Skocz do zawartości

Zabudowa okna dachowego na adaptowanym poddaszu


Recommended Posts

Napisano

Dzień dobry,

 

Jestem w trakcie zabudowy okien dachowych na adaptowanym poddaszu (budynek z lat 90). Niestety blisko górnej krawędzi okien dachowych przebiega płotew której nie można ruszyć. Z tego powodu nie mogę obudować górnej części okna zgodnie z zasadami (8cm prostopadle do okna, następnie zabudowa w poziomie). W obecnej sytuacji górna zabudowa pójdzie tak jak na jednym ze zdjeć (do 10cm poniżej poziomu).

 

Czy taka zabudowa stwarza jakieś problemy (oprócz mniejszej ilości światła która wpadnie do pomieszczenia). Czy można w jakiś alternatywny sposób zabudować górę? 

 

Na opisywanej belce opierają się krokowie i cała konstrukcja, więc wycinanie w niej sporych otworów to średni pomysł ?

331778644_153748200492106_8964609811208735605_n.jpg

332112556_1186061028719084_5371221005200471722_n.jpg

332511869_574501914615376_505733442445287877_n.jpg

Napisano (edytowany)
2 godziny temu, Tomsven napisał:

Czy taka zabudowa stwarza jakieś problemy (oprócz mniejszej ilości światła która wpadnie do pomieszczenia).

Tylko mniej światła, żadnych problemów nie będzie.

Ale oczywiście możesz lekko wyciąć tę płatew, żeby choć trochę zwiększyć kąt tego wykończenia.

Niewiele, albo wcale nie osłabi to płatwii.

W każdym razie nie będzie miało to większego znaczenia dla nośności konstrukcji a kąt będzie większy i całość będzie wyglądać lepiej.

 

 

 

Edytowano przez demo (zobacz historię edycji)
Napisano

Rekomendowany przez firmę FAKRO system zabudowy szpalety wymaga, aby dolna jej część była prostopadła do podłoża, a górna równoległa do podłoża. Niewielkie odchylenia od tej rekomendacji są dopuszczalne.
Najważniejsza jest dolna część konstrukcji szpalety ponieważ jeśli jest prostopadła do podłogi to umożliwia swobodną cyrkulację powietrza wokół całego pakietu szybowego. Jest to szczególnie ważne gdy w pomieszczeniu jest wilgotno oraz przy słabo działającej wentylacji. W okresie grzewczym przy dużych różnicach temperatur między wnętrzem a zewnętrzem, zapewnienie naturalnej konwekcji ciepłego powietrza spowoduje brak efektu wykraplania się pary wodnej na wewnętrznej stronie szyby.
W Pana przypadku niewielkie odchylenie od rekomendacji producenta okien nie spowoduje problemów w użytkowaniu okna dachowego. Proszę jednak zadbać o prawidłowe docieplenie szpalety, najlepiej impregnowaną wełną owczą z zestawu XWW.

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Bardzo dziękuję!   I powiadasz, że ten wiatr gwiżdże sobie  i z gęstości, i z temperatury...   Filmik mi podesłałeś, ale chyba go nie obejrzałeś...
    • Dziękuję za odpowiedź. Czy można użyć do wymiany dachu drewna "mokrego" z tartaku, a izolację w postaci wełny szklanej rozłożyć na stropodachu a nie bezpośrednio na deskowaniu? Czy też będzie powstawał grzyb? Skłaniam się do wymiany całego dachu, bo nie za bardzo wierzę w odgrzybianie. Może się mylę. Proszę o poradę. Niestety nie znam się na tym. Wykonawca był polecony ...    
    • Czy ten sufit na fotografiach jest podwieszony czy płyty g/k są klejone do sufitu właściwego? To pytanie zasadnicze, chodzi o to czy jest przestrzeń do prowadzenia przewodów. Bo jeśli taka przestrzeń jest, to wybierasz sobie rodzaj i ilość punktów oświetleniowych, trasujesz ich położenie na suficie i rozprowadzasz przewody w tej przestrzeni. Jak to zrobić? Ano wiercisz otwory i wsuwasz stalkę tak, aby dotarła do drugiego otworu i tam ją wyciągasz.  Przewody doczepia się do stalki. Jeśli płyty g/k są przyklejane, to nie ma innego wyjścia jak wycinać w nich kanały do rozprowadzenia przewodów.     Miejsca na lampy wpuszczane w sufit określasz omijając profile konstrukcyjne (ich przebieg masz wyznaczony przez zaszpachlowane wkręty). Lampy wypuszczane odwrotnie, starasz się mocować do profili, to jest pewniejsze niż wszelkie "wynalazki" do mocowania w płycie g/k.    Jeszcze jedna uwaga. Lampy sie grzeją i przy lampach wpuszczanych w sufit ja stosowałem zabezpieczenia folii przed ciepłem w postaci zwyczajnych, ceramicznych doniczek, Trzeba je włożyć nad sufit w miejscu wpuszczanego "oczka" oświetleniowego tak, aby zmieścić ją pod folią. Przy zastosowanej wełnie mineralnej i tak nie pogorszy warunków chłodzenia lampy, a zapewni odsunięcie folii na bezpieczną odległość, aby ciepło od lampy nie powodowało filii jakiejś szkody. Otwory na wsuwanie doniczek trzeba wyciąć, a po ich włożeniu ponownie załatać, nie ma innego wyjścia.    Przy lampach wypuszczanych nie ma tego problemu.  
    • Dzień dobry. Żaden środek nie pomoże jeśli to drewno nie wyschnie, to jest podstawa. Wszystko czego użyjesz będzie na bazie wody, która też będzie musiała odparować.  Tutaj raczej żadne osuszanie nie pomoże.  Teraz ta wełna leży na konstrukcji sufitu podwieszanego? Z tego co widzę to sznurki zostały obcięte i wełna opadła  właśnie na konstrukcje. Jeśli miałaś umowę z wykonawcą to możesz z nim walczyć. Wszytsko zalezy co miałaś zapisane w tej umowie. Jeśli chciałabyś to teraz wszystko wymieniać, to musisz wiedzieć, że koszt suchego drewna, które można by "zamknąć" izolacją będzie 2-3 krotnie wyższy od tego zastosowanego przez wykonawcę. Deskowanie będzie pewnie jeszcze droższe. A jeśli chodzi o twojego majstra: - albo jest totalnym paprokiem, który nie wiedział co się może wydarzyć - albo wiedział Cię lubi i zrobił to z premedytacją - albo jedno i drugie powyżej.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...