Skocz do zawartości

Historia edycji

animus

animus

2 godziny temu, PaniRemontuje napisał:

Witam serdecznie, 

 

Planujemy wykonać podłogę z płyt na legarach na stropie betonowym. Po zdjęciu obecnej podłogi będziemy mieli około 5-5,5 cm na zrobienie konstrukcji z legarów i płyty. Jako, że nie znalazłam odpowiedzi, a planujemy wykonać podłogę własnymi siłami proszę o pomoc :)

 

1. Czy zamiast standardowych legarów możemy użyć desek szalunkowych lub łat dachowych o wysokości 2,5 cm, a w celu stabilności konstrukcji położyć szersze tj np 10 cm? Niestety obawiam się, że wyższe niż 2,5 cm nie zmieszczą się (obsadzone szklane drzwi, nie ma możliwości podcięcia).

2. Planujemy płytę MFP 22 mm pióro wpust czy jest rzeczywiście to lepsze rozwiązanie niż OSB?

3. Czym wygłuszyć taką podłogę. Rozumiem, że na legary i pod tasmy gumowe? a pomiędzy wełna? Czy biorąc pod uwagę, że legar będzie miał tylko 2,5 cm wysokości to taką wełnę należy rwać i w kawałkach układać? Jaką najlepiej kupić? Czy może coś innego polecacie na izolację akustyczną - zależy mi by to dobrze wyciszyc ponieważ piętro niżej mieszka bardzo wrażliwa na dzwięki sąsiadka, a ja w mieszkaniu często ćwiczę m.in bieżnia :)

4. Czy legary mocować czy nie mocować do podłoża? Oczywiście będą wypoziomowane i wzdłuż uszczelnione pianką.

 

Z góry dziękuję za pomoc

Z tego co planujecie to izolacji akustycznej nie będzie.

 

Tylko podłogi pływające - to układy warstwowe oddzielone od ścian i konstrukcji stropowych warstwą materiału o bardzo dobrej izolacyjności akustycznej.

 

Istotne jest, aby żaden gwóźdź, śruba czy kołek nie były zamocowane w stropie, nie przebijały izolacji i nie stanowiły mostka akustycznego.

Warstwy podkładowe i posadzkowe znajdujące się nad izolacją akustyczną muszą swobodnie leżeć na stropie i w żadnym miejscu nie mogą dotykać ścian. Muszą być od nich oddylatowane taśmą brzegową grubości 1-2 cm. Stanowią ją paski styropianu, wełny mineralnej, miękkiej płyty pilśniowej, a najczęściej pianki polietylenowej. Układa się je na całym obwodzie podłogi, wokół wszystkich rur lub inny elementów przechodzących przez strop.

dz0xMTc3Jmg9NDQy_src_186143-zdjecie_s.jp https://budownictwob2b.pl/przegrody/baza-wiedzy/izolacje-termiczne-i-akustyczne/21130-konstrukcje-podlog-plywajacych

Dobrym rozwiązaniem jest sklejenie dwóch warstw płyt OSB (przesuniętych względem siebie i układanych w dwóch kierunkach) o grubościach np. 12 i 18 mm.

 

Na podłogę może być płyta akustyczna z wełny drzewnej grubości 15mm/20mm/25mm

 

Wełna ISOVER TDPT 20mm/25mm/30mm/35mm

Stropoterm.

Oraz inne materiały do izolacji akustycznej i termicznej podłóg o większej

gęstości wełny szklane i skalne, 

animus

animus

1 godzinę temu, PaniRemontuje napisał:

Witam serdecznie, 

 

Planujemy wykonać podłogę z płyt na legarach na stropie betonowym. Po zdjęciu obecnej podłogi będziemy mieli około 5-5,5 cm na zrobienie konstrukcji z legarów i płyty. Jako, że nie znalazłam odpowiedzi, a planujemy wykonać podłogę własnymi siłami proszę o pomoc :)

 

1. Czy zamiast standardowych legarów możemy użyć desek szalunkowych lub łat dachowych o wysokości 2,5 cm, a w celu stabilności konstrukcji położyć szersze tj np 10 cm? Niestety obawiam się, że wyższe niż 2,5 cm nie zmieszczą się (obsadzone szklane drzwi, nie ma możliwości podcięcia).

2. Planujemy płytę MFP 22 mm pióro wpust czy jest rzeczywiście to lepsze rozwiązanie niż OSB?

3. Czym wygłuszyć taką podłogę. Rozumiem, że na legary i pod tasmy gumowe? a pomiędzy wełna? Czy biorąc pod uwagę, że legar będzie miał tylko 2,5 cm wysokości to taką wełnę należy rwać i w kawałkach układać? Jaką najlepiej kupić? Czy może coś innego polecacie na izolację akustyczną - zależy mi by to dobrze wyciszyc ponieważ piętro niżej mieszka bardzo wrażliwa na dzwięki sąsiadka, a ja w mieszkaniu często ćwiczę m.in bieżnia :)

4. Czy legary mocować czy nie mocować do podłoża? Oczywiście będą wypoziomowane i wzdłuż uszczelnione pianką.

 

Z góry dziękuję za pomoc

Z tego co planujecie to izolacji akustycznej nie będzie.

