Skocz do zawartości

Kotły C.O. na zrębkę - czy warto?


Recommended Posts

Kotły centralnego ogrzewania stanowią serce każdej instalacji grzewczej w budynku. Dlatego powinny wyróżniać się wysoką sprawnością oraz efektywnym spalaniem przy jak najniższych nakładach finansowych. Do modeli, które spełniają takie wymogi zalicza się kocioł na zrębkę.


Pełna treść artykułu pod adresem:
https://budownictwob2b.pl/instalacje/baza-wiedzy/51452-kotly-c-o-na-zrebke-czy-warto

Link do komentarza

Racja, może raz na cały dzień w specyficznych warunkach spalania. Kocioł na pellet - cóż - uznawany jako źródło ekologiczne, ale ekogroszek-węgiel też był kiedyś eko a teraz to węgiel. Ja bym raczej pomyślał o pompie ciepła powietrznej lub kocioł na gaz ewentualnie LPG. To w przypadku braku przyłącza. I najważniejsze. Dom ma byc o jak najmniejszym zapotrzebowaniu na ciepło. Wtedy - jak mawiał mój profesor - nawet żarówką 100 W się ogrzejesz :) Wracając do kotłów na pellet - czytałem ostatnio obszerny artykuł o celowości połączenia tego źródła ciepła z pompa ciepła. To już jako ciekawostka. https://budujemydom.pl/files/fiy/16095-Hybrydowe_uk_ady_grzewcze.pdf

Link do komentarza

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Po 15 latach chyba mu przeszło, co?
    • Budynek nowy, oddany do użytku na początku 2024 r. Ostatnio zauważyłam „pęknięcia” pomiędzy podłogą a listwami. Czy to oznaka osiadania budynku? Nie widać narazie pęknięć ścian. Problem najbardziej widoczny w garażu, kotłowni. W pokojach to jedynie drobnostka wyglądająca jak pęknięcie pod wpływem ciężaru, ucisku mebla.
    • Poszukaj belki na suficie.
    • Wilgoć wykrapla się z powietrza tam, gdzie to powietrze zostaje ochłodzone. To po prostu konsekwencja zmiany (wzrostu) jego wilgotności względnej wraz ze spadkiem temperatury. Jeżeli trzeba to dokładniej objaśnić, to proszę pisać. Bo to akurat dość ważna kwestia związana chociażby z ze wszystkimi pomieszczeniami użytkowymi, a już z poddaszami w szczególności ze względu na ruch pary wodnej przez ocieplenie dachu.  Tu nam się to przekłada na dwie możliwe sytuacje, w których zakładamy, że rury są nieizolowane.  1. Wentylacja wyciągowa. Usuwamy tą rurą ciepłe ii wilgotne powietrze, obie te cechy ma w szczególności powietrze z łazienki. Jeżeli rura bez izolacji biegnie przez jakąś zimną przestrzeń to ma wychłodzone ścianki. Tak więc wilgoć wykrapla się wewnątrz rury i ścieka ku dołowi. Czy w takiej sytuacji ma dokąd odpłynąć i czy nie grozi to zalaniem wentylatora (najgorszy wariant)? Dlatego najlepiej otulić te rury izolacją cieplną.  2. Odpowietrzenie i napowietrzenie kanalizacji. Tu raczej zimne powietrze zewnętrzne przepływa przez pion i łączące się z nim rury. Zakładamy, że te rury bez izolacji biegną przez jakieś pomieszczenia użytkowe, a więc takie gdzie powietrze jest ciepłe i zawiera względnie dużo wilgoci. Wówczas mamy ryzyko, że para wodna z tego powietrza zacznie nam się skraplać na zimnych zewnętrznych ściankach rur. Tu w zasadzie nie ma innego sposobu zapobiegania problemowi, niż otulenie rur izolacją cieplną.  Mam nadzieję, że opisałem to w sposób zrozumiały.  
    • Skoncentrowałem się na ŚCIEŻCE, NA WYRÓWNANIU ŚCIEŻKI POD COŚ, o ŚCIEŻCE, CHODNICZKI, od którego zacząłeś...       TERAZ, T E R A Z   to wiem...   Po kilkudziesięciu postach...   I nie pieprzę... - doradzam... tak jak kilku innych userów... A Ty skorzystasz z porady, albo i nie...   Tak jak wcześniej zauważyłem - Twój cyrk, Twoje małpy...      
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...