Skocz do zawartości

Posadzka w garażu nieogrzewanym, w ciągu garaży naziemnych, stropodach na belkach żelbetowych kryty papą, fundamenty i ściny bez izoloacji termicznej i przeciwilgociowej..


Recommended Posts

Napisano (edytowany)

Witam mam garaż wolnostojący, jest on w ciągu kilkunastu garaży. Garaże są murowane nieogrzewane, z "białej cegły"  stosowanej w latach 70. Fundamenty nie są ani zaizolowane od wody ani termicznie. Największym mankamentem była i jest posadzka. Muszę wymienić posadzkę. Skułem obecną posadzkę i wybrałem 23 cm gruzu, ktróy był pod posadzką. 23cm licząć od progu bramy garażowej do wnętrza wykopu. Nie byłem w stanie więcej wybrać bo to był gruz i im głębiej tym coraz ciężej się go wydbywało. Niestety położyłem folię przed wylaniem chudziaka bo były dziury i jamy w tym gruzie i obawaiłem się , że cały beton mi zniknie. Chudziak schnie już 10 dzień  nie ma pęlnieć, wylałem chudziakak z betonu B20 z węzła, na grubość około 6 cm. Nie był to chudy beton ale chciałem uniknąć pękania zapadania się etc i uzyskać stabillną podbudowę.. 


Teraz stoje przed dylematem następujacym. Zostało mi 17 cm do zalania posadzki. I mam dwie opcie.


1. Folia na chudziak, potem 5 cm styroduru potem znów folia, i na to 12 cm posadzki ze zbrojeniem fi6 siatka zgrzewana. Zbrojenie na wyokości 2 cm od foli plus drugie zbrojenie górne 5 cm od poprzedniego ( w sumie 9 cm od foli ). Beton grubości 12cm z węzła B30 posadzkowy z cementu CEM II B/S, potem zacieranie z utwardzeniem. 
czy 

2.  Folia na chudziak i od razu 17 cm posadzki oczywiscie zbrojenie fi6 jak wyżej. Nie wiem jak podciągnąc wyżej górne zbrojenie bo nadstawki na prety są tylko 5cm, te nakładane na niższe zbrojenie.

 

Co chce uzyskać?
A. Stabilną trwałą nawierzchnię po której pojadę ciężkim paleciakiem ze stalowymi kołami.
B. Chce w garazu czasem przechować coś co może nie być odporne na mróz. Zastawnawiam się czy danie styroduru o grubości 5cm na chudziak coś pomoże w sytuacji kiedy chciałbym grzac obiekt grzejnikiem elektrycznym, tak żeby utrzymywać temperaturę około 3 stopnie.
Drzwi stalowe zaizolowałem 4cm styroduru między blachami. Planuje pomiędzy belkami na stropie dać wełnę mineralną 20cm i to podbić folią. Styrodur miezy belkami by wyleciał a wełna się powinna utrzymać. Ściana o podstawie 2,5m jedyna zewnętrzna ściana będzie ocieplona od wewnątrz, mogę na ato ocieplenie wykorzystać ten styrodur co go planowałem na podłogę dać wtedy dam na ścianę dwie wartwy 2x5cm.  

Czy rezygnacja ze styrodury na chudziaku da mi ciepło z ziemi. Wtedy będe mógł zwiększyć grubość posadzki z 12cm na 17cm bo nie dam 5cm styroduru. Czy jak wyleję posadzkę na chudziak to między chudziak a warstę 17cm betonu mam dać folię w moim przypadku. 

 

Wymiary garażu to 5m na 2,5m. Czy trzeba dawać dylatacje przy tak małej powierzchni? Mozna dać tylko na jednej ścianie 2,5 po szerokości a od drugiej strony nie? Daje zbrojenie i cement B30 który teretycznie nie będzie tak prężył będzie miał włókna polipropylenowe.    

 

Edytowano przez m.cieslak (zobacz historię edycji)
  • m.cieslak changed the title to Posadzka w garażu nieogrzewanym, w ciągu garaży naziemnych, stropodach na belkach żelbetowych kryty papą, fundamenty i ściny bez izoloacji termicznej i przeciwilgociowej..

