Skocz do zawartości

Podłączenie zmywarki nie koło zlewu w zabudowie o głebokość 60cm


Recommended Posts

Napisano

Czesc,

Chce zabudowac zmywarke (55cm glebokosci) w zabudowie glebokiej na okolo 60cm. Mam maly aneks kuchenny i zmywarka nie bedzie kolo zlewu, zeby zwiekszyc ilosc blatu roboczego. Do zlewu bedzie okolo 2,5m i bedzie dzielil komin wiec nie mozna doprowadzic wody wezem. Moj fachowiec doradzil mi wbic wode i odplyw w sciane oraz obnizyc na wysokosc okolo 15cm zeby zmiescilo sie w zaglebienie, ktore zazwyczaj maja zmywarki.

Zalezy mi zeby jak najmniej zawor odpychal zmywarke od sciany dlatego pomysl na schowanie go w tej wnecie. W sklepie powiedzieli mi ze powinno byc ok, fachowiec mowi ze ok, w internecie znalazlam info ze podlaczenia powinny byc 30cm nad podlaga.  Obok zmywarki ma byc lodowka i bedzie to wygladalo jak na zdjeciu ponizej.

Moze ktos w Was tak to rozwiazal? Wlasnie szukam informacji po instrukcjach zmywarek jakie sa wytyczne co do wysokosci podlaczenie bo wczesniej w interencie znalazlam ze minimum 30cm.

Wyczytalam rowniez,  że jeśli odpływ wody będzie zbyt nisko może samoistnie spływać woda ze zbiornika i będzie to powodowało smród w zmywarce, która nie ma zaworu zwrotnego.

Czy podlaczenie na takiej wysokosci jest mozliwe i praktyczne?Jak to rozwiazacnajlepiej w tej sytuacji?

slupek lodowka_zmywarka.png

Napisano

Trzeba zamontować taki syfon i będzie ok, bez tego będzie śmierdziało. Pod warunkiem że jest miejsce, chyba że gdzieś obok zmywarki, nie bezpośrednio za nią. Jedna bardzo ważna sprawa, żeby taki syfon nie miał sprężyny w środku tylko kulkę, bo sprężyna zamęczy pompe w zmywarce. 96b43cccbf6faf5d8a56b2c5db30eebc.jpg

Wysłane z mojego SM-J530F przy użyciu Tapatalka

Napisano

Mogą być, w niczym to nie przeszkadza, jak tylko ktoś tam to wszystko pomieści to gratuluje. Druga sprawa, że bez wyciągnięcia zmywarki wody się nie odetnie. Gimnastyka na maxa, ale z góry gratuluje instalatorowi. Nie da rady gdzieś z boku w tej szafce obok wygospodarować miejsca? Byłoby bezpiecznie przynajmniej.

Wysłane z mojego SM-J530F przy użyciu Tapatalka

Napisano

Wlasnie myslalam zeby jeszcze ze stolarzem obgadac czy daloby sie to jakos upchac  pomiedzy lodowke a zmywarke. Musze pomierzyc zawor i syfon i sprawdzic czy to jest wykonalne bo wtedy mialabym  jakikolwiek dostep do nich bez wyciagania sprzetu. Dziekuje za rade. Troche to przekombinowane wszytsko a zaufalam fachowca. I pytanie z innej dziedziny czy zmywarka i lodowka moga byc podlaczone do jednego gniazdka?

 

Napisano

Można bez problemu podpiąć. Te dwa urządzenia nie pobierają dużo prądu. Poza tym od tego są bezpieczniki. Najlepiej byłoby podciągnąć i gniazdko i rurkę od kanalizacji obok do szafki, bo ja sobie tego tam nie wyobrażam jak to ma być wszystko tam upchane. Druga sprawa to bezpieczeństwo, zawór z wodą, rurka od kanalizacji i gniazdko, wszystko w takiej małej szczelinie. Chyba że gniazdko jest gdzieś dalej od przewodów z wodą.

