Skocz do zawartości

dojrzewanie betonu - strop


Recommended Posts

Napisano
W jakim czasie od zalania stropu nad parterem można rozpocząć budowanie ścian piętra ?

Jakie są konsekwencje rozpoczęcie wznoszenia ścian pełnego pietra po 6 dniach od zalania stropu, stemple oczywiscie jeszcze stoją?

Kiedy można zdjąć stemple na parterze i zrobić strop nad piętrem?

Strop Terriva zalany betonem B20 z "gruchy".
Dom jest pietrowy, budowany w technologii 3w z ceramiki tradycyjnej.

Troche dużo pytań icon_confused.gif jak na pierwszy post na tym forum ale kto pyta nie bladzi.

pozdrawiam,
M.
Gość Redakcja__
Napisano
Ściany piętra nie obciążają bezpośrednio stropu, ale podczas ich murowania konieczne jest składowanie na nim materiałów, obciążają go pracownicy. Praktycznie ostrożne użytkowanie stropu w celu prowadzenia dalszych robót może nastąpić po ok. 7 dniach od jego zabetonowania. Natomiast całkowite usunięcie stempli podpierających strop może nastąpić dopiero po zabetonowaniu i stwardnieniu również stropu na piętrze, czyli po około 10 dniach. Do tego czasu powinno się pozostawić ok. połowy stempli które zapobiegną odkształceniu się stropu parteru pod wpływem obciążeń przenoszonych przez podstemplowanie wyższego stropu. Pełną wytrzymałość strop uzyskuje po ok. trzech tygodniach i dotego czasu nie wolno nadmiernie go obciążać zwłaszcza w środkowej strefie jego rozpiętości.
  • 6 miesiące temu...
Napisano
Wszystko zależy od temperatury zewnetrznej (np. w lecie jest mozliwe po 3-4 dniach) pod warunkiem pozostawienia stemplowania stropu.

Wszystkie stemple można zdjąć po około 3 tygodniach i przystapic do wykonywania stropu nad następną kondygnacją
Napisano
Nic nie zaszkodzi potrzmać stępli dłużej. Ja na swój strop wchodziłem jeszcze tego samego dnia (też teriva i B20 zalewany latem). Obciążać zacząłem go materiałem po okoła tygodniu. Dodam jeszcze, że strop małem zastęplowany gęso (istny las icon_biggrin.gif). Stęple natomiast trzymałem ponad miesiąc.
Napisano
na pewno weszłeś jeszcze tego samego dnia aby rozpocząć pielęgnację betonu poprzez polewanie. rzeczywiście nic nie szkodzi trzymać stepli dłużej ale zachodzi sytuacja wykorztstrania ich do następnego stropu.
  • 3 tygodnie temu...
Napisano
Ściany można murować nawet następnego dnia (latem)
Natomiast należy uważać przez kilka dni ze składowaniem materiału na stropie (nie układać całych palet)
Po około 10 dniach (latem) można zdjąć część stempli (ok połowy), a jeżeli stop jest w całości wyszalowany to nawet szalunek.
Pozostałe stęple powinny pozostać do czasu wykonania wyższych stropów. Wyższy strop zanim beton nie zwiąże w całości obciąza strop dolny, a on nawet po osiągnięciu pełnej wytrzymałości może tego bez szkody nie wytrzymać - dlatego też musi być wyparty.
Jeżeli wyzej nie ma stropów to bezpiecznie jest zdjąć po miesiącu.
Jeżeli budynek ma więcej kondygnacji to podparte powinny być co najmniej 3 stropy.
Napisano
Podobno zaleca się 3 tygodnie poczekać z odszalowaniem, materiału faktycznie nie powinno się składać a murować po tygodniu. Tak mi mówili moi majstrzy - faktycznie to fachowcy wysokiej klasy. W rezultacie i tak przyszli po miesiącu icon_smile.gif) No i wody nie żałować