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Co do oświadczenia projektanta o możliwości przyłączenia do sieci ciepłowniczej, lub braku takiej możliwości, to logika nie ma tu nic do rzeczy. Niestety, bo nikt chyba się nie przejmował czy to ma sens. Po prostu nowelizując ustawę prawo budowlane (po raz nie wiadomo już który) dodano takie oświadczenie do listy wymaganych dokumentów.  Natomiast co do źródła ciepła i kotła na paliwo stałe to trzeba sprawdzić miejscowy plan zagospodarowania (ewentualnie decyzję o warunkach zabudowy( oraz uchwały antysmogowe obowiązujące na danym terenie. 
    • To trochę tak nie działa, no ale dobra https://fachowiec-budowlany.pl/budownictwo/jak-samodzielnie-wykonac-wylewke-anhydrytowa/   Mogło być gorzej
    • Chciałbym się zapytać o skuteczność stosowania kotew spiralnych przy zszywaniu rys w ścianach piwnicy z bloczka betonowego. Dom nowobudowany, stoi ok 3 lat, podłoże gliniaste z podsypką piaskową. Mam taką sytuację że rysy pojawiły się pod dwoma oknami w piwnicy (mniej więcej na środku) idące od ławy po samą wnękę okna. Oraz występują też rysy w miejscach gdzie na parterze są okna narożne, jakby od nacisków punktowych, może też od osiadania albo jedno i drugie. Pomijam fakt że mam też rysy na łączeniach ścian nośnych zewnętrzych z wewnętrznymi ale tu nie będę miał dostępu żeby wkleić kotwy spiralne. Czy te kotwy sprawdzą się w przypadku gdy rysy powstały na wskutek dużych nacisków punktowych? Czy podcinanie fug na ok 4-6cm będzie bezpieczne w takim wypadku? Poniżej rysunek poglądowy jak to u mnie wygląda. Na początku miałem plan żeby pod oknami wyciąć jedną warstwę bloczka i wkleić pręty zbrojone po każdej ze stron okna i zalać betonem (takie "podproże" jakby). Ale z tymi kotwami spiralnymi będzie chyba prościej. Tylko nie wiem czy te kotwy trzeba wklejać od wewnątrz czy od zewnątrz czy z obu stron?  
    • Może jakąś oryginalną pergolą? Taką pergolę możesz obsadzić na przykład pnącymi roślinami. 
    • Aby skutecznie przygotować olejowaną podłogę do odświeżenia, konieczne jest jej dokładne oczyszczenie z brudu, tłuszczu i resztek wcześniejszych środków pielęgnacyjnych. Do tego idealnie sprawdzi się OSMO (3019) – koncentrat do intensywnego mycia podłóg olejowanych. Krok po kroku: 1. Przygotowanie roztworu: Standardowe czyszczenie: rozcieńcz koncentrat OSMO 3019 w proporcji 1:10 z wodą. Silne zabrudzenia: użyj mocniejszego roztworu 1:8 z wodą. 2. Mycie podłogi: Nanieś roztwór na podłogę przy użyciu mopa z mikrofibry. Nie dopuszczaj do wyschnięcia – powierzchnia powinna pozostać wilgotna przez kilka minut, nawet do 10 minut, aby preparat skutecznie rozpuścił zanieczyszczenia. 3. Płukanie i osuszanie: Zmyj dokładnie czystą wodą, regularnie płucząc mopa. Ściągnij nadmiar wilgoci i pozostaw podłogę do całkowitego wyschnięcia. Uwaga: Nie używaj zbyt dużej ilości wody – podłogi olejowane są odporne, ale nadmierna wilgoć może wpłynąć na drewno. Gotowa podłoga po takim czyszczeniu jest przygotowana do dalszej pielęgnacji lub regeneracji przy użyciu np. OSMO Wosków Twardych Olejnych lub Wosków Regeneracyjnych .
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...