Skocz do zawartości

czujnik tlenku węgla i gazu


Recommended Posts

Jest uniwersalny,

Gaz ziemny u góry 30cm od sufitu

LPG na dole 30 cm od podłogi

tlenek węgla to generalnie 1,5-2m od podłogi

ale:

Czujnika nie należy instalować w bliskim sąsiedztwie kratek wentylacyjnych, gdyż mogą one utrudnić analizę składu powietrza, a co za tym idzie – „uśpić” czujnik w sytuacji największego zagrożenia. Nie należy też montować go w pasie minimum 20 cm od sufitu, gdyż tam – ze względu na występowanie tak zwanej „martwej strefy”, zaburzona jest cyrkulacja powietrza. W praktyce oznacza to, że nawet w przypadku emisji, tlenek węgla na tak dużej wysokości nie zostanie wykryty. Wreszcie czujka tlenku węgla nie powinna być zainstalowana w bliskim sąsiedztwie drzwi, okien i wielu podobnych otworów wentylacyjnych. Powód jest dokładnie ten sam, co w przypadku wspomnianych już wcześniej kratek. Najlepiej zainstalować czujnik tlenku węgla dokładnie tam, gdzie – mówiąc kolokwialnie – znajduje się głowa jego użytkownika. W przypadku łazienki, kuchni i pokoju gościnnego (salonu, pokoju dziennego) czujnik czadu powinien znajdować się na wysokości mniej więcej 1.5 – 1.9 metra. Wartość ta zależy przede wszystkim od indywidualnego wzrostu mieszkańców, ale też od specyfiki wybranych pomieszczeń, ich wysokości (wspomniana już wcześniej „zasada 20 cm) itd. Jeśli chodzi o sypialnię, instalacja czujnika czadu powinna mieć miejsce gdzieś na wysokości 70 – 100 cm od płaszczyzny podłogi. Dzięki temu można mieć pewność, że gaz ten nie zaskoczy mieszkańców np. w trakcie snu.

Link do komentarza
20 godzin temu, animus napisał:

Jest uniwersalny,

Gaz ziemny u góry 30cm od sufitu

LPG na dole 30 cm od podłogi

tlenek węgla to generalnie 1,5-2m od podłogi

ale:

Czujnika nie należy instalować w bliskim sąsiedztwie kratek wentylacyjnych, gdyż mogą one utrudnić analizę składu powietrza, a co za tym idzie – „uśpić” czujnik w sytuacji największego zagrożenia. Nie należy też montować go w pasie minimum 20 cm od sufitu, gdyż tam – ze względu na występowanie tak zwanej „martwej strefy”, zaburzona jest cyrkulacja powietrza. W praktyce oznacza to, że nawet w przypadku emisji, tlenek węgla na tak dużej wysokości nie zostanie wykryty. Wreszcie czujka tlenku węgla nie powinna być zainstalowana w bliskim sąsiedztwie drzwi, okien i wielu podobnych otworów wentylacyjnych. Powód jest dokładnie ten sam, co w przypadku wspomnianych już wcześniej kratek. Najlepiej zainstalować czujnik tlenku węgla dokładnie tam, gdzie – mówiąc kolokwialnie – znajduje się głowa jego użytkownika. W przypadku łazienki, kuchni i pokoju gościnnego (salonu, pokoju dziennego) czujnik czadu powinien znajdować się na wysokości mniej więcej 1.5 – 1.9 metra. Wartość ta zależy przede wszystkim od indywidualnego wzrostu mieszkańców, ale też od specyfiki wybranych pomieszczeń, ich wysokości (wspomniana już wcześniej „zasada 20 cm) itd. Jeśli chodzi o sypialnię, instalacja czujnika czadu powinna mieć miejsce gdzieś na wysokości 70 – 100 cm od płaszczyzny podłogi. Dzięki temu można mieć pewność, że gaz ten nie zaskoczy mieszkańców np. w trakcie snu.

 

Dziękuje za odpowiedz ,tylko że to jest jeden czujnik z dwoma funkcjami więc nie rozetnę go na dwie części i zamontuję go na dwóch różnych wysokościach. Mam gaz ziemny, a pic CO jest w korytarzu  

Link do komentarza
  • 3 tygodnie temu...

W tytule pisze Pan, że jest to czujnik tlenku węgla i gazu, a w treści, że czujnik tlenku węgla i czadu.

Tlenek węgla to inaczej czad - więc jest to jedna i ta sama substancja.

 

Co do zasady na pewno zamontować w górnej części pomieszczenia. Metan jest lżejszy od powietrza. Tlenek węgla jest również minimalnie lżejszy od powietrza.

