Skocz do zawartości

Historia edycji

demo

demo

20 godzin temu, Loki666 napisał:

. Ale na trzeci dzień po izolacji temperatura w domu spadła o 12 stopni a razem z temperaturą moja szczęka na podłogę z wrażenia bo było lato i upał ponad 32 stopnie.

No popatrz a te głupie ludzie jakieś klimatyzatory montują zamiast pomalować chałupę tym cudownym mazidłem. :icon_mrgreen:

No tak, to musiał być wielki szok, takie wrażenia, ale szczena mam nadzieję wytrzymała kontakt z podłogą?. :P

 

5 godzin temu, Loki666 napisał:

Normalnie to musiałbym założyć „twój” ulubiony styropian 20, siatkę, klej i nową elewację.Koszty ogromne jak dla mnie.  Efekt byłby taki, że budynek przestałby oddychać i trzeba by było jakoś włożyć tam wentylację mechaniczną. Kolejne koszty i to spore. Ryzyko prze bauterze było zdecydowanie mniejsze. 

Wynika z wywodu tego że Twój domek nie posiada żadnej innej wentylacji i bazuje tylko na oddychaniu przegród. No cóż, powiem że to więcej niż bardzo ciekawe. :scratching:

 

20 godzin temu, Loki666 napisał:

Namówiłem na to już kilku znajomych i też są zadowoleni.

 

20 godzin temu, Loki666 napisał:

I nie, nie handluję bauterem.

Nie handlujesz tylko namawiasz, taka inna nazwa tego samego. :)

A ci znajomi też mają 36 cm ytonga czy może więcej?.

 

4 godziny temu, Loki666 napisał:

Oddychanie budynku przereklamowane ?

 

Tak przereklamowane i to bardzo mocno.

Wpisz - oddychanie ścian, a wyskoczy Ci takie coś:

Cytat

Wnikanie wilgoci do ściany jest czasami nazywane oddychaniem. W rzeczywistości odbywa się w zależności od materiału, ale nie odgrywa roli w bilansie wilgotnościowym w pomieszczeniu. Dyfuzja czyli stopniowe przenikanie pary wodnej do materiałów budowlanych w ścianach, może stanowić tylko 2% usuwanej wilgoci.

 

Tu masz więcej na ten temat:

Oddychanie ścian - mit czy rzeczywistość 

https://www.obud.pl/art,5766,oddychanie-scian---mit-czy-rzeczywistosc,d_sciany

 

Ucz się kolego bo ja żyć wiecznie nie będę.:)

 

 

 

 

 

demo

demo

19 godzin temu, Loki666 napisał:

. Ale na trzeci dzień po izolacji temperatura w domu spadła o 12 stopni a razem z temperaturą moja szczęka na podłogę z wrażenia bo było lato i upał ponad 32 stopnie.

No popatrz a te głupie ludzie jakieś klimatyzatory montują zamiast pomalować chałupę tym cudownym mazidłem. :icon_mrgreen:

No tak, to musiał być wielki szok, takie wrażenia, ale szczena mam nadzieję wytrzymała kontakt z podłogą?. :P

 

5 godzin temu, Loki666 napisał:

Normalnie to musiałbym założyć „twój” ulubiony styropian 20, siatkę, klej i nową elewację.Koszty ogromne jak dla mnie.  Efekt byłby taki, że budynek przestałby oddychać i trzeba by było jakoś włożyć tam wentylację mechaniczną. Kolejne koszty i to spore. Ryzyko prze bauterze było zdecydowanie mniejsze. 

Wynika z wywodu tego że Twój domek nie posiada żadnej innej wentylacji i bazuje tylko na oddychaniu przegród. No cóż, powiem że to więcej niż bardzo ciekawe. :scratching:

 

19 godzin temu, Loki666 napisał:

Namówiłem na to już kilku znajomych i też są zadowoleni.

 

19 godzin temu, Loki666 napisał:

I nie, nie handluję bauterem.

Nie handlujesz tylko namawiasz, taka inna nazwa tego samego. :)

A ci znajomi też mają 36 cm ytonga czy może więcej?.

 

4 godziny temu, Loki666 napisał:

Oddychanie budynku przereklamowane ?

 

Tak przereklamowane i to bardzo mocno.

Wpisz - oddychanie ścian, a wyskoczy Ci takie coś:

Cytat

Wnikanie wilgoci do ściany jest czasami nazywane oddychaniem. W rzeczywistości odbywa się w zależności od materiału, ale nie odgrywa roli w bilansie wilgotnościowym w pomieszczeniu. Dyfuzja czyli stopniowe przenikanie pary wodnej do materiałów budowlanych w ścianach, może stanowić tylko 2% usuwanej wilgoci.

 

Tu masz więcej na ten temat:

Oddychanie ścian - mit czy rzeczywistość 

https://www.obud.pl/art,5766,oddychanie-scian---mit-czy-rzeczywistosc,d_sciany

 

Ucz się kolego bo jażyć wiecznie nie będę.:)

 

 

 

 

 

  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • poradź lepiej, pokaż sie profesjonalnie - zamiast wypisywania głupawych pierdół  
    • Historia wygląda tak, że mieszkanie kupiliśmy w marcu 2022. Było kupione od poprzedniego właściciela, który najprawdopodobniej flipowal mieszkaniami, kupił, wyremontował i ja się pojawiłem i kupiłem. Mieszkanie kupiłem świeżo po remoncie. Pierwsze problemy zaczęły pojawiać się w następną zimę, czyli na przełomie 2022/2023 bo sąsiad z dołu pokazał mi, że od sufitu pod naszym balkonem ma trochę mokre ściany. Na naszej ścianie o którą mi chodzi, zacząłem zauważać wilgoć już chyba na wiosnę 2023. Czy ściana przemarzala/przemakala przed remontem nie mam pojęcia i już do tego nie dotrę. Jeśli chodzi o ocieplenie budynku, jakieś prace na elewacji były robione w okolicach 2010 roku, ale budynek nie jest ocieplony styropianem. Drzwi balkonowe najprawdopodobniej nie były wymieniane w czasie tego remontu mieszkania sprzed mojego kupna, bo nie wyglądaly na nowe.  Co najlepiej zrobić w takiej sytuacji? Na ocieplenie elewacji nie mam co liczyć, bo jestem właścicielem jednego z wielu mieszkan w tym bloku. Dodam, że na ścianie gdzie się zbiera wilgoć nie ma kaloryfera a na ścianie po drugiej stronie kaloryfer jest i tam też taka wilgoć się pojawia ale w zdecydowanie mniejszym stopniu. 
    • Z OSB mi doradziło dwóch fachowców, a deski wiadomo że sztywniejsze, ale myślę że to, że OSB z GK będą razem ze sobą skręcone dadzą już dużo. A co do wyprostwania ścian czy skosów, to jest zrobione co do milimetra. Za pomocą dobrego lasera w zasadzie nie ma z tym większych problemów, ale trochę czasu na to trzeba poświęcić. Jakby ktoś chciał zrobić to "po łebkach", nie ma opcji później z tego wyjść, bo każdą płytę trzeba byłoby ciąć inaczej. Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka Sam zastosowałem folię aktywną, bo piana PUR nie ma równej powierzchni, stąd do 10cm mam pustkę za folią, ale nie jest to aluminiowa. A co do tej aluminiowej to może jako aktywna to coś w tym może być, ale co ma dawać dodatkowa pustka to pojęcia nie mam. Według mnie trochę przerost treści nad formą. Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka
    • Nie jest to kluczowe już mi się wydaje. W każdym bądź razie zapoznając się w sieci z informacjami zazwyczaj faktycznie można znaleźć informację, że kładziemy wełnę na równi z folią. Nie spotkałem się z celowym zostawianiem tam np. 2-3 cm luzu. To, że ta wełna potem obsiądzie i wtedy będzie szczelina już chyba jest doszukiwaniem się jakiegoś sposobu bronienia tego, że tam musi być szczelina.   Co do tej foli srebrnej od wewnątrz. Właśnie doczytałem się o co chodzi. Kilka dni temu widziałem jakiś filmik majstrów z YT co mówili o tym i tam było wspomniane, że taka folia ma najlepsze swoje właściwości gdy zostawi się szczelinę. Teraz doczytałem. Szczelinę można tam zostawić ale też nie jest to koniecznie. Taka folia nazywa się folią aktywną i reguluje przenikanie pary wodnej w zależności od warunków. Pewnie kolejny temat rzeka...
    • Nie słyszałem o takich praktykach i nie wiem ile taka folia aluminiowa kosztuje i czy to się w ogóle opłaca, tzn koszt vs oszczędność energii. Z tego co wiem, najlepiej wykonana izolacja to taka, która bezpośrednio przylega do folli paroizolacyjnej, ponieważ każda pustka powietrzna, a w przypadku poddasza za płytą GK ma już w granicach 50% niższą temperaturę niż w pomieszczeniu, czyli stwarzają się idealne warunki do wykraplania. Dlatego jedyna pustka powietrzna w każdym przypadku skosów czy sufitu powinna się znajdować za ociepleniem tak jak pisze[mention=66843]rett[/mention] np przed deskowaniem, lub za membraną, która z zasady ma mieć wysoką paroprzepuszczalność, bo w przypadku piany PUR, którą klei się bezpośrednio do membrany inczej się nie da. Dlatego uważam że podstawowym błedęm jest dodatkowe ocieplanie przesztrzeni nad sufitem, bo nad sufitem powinna być już tylko wentylacja aż do kalenicy. Było tu już kilka tematów o wyciekach po ścianach szczytowych. Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...