Skocz do zawartości

Którą bramę wybrać przesuwną czy skrzydłową?


aniapa88

Recommended Posts

Napisano

Witam, stoimy z mężem przed wyborem bramy do ogrodzenia, robimy ogrodzenie panelowe, mamy 5 m światła bramy, proszę o podpowiedź jak wyliczyć czy zmieści nam się brama przesuwna czy w tym przypadku lepiej wybrać bramę skrzydłową?

Napisano
  Dnia 19.09.2021 o 15:53, aniapa88 napisał:

Chciałbym mieć przesuwną na pilot i nie wysiadając z samochodu ją otworzyć.

Rozwiń  

 

A skrzydłowe to niby są bez pilota? I trzeba firmę wynajmować, żeby taką otworzyć? Otóż nie. Skrzydłowe też są na pilota i mają lżejszy oraz prostszy napęd (bezpieczniejszy). Łatwiej jest je tylko staranować. Ale jeśli Twój płot nie jest fortecą przeciwczołgową, to jaka róznica?

 

Aha. Skrzydłowe bramy są o wiele tańsze. Tak samo jak i napędy. Zresztą, wejdź na alle... i się przekonaj.

 

PS. Nie jestem producentem bram. 

Napisano

Na ruch bramy skrzydłowej trzeba zaplanować sporo wolnego miejsca przed wjazdem, bo nie może otwierać się na zewnątrz. Ponadto podjazd musi być płaski.

Jeśli podjazd jest krótki lub na wzniesieniu, wygodniejsza będzie brama przesuwna. Otwiera się na bok, na prawą lub lewą stronę, równolegle do płotu. Jedynym wymogiem  jest konieczność zapewnienia wolnej przestrzeni w obrębie ruchu skrzydła, wzdłuż ogrodzenia.

 

w artykule z linka poniżej można przeczytać więcej informacji na temat napędów do bram wjazdowych.

https://budujemydom.pl/wokol-domu/ogrodzenia/a/1156-automatyka-do-bram

 

Napisano
  Dnia 20.09.2021 o 14:31, Budujemy Dom - budownictwo i wnętrza napisał:

Na ruch bramy skrzydłowej trzeba zaplanować sporo wolnego miejsca przed wjazdem, bo nie może otwierać się na zewnątrz. Ponadto podjazd musi być płaski.

 

Rozwiń  

 

Nie ma przed wjazdem, gdyż brama nie może otwierać się na zewnątrz. Czyli otwieramy na swoje podwórko, na boki przejazdu. Gdzie tu sporo potrzebnego miejsca? Właśnie na przesuwną potrzeba zabezpieczyć miejsce, gdzie niczego, nigdy, nie możemy umiescić.

A podjazd płaski to konieczność. Najlepiej utwardzony, gdyż w przeciwnym razie z czasem w bramie zrobi się kałuża.

  Dnia 20.09.2021 o 14:31, Budujemy Dom - budownictwo i wnętrza napisał:

 Jeśli podjazd jest krótki lub na wzniesieniu, wygodniejsza będzie brama przesuwna. 

 

Rozwiń  

Wygodniejsza nie będzie. Będzie bardziej pancerna.

Napisano
  Dnia 21.09.2021 o 08:58, Budujemy Dom - otoczenie domu napisał:

W opisanym przypadku na pewno zmieści się brama przesuwna, może mieć ona właściwie dowolną szerokość, minimum ok. 3 m.

Rozwiń  

 

Jak w tym dowcipie o Nowych Ruskich.

- Patrz jakiego Merca kupiłem! Za czterysta tysięcy zielonych!

- Och ty głupi, ja za takiego samego dałem osiemset pięćdziesiąt tysięcy!

Napisano
  Dnia 20.09.2021 o 16:04, retrofood napisał:

 

Nie ma przed wjazdem, gdyż brama nie może otwierać się na zewnątrz. Czyli otwieramy na swoje podwórko, na boki przejazdu. Gdzie tu sporo potrzebnego miejsca? Właśnie na przesuwną potrzeba zabezpieczyć miejsce, gdzie niczego, nigdy, nie możemy umiescić.

A podjazd płaski to konieczność. Najlepiej utwardzony, gdyż w przeciwnym razie z czasem w bramie zrobi się kałuża.

Wygodniejsza nie będzie. Będzie bardziej pancerna.

Rozwiń  

 

Uwaga dotyczyła miejsca przed wjazdem OD STRONY DZIAŁKI, bo tak jak napisałam... brama nie może otwierać się na zewnątrz. Wydawało mi się to oczywiste.

Zwykle wzdłuż ogrodzenia niczego poza krzewami się nie planuje, brama przesuwna więc w niczym nie będzie przeszkadzać.