 

Tylko podłogi pływające - to układy warstwowe oddzielone od ścian i konstrukcji stropowych warstwą materiału o bardzo dobrej izolacyjności akustycznej.

 

Istotne jest, aby żaden gwóźdź, śruba czy kołek nie były zamocowane w stropie, nie przebijały izolacji i nie stanowiły mostka akustycznego.

Warstwy podkładowe i posadzkowe znajdujące się nad izolacją akustyczną muszą swobodnie leżeć na stropie i w żadnym miejscu nie mogą dotykać ścian. Muszą być od nich oddylatowane taśmą brzegową grubości 1-2 cm. Stanowią ją paski styropianu, wełny mineralnej, miękkiej płyty pilśniowej, a najczęściej pianki polietylenowej. Układa się je na całym obwodzie podłogi, wokół wszystkich rur lub inny elementów przechodzących przez strop.

dz0xMTc3Jmg9NDQy_src_186143-zdjecie_s.jp https://budownictwob2b.pl/przegrody/baza-wiedzy/izolacje-termiczne-i-akustyczne/21130-konstrukcje-podlog-plywajacych

Dobrym rozwiązaniem jest sklejenie dwóch warstw płyt OSB (przesuniętych względem siebie i układanych w dwóch kierunkach) o grubościach np. 12 i 18 mm.

 

Na podłogę może być płyta akustyczna z wełny drzewnej grubości 15mm/20mm/25mm

 

Wełna ISOVER TDPT 20mm/25mm/30mm/35mm

 

Oraz inne materiały do izolacji akustycznej i termicznej podłóg o większej gęstości 100 kg/m³