Dla bezpieczeństwa zadbać o drożne przewody kominowe i zapewnić nawiew świeżego powietrza z zewnątrz (przy szczelnych oknach i wentylacji grawitacyjne np. nawiewniki okienne są niezbędne). Metan jest o tyle mniej niebezpieczny dla człowieka niż czad, że jest nawaniany i czuć jego obecność w powietrzu.

Czad (tlenek węgla) zabija po cichu, bo jest bezwonny i to raczej on jest z reguły większym niebezpieczeństwem.

Jeśli kocioł jest z zamkniętą komorą spalania, to ryzyko zatrucia czadem znacząco jest ograniczone.

Warto zapoznać się z zasadami bezpiecznej eksploatacji domu.

 

Przemysław Długokęcki

 

 

Link do komentarza

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Niestety nie ma co się spodziewać spektakularnych efektów. Tu kilka osób dzieli się radami w podobnym temacie:  
    • Po drugiej ścianie nie ma nic z tych rzeczy, stoi po prostu szafka i nie ma tam żadnych rur ani nic Jest to mieszkanie świeżo po remoncie w stanie deweloperskim i nie było na niej żadnych usterek. I tak ślady herbaty były pojedynczymi plamami-a tutaj mam wrażenie, że albo może za mocno przycisnęłam, albo może farba była za gęsta-cięzko powiedzieć, ale spróbuj odmalować na nowo docelową farbą tak jak Pan sugeruje.
    • A czy coś wiadomo czemu ten fragment ściany ma inną strukturę? Bo już samo to jest zastanawiające. Ponadto co jest po drugiej stronie tej ściany? Czasem takie dziwne rzeczy wychodzą, gdy po drugiej stronie jest np. prysznic i ściana ulega nadmiernemu zawilgoceniu. Zakładam, że nie jest to po prostu miejsce, w którym rozlała się ta herbata? jeżeli nie ma jakichś szczególnych przyczyn tego stanu rzeczy i powodów do niepokoju to powinno wystarczyć pokrycie ściany farbą separacyjną (na plamy), potem pomalowanie jej docelową farbą.
    • witam ponownie,   po przeczytaniu paru artykułów oraz obejrzeniu filmów na YT, zdecydowałem się, że zrobię instalacje wodnej na rozdzielaczach 2x rozdzielcze do zimnej wody(7 punktów) do ciepłej 3 punkty i tutaj następujące opcję: - rozdzielacz - 3 punkty na podwójnych kolankach(cyrkulacja)  - rozdzielacz na 2 punkty a przez prysznic podwójne kolanko cyrkulacyjne(prysznic jest pierwszym punktem)   Ale bardziej zastanawia mnie fakt przekrojów/przepływów...od pionu mam wyjście na 1/2 do pierwszego zaworu i tak też poprowadziłem instalację dalej. I nie wiem czy gdzieś dalej w instalacji ma sens używania przekrojów np.: 3/4 lub pex 20, skoro tutaj mamy wąskie gardło. Mam 2 typy rozdzielaczy np.: 3/4 belka i zawory 3/4 drugi belka 3/4 i zawory 1/2. Zastanawiałem się żeby użyć dwa łączone lewy 3/4x1/2 na np.: miskę wc a prawy 3/4x3/4 na np.: prysznic, wannę lub zlewozmywak. Jeszcze inna rzecz mnie nurtuje, będę miał zasobnik pojemnościowy i tutaj zastanawiam się czy może na ciepłą wodę i cyrkulację dać np.: pex 20mm, czy to ma sens skoro wcześniej mamy pex 16 lub gwint 1/2, bo jeżeli dobrze rozumiem to zimna wodą wypycha ciepłą wodę z boilera. Zastanawiam się czy może dać też baterie termostatyczne, ale to jest nowy wątek, choć temp wody będę miał raczej stałą 45/40stopni to po przeczytaniu wstępu, gdzie piszą, że mogą usprawnić utrzymanie temp. w przypadku skoków ciśnienia/przepływu więc tam z tyłu głowy trochę też o tym myślę. Ale tak jak pisałem to jest nowy wątek. Z drugiej strony też tak patrzę, że wszystkie gwinty do baterii wannowej, prysznica są na g1/2. Na pewno lepiej byłoby jakbym instalację do rozdzielacza/czy miał poprowadzoną na np.: 3/4, w tedy chyba puszczenie wszystko na pex 16mm nie stanowiłoby problemu.   Jeszcze mam pytanie w jakiej kolejności podpinać punkty pod rozdzielacz zimnej wody? Wstępnie założyłem, że bliżej od źródła będą elementy z dużym/wrażliwym poborem i tak np.: zasobnik, prysznic, zlewozmywak, wanna(tutaj mogę poczekać odkręcam i czekam), z "drugiej strony" będzie miska wc(tym bardziej mogę czekać), zmywarka itd. Proszę o opinię wszystkich, a na pewno: @Redakcja@animus
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...