopiero na poddaszu dogrzewa ją do wystarczającej temperatury elektryczny podgrzewacz.    Układ jest więc nieco dziwny, ale tak zrozumiałem opis.  Trzeba przede wszystkim sprawdzić jakie jest ciśnienie i jak duży jest strumień wody przed tym podgrzewaczem. Jeżeli przed podgrzewaczem, na jego przyłączach jest wszystko w porządku to problem tkwi w podgrzewaczu. On może bardzo zmniejszać strumień (przepływ) wody i jej ciśnienie. To typowa cecha modeli przepływowych. Jak się to ustali to można myśleć co robić dalej.
    • Nie chodzi mi nawet o formalną ekspertyzę, ale o to żeby temu przyjrzał się konstruktor. Bo o ile płytkie rysy nie są zmartwieniem, to głębokie pęknięcia mogą stanowić już poważny problem. A na odległość nikt tego nie jest w stanie sprawdzić.  Warstwa wyrównująca ze styrobetonu lub jakiegoś innego betonu z lekkim kruszywem (keramzyt, perlit) jak najbardziej może być. Trzeba tylko pilnować pewnej minimalnej grubości bo takie lekkie betony są słabe. Próby wyrównywania dużych nierówności samym styropianem zdecydowanie odradzam, tego się faktycznie nie da zrobić dobrze. Co jest na dole, jakie są pomieszczenia poniżej tego stropu? Bo od tego oraz źródła ciepła zależy na ile skutecznej izolacji cieplnej potrzebujemy. Jeżeli i tak są tam pomieszczenia ogrzewane, zaś ciepło zapewnia kocioł to izolacja cieplna może być słaba, po prostu strop będzie się nieco bardziej nagrzewał i część ciepła oddawał ku dołowi. Wtedy wystarczy styrobeton, bez warstwy styropianu.  Przy czym nawet w tym wariancie dałbym folię budowlaną na styrobeton. Jako warstwę rozdzielającą go od jastrychu. Na to rury ogrzewania podłogowego, na nie siatka stalowa i jastrych. Dzięki siatce dość cienka warstwa jastrychu będzie pewniejsza, a tu raczej nie będzie można zbytnio go pogrubiać ze względu na masę. Ale dopuszczalne obciążenie to właśnie powinien określić wezwany konstruktor.  Przy okazji uprzedzam, że mocowanie rur, gdy pod folia nie ma styropianu jest nieco upierdliwe. Ale się da to zrobić. Dajemy dwie warstwy w miarę grubej folii i spinki wbijamy w nią pod skosem. 
    • Może i więcej, bo metr przewodu to jakieś 4 PLN, a wtyczka w sklepie 3,95 PLN.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...