  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Jeśli szukacie sposobu na dekoracyjne i trwałe wykończenie drewnianych podłóg, mebli czy ścian – warto zwrócić uwagę na bejce olejne OSMO. To produkty, które zdobyły uznanie zarówno wśród profesjonalistów, jak i użytkowników domowych ceniących naturalne składniki, jakość oraz ekologiczne podejście do wykończenia wnętrz. Czym jest bejca olejna OSMO? Bejca OSMO to profesjonalny, barwiony podkład do drewna na bazie naturalnych olejów roślinnych. Dzięki brakowi wosków w składzie, bejca daje ogromne możliwości w zakresie intensywności koloru – od delikatnego podkreślenia struktury drewna po intensywne, nasycone barwy. Co istotne, nie tworzy na powierzchni warstwy lakieru – pigmenty wnikają głęboko w drewno, wyrównując jego odcień i podkreślając naturalne usłojenie. Gdzie można stosować bejcę? Bejce OSMO przeznaczone są wyłącznie do zastosowań wewnętrznych, idealnie sprawdzą się na: drewnianych podłogach, deskach i parkietach, stopniach schodów, blatach, meblach, ścianach i sufitach z drewna, a także na zabawkach dziecięcych i przyborach drewnianych – po wyschnięciu są całkowicie bezpieczne i przyjazne środowisku. Jak działa? Bejca sama w sobie nie jest pełnoprawnym wykończeniem – to etap barwienia, który należy zabezpieczyć woskiem twardym olejnym OSMO. Takie połączenie daje nie tylko wyjątkowy efekt wizualny, ale również trwałość i odporność na codzienne użytkowanie. Dlaczego warto? Naturalne składniki: cztery rodzaje oczyszczonych olejów roślinnych i wysokiej jakości pigmenty. Możliwość pracy z utwardzaczem – istotne dla profesjonalistów. Idealne do przestrzeni komercyjnych, gdzie czas to pieniądz – powierzchnia może być gotowa do użytku już następnego dnia. Ogromna paleta kolorów – od klasycznych odcieni drewna po nowoczesne, designerskie barwy. Podsumowanie Bejce olejne OSMO to doskonałe rozwiązanie dla tych, którzy szukają naturalnych i trwałych produktów do barwienia drewna. Ich elastyczność, ekologiczny skład oraz profesjonalne właściwości użytkowe czynią je wyborem godnym uwagi – zarówno w domach, jak i w przestrzeniach komercyjnych.
    • Albo tylko znajdował się w miejscu, obok którego uderzył piorun. Bo piorun może zabić również z dalszej odległości, to zależy od okoliczności wyładowania atmosferycznego.  A do artykułu polecam ten temat   Jak sprawdzić, czy instalacja odgromowa jest niezbędna?
    • Komentarz dodany przez Paweł: Zgadza się, uderzenie pioruna jest rzadkie, ale nie niemożliwe. Wczoraj ogłoszono śmierć Auduna Groenvolda, norweskiego olimpijczyka w narciarstwie dowolnym, który został uderzony przez piorun podczas wycieczki do domku letniskowego.
    • W Polsce każdego roku burze powodują szkody warte miliony złotych. Zniszczone urządzenia, pożary dachów i porażenia prądem to realne skutki, które dotykają nie tylko właścicieli domów na odludziu. Czy wiesz, że piorun może spalić sprzęt, nawet jeśli uderzy kilometr od twojego domu? Sprawdź, jak skutecznie i tanio zabezpieczyć dom przed burzą. Pełna treść artykułu pod adresem: https://budujemydom.pl/instalacje/instalacja-odgromowa/a/116255-piorunochron-chroni-dom-przed-burza
    • Komentarz dodany przez inżynier Mirek: Niestety w artykule zapomniano o podstawowym zadaniu jaki ma spełniać dach - szczelność, pełna ochrona przed warunkami atmosferycznymi, przede wszystkim opadami, aby wnętrze budynku było bezpieczne. Każdy wie, że obecnie układane dachówki, blachodachówki, blacha czy inne pokrycia dachowe nie są szczelne. Zwłaszcza w narożach, koszach praktycznie nie ma szans na szczelne wykonanie pokrycia. Dlatego ważne jest aby pod tą dachówką, blachą, blachodachówką wykonać w 100% szczelną warstwę. Niestety membrany paroprzepuszczalne nie nadają się do wykonania takiej szczelnej izolacji. Mają bardzo małą odporność na promieniowanie UV, przeważnie 2-3 miesiące, a najlepsze do 6 miesięcy. To nic w porównaniu do pap czy membran bitumicznych, które mają odporność na kilka a nawet kilkanaście lat. Poza tym podczas układania takiej membrany paroprzepuszczalnej często dochodzi do naderwań, rozdarć, które ciężko załatać. A poza tym trzeba pamiętać, że każda membran jest przebijana przez setki gwoździ, którymi przybijamy kontrłaty i łaty. A każde przebicie membrany paroprzepuszczalnej gwoździem to dziura, która jest potencjalnym miejscem przecieku wody. Przy papach nie ma takiego problemu - gwóźdź przebija papę, ale bitum uszczelnia się wokół tego gwoździa i nie ma zagrożenia, że woda będzie przeciekała. A co do paroprzepuszczalności to oczywiście jest ona ważna i potrzebna, ale tylko w niektórych przypadkach. Ogólnym założeniem jest, że izolacja termiczna nie może być narażona na zawilgocenie. Skoro od strony pomieszczenia ocieplenie jest chronione folią paroizolacyjną, która ma za zadanie nie przepuszczać wilgoci, pary wodnej to izolacja termiczna jest dobrze chroniona od spodu (od strony wnętrza budynku). A od góry ? No właśnie, żadna membrana paroprzepuszczalna nie ochroni izolacji termicznej przed wilgocią a nawet wodą. Potrzebna jest szczelna izolacja, która daje 100% gwarancji szczelności. Dlatego stosowanie membrany paroprzepuszczalnej montowanej tylko na krokwiach to igranie z wilgocią. A zawilgocona izolacja termiczna to strata ciepła, bo wilgotna izolacja termiczna przepuszcza ciepło. A to kosztuje. Więc to, że deskowanie i dobra papa czy membrana bitumiczna nieco zwiększają koszt budowy, to w bardzo krótkim czasie ten koszt zostaje odrobiony przez oszczędność na ogrzewaniu. I na koniec coś, co żadna membrana paroprzepuszczalna nigdy nie wytrzyma. Chodzi o ostatnio występujące gwałtowne burze i mocne porywy wiatru. Nie ma roku abyśmy w mediach nie widzieli tragedii ludzi, którzy doświadczyli zerwania dachu. Jak wygląda zerwany dach wykonany w wersji ekonomicznej to chyba każdy widział. Zerwana dachówka, blacha, membrany paroprzepuszczalnej praktycznie nie ma, widać strzępy ocieplenia. A deszcz pada i zalewa wnętrze. Tragedia. Natomiast dach wykonany w technologi pełnego deskowania po zerwaniu dachówek, blachy pozostaje sprawny i nadal zabezpiecza wnętrze przed deszczem. Takie pełne deskowanie z dobrą papą czy membrana bitumiczną jest praktycznie drugim dachem. Czy wobec tego stać nas na ekonomiczny dach z membraną paroprzepuszczalną? Czy jednak lepiej wybrać bezpieczne rozwiązanie dachu z pełnym deskowaniem i papą lub membraną bitumiczną? Odpowiedź jest prosta. Każdy potrafi wskazać bezpieczne rozwiązanie.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...