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Jeśli szukacie sposobu na dekoracyjne i trwałe wykończenie drewnianych podłóg, mebli czy ścian – warto zwrócić uwagę na bejce olejne OSMO. To produkty, które zdobyły uznanie zarówno wśród profesjonalistów, jak i użytkowników domowych ceniących naturalne składniki, jakość oraz ekologiczne podejście do wykończenia wnętrz. Czym jest bejca olejna OSMO? Bejca OSMO to profesjonalny, barwiony podkład do drewna na bazie naturalnych olejów roślinnych. Dzięki brakowi wosków w składzie, bejca daje ogromne możliwości w zakresie intensywności koloru – od delikatnego podkreślenia struktury drewna po intensywne, nasycone barwy. Co istotne, nie tworzy na powierzchni warstwy lakieru – pigmenty wnikają głęboko w drewno, wyrównując jego odcień i podkreślając naturalne usłojenie. Gdzie można stosować bejcę? Bejce OSMO przeznaczone są wyłącznie do zastosowań wewnętrznych, idealnie sprawdzą się na: drewnianych podłogach, deskach i parkietach, stopniach schodów, blatach, meblach, ścianach i sufitach z drewna, a także na zabawkach dziecięcych i przyborach drewnianych – po wyschnięciu są całkowicie bezpieczne i przyjazne środowisku. Jak działa? Bejca sama w sobie nie jest pełnoprawnym wykończeniem – to etap barwienia, który należy zabezpieczyć woskiem twardym olejnym OSMO. Takie połączenie daje nie tylko wyjątkowy efekt wizualny, ale również trwałość i odporność na codzienne użytkowanie. Dlaczego warto? Naturalne składniki: cztery rodzaje oczyszczonych olejów roślinnych i wysokiej jakości pigmenty. Możliwość pracy z utwardzaczem – istotne dla profesjonalistów. Idealne do przestrzeni komercyjnych, gdzie czas to pieniądz – powierzchnia może być gotowa do użytku już następnego dnia. Ogromna paleta kolorów – od klasycznych odcieni drewna po nowoczesne, designerskie barwy. Podsumowanie Bejce olejne OSMO to doskonałe rozwiązanie dla tych, którzy szukają naturalnych i trwałych produktów do barwienia drewna. Ich elastyczność, ekologiczny skład oraz profesjonalne właściwości użytkowe czynią je wyborem godnym uwagi – zarówno w domach, jak i w przestrzeniach komercyjnych.
    • Albo tylko znajdował się w miejscu, obok którego uderzył piorun. Bo piorun może zabić również z dalszej odległości, to zależy od okoliczności wyładowania atmosferycznego.  A do artykułu polecam ten temat   Jak sprawdzić, czy instalacja odgromowa jest niezbędna?
    • Komentarz dodany przez Paweł: Zgadza się, uderzenie pioruna jest rzadkie, ale nie niemożliwe. Wczoraj ogłoszono śmierć Auduna Groenvolda, norweskiego olimpijczyka w narciarstwie dowolnym, który został uderzony przez piorun podczas wycieczki do domku letniskowego.
    • W Polsce każdego roku burze powodują szkody warte miliony złotych. Zniszczone urządzenia, pożary dachów i porażenia prądem to realne skutki, które dotykają nie tylko właścicieli domów na odludziu. Czy wiesz, że piorun może spalić sprzęt, nawet jeśli uderzy kilometr od twojego domu? Sprawdź, jak skutecznie i tanio zabezpieczyć dom przed burzą. Pełna treść artykułu pod adresem: https://budujemydom.pl/instalacje/instalacja-odgromowa/a/116255-piorunochron-chroni-dom-przed-burza
    • Komentarz dodany przez inżynier Mirek: Niestety w artykule zapomniano o podstawowym zadaniu jaki ma spełniać dach - szczelność, pełna ochrona przed warunkami atmosferycznymi, przede wszystkim opadami, aby wnętrze budynku było bezpieczne. Każdy wie, że obecnie układane dachówki, blachodachówki, blacha czy inne pokrycia dachowe nie są szczelne. Zwłaszcza w narożach, koszach praktycznie nie ma szans na szczelne wykonanie pokrycia. Dlatego ważne jest aby pod tą dachówką, blachą, blachodachówką wykonać w 100% szczelną warstwę. Niestety membrany paroprzepuszczalne nie nadają się do wykonania takiej szczelnej izolacji. Mają bardzo małą odporność na promieniowanie UV, przeważnie 2-3 miesiące, a najlepsze do 6 miesięcy. To nic w porównaniu do pap czy membran bitumicznych, które mają odporność na kilka a nawet kilkanaście lat. Poza tym podczas układania takiej membrany paroprzepuszczalnej często dochodzi do naderwań, rozdarć, które ciężko załatać. A poza tym trzeba pamiętać, że każda membran jest przebijana przez setki gwoździ, którymi przybijamy kontrłaty i łaty. A każde przebicie membrany paroprzepuszczalnej gwoździem to dziura, która jest potencjalnym miejscem przecieku wody. Przy papach nie ma takiego problemu - gwóźdź przebija papę, ale bitum uszczelnia się wokół tego gwoździa i nie ma zagrożenia, że woda będzie przeciekała. A co do paroprzepuszczalności to oczywiście jest ona ważna i potrzebna, ale tylko w niektórych przypadkach. Ogólnym założeniem jest, że izolacja termiczna nie może być narażona na zawilgocenie. Skoro od strony pomieszczenia ocieplenie jest chronione folią paroizolacyjną, która ma za zadanie nie przepuszczać wilgoci, pary wodnej to izolacja termiczna jest dobrze chroniona od spodu (od strony wnętrza budynku). A od góry ? No właśnie, żadna membrana paroprzepuszczalna nie ochroni izolacji termicznej przed wilgocią a nawet wodą. Potrzebna jest szczelna izolacja, która daje 100% gwarancji szczelności. Dlatego stosowanie membrany paroprzepuszczalnej montowanej tylko na krokwiach to igranie z wilgocią. A zawilgocona izolacja termiczna to strata ciepła, bo wilgotna izolacja termiczna przepuszcza ciepło. A to kosztuje. Więc to, że deskowanie i dobra papa czy membrana bitumiczna nieco zwiększają koszt budowy, to w bardzo krótkim czasie ten koszt zostaje odrobiony przez oszczędność na ogrzewaniu. I na koniec coś, co żadna membrana paroprzepuszczalna nigdy nie wytrzyma. Chodzi o ostatnio występujące gwałtowne burze i mocne porywy wiatru. Nie ma roku abyśmy w mediach nie widzieli tragedii ludzi, którzy doświadczyli zerwania dachu. Jak wygląda zerwany dach wykonany w wersji ekonomicznej to chyba każdy widział. Zerwana dachówka, blacha, membrany paroprzepuszczalnej praktycznie nie ma, widać strzępy ocieplenia. A deszcz pada i zalewa wnętrze. Tragedia. Natomiast dach wykonany w technologi pełnego deskowania po zerwaniu dachówek, blachy pozostaje sprawny i nadal zabezpiecza wnętrze przed deszczem. Takie pełne deskowanie z dobrą papą czy membrana bitumiczną jest praktycznie drugim dachem. Czy wobec tego stać nas na ekonomiczny dach z membraną paroprzepuszczalną? Czy jednak lepiej wybrać bezpieczne rozwiązanie dachu z pełnym deskowaniem i papą lub membraną bitumiczną? Odpowiedź jest prosta. Każdy potrafi wskazać bezpieczne rozwiązanie.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...