 

Napisano
  Dnia 21.09.2021 o 12:16, Budujemy Dom - budownictwo i wnętrza napisał:

 Zwykle wzdłuż ogrodzenia niczego poza krzewami się nie planuje, brama przesuwna więc w niczym nie będzie przeszkadzać.

 

Rozwiń  

No właśnie, przeszkadza drzewom, krzewom i kwiatom. I nawet łopaty nie można przy płocie pozostawić, bo zostanie połamana. Dlatego brama przesuwna najczęściej jest montowana na działkach przemysłowych i gospodarczych, bo tam krzewy są na bardzo dalekim miejscu, jeśli chodzi o ważność. Bramy te są ciężkie i nie nadają się do częstej zmiany stanu otwarte/zamknięte.  No i trudno je wyłamać, co w warunkach gospodarczych jest plusem.

Natomiast bramy skrzydłowe otwierają się na przejazd, więc żadnym krzewom czy drzewom przeszkadzać nie będą, bo z przejazdu i tak wszystko usuwamy. 

I kosztują trzecią część tego, co bramy przesuwne. A poza już na wygląd są lekkie i przyjazne ludziom. No i napędy mają już na 12 V, co pozwala montować zasilanie awaryjne ze zwykłego, popularnego i taniego akumulatora. Czyli nawet awaria sieci zasilającej nie pozbawia nas możliwości użytkowania jej. 

 

Więc żeby zakończyć temat z mojej strony, ja nie widzę bramy przesuwanej na prywatnej posesji, która jest grodzona płotem, łatwym do przeskoczenia. Bo to nie ma żadnego sensu. Tylko tam, gdzie ktoś tworzy z podwórka i domu fortecę. Wtedy owszem,  trzeba się pogodzić z kiepskim wyglądem, gorszymi i bardziej upierdliwymi parametrami użytkowymi, dużo większymi kosztami, w zamian za większe bezpieczeństwo chronionego obszaru.

  • 10 miesiące temu...
Napisano

Wybór bramy, jest uzależniony od planu sytuacyjnego posesji. Jak i brama przesuwna i dwuskrzydłowa mają swoje plus i minusy.

Warto pamiętać że brama przesuwna samonośna nie kończy się na 5 metrach, należy doliczyć jeszcze przeciwwagę, która najczęściej stanowi minimum 30% długości światła bramy czyli z 5metrów robi nam się około 7metrów. Wtedy trzeba pamiętać że musi być ponad 7 metrów wolnego boku wzdłuż ogrodzenia.

Przy bramie dwuskrzydłowej, trzeba pamiętać że skrzydła będą otwierać się do wewnątrz posesji.

Jeżeli chodzi o wniesienia, są na to sposoby i automatykę jesteśmy w stanie do tego dobrać, by brama otwierała się pod wniesienie.