Wysłane z mojego SM-J530F przy użyciu Tapatalka



Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • poradź lepiej, pokaż sie profesjonalnie - zamiast wypisywania głupawych pierdół  
    • Historia wygląda tak, że mieszkanie kupiliśmy w marcu 2022. Było kupione od poprzedniego właściciela, który najprawdopodobniej flipowal mieszkaniami, kupił, wyremontował i ja się pojawiłem i kupiłem. Mieszkanie kupiłem świeżo po remoncie. Pierwsze problemy zaczęły pojawiać się w następną zimę, czyli na przełomie 2022/2023 bo sąsiad z dołu pokazał mi, że od sufitu pod naszym balkonem ma trochę mokre ściany. Na naszej ścianie o którą mi chodzi, zacząłem zauważać wilgoć już chyba na wiosnę 2023. Czy ściana przemarzala/przemakala przed remontem nie mam pojęcia i już do tego nie dotrę. Jeśli chodzi o ocieplenie budynku, jakieś prace na elewacji były robione w okolicach 2010 roku, ale budynek nie jest ocieplony styropianem. Drzwi balkonowe najprawdopodobniej nie były wymieniane w czasie tego remontu mieszkania sprzed mojego kupna, bo nie wyglądaly na nowe.  Co najlepiej zrobić w takiej sytuacji? Na ocieplenie elewacji nie mam co liczyć, bo jestem właścicielem jednego z wielu mieszkan w tym bloku. Dodam, że na ścianie gdzie się zbiera wilgoć nie ma kaloryfera a na ścianie po drugiej stronie kaloryfer jest i tam też taka wilgoć się pojawia ale w zdecydowanie mniejszym stopniu. 
    • Z OSB mi doradziło dwóch fachowców, a deski wiadomo że sztywniejsze, ale myślę że to, że OSB z GK będą razem ze sobą skręcone dadzą już dużo. A co do wyprostwania ścian czy skosów, to jest zrobione co do milimetra. Za pomocą dobrego lasera w zasadzie nie ma z tym większych problemów, ale trochę czasu na to trzeba poświęcić. Jakby ktoś chciał zrobić to "po łebkach", nie ma opcji później z tego wyjść, bo każdą płytę trzeba byłoby ciąć inaczej. Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka Sam zastosowałem folię aktywną, bo piana PUR nie ma równej powierzchni, stąd do 10cm mam pustkę za folią, ale nie jest to aluminiowa. A co do tej aluminiowej to może jako aktywna to coś w tym może być, ale co ma dawać dodatkowa pustka to pojęcia nie mam. Według mnie trochę przerost treści nad formą. Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka
    • Nie jest to kluczowe już mi się wydaje. W każdym bądź razie zapoznając się w sieci z informacjami zazwyczaj faktycznie można znaleźć informację, że kładziemy wełnę na równi z folią. Nie spotkałem się z celowym zostawianiem tam np. 2-3 cm luzu. To, że ta wełna potem obsiądzie i wtedy będzie szczelina już chyba jest doszukiwaniem się jakiegoś sposobu bronienia tego, że tam musi być szczelina.   Co do tej foli srebrnej od wewnątrz. Właśnie doczytałem się o co chodzi. Kilka dni temu widziałem jakiś filmik majstrów z YT co mówili o tym i tam było wspomniane, że taka folia ma najlepsze swoje właściwości gdy zostawi się szczelinę. Teraz doczytałem. Szczelinę można tam zostawić ale też nie jest to koniecznie. Taka folia nazywa się folią aktywną i reguluje przenikanie pary wodnej w zależności od warunków. Pewnie kolejny temat rzeka...
    • Nie słyszałem o takich praktykach i nie wiem ile taka folia aluminiowa kosztuje i czy to się w ogóle opłaca, tzn koszt vs oszczędność energii. Z tego co wiem, najlepiej wykonana izolacja to taka, która bezpośrednio przylega do folli paroizolacyjnej, ponieważ każda pustka powietrzna, a w przypadku poddasza za płytą GK ma już w granicach 50% niższą temperaturę niż w pomieszczeniu, czyli stwarzają się idealne warunki do wykraplania. Dlatego jedyna pustka powietrzna w każdym przypadku skosów czy sufitu powinna się znajdować za ociepleniem tak jak pisze[mention=66843]rett[/mention] np przed deskowaniem, lub za membraną, która z zasady ma mieć wysoką paroprzepuszczalność, bo w przypadku piany PUR, którą klei się bezpośrednio do membrany inczej się nie da. Dlatego uważam że podstawowym błedęm jest dodatkowe ocieplanie przesztrzeni nad sufitem, bo nad sufitem powinna być już tylko wentylacja aż do kalenicy. Było tu już kilka tematów o wyciekach po ścianach szczytowych. Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...