Skocz do zawartości

Cieknący komin


jarek.s

Recommended Posts

Witam,
Mam nietypowy problem przynajmniej mi się tak wydaje.Mam podłączony piec gazowy do komina ze stali kwasoodpornej i dzieje się dziwna rzecz , a mianowicie w miejscu połaczenia rury pieca z kominem wycieka mi kondensat który ścieka mi po ścianie w kotłowni tak samo wycieka mi przy drzwiczkach wyczystki.
Dlaczego tak się dzieje i jak temu zapobiec?
Link do komentarza
Cytat

Witam,
Mam nietypowy problem przynajmniej mi się tak wydaje.Mam podłączony piec gazowy do komina ze stali kwasoodpornej i dzieje się dziwna rzecz , a mianowicie w miejscu połaczenia rury pieca z kominem wycieka mi kondensat który ścieka mi po ścianie w kotłowni tak samo wycieka mi przy drzwiczkach wyczystki.
Dlaczego tak się dzieje i jak temu zapobiec?


U mnie jak montowali rury to zrobili nieznaczny spadek w kierunku komina tak że skropliny wracają (o ile są) do komina Może u ciebie połączyli kielichami w odwrotną stronę skoro wycieka na zewnątrz. Tyko dziwi mnie ta wyczystka? U mnie w miejsce wyczystki wstawiony jest skraplacz z rurką do odprowadzenia skroplin. Musisz mieć komin bardzo zimny skoro ci cieknie po ścianach (może trzeba by go uszczelnić od góry po zewnętrznej, jeżeli rura jest wstawiona w komin murowany). U mnie cały czas jest sucho nawet jak były temperatury na plusie i dużym minusie.
Link do komentarza
Skraplanie się kondensatu w stalowym kominie jest zjawiskiem prawidłowym.Taki komin powinien mieć ;
-denko z rurką poniżej wejścia rury z kotła w komin (najtańsze i najlepsze rozwiązanie) Przez tą rurkę kondensat spływa do kanalizacji lub naczynia.
-wyczystkę z drzwiczkami (rozwiązanie drogie i nie potrzebne) na dnie komina ale również połączoną rurką spływową z kanalizacją.
Jeśli woda nie ma jak spłynąć z dna komina,to wiadomo,że przeleje się przez drzwiczki.
Prawdopodobnie,albo zatkał się spływ w wyczystce,albo tego spływu w ogóle nie ma.Trzeba tam włożyć łapkę i pomacać,czy przy dnie jest otworek,i ewentualnie wybrać stamtąd śmieci,zdechłe nietoperze itp.
A na połączeniu rur wycieka dlatego,że,jak czytamy powyżej,rura jest pochylona w złym kierunku.
Kocioł gazowy potrafi wyprodukować kilkanaście litrów kondensatu na dobę.
Link do komentarza
Cytat

Witam,
Mam nietypowy problem przynajmniej mi się tak wydaje.Mam podłączony piec gazowy do komina ze stali kwasoodpornej i dzieje się dziwna rzecz , a mianowicie w miejscu połaczenia rury pieca z kominem wycieka mi kondensat który ścieka mi po ścianie w kotłowni tak samo wycieka mi przy drzwiczkach wyczystki.
Dlaczego tak się dzieje i jak temu zapobiec?



Na połączeniach rur występują nieszczelności lub zostały one połączone w niewłaściwy sposób (kielichami do dołu). Nie wykluczone, że może również następować kondensacja pary wodnej na zewnętrzne stronie rur bądź przecieki na wylocie z komina. Naprawa prawdopodobnie będzie wiązać się z koniecznością wyjęcia wkładu i zamontowania go od nowa.
Link do komentarza
Cytat

Na połączeniach rur występują nieszczelności lub zostały one połączone w niewłaściwy sposób (kielichami do dołu). Nie wykluczone, że może również następować kondensacja pary wodnej na zewnętrzne stronie rur bądź przecieki na wylocie z komina. Naprawa prawdopodobnie będzie wiązać się z koniecznością wyjęcia wkładu i zamontowania go od nowa.