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Kontrola Wydziału Budownictwa powinna ustalić stan faktyczny i odnieść się do Twoich uwag.
    • Formalnie nie ma obowiązku uzyskania dokumentów potwierdzających możliwość przyłączenia do sieci elektroenergetycznej, wodociągowej itd. na etapie uzyskiwania pozwolenia na budowę lub składania zgłoszenia z projektem. Zniesiono go jeszcze w 2015 roku, w ramach nowelizacji prawa budowlanego.  Ale są tu dwa zastrzeżenia. Pierwsze jest takie, że bez zapewnienia dostępu do mediów nie zakończymy budowy i nie będziemy mogli w takim budynku legalnie mieszkać. Tu trzeba mieć na uwadze przede wszystkim prąd. Ale chociażby bez kanalizacji się nie obędzie, jeżeli na danym terenie przewidziano tylko przyłączenie do sieci.  Drugi haczyk to oświadczenie projektanta o możliwości podłączenia domu do istniejącej sieci ciepłowniczej. Obecnie takie oświadczenie trzeba dołącyć do dokumentacji. Chociaż wciąż są niejasności interpretacyjne, czy zawsze trzeba to zrobić. 
    • Murowania już coraz mniej. Zbliżamy się do wysokości nadproży a więc docinamy wstępnie ostatnie pustaki na których zostaną wylane poduszki betonowe oraz obsadzone nadproża. Przenosimy również poziom zero do budynku tak aby łatwiej nam się pracowało. Porównujemy lasery krzyżowe trzech firm Nivel System, DeWalt oraz Hilti.    
    • Dzień dobry, Jako ekspert marki OSMO chciałbym podzielić się praktycznymi wskazówkami dotyczącymi prawidłowego olejowania tarasu drewnianego. Temat wraca co sezon, a odpowiednie zabezpieczenie drewna jest kluczowe, by cieszyć się jego wyglądem i trwałością przez lata. Dlaczego warto olejować taras? Taras to miejsce narażone na intensywne działanie słońca, deszczu, śniegu i zmian temperatury. Drewno bez odpowiedniego zabezpieczenia zaczyna szarzeć, pękać i chłonąć wilgoć. Olejowanie, szczególnie z użyciem specjalistycznych olejów do drewna zewnętrznego, chroni powierzchnię i pozwala zachować jej naturalne piękno. Oleje OSMO – co je wyróżnia? Produkty OSMO do tarasów, np. OSMO Olej tarasowy, są na bazie naturalnych olejów i wosków roślinnych. W przeciwieństwie do lakierów, nie tworzą szczelnej powłoki, lecz wnikają w drewno, pozwalając mu oddychać. Olej nie łuszczy się i nie wymaga szlifowania przy odnawianiu – wystarczy oczyszczenie i ponowne nałożenie produktu. Krok po kroku: jak olejować taras Przygotowanie powierzchni: Drewno powinno być czyste, suche i odpylone. W przypadku starych powierzchni – zalecamy dokładne mycie oraz szlifowanie papierem o gradacji 80–100. Wybór oleju: OSMO oferuje kilka wariantów olei do tarasów  – zarówno bezbarwne, jak i pigmentowane (np. Bangkirai Teak, Szary). Pigmenty dodatkowo chronią przed promieniowaniem UV. Aplikacja: Olej nakładamy cienką warstwą pędzlem lub aplikatorem (np. OSMO Floor Brush 150 mm). Po 12 godzinach schnięcia można nałożyć drugą warstwę – tylko na surowe drewno. W przypadku renowacji zwykle wystarcza jedna warstwa. Warunki pogodowe: Olejować należy przy temperaturze powyżej +10°C, bez deszczu przez minimum 24h po aplikacji. Pielęgnacja i renowacja Regularna kontrola stanu powłoki – zwłaszcza po zimie – pozwala szybko zareagować. Jeśli kolor blaknie lub powierzchnia traci hydrofobowość, wystarczy ją oczyścić i nałożyć nową warstwę oleju. Chętnie odpowiem na pytania – zarówno dotyczące doboru produktu, jak i techniki aplikacji.   Pozdrawiam serdecznie, Ekspert OSMO 
    • Olej Ochronny UV Osmo 420 to wysokiej jakości preparat przeznaczony do zewnętrznej ochrony drewna. Jego głównym zadaniem jest zabezpieczenie powierzchni drewnianych przed szkodliwym wpływem promieni UV, co zapobiega procesowi szarzenia drewna i wydłuża jego trwałość.   Zastosowanie Powierzchnie pionowe na zewnątrz: drzwi, okna, parapety, wiaty garażowe, fasady drewniane, płoty, pergole, altany. Ochrona przed promieniowaniem UV: spowalnia proces szarzenia drewna o faktor UV 12 w porównaniu z niezabezpieczonym drewnem. Jako powłoka wykończeniowa: na istniejące już powłoki pigmentowe, wydłużając czas pomiędzy koniecznymi pracami renowacyjnymi.  Właściwości Bezbarwna powłoka o jedwabistym połysku: podkreśla naturalny wygląd drewna. Mikroporowata struktura: pozwala drewnu swobodnie oddychać, redukując pęcznienie i kurczenie się drewna. Hydrofobowość: chroni powierzchnię przed wodą i brudem. Odporność na pękanie i łuszczenie: nie pęka, nie łuszczy się, ani nie odpryskuje. Łatwa aplikacja i renowacja: nie wymaga szlifowania ani gruntowania. Skład i bezpieczeństwo Na bazie naturalnych olejów roślinnych: bezpieczny dla zdrowia i środowiska. Zawiera biocydy: chroni przed atakiem pleśni, alg i grzybów. Przeznaczony do użytku zewnętrznego: ze względu na zawartość biocydów.  Aplikacja Przygotowanie powierzchni: drewno musi być czyste, suche i wolne od śladów zmrożenia (maksymalna wilgotność 20%). Narzędzia aplikacyjne: pędzel Osmo lub wałek z mikrofibry. Ilość warstw: dla skutecznej ochrony należy nałożyć 2 warstwy powłoki. Czas schnięcia: ok. 10–12 godzin w normalnych warunkach (23°C / 50% wilgotności względnej). Wydajność: 1 litr wystarcza na pokrycie ok. 18 m² przy jednej warstwie. Uwagi Efekt na białych powierzchniach: ze względu na wysoką zawartość olejów, bezbarwny Olej Ochronny UV może powodować lekkie zażółcenie na białych powierzchniach. Do wykończenia drewna barwionego na biało zaleca się użycie Lazury Olejnej do Ochrony Drewna w kolorze białym (900).  
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...