Skocz do zawartości

Historia edycji

animus

animus

5 godzin temu, Robben1624 napisał:

A mocno obniża to koszty wykończenia? Cenę materiałów znam ale koszty robocizny. Chodzi mi o to czy po prostu warto? 

Możesz np. skupić się tylko na możliwości funkcjonowania łazienki, czyli wstawiasz gotowce, z których można korzystać.

Co do malowania ścian to  chyba jasne są ceny, zostaje "biały montaż" do uzgodnienia z wykonawcą.

wspolczesna-mobilna-szafka-lazienkowa-st 

Możesz nawet wydłużyć lustro  aż do szafki, żeby bardziej zabezpieczyć ścianę.

 

Kabina też nie wymaga tylnej glazury.

Są kabiny wolnostojące z 4 ściankami i płytkim brodzikiem  stawiasz i podłączasz wężyki od tylu.

altis_z_saun_black.jpg 

Sam korzystam z takich kabin, jest to praktyczne rozwiązanie, w takiej prawdziwej kabinie  nie ma dyskomfortu temperaturowego, cały czas jest ciepło i przyjemnie, para wodna nie jest tak emitowana do wnętrza łazienki, brak wysokiej wilgoci, a po kilku latach kabinę się wymienia na nową bez pustoszenia łazienki. 

Co do WC to pewnie masz już zabudowany stelaż, więc tu pozostaje tylko montaż miski.  

5 godzin temu, Robben1624 napisał:

Panele podłogowe widzialem po 5 latach już do wymiany, to pewnie zależy też jakie. 

Te wszystkie wykładziny czy panele PCV, są bardzo różnej jakości, większe utwardzanie tych wyrobów prowadzi do zmiany ich struktury, są twarde ale strasznie kruche rozłażą się w rękach, te mniej utwardzane za to szybciej się niszczą,  żeby na coś się zdecydować trzeba się na tym znać, w dodatku przy ich wymianie są problemy z utylizacją PCV.    

animus

animus

5 godzin temu, Robben1624 napisał:

A mocno obniża to koszty wykończenia? Cenę materiałów znam ale koszty robocizny. Chodzi mi o to czy po prostu warto? 

Możesz np. skupić się tylko na możliwości funkcjonowania łazienki, czyli wstawiasz gotowce, z których można korzystać.

Co do malowania ścian to  chyba jasne są ceny, zostaje "biały montaż" do uzgodnienia z wykonawcą.

wspolczesna-mobilna-szafka-lazienkowa-st 

Możesz nawet wydłużyć lustro  aż do szafki, żeby bardziej zabezpieczyć ścianę.

 

Kabina też nie wymaga tylnej glazury.

Są kabiny wolnostojące z 4 ściankami i płytkim brodzikiem  stawiasz i podłączasz wężyki od tylu.

altis_z_saun_black.jpg 

Sam korzystam z takich kabin, jest to praktyczne rozwiązanie, w takiej prawdziwej kabinie  nie ma dyskomfortu temperaturowego, cały czas jest ciepło i przyjemnie, para wodna nie jest tak emitowana do wnętrza cale łazienki brak wysokiej jest wilgoci, a po kilku latach kabinę się wymienia na nową bez pustoszenia łazienki. 

Co do WC to pewnie masz już zabudowany stelaż, więc tu pozostaje tylko montaż miski.  

5 godzin temu, Robben1624 napisał:

Panele podłogowe widzialem po 5 latach już do wymiany, to pewnie zależy też jakie. 

Te wszystkie wykładziny czy panele PCV, są bardzo różnej jakości, większe utwardzanie tych wyrobów prowadzi do zmiany ich struktury, są twarde ale strasznie kruche rozłażą się w rękach, te mniej utwardzane za to szybciej się niszczą,  żeby na coś się zdecydować trzeba się na tym znać, w dodatku przy ich wymianie są problemy z utylizacją PCV.    

animus

animus

4 godziny temu, Robben1624 napisał:

A mocno obniża to koszty wykończenia? Cenę materiałów znam ale koszty robocizny. Chodzi mi o to czy po prostu warto? 

Możesz np. skupić się tylko na możliwości funkcjonowania łazienki, czyli wstawiasz gotowce, z których można korzystać.

Co do malowania ścian to  chyba jasne są ceny.

wspolczesna-mobilna-szafka-lazienkowa-st 

Możesz nawet wydłużyć lustro  aż do szafki, żeby bardziej zabezpieczyć ścianę.

 

Kabina też nie wymaga tylnej glazury.

Są kabiny wolnostojące z 4 ściankami i płytkim brodzikiem  stawiasz i podłączasz wężyki od tylu.

altis_z_saun_black.jpg 

Sam korzystam z takich kabin, jest to praktyczne rozwiązanie, w takiej prawdziwej kabinie  nie ma dyskomfortu temperaturowego, cały czas jest ciepło i przyjemnie, para wodna nie jest tak emitowana do wnętrza cale łazienki brak wysokiej jest wilgoci, a po kilku latach kabinę się wymienia na nową bez pustoszenia łazienki. 

Co do WC to pewnie masz już zabudowany stelaż, więc tu pozostaje tylko montaż miski.  

4 godziny temu, Robben1624 napisał:

Panele podłogowe widzialem po 5 latach już do wymiany, to pewnie zależy też jakie. 

Te wszystkie wykładziny czy panele PCV, są bardzo różnej jakości, większe utwardzanie tych wyrobów prowadzi do zmiany ich struktury, są twarde ale strasznie kruche rozłażą się w rękach, te mniej utwardzane za to szybciej się niszczą,  żeby na coś się zdecydować trzeba się na tym znać, w dodatku przy ich wymianie są problemy z utylizacją PCV.    

  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • W filmie zobaczysz łatwy sposób na montaż szpilek pod murłatę. W naszym przypadku są to kotwy M16 400 mm, montowane co 90 cm dookoła całego 63 metrowego wieńca. Kończymy tym etap całego zbrojenia stropu i czekamy na odbiór prac przez kierownika. Czy wszystko zrobiliśmy poprawnie? :)  
    • Podjechałem i cyknalem lepsze foto:)    
    • Dopiero teraz doczytałem Ps. pod zdjęciem... Tu nie potrzeba nic kleić czy spawać - powinien po prostu wymienić ten zaworek na nowy...   To jest - jak przypuszczam - zaworek odcinający na wylocie z grzejnika...  
    • https://koperrt.com/products/16072304607348528752213120?utm_source=ad&utm_medium=google&utm_origin=shopline&utm_campaign=636491&utm_content=23181985177&adset_id=187535772916&utm_term=780698919071&aatid=4779585835&gad_source=2&gad_campaignid=23181985177&gclid=CjwKCAiA3fnJBhAgEiwAyqmY5WFmWVEn9SZthO88c8_HxQVL0demJEIHMSolG6Kq14QQ2evmHAjg1RoC4UMQAvD_BwE    
    • Witam wszystkich forumowiczów!   Mam stary budynek, w którym ściany zewnętrzne są już ocieplone, ale dach pozostaje nieocieplony i przez niego ucieka dużo ciepła. Planuję na wiosnę ocieplić dach od góry styropianem EPS 100 (styropian dach/podłoga) o łącznej grubości 23 cm. Dach jest płaski z lekkim nachyleniem, powierzchnia około 100 m², pokryty papą, która zachowała się w całkiem dobrym stanie – nie jest uszkodzona, nie planuję jej zrywać, tylko oczyścić i zostawić jako podłoże.Na styropianie ma być położona papa termozgrzewalna (jedna lub dwie warstwy). Montaż styropianu będę wykonywał samodzielnie (klejenie + kołkowanie), a papę zgrzewalną zlecić fachowcowi, który się na tym zna.Mam kilka wątpliwości i pytań – bardzo proszę o Wasze opinie na podstawie doświadczeń: 1. Grubość i układanie styropianu: Czy lepiej położyć jedną warstwę 23 cm, czy podzielić na dwie warstwy (np. 11 cm + 12 cm) układane na mijankę? Wiem, że dwie warstwy lepiej eliminują mostki termiczne, ale to więcej pracy. Pomijając aspekt czasu i wysiłku – czy takie rozwiązanie naprawdę ma sens i daje zauważalną różnicę w izolacyjności?   2. Montaż i mocowanie styropianu: Dach nie będzie dodatkowo obciążony (tylko papa na wierzchu, bez chodzenia czy tarasu), ale ważne jest solidne mocowanie, żeby wiatr nie oderwał warstw. Planuję kleić styropian (klejem bitumicznym lub poliuretanowym) + kołkować.Dla grubości 23 cm – jakie kołki polecacie? Czy wystarczą o długości ok. 30 cm (żeby wystawały trochę w podłoże betonu)? Czy lepiej stosować metodę z otwornicą – wyciąć otwór w styropianie, włożyć kołek, a potem zatkać wyciętym krążkiem (żeby kołek nie wystawał i nie tworzył mostka)? Jeśli dwie warstwy: Czy wystarczy kołkować tylko dolną warstwę (do podłoża), a górną tylko przykleić do dolnej? Czy kołki muszą przechodzić przez obie warstwy dla lepszej stabilności?   3. Warstwa separacyjna na styropianie pod papę: Czytałem różne opinie – jedni polecają geowłókninę polipropylenową (200-300 g/m²) jako ochronę przed wysoką temperaturą palnika i separację, drudzy grubą folię PE (0,2 mm). Geowłóknina wydaje mi się lepsza (przepuszcza parę, nie topi się tak łatwo). Czy zgadzacie się, że geowłóknina to najlepsze rozwiązanie w takim przypadku, czy polecacie coś innego (np. folię PE)?
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...