Witam,
Rury mam dobrze połączone bo sprawdzałem pozatym na scianach nigdzie nie ma plam cieknie tylko w miejscu połączenia rury z pieca z trójnikiem komina no i spod drzwiczek wyczystki ,a dzisiaj rano zauważyłem że skropliny wyciekły przy piecyku.
Link do komentarza
Czy możliwe było by lekkie podniesienie kolanka wychodzącego z kotła i ustabilizowanie go w takiej pozycji?Oczywiście nie za dużo,max. 2-3cm.Chodzi o to,żeby zrobić spadek w stronę komina.
Przypomina mi się,że kiedyś miałem podobny problem z cieknącą wyczystką.Powodem była wadliwa konstrukcja okolic drzwiczek wewnątrz komina.
Poradziłem sobie w bardzo prosty sposób.Nad otworem na drzwiczki,po wewnętrznej stronie komina zrobiłem silikonem takie maznięcie w kształcie odwróconego V i woda opływała już po tym silikonie i nie szła w otwór.
Oczywiście trzeba to robić przy suchym kominie w tej okolicy.
Link do komentarza
Cytat

Czy możliwe było by lekkie podniesienie kolanka wychodzącego z kotła i ustabilizowanie go w takiej pozycji?Oczywiście nie za dużo,max. 2-3cm.Chodzi o to,żeby zrobić spadek w stronę komina.
Przypomina mi się,że kiedyś miałem podobny problem z cieknącą wyczystką.Powodem była wadliwa konstrukcja okolic drzwiczek wewnątrz komina.
Poradziłem sobie w bardzo prosty sposób.Nad otworem na drzwiczki,po wewnętrznej stronie komina zrobiłem silikonem takie maznięcie w kształcie odwróconego V i woda opływała już po tym silikonie i nie szła w otwór.
Oczywiście trzeba to robić przy suchym kominie w tej okolicy.



Niezły pomysł dzisiaj spróbuję z tym kolanem.
Link do komentarza
Witam
No i udało się nagiołem kolano tak żeby spadek był w strone komina co prawda wyszedł mi poziom bo aż tak nie chciało sie nagiąć i oprócz tego uszczelniłem połączenie silikonem no i narazie już 2 dni nie cieknie. Teraz muszę uszczelnić wyczystkę.
Dzięki za rady.
Link do komentarza

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Ogrzewanie hydrauliczne, które występuje w 99% nowych polskich domach jest mniej efektywne i droższe niż bezpośrednie ogrzewanie pompą powietrze-powietrze, bo COP zależy od różnicy temperatur, a wodę trzeba ogrzać do ok 30°C, za powietrze do 22°. Proponuję zainteresować się systemem HVAC. V-wentylacja z odzyskiem ciepła wykonana pod ilość mieszkańców, a nie na kubaturę. Musi być, gdy chcemy używać klimatyzacji, bo latem przy chłodzeniu wentylacja grawitacyjna nie działa i oddychamy coraz bardziej zużytym powietrzem, co prowadzi do różnych dolegliwości. AC- jakość powietrza, za którą odpowiadają rewersyjne pompy ciepła (klimatyzatory). Temperatura cały rok, a wilgotność, która tworzy zaduch latem (tryb dry). H- ogrzewanie, czyli w przypadku, gdy klimatyzacja nie da rady (zazwyczaj kilka dni w roku) do uruchamiają się maty grzewcze. Ogrzewanie oporowe to COP 1, ale ono jest w tym systemie tylko wspomaganiem na wypadek ekstremalnych mrozów, awarii, czy dla komfortu, gdy ktoś chce bardziej dogrzać pokój. Poza tym pompy ciepła wciąż działają, więc zużycie jest śladowe. Dlaczego potrzebne są maty? Czy nie można dobrać większej mocy klim? Chodzi o to, że sezon grzewczy trwa ponad pół roku, a średnia temperatura w tym czasie w ostatnich latach to +5C i wciąż rośnie. Jeśli pompa będzie za duża to przez większość sezonu będzie działać on-off i łączne zużycie wyjdzie 2-3x większe. Jeśli rekuperacja jest zrobiona zgodnie ze sztuką, czyli działa na 20-30m3//osobę to klimy 30W/m2 są wystarczające. Cały system wychodzi przy okazji najtaniej i zapewnia zużycie poniżej 15kWh/m2. Ponadto warto wiedzieć, że powietrze nawiewane z anemostatów po odzysku ciepła jest tylko o kilka stopni chłodniejsze od domowego. Gdy podajemy je z góry to zapobiega ścieleniu się ciepłego przy suficie, a samo zanim opadnie zdąży się ogrzać. Daje to komfort w strefie przebywania ludzi. System musi być kompletny i dobrze przemyślany. 
    • A stoją zapewne obok siebie... więc jak zrobi się z nich  "kątownik" - będą stały jeszcze stabilniej...
    • Może być różnie, bo one są dość wiotkie. Zależy też, jak równa jest posadzka w garażu.
    • Komentarz dodany przez G: Beton nie kosztuje 200-250. Ceny z przed pandemi
    • ocieplenie dachu pur? odrazu na deski? tylko ze dach to deski membrana papa i blacha bez łąt nie beda sie parzyc deski? ale musze jakas wentylacje zrobic tym bardziej przy ociepleniu